1.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Rødt skær Rødt skær

Sally har et svagt rødt skær i det rette lys, og med alderen er det blevet en smule mere tydeligt.

I dag fangede jeg så dytte billede, det eneste jeg har med det røde skær. Men er der nogen ved og det stammer fra b/w BC eller rotten? Eller er det bare et random udfald?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rødt skær
  • #1   3. okt 2018 Jeg tænker det handler om farvepigmenter, ingen hårstrå er gennemfarvede - så vidt jeg husker, eller også er nogen og nogen er ikke.

Men ligesom f.eks. sorte heste, kan have et rødt/brunt skær etc. smiley

• #3   3. okt 2018 Det er sun bleaching. Altså en gradvis blegning af pelsen pga solen.

Nogle hunde har det mere end andre.

• #4   3. okt 2018 Så Sally er ved at blive en lille sol rynket rosin dame smiley

Så mangler hun bare plastik lufferne smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #5   3. okt 2018 Kan en hund ikke have rufisme ? Det er udbredt ved katte. Så får de et brunligt skær

• #6   3. okt 2018 Nej - Det nærmeste hunde kommer rufisme er brun og recessiv rød.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#7   3. okt 2018 Tak smiley

Er regressiv rød den farve Aslan har? Han er jo broget?

Og er den røde mon den samme som grønlandshundene tit har?

Undskyld vi stjæler din tråd Johnny smiley Det er ganske kort

Tilføjelse: googlede - den Aslan har må hedde noget andet. Kelpier må have den reggressive? Har jeg ret?

• #8   3. okt 2018 Ja, Aslan er recessivt rød (e/e). Det er eksempelvis alle samojeder også.

Har du et eksempel på sådan en grønlandshund?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#9   3. okt 2018 Nå så tog jeg fejl! Troede den var mørkere.

Ja sådan en farve her fx. Nikotingul som min grænlænderveninde Augusta kalder det smiley

Den forreste fx

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#10   3. okt 2018 Eller her - de er desværre lidt beskidte...

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#11   3. okt 2018 Og sidste

Det lover jeg Johnny smiley

profilbillede
  • #12   3. okt 2018 Racenavne kan man forresten ikke bruge til noget. De varierer fra race til race. Simpelt måtte det jo ikke være.

Rød i nogle racer er brun, zobel etc.

• #13   3. okt 2018 Umiddelbart ser de ud til at være zobel. Recessiv rød kan ikke have sort pigment, inklusiv masken nogle af dem har. Nogle af dem har også sort hen af ryggen.

Man kan bedst vurdere det ved fødslen. Klar zobel har som regel en masse mørkt pigment som hvalpe, som så "klarer op" som de vokser.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#14   3. okt 2018 Og er den her det? Vestsibirisk Laika?

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#15   3. okt 2018 Okay ja de har "saddel" - det har du ret i

• #16   3. okt 2018 Enten recessiv rød eller klar zobel på laikaen - Umiddelbart kan jeg ikke se noget sort pigment, men det kan du heller ikke på Vaks. Han er zobel.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#17   3. okt 2018 Rigtig spændende! Tusind tak smiley

Undskyld johnny smiley

Det er fordi det i sin tid sådan overrumplede mig, at jeg gik og sagde, at jeg skisme ikke ville eje en hvid hund, og så fik det svar, at han er rød og hvid - og derfor kom med hjem smiley Det er syret med genetik

Jeg synes ikke din hund er en rosin! Hun er flot i pelsen!

• #18   3. okt 2018 Det er helt fint, jeg har jo fået svar smiley
    Det ses ikke rigtigt alligevel, man kan kun lige ane det i et bestemt lys. Hun synes normalt blank sort.

Og skulle hun blive rigtig rusten - så ville jeg være bedøvende ligeglad smiley

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#19   3. okt 2018 Hun er så fin smiley

PYT med rust. aslan er tisgul hahaha

• #20   3. okt 2018 Indenfor min race kan tricolore hunde, altså de "sorte" collier få rødlig skør i pelsen, hvis de fodres med lakseoilie, så det giver jeg ikke.

• #21   4. okt 2018 Tænker også at det vel er helt normalt solblegning. Perle for også ofte et rødligt skær i løbet af sommeren. I denne sommer er det meget udtalt. I løbet af efteråret bliver hun igen kulsort.

• #24   4. okt 2018 "Indenfor min race kan tricolore hunde, altså de "sorte" collier få rødlig skør i pelsen, hvis de fodres med lakseoilie, så det giver jeg ikke."

Jamen så er der lige kommet en sending der kan ruste hende lidt mere smiley

• #25   4. okt 2018

profilbillede
  • #26   4. okt 2018 Det kommer an på, hvad det er for fisk man fodrer med, men opdrættet laks får ofte foder med rødt farvestof i, så deres kød bliver mere rødligt, og det er de farvestoffer, der også giver nogle sorte pelse et rødt skær.

• #27   2. nov 2018 Sorte Riki

profilbillede
  • #28   2. nov 2018 Brune Riki

profilbillede
  • #29   2. nov 2018 Nu profilstalkede jeg lige lidt, haha - Riki er sandsynligvis seal, ikke sort som Sally.

Kommentér på:
Rødt skær

Annonce