5.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Sofie
Sofie
Emner: 14 Svar: 105

hund knækket klo midt over? hund knækket klo midt over?

Min JRT har knækket sin ene klo midt over, hun virker ikke generet af det men der skal selvfølgelig gøres noget. Vi er bare i tvivl om det hedder dyrlæge, eller om vi bare skal lade den gro ud/falde af?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund knækket klo midt over?
  • #1   27. jun 2018 Dyrlæge i morgen.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#4   27. jun 2018 Den er knækket højt oppe og det bløder en del. Spørgsmålet er så bare om dyrlægen kan vente helt til i morgen?

• #5   27. jun 2018 Kan du tage et billede? Er pulpen synlig, altså den lille lyserøde stump inde i neglen? Eller er neglen stadig helt hård?

Ah, du skrev indlæg 4 imens jeg skrev. Du kan godt vente til i morgen. Mød fastende ved dyrlægen, just in case.

• #7   27. jun 2018 Prøv evt. billede men det er nok op til dig selv at vurdere.
    Men ingen grund til at udsætte dyrlægen.
    Synes altid der går betændelse og andet i.

• #8   27. jun 2018 Ring til vagtdyrlægen og spørg om denne mener det kan vente, hvis du er i tvivl ... Denne kan også rådgive ang. hvad du skal gøre i mellemtiden.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#9   27. jun 2018 Batdog: Kan du huske hvad i kom af med, når nu det er vagtdyrlægen man skal have fat i?

• #12   27. jun 2018 da vi "bare" skulle have et kort råd fra vagtdyrlæge kostede det ikke noget ...

Vores yngste knækkede også sin ene klo en aften, vi fik standset blødningen og kørte til dyrlæge dagen efter, hun blev indlagt og fik den fjernet samme dag ...

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#14   27. jun 2018 Har nogen erfaring med Anicura i Viby? Har hørt rigtig meget dårligt om Anicura generelt, men kan ikke finde andre der har åben

• #15   27. jun 2018 har selv kun gode erfaringer derfra .. været af sted med 2 gange akutte allergiske reaktioner, og har været der med andre ting ..

kender en der havde en meget uheldig oplevelse med et akut kejsersnit....

mener det var der jeg ikke skulle give noget for et kort svar

• #16   27. jun 2018 Afrevet negle er en genganger her.
    Lidt kontroversielt, så tror jeg faktisk at jeg ville sende Sally ud på en bold spurgt og flå neglen af hvis den sad så løs at den skulle pilles af. Hun har selv flået den af 2 gange inden vi nåede til dyrlæge.

Og så rens ofte de første dage, forbinding/sok whatever og ro. Godt nok har vi fået recept på antibiotika og smerte stillende de fleste gange vi har været forbi med skader, men mange gange har vi også bare fået desinficere spray og besked på at holde det rent og indpakket.

Om ikke andet, så ville jeg ikke være bekymret om at vente til i morgen smiley

profilbillede
  • #17   27. jun 2018 Kommer meget an på hunden. Zenta var kold i røven da hun brækkede den halvt af. Men hun undgik ikke dyrlægen et par dage senere, for hun kunne ikke lade være med at slikke i det.

• #18   27. jun 2018 Tadaaa smiley
    BTW, så er det altså ikke praktiseret - endnu smiley Men neglen var pludselig væg efter at hun fik et tons flip - i snor - inden vi kom afsted til vores tid hos dyrlægen smiley

profilbillede
  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#19   27. jun 2018 Jeg ringede til vagtdyrlægen der sagde at vi gerne måtte komme nu, men at det også godt kunne vente til i morgen. Desuden gav han os en estimeret pris på 5.000-5.500 kr hvis noget skulle gøres nu.

Vi har renset og lagt en forbinding så hun ikke kan komme til såret, og så må det blive dyrlæge med det første i morgen, da hun virker til at klare sig ok, vil stadig gerne spise og lege osv.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #22   27. jun 2018 Kan anbefale Anicura i Viby på det varmeste.

Men kan se du har snakket med en dyrlæge.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#23   28. jun 2018 Batdog: Vi har renset med noget varmt vand og klorhexidin

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#24   28. jun 2018 Vi har lagt en forbinding som hun har fået hevet lidt af, men det er ikke noget jeg vil rette nu, da hun ligger og sover, så det må vente til i morgen.

profilbillede
  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#25   28. jun 2018 Pænt ser det ikke ud..

profilbillede
  • #26   28. jun 2018 Anicura i Viby er SKIDE dygtige men også nogle af de dyreste jeg nogensinde har været hos..

Håber natten går okay og at alt går godt imorgen hos Dr. dyr.. god bedring smiley

• #27   28. jun 2018 hvordan er det gået i dag ...

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#28   28. jun 2018 Hun er lige kommet hjem fra dyrehospitalet (Østergaards) hvor jeg havde afleveret hende i morges ved 10 tiden. De har fjernet neglen og skrabet det hele ud, så der vil gå lang tid før den vokser tilbage.
    Men det var godt at vi var hurtige til at få hende afsted, og kunne godt være taget derud i går faktisk. Neglen havde åbenbart haft en lille revne i forvejen, og der gik infektion i det i løbet af natten, så hunden havde fået feber, til trods for at man ikke kunne mærke det på hende, andet end en smule sløvhed lige da vi stod op i morges.
    Nu er hun hjemme og har det fint, hvor hun skal holdes øje med og være på smertestillende samt antibiotika i nogle uger.

• #29   28. jun 2018 næste gang, så pak det evt ind et lille trusse bind, det er sterilt smiley

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

#31   29. jun 2018 Lillemanden: Tak smiley Og den skulle helt klart have været klippet, men hun slider de andre rigtig godt så vi har simpelthen lige overset det.

Kommentér på:
hund knækket klo midt over?

Annonce