1.621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvalp vågen det halve af natten Hvalp vågen det halve af natten

Jeg har desperat brug for hjælp.
Pandora holder mig vågen fra kl 3 om natten til kl 7.40 hvor jeg forlader hjemmet og aflevere min datter i skole.
Har prøvet at gå med hende, for at se om hun kunne blive træt, men nej. Har prøvet at få hende til at søge efter sin morgenmad i græsset, men det blir hun heller ikke træt af.
Tilgengæld sover hun HELE dagen. (Men mistænker det er varmen) hun sover fra omkring kl 10 til 14.30. (Nogle gange til kl. 16.00) Hun blir self luftet hver 3 time alligevel, men hun er SÅ træt at når hun har tisset, så ligger hun sig til at sove på græsplænen, eller fortorvet. Og jeg kan ikke vække hende så hun feks vil lege el lign.
Har prøvet at tage med med mig i seng, men så leger hun bare videre. (troede det kunne være tryghed hun manglede i starten)
Hun sover hvor hun vil, og hun er alene hjemme 1 gang om dagen hvor hun også bare ligger og sover. (alene hjemme i 10-15 minutter)
om aftenen leger jeg selvfølgelig med hende. Prøver også om dagen, men som skrevet så ligger hun sig til at sove på fortorvet, ligeså snart hun har tisset.

Jeg står og skal flytte på fredag og jeg kan snart ikke hænge sammen mere.

Kan man ændre hendes døgnrytme? Man må jo ikke vække sovende hvalpe. (har jeg lige fået at vide)

Nogle råd?
Hov hun er næsten 10 uger

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp vågen det halve af natten
  • #1   11. maj 2016 Du skal være kedelig om natten... ignore hende om natten og sige godnat.

Hun har jo vendt døgnet fuldstændig.

Aktiver hende i de kølige timer...

• #2   11. maj 2016 Hun bliver ignoreret 100%. smiley men hun er ligeglad..
    Vi leger om aftenen og om morgen ved 7 tiden. smiley

• Kimmi H
    Kimmi H Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 70
    #4   11. maj 2016 måske ville det hjælpe hvis i gik tur lige inden sengetid også måske fjernede alt hun vil lege med og se om det virker?
    har ik nogle forstand på det så ved ik om der virker

• #5   11. maj 2016 Hun sover når vi går i seng. Der er hun meget træt. Det starter kl 3 om natten. smiley
    Legetøj fjerner jeg inden jeg går i seng.
    Så leger hun med et bordben el lign

• #7   11. maj 2016 Ulla, hun er 10 uger, så vi leger med legetøj og som jeg har skrevet så finder hun mad i græsset osv.
    For lange gåture/aktivering må hun jo ikke endnu. Der er det der med at de må gå 9 minutter når de er 9 uger, 10 minutter 10 uger osv

• #9   11. maj 2016 Der blir øvet lydighed dagligt. Hun kan sit, dæk, gø osv på kommando. Og vi øver det dagligt

• #11   11. maj 2016 Har bare haft hunde før og ikke oplevet det.

• #14   11. maj 2016 Nej for der starter først træning op igen til august

• #15   11. maj 2016 Min første hvalp sov igennem fra dag 1, så jeg fik også noget af en chock da jeg fik Lia som var nøjagtig ligesom din hvalp - og jeg ved opdrætter fik en del klager fra de andre hvalpekøbere. smiley

Trine G har nogle rigtige gode forslag, og så er heldigvis sådan at det er noget der ofte går over helt af sig selv når hvalpen er omkring 12 uger, hvor de fleste hvalpe naturligt begynder at følge "flokkens" døgnrytme. Det har noget at gøre med de forskellige udviklingsstadier.

• #17   11. maj 2016 Jeg havde samme problem da Rosa var lille hvalp. Det var ligemeget hvad jeg gjorde, så var hun vågen. Jo hun ville godt putte hvis hun lagde hos mig og blev nusset, men eftersom hun var så lille, kunne jeg ikke sove med hende hos mig, så hun blev nød til at skulle være i buret på bordet ved siden af sengen, det gik også fint den første del af natten, og så vågnede hun omkring 2-3 og holdte mig vågen til kl 9-10 stykker når min kæreste vågnede. Jeg var så så heldig at vi gik i skole hjemme på det tidspunkt, så jeg kunne gå i seng, når min kæreste overtog. Men jeg var også en omvandrende zombie, sådan føltes det i hvert fald smiley
    Det gik i sig selv, tror det var en blanding af at hun blev ældre og at hun kunne sove i sengen hos os. Der startede problemet så med at få hende til at falde til ro når vi gik i seng, for hun mente at det var lege tid, men det var da lidt nemmere at træne og der gik ikke nær så lang tid på at få ro, som når jeg skulle være vågen flere timer i løbet af natten.

• #18   11. maj 2016 Hvorfor skulle du ikke måtte vække en sovende hvalp?
    Hvis hun lægger sig til at sove om formiddagen, hvor du har tid/lyst/energi til at lege med hende, så væk hende da og lav noget sjovt med hende smiley
    Hvis hun sover næsten hele dagen væk, er der jo for meget energi tilbage til den kølige nat.

• #19   11. maj 2016 Isabelle: Det var også en tanke jeg fik smiley :D smiley Måske en navneforandring ville hjælpe smiley
    .... Pandora var ikke nogen sød og venlig kvinde og hun havde en æske fyldt med alskens ondskab smiley
    Jeg tænker standhaftighed fra din side om natten og sørg for at hun ikke sover dagen væk.

Kommentér på:
Hvalp vågen det halve af natten

Annonce