Sileo - kan det kun købes til nytår ?? Sileo - kan det kun købes til nytår ??
kan det virkelig være rigtigt Sileo kun kan købes til Nytår ?
Jeg har lige været nede ved vores lokale dyrlæge, i håb om de kunne udskrive noget Sileo (vi bruger normalt karlslunde)
- Da hunden simpelhen er så bange nu på snart 5-6 dage i træk med alt det torden vi får over os.
Det sagde de dog direkte nej til - det kunne man KUN købe til nytår.
det forstår jeg så ikk... for jeg har fået det fra Karlslunde af - flere gange... og ikke i nærheden af nytår ?
nogen der ved om det så er lavet om måske ?
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
det sagde de nemlig på karlslunde dengang.
men at man sagtens kunne få Sileo.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
aug 2015
Kalm - Thundershirt, høj musik.
Sileo bruger vi kun i de allerværste situationer - og til nytår.
Det bestemt ikke noget jeg bruger - bare for at bruge det. det er trods alt stadig medicin
de sidste 5-6 dage har vi haft det hver evig eneste dag.
nogen dage ikke så slemt - hvor thundershirt osv er nok.
men idag... og for et par dage siden... der var det jo nærmest som en diskotek... kæmpe lys show.
og KÆMPE brag hen over huset.. som ikke engang musik kan overdøve.
og så bliver hun så bange.
aug 2015
de påstod man intet kunne få andet end det ikke receptpligtige - som vi jo allerede har massere af.
alt det receptpligtige kunne kun fåes til nytår.
aug 2015
så tænkte jeg ville ned og købe noget nyt idag - for jeg vidste der kom en stor igen idag.
og jeg havde med glædet betalt for et sundhedstjek eller lign.
men de sagde man slet ikke kunne få noget som helst af det
feb 2007
feb 2007
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 332
Så jeg kan intet gøre hvilket er meget frustrerende. Til gengæld så falder han faktisk lidt til ro når han får lov at være ude så det er vores løsning
Men tilbage til spørgsmålet så burde du kunne få sileo
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
aug 2015
jeg ringer også til Karlslunde som vi plejer at bruge på mandag.
de har jo kun åben til akut ting i weekenden - så det tænker jeg nok ikke er muligt at få nu.
eftersom det noget tid siden hun har været inde, ved jeg hun nok skal ind til et sundheds tjek først.
men kunne selvfølgelig prøve at ringe alligevel og høre, så må jeg bare køre ind efter det.
Apotekerne har jo desværre heller ikke åbent mere i weekenderne - så kunne man bare have fået det sendt til apoteket.
aug 2015
så tænkte jeg det kunne spare hende den lange tur også for en sundheds undersøgelse, hvis det kunne gøres dernede.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Jeg tror, at du har misforstået dyrlægen, som nok har prøvet at fortælle dig, at det ikke er særlig smart at holde hunden på sådan noget medicin mange gange på grund af vejret, og at de kun skriver det ud til nytår.
Min dyrlæge ville hellere ikke udskrive sådan noget medicin på grund af vejret, da det ikke er noget man bare sådan skal bruge.
Må jeg have lov til at spørge, hvordan du havde tænkt dig at administrere Sileoen ?
Du kan jo ikke på forhånd vide hvornår det bliver tordenvejr og hvor slemt det bliver.
Venter du med at give medicinen indtil det begynder at buldre, så kan det jo være, at tordenen er overstået inden medicinen virker, og så har du medicineret hunden uden grund.
Du skriver, at nu har det været torden i seks dage og at din hund har været bange i lige så mange dage.
Hvis du havde haft noget Sileo, ville du så have holdt din hund på Sileo i de seks dage ?
Jeg synes at det er synd for hunden at den er bange, men synes, at man skulle arbejde med hundens problem frem for at fylde den med medicin.
Jeg synes virkelig at det er noget skidt at begynde at bruge den slags medicin på så tynd et grundlag og kan godt forstå, at dyrlægen ikke sådan bare udskriver det på grund af vejret
aug 2015
derudover så kan du jo læse hvad jeg skriver længere oppe.
det ikke noget jeg bare bruger for sjov skyld og kun til slemme tilfælde.
og bruger man lightning map og dmi - så kan man hurtigt vurdere hvor slemt et tordenvejr er på vej.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
Skal mødes med en dyrlæge i morgen ts og kan spørge om hvorfor du får det svar og om der er alternativer. Skal gøre mit bedste for at huske det.
aug 2015
vi ringer hvertfald til Karlslunde på mandag - så må de også kunne svare os på om de kan udskrive det.
så må vi jo bare køre en tur afsted, for de vil nok gerne have hende ind til et tjek, men sådan er det
jeg synes nemlig også det rigtig synd hvis hun skal gå og være SÅ bange.
er det kun lidt, så kan vi klare det med andre ting. men Sileo bruger vi til slemme tilfælde.
og det virker nemlig, også selvom hun har begyndt at vise uro.
der plejer faktisk ikke at gå mere end 10-15 min før jeg hvertfald synes at se effekt fra det.
og det jeg godt kan lide ved Sileo er at det ikke noget der gør hende stang stiv - hun bliver bare helt afslappet og rolig.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Det er et homøopatisk middel, som er lavet til mennesker, men jeg bruger det til mine hunde netop i angst/nervøse situationer som du beskriver. I samråd med Helsam hvor jeg køber det selvfølgelig
Det sløver eller påvirker ikke, men beroliger tankerne. Jeg kender flere der selv bruger dem bla en med angst anfald - og som hun siger , så tager hun en hvis hun kan mærke der er et anfald på vej - og så sker det bare aldrig
smider lige et par links:
https://sund-forskning.dk/artikler/drop-din-sove-medicin-drop-din-nervemedicin/?fbclid=IwAR0396jtjjECzm7TLCMuBZO9xDvohaA-OVAbl4NWTEFYievydYJgI7zM-zk
https://www.helsam.dk/sundhed/homoeopati/heel/nervoheel?id=7632&fbclid=IwAR2NWrvbZdtZIuxjz-GxcSSeeqk4jrTk2ERITgzMxgDvTYGLlUnoWASxQ8k
jan 2008
Deegie var ligeglad, så hun fik ingen
Men ellers bruger jeg dem normalt til nytår- selvom de får Kalm og DAP i stikkontakten, som egentlig virker ok - så er der nogle gange der kommer et skrald lige pludselig, og hvor især Iza overhovedet ikke kan finde ro, så er ligger hun og hygger sig 10min. efter Nervoheel
aug 2015
tak ! det link vil jeg da bestemt gemme og kigge på.
alt modtages med kyshånd som forsøg på om det kan virke.
Hun får nemlig allerede Kalm - men det er slet slet ikke nok i sig selv.
Thundershirten har også en god effekt.
men når først det går vildt for sig, så det ikke nok
jan 2008
aug 2015
apr 2018
man må netop vente og se hundens reaktion ved sileo og derfor er det et godt middel. stesolid skal man give før angsten kommer og derfor er sileo bedre da man undgår at give unødvendigt
aug 2015
Men så det da hvertfald kommet direkte fra en dyrlæge af.
så vi ringer til dyrlægen imorgen når de åbner.
idag skulle der heldigvis ikke komme noget torden
apr 2018
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Spørgsmålet er om dyrlægen vil udskrive det.
Sileo - kan det kun købes til nytår ??