958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Hjælp Hjælp

Hej

Jeg har en hund der igen er begyndt at tisse lidt af glæde når jeg kommer hjem og lukker ham ud af buret. Har haft oplevet det før, men han stoppede med det igen.

Har i nogle måder til at kunne træne det på?

Ved at det er fordi han er glad for jeg kommer hjem, men ved ikke om det er noget jeg kan være heldig at træne væk.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp
  • #2   4. aug 2018 Hvis han ikke er det er der ødelagt ting, og han kan ikke rumme det, det er prøvet selv da han gik sammen med andre hunde så derfor er han kommet i bur

• #3   4. aug 2018 Det eneste du har ændret i omgivelserne er bare at han ikke længere har mulighed for at ødelægge ting... hvordan ved du, at han kan rumme det bedre i et bur?

Nå, til selve emnet så ville jeg sådan set bare vente på at det gik over af sig selv. Muligvis går det helt over i takt med at der bliver taget hånd om alene-hjemme problematikken.

• #4   4. aug 2018 Han er glad for hans bur både det i bilen og det der hjemme, selv nytårs aften hvor han er bange kan han finde tryghed i buret. Der ved vil jeg tro han har det bedre der end hvis han ville have det hele

• #5   4. aug 2018 Enig med Isabelle, hunde skal ikke være i bur.

Gaddafi tissede også af glæde når jeg kom hjem, det var virkelig nemt at løse det problem.
    Når jeg kom hjem, så sagde jeg bare hejsa, og skyndte mig ud i haven, hvor jeg så hilste ordentlig på ham, så kunne han "glædestisse" derude.
    Det tog ikke mange uger, og så var det overstået.

Men da din arme hun jo er proppet i et bur, så kan du jo ikke bruge mit råd til noget som helst, for inden du har fået den ud af buret, så har den jo allerede overtisset det hele.

Jeg synes virkelig for hundens skyld at du skal få afskaffet det bur. Lad hunden i stedet for være i et rum, hvor alt er fjernet så den ikke kan ødelægge noget, evt køkken, gang, bryggers mm.
    Hvad vil du gøre, hvis bur bliver forbudt her hjemme lige som i Sverige ?

• #6   4. aug 2018 hvis hunden var fri kunne du bare åbne døren, kalde hunden ud og hilse udenfor. Så kan hunden få tisset af med det samme. Alternativ hvis den skal være i buret så ha dette så tæt ved døren at du når at få hunden med ud

• #7   4. aug 2018 Han gør ikke noget før jeg står og skal have snoren på ham, vi har desværre ikke en have.

• #8   4. aug 2018 Hvis han er så glad for buret, så lad ham da have det men med lågen åben.

• #9   4. aug 2018 Det gør det også når jeg er hjemme, men det er lige så snart jeg ikke er hjemme han ødlægger ting, da jeg boede hjemme gjorde han det selv om min far var hjemme og der var åbent ind til mit værelse og buret var åbent

• #12   4. aug 2018 Det tror jeg ikke, han har haft øddelagt dørkamme, papir hvis det ligger så han kan nå det

• #14   4. aug 2018 Det med at øddelægge ting gjorde han selv om der også var to andre hunde hjemme ved ham,

• #16   4. aug 2018 Han har adgang til vand andet ville jeg ikke gøre

• #18   4. aug 2018 Andre hunde vil ikke nødvendigvis afhjælpe problemer ved at være alene hjemme. Derfor er det svært at konkludere, at det ikke kan være det, da han egentlig bare er forhindret i at udtrykke problemet nu (ligesom det også er svært for os at konkludere det over nettet, men det er et bud).

Hvordan reagerer han på at du går ud med skraldet? Reagerer han stadig hvis du går og der er andre til stede, som du nævnte med din far?
    Jeg ville i en overgang lade ham have buret, men åbent, sørge for at han var godt velstimuleret inden du forlader ham, og så træne noget adskillelse på en god måde; måske at han ligger med et godt ben i det ene rum mens du befinder dig i et andet. Det er muligvis på det niveau, du skal starte.
    Og så fjerne tingene, han kan ødelægge mens han er alene, men give noget andet han gerne må rode rundt med.

