{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Hund og røg {{forumTopicSubject}}

Godt nytår alle sammen smiley

Jeg skal lige høre hundefolket ad.. Fella er super sej og tager alt med stiv pote. — Bortset fra røg. Det er ved at være et problem hos os.
Det er skide synd for tøsen. Bare en enkelt tændstik har været tændt, er det nok til at hun panikker og vil væk NU! om hun så kommer tilskade i forsøget, er hun ligeglad.
Udenfor kan det være en der er ved at brænde noget af, et bål, en cigaret o.lign. Hun reagerer med det SAMME. Hun bliver meget lille, går i knæ, kæmpe pupiller og så trækker hun mig ellers af helvedes til, for at slippe for lugten.
Indenfor kan det være alt fra når vi laver mad, hvis emhætten ikke tager det hele, hvis der kommer røglugt udefra mm. Så sent som igår, blev hun panikken, da den ene af vores racletter smed lidt røg fra sig. Der kom hun løbene, hoppede op i skødet på mig, væltede flere ting på bordet, inden jeg fik fat i hende, og fik hende hen til havedøren, hvor vi så sad og fik frisk luft indtil lugten igen var væk. Hun rystede som jeg ved ikke hvad og halsede på livet løs og savlen stod ud af hende. Normalt tager jeg hende udenfor, men det var ikke muligt igår pga fyrværkeriet hos naboerne. Hun søger mig, når vi er indenfor, hvor hun ikke kan komme væk, så jeg kan hjælpe hende - udenfor trækker hun mig som sagt bare med sig.

Hun har aldrig haft en dårlig oplevelse med røg, så jeg tænker at det må være noget instinkt der tager over?
Er der nogen som helst måde man kan træne det, så hun ikke altid bliver så møgpanisk? Jeg synes at det er ekstremt synd for hende. For luften af røg møder jo ofte vores næser, om vi vil det eller ej..
jeg har ikke helt vidst hvordan jeg skulle reagere, så jeg har bare forholdt mig i ro, snakket opmuntrende til hende og ført hende væk fra røgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og røg
  • #1   1. jan 2018 Vores første dansk svensk gårdhund var 100 % anti-ryger. Hver gang nogen bare rakte ud efter cigaretter eller lighter , begyndte hun at nyse helt vildt indtil de lagde lighteren fra sig igen. Blev en cigaret så tændt , så hostede hun til hun brækkede sig. Har aldrig oplevet så anti-rygende hund før eller siden. Vores stue blev selvfølgelig røgfri , men det skete også når vi var i byen , hun var ski dejlig.

  • #3   1. jan 2018 Lens - jeg prøver at undgå røg, men synes at det er lidt af en umulig opgave, da det jo kan dukke op alle vegne. Normalt, går jeg væk med hende, men der er hun allerede så panisk at jeg skal bruge tid på at snakke hende til ro igen. Jeg plejer typisk at have godbidder med, så hun kan tygge på noget og blive rolig.
    Jeg får bare så ondt af hende, for hun ligner virkelig en, der tror at hun er døden nær. Igår pløjede hun sig igennem alle gæsterne, for at klatre op i skødet på mig, da racletten afgav lidt røg. Jeg er desværre en smule forkølet, så jeg opfattede slet ikke lugten, før hunden kravlede rundt på mig.


Kommentér på:
Hund og røg

Annonce