953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Udvidet bloldprøve profil Udvidet bloldprøve profil

Jeg har jo Mille, som er 14 år, hun skal snart til sin årlige sundhedsundersøgelse + vaccination og så var det at jeg kom til at tænke på om jeg "burde" få lavet en udvidet blodprøveprofil på hende!

Det skal siges, at hun er sund og rask, så der er ingen indikationer for, at jeg skulle få det lavet udover hendes høje alder.

Hvad tænker I?
Og hvordan har I det med jeres egne hunde på det område?

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udvidet bloldprøve profil
  • #1   16. apr 2019 jeg tænker det kun er dig, som kan mærke om det vil give dig ro. var det min Manfred, så havde jeg gjort det, men også fordi han har fået en del midicin pga smerter i sin ryg og for hårsækmider. plus noget binyrebarkhormon for hans mave. så var han i den alder ville jeg sikre mig at der ikke kom noget bag på mig pludselig.

var det Esther, så ville jeg ikke. hun har aldrig fejlet noget (indtil videre ??)

• #2   16. apr 2019 Lucky fik taget blodprøver fra han var 8 år. Han fik så også mere eller mindre dagligt smertestillende. Hvis aldrig hunden har fået medicin eller der ellers er grund til bekymring, så tror jeg ikke at jeg ville få den taget.

• #3   16. apr 2019 Mille har fået smertestillende og antibiotika i forbindelse med et par operationer mv gennem hendes lange liv.
    Hun har ik fejlet noget(7-9-13), som har krævet længerevarende eller fast behandling med medicin.

• #4   16. apr 2019 Så tror jeg ikke jeg ville få lavet den store. Hvis jeg ville noget, så var det den lille, hvor de lige ser til lever og nyrer

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 670 Svar: 5.720
    #5   16. apr 2019 Jeg ved ikke med hunde men ved vores gamle katte har vi fået det gjort siden de var 10 år. Det er aldrig vist noget heldigvis men ved katte ses fx nyresygdom sent hvis man ikke tjekker som standard. den kan vist ses i den lille men vi har den store.

Jeg regner med at gøre det samme med en hund

• #7   16. apr 2019 Af ren nysgerrighed, hvad koster en udvidet blodprøve?

• #8   16. apr 2019 Havde vores hunde til årligt check og vaccination i går. Valgte at køre en blodprøve på Calvin, da han har været lidt mindre spisende og mere træt den sidste tid. Den var heldigvis fin over hele linjen. Så jeg kan godt forstå dig. Fremover vil der blive taget blodprøver af begge hunde en gang årligt. Kan godt lide at gå med livrem og seler, på nogen områder

• #10   16. apr 2019 Isabelle det var da lidt af en forskel ????

• #11   16. apr 2019 Ja ca 2000 for den store, og knap 800 for organ tjek, det her var ikke samme blodprøve.

• #13   16. apr 2019 Det er jo vildt ??

• #15   16. apr 2019 Tak for jeres input smiley

Da Mille var ti år og skulle i narkose, ville de gerne have taget en blodprøve, men det fravalgte jeg faktisk dengang.

• #16   18. apr 2019 Jeg ville gøre det - netop så man kan se, hvordan det ser ud med infektionstal, blodprocent, lever, nyrer osv.

Prisen kan variere som andre har skrevet. Jeg tror også, at vi tager omkein 1500-1700 ,- for "den udvidet" blodprofil.
    Det er altså ikke gratis for en dyreklinik, at bruge tid og udstyr på andre mennesker/dyr. smiley

• #17   18. apr 2019 Simone F hvem skriver den skal være gratis? ??

• #18   18. apr 2019 Skriver jeg da, at nogen siger, at blodprøven skal være gratis?
    Næææ... Det synes jeg ikke smiley

Men at tage 800 kr. for en udvidet blodprofil tjenes der næsten intet på. Det koster dyrt i materialer og udstyr at køre en blodprøve. Plus det tager tid at udtage den, analysere den og give svar tilbage igen.
    Jeg tænker, at hvis man får det gjort i forbindelse med anden behandling (eks. vaccination, tandrens osv.) så må det være lidt billigere.

Det er iøvrigt forskelligt fra klinik til klinik, hvad der er en udvidet blodprøve. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#19   18. apr 2019 aslan døde tre gange i narkose fordi vi ikke tog blodprøve. altid blodprøve før narkose folks.

Hans levertal var 8000 og det må være 120 og man kunne intet se på ham

• #20   18. apr 2019 Enig Lens - men WHAT?! Hvad er der med hans lever? smiley

• #21   18. apr 2019 Nu snakker vi ikke om en hund, som skal i narkose eller noget.
    Blot en almindelig sund, rask og aktiv hund, som er 14 år.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#22   18. apr 2019 Han er rask igen heldigvis. Han havde spist noget som vi aldrig fandt ud af hvad var

han var fin bortset fra lidt diarré... alle var i chok. de genoplivede.

Han skulle have renset tænder. og fordi han så fin ud fravalgte vi blodprøve men det sker aldrig igen

Efter narkosen blev han ret syg. men han kom sig med behandling.

heldigvis var det ikke kræft

• #23   18. apr 2019 Men, Simone, hvorfor påpege at det ikke er gratis? Og bagefter kommenterer på at der ikke tjenes noget, når prisen kun er 800 kr?

Kunne den lave pris skyldes at der fx er en billigere husleje i den private mindre klinik end hvad de store hospitaler koster?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#24   18. apr 2019 enig About. Det er en anden situation.

her har jeg som sagt gjort det ved kattene og uden at de har fejlet noget. Den ene får metacam pga gigt og derfor tester vi hende.

Jeg mener forsikring betaler det fordi det er diagnose stillende behandling

• #25   18. apr 2019 #23 - fordi jeg læser de andre kommentarer som en lille brok over prisen / prisforskellen.

Jeg tænker ikke, at huslejen har betydning på prisen. Udstyret, udtagningen og tidsmæssigt bør det være det samme.
    Men igen, så kan der også være forskel på, hvilken blodprøve det var - og ikke mindst, om den billige dyrlæge måske vil gøre det billigere for at "lokke" kunder til. (ikke negativt ment!)

Jeg synes bare, at det lyder helt vildt, hvis man kun tager 800 ,- for en udvidet blodprofil. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#26   18. apr 2019 Jeg tror prisen er omkring ved vores dyrlæge... ca 1000 kr

• #28   18. apr 2019 I mit aniplan har vi en blodprøve med i , jeg er dog ikke klar over hvad de tjekker deri. Jeg ville have haft taget en udvidet for nogle måneder siden, i forbindelse med at nones var syg, det var så også for at se nærmere på bugspytkirtel, den kostede lige omkring 2000 kr. Lucky fik som sagt bare organ tjek, og det var 800 kr.

Kommentér på:
Udvidet bloldprøve profil

Annonce