• #19   4. aug 2018 Hvis jeg er hurtigt væk og kommer igen er der ikke noget

• #20   4. aug 2018 Har du filmet ham og set, hvad det egentlig er der sker, når han gør det?

• #21   4. aug 2018 Nej det har jeg ikke

• #22   4. aug 2018 Det ville jeg starte med i første omgang (det er let klaret med mobilen eller computeren), så kan du se hvordan han rent faktisk reagerer og arbejde derudfra

• #23   4. aug 2018 Du vil jo så gerne træne tricks med ham, måske det var bedre du fik trænet lidt alene hjemme? smiley Så slipper han for buret og du slipper for ødelagte ting, win-win smiley

• Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 46
    #24   4. aug 2018 hvis du nu går ind og bare åbner buret ignorere ham og går uden for også først hilser der når han er faldet til ro. min sheltie havde en periode hvor hun gjorde det samme. jeg lukker hende ud og så går vi haven hvor jeg bede hende om at tisse og så er hun noget mere dæmpet bag efter og så siger vi hej. i dag er der intet

• #25   4. aug 2018 Hvad gjorde du sidst han begyndte at tisse? Der stoppede det jo igen, måske det virker igen?

• #26   4. aug 2018 Jeg ville starte med at træne alene-hiemme-træning med hunden. Helt forfra, ligesom hvis det var en hvalp. Fjern alle ting, den ikke må ødelægge og lad den eventuelt være i et lille rum med lågen til buret åbent. Sørg for kun at gå kort tid ad gangen - hunden skal ikke nå at gå i panik

• #27   4. aug 2018 Det blev han lukket ud i haven med det sammen, men er lige flyttet så vi har ikke en have jeg kan lukke ham ud i

• #28   4. aug 2018 Kan du så ikke løfte ham ud med det samme i stedet?

• #29   4. aug 2018 Har snoren i hånden når jeg går ind til ham og lige så snart han kommer ud vil jeg sætte snor på og gå ud med ham, men han når i mens jeg skal have snor på og tisse lidt af glæde af

• #30   4. aug 2018 Så gå ind, løft ham op, og så på vej ud tager du snoren og giver ham på mens han er på armen..

• Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 46
    #31   4. aug 2018 jeg ville bruge en retriever line den kan du kaste over hoved på ham og så hurtig ud. ellers skal du lære ham at vente i buret til du giver ham lov til at komme ud.

• #32   4. aug 2018 Hvis I lige er flyttet, kan det tage lang tid før han har lært at være alene det nye sted.
    Det kræver træning fra bunden.

Du fjerner ikke sin hunds problemer ved at sætte ham i bur. Du fjerner kun hans ydre reaktion.
    Der kan være to forklaringer på adfærden: 1) Han keder sig. 2) Han har angst for at være alene.
    Du må filme ham og se hvad der foregår. Det er tydeligt at se forskel på de to.
    Ud med det bur. Det er symptombehandling!

• #33   4. aug 2018 Jeg tror nu også, at jeg ville tisse af glæde, hvis jeg var blevet proppet i et bur og der så endelig kom nogen og lukkede mig ud....

• #34   4. aug 2018 Ot og undskyld for at bruge tråden ... men ... er bur forbudt i Sverige ?

• #36   4. aug 2018 Jeg elsker de svenske regler - nej, man må IKKE have hund i bur i Sverige medmindre lågen er helt fjernet. Undtaget er kun sygdom (ro skal være ordineret af dyrlægen + man skal søge dispensation herfor ellers er det stadig overtrædelse af loven), transport og ved f.eks. udstillinger

https://www.skk.se/sv/hundagande/tips-och-rad/skotsel/hund-i-bur-vad-galler/

• #37   4. aug 2018 Christina, det er ikke rigtig.
    Bur er forbudt i Sverige

• #38   4. aug 2018 Rikke var hurtigere smiley

• #39   4. aug 2018 Jeg ville virkelig ønske at bur også blev forbudt her i DK.
    Desværre så går det den forkerte vej og flere og flere hunde ender i et bur i stedet for at træne med dem.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #41   4. aug 2018 film ham og træn det fra bunden. er det dig han savner kan du putte 100 hunde ind til ham og ham vil stadig savne dig. en flytning gør det ikke bedre

måske han simpelthen skal tisse. Dette bør du også overveje

bur løser ikke hans problem. Og det har han nu fortalt dig så du kan handle smiley

• #42   4. aug 2018 De er f ikke rigtigt kloge, de svenskere ....

• #43   4. aug 2018 Nå Matine, nu er det slut, lige her vil jeg ikke kysse dig i røven smiley

Jeg synes, at det er rigtig fint at svenskerne har et forbud mod at holde hund i bur. Jeg ville ønske at vi også fik det her hjemme.

Jeg synes, at det er uansvarligt og dyreplageri at man har en hund til at ligge i bur en hel arbejdsdag plus transporttiden. Der kan nemt gå en 9-10 timer, samt at en del af dem, som holder burhunde også har dem i bur om natten.
    Hvor mange timer er det så lige at sådan en arme hund har hvor den kan bevæge sig i ?

• #44   4. aug 2018 Endvidere, så er der love for, hvor stort eller lille et bur/en sti/stald skal være, men vores kæledyr, som vi lever med,og som vi påstår at vi elsker dem, dem må vi proppe i hvad som helst.....
    Det er simpelthen forkasteligt, i mine øjne kan det ikke være kærlighed man har til dyret når man kan finde på at spærre dem inde i bure...

• #45   4. aug 2018 Aj da Anni smiley

Nu er jeg typen - og tænker du også er - som kan leve med at være uenig uden at blive idiot af den grund smiley

Jeg har aldrig brugt at ha en hund i bur på dagsbasis, men jeg har den jo i hundegård. Jeg tænker, at hvis det er et overdrevet stort bur, at der er vand og plads til at hunden kan være "rettet ud" og stå oprejst på alle 4 ben .. så ser jeg ikke problemet så meget.

Jo, hvis det er en, der jobber 40+ timer om ugen og har 2-3 timers transport oveni.

Men hvad nu hvis det er sådan en som mig ? 32 timer om ugen, 5 minutters transporttid .. aj, så synes jeg det er hys, at den ikke kan være i et stort bur.

• #46   4. aug 2018 Endvidere, så er der love for, hvor stort eller lille et bur/en sti/stald skal være, men vores kæledyr, som vi lever med,og som vi påstår at vi elsker dem, dem må vi proppe i hvad som helst.....

Der er produktionsdyr, der står med våde øjne og drømmer om, at blive holdt som en hund.
    Seriøst - den måde vi holder eksempelvis grise på, den måde vi skiller morko og hendes kalv fra hinanden efter ganske få timer, den måde får transporteres på skibe, selvom de er højdægtige og føder imens de bliver transporteret, så lammet dør ...

Aj - vores hunde, selv dem, der lever i et bur, har et noget bedre liv end produktionsdyr.

• #47   4. aug 2018 Martine, jeg synes at der er stor forskel på, om hunden er i et bur eller en hundegård.
    I hundegården kan hunden trods alt vælge om den vil ligge inde eller ude, den har noget at se på, og jeg tror næppe, at hundegårdene hos dem der har sådan en holder dem på størrelse med et hundebur.

De færreste der har hunde i bur når de er alene har kæmpe bure, for store hundebure pynter jo nu engang ikke i stuen.

Der har efterhånden været rigtig mange tråde her inde om burhunde. Nogle endda med billeder.
    En af dem jeg husker bedst er, hvor Simone lægger et billede op af sine 5 hunde, hvor de står på rad og række i deres bure i bryggerset.
    De to af hundene kan ikke enes, men dem har Simone så sat lige ved siden af hinanden, samt, at hun syntes ar burene var meget store, hvilket de desværre ikke var.

Jeg undskylder til Simone for at trække lige hende burhunde frem som eksempel.

# 46

Aj - vores hunde, selv dem, der lever i et bur, har et noget bedre liv end produktionsdyr.

Der er vi kun delvis enig.
    Vores produktionsdyr har vi ikke anskaffet os som hobby, og dem har hr. og fru Jensen jo hellere ikke til at gå som kæledyr, dem hat vi fordi vi æder dem.

Man vælger at anskaffe sig et kæledyr, det er ganske frivillig og jeg kan ikke se, hvorfor man skal købe et dyr for at proppe det i et bur.

Jeg ville sandelig hellere være et svin i en moderne stald end en hund i et hjem, hvor jeg de meste af døgnets timer skal være spæret inde i et bur og bare ligge og glo.

Vanrøgt sker hellere ikke kun hos produktionsdyr, men i allerhøjeste grad også hos kæledyr.
    Og om jeg fatter at man anskaffer sig et kæledyr for så at vanrygte det...…..

• #48   4. aug 2018 Martine: Hundegård er faktisk ikke ulovligt.
    Der er helt sikkert krav for str. og tid, men det er ikke ulovligt lige som bur er.

• #49   4. aug 2018 Der er vi kun delvis enig.
    Vores produktionsdyr har vi ikke anskaffet os som hobby, og dem har hr. og fru Jensen jo hellere ikke til at gå som kæledyr, dem hat vi fordi vi æder dem.

Man vælger at anskaffe sig et kæledyr, det er ganske frivillig og jeg kan ikke se, hvorfor man skal købe et dyr for at proppe det i et bur.

Jeg ville sandelig hellere være et svin i en moderne stald end en hund i et hjem, hvor jeg de meste af døgnets timer skal være spæret inde i et bur og bare ligge og glo.

Vanrøgt sker hellere ikke kun hos produktionsdyr, men i allerhøjeste grad også hos kæledyr.
    Og om jeg fatter at man anskaffer sig et kæledyr for så at vanrygte det...…..

Der bliver vi aldrig enige smiley

• #50   4. aug 2018 Martine: Hundegård er faktisk ikke ulovligt.
    Der er helt sikkert krav for str. og tid, men det er ikke ulovligt lige som bur er.

Det er da ikke ulovligt i Danmark ??

• #51   4. aug 2018 Jeg ville sandelig hellere være et svin i en moderne stald end en hund i et hjem, hvor jeg de meste af døgnets timer skal være spæret inde i et bur og bare ligge og glo.

Hvad tror du svinet - som iøvrigt er mere intelligent end en hund - laver ???

• #52   4. aug 2018 Martine:
    Nej, men nu snakkede vi jo Sverige.

• #54   4. aug 2018 Hvad tror du svinet - som iøvrigt er mere intelligent end en hund - laver ???

Svinet i en moderne svinestald får dagen til at gå med at æde, drikke, sove, rode lidt rundt i halmen for at finde lidt lækkert at æde, måske roepiller eller roer, måske endda æbler. Hvis de vil, så rejser de sig et par minuter før overbrusningen går i gang og står og venter på at de får "brusebad", andre igen flår træstammer/klodser/lægter i stumper.

Når du kommer her over, så vil jeg meget gerne vise dig en moderne svinestald. Jeg tror at du vil blive meget forbavset, hvis du ser, hvordan svinene har det.

I moderne svinestalde er dyrene hellere ikke fikseret, de går løse hele deres liv.

Om svinet er mere intelligent end en hund, det kan diskuteres.
    Indtil dags dato har jeg ikke mødt et eneste svin som har været mere intelligent end hunde.

• #55   4. aug 2018 Anni -

Det glæder mig - oprigtigt - hvis svinene har det så godt som du skriver. De svinestalde jeg har oplevet, svarer på ingen måde til din beskrivelse af det, men kun rart, at jeg er bagud i forhold til hvordan tingene rent faktisk hænger sammen smiley

Grise ER klogere end hunde - og renligere - du er nok bare ikke så god til at træne dem smiley

• #56   4. aug 2018 #52

Nu havde jeg smidt mig eget hundehold i puljen, så jeg havde lige rykket tingene til DK smiley

Kommentér på:
Hjælp

Annonce