2.479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Sileo - kan det kun købes til nytår ?? Sileo - kan det kun købes til nytår ??

kan det virkelig være rigtigt Sileo kun kan købes til Nytår ?

Jeg har lige været nede ved vores lokale dyrlæge, i håb om de kunne udskrive noget Sileo (vi bruger normalt karlslunde)
- Da hunden simpelhen er så bange nu på snart 5-6 dage i træk med alt det torden vi får over os.

Det sagde de dog direkte nej til - det kunne man KUN købe til nytår.

det forstår jeg så ikk... for jeg har fået det fra Karlslunde af - flere gange... og ikke i nærheden af nytår ?

nogen der ved om det så er lavet om måske ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sileo - kan det kun købes til nytår ??
  • #1   15. jun 2019 jeg ved der er nogen piller man KUN kan få til nytår.
    det sagde de nemlig på karlslunde dengang.
    men at man sagtens kunne få Sileo.

• #2   15. jun 2019 Ved ikke med sileo (brugt det en gang) men ellers kan man får stesolid.

• #4   15. jun 2019 Isabelle - vi bruger allerede alle midler vi kan for at mindske angsten

Kalm - Thundershirt, høj musik.

Sileo bruger vi kun i de allerværste situationer - og til nytår.
    Det bestemt ikke noget jeg bruger - bare for at bruge det. det er trods alt stadig medicin

de sidste 5-6 dage har vi haft det hver evig eneste dag.
    nogen dage ikke så slemt - hvor thundershirt osv er nok.

men idag... og for et par dage siden... der var det jo nærmest som en diskotek... kæmpe lys show.
    og KÆMPE brag hen over huset.. som ikke engang musik kan overdøve. smiley
    og så bliver hun så bange.

• #5   15. jun 2019 Ansofie

de påstod man intet kunne få andet end det ikke receptpligtige - som vi jo allerede har massere af.

alt det receptpligtige kunne kun fåes til nytår.

• #6   15. jun 2019 men vi havde netop lige opbrugt det sidste Sileo (til den voldsomme tur vi fik for et par dage siden)
    så tænkte jeg ville ned og købe noget nyt idag - for jeg vidste der kom en stor igen idag.

og jeg havde med glædet betalt for et sundhedstjek eller lign.
    men de sagde man slet ikke kunne få noget som helst af det

• #7   15. jun 2019 Det passer ikke ikke stesolid gives også mod kramper. Så det kan du få. Vil ringe rundt.

• #8   15. jun 2019 Mit stesolid hentede jeg på apoteket på en recept fra dyrlægen, da jeg fik over en telefonsamtale

• #9   15. jun 2019 Jeg kunne da godt få sileo her den anden dag af dyrlæge hvis jeg ville, men jeg er så uheldig at Bassen ikke kan tåle det (selv på halv dosis så går han ud som et lys og bliver ukontaktbar og næsten ingen vejrtrækning).
    Så jeg kan intet gøre hvilket er meget frustrerende. Til gengæld så falder han faktisk lidt til ro når han får lov at være ude så det er vores løsning

Men tilbage til spørgsmålet så burde du kunne få sileo

• #10   15. jun 2019 Ring til en anden dyrlæge smiley

• #11   15. jun 2019 Einstein.
    jeg ringer også til Karlslunde som vi plejer at bruge på mandag.
    de har jo kun åben til akut ting i weekenden - så det tænker jeg nok ikke er muligt at få nu.
    eftersom det noget tid siden hun har været inde, ved jeg hun nok skal ind til et sundheds tjek først.
    men kunne selvfølgelig prøve at ringe alligevel og høre, så må jeg bare køre ind efter det.
    Apotekerne har jo desværre heller ikke åbent mere i weekenderne - så kunne man bare have fået det sendt til apoteket.

• #12   15. jun 2019 nu så vi bare det kom igen idag - og den lokale dyrlæge havde åben om lørdagen.
    så tænkte jeg det kunne spare hende den lange tur også for en sundheds undersøgelse, hvis det kunne gøres dernede.

• #13   15. jun 2019 Min dyrlæge har det hele året smiley Håber du finder en løsning, det er hverken sjovt for hunden eller ejeren smiley

• #14   15. jun 2019 Sileo, Stesolid mm kan fås hele året rundt.
    Jeg tror, at du har misforstået dyrlægen, som nok har prøvet at fortælle dig, at det ikke er særlig smart at holde hunden på sådan noget medicin mange gange på grund af vejret, og at de kun skriver det ud til nytår.

Min dyrlæge ville hellere ikke udskrive sådan noget medicin på grund af vejret, da det ikke er noget man bare sådan skal bruge.

Må jeg have lov til at spørge, hvordan du havde tænkt dig at administrere Sileoen ?
    Du kan jo ikke på forhånd vide hvornår det bliver tordenvejr og hvor slemt det bliver.

Venter du med at give medicinen indtil det begynder at buldre, så kan det jo være, at tordenen er overstået inden medicinen virker, og så har du medicineret hunden uden grund.

Du skriver, at nu har det været torden i seks dage og at din hund har været bange i lige så mange dage.
    Hvis du havde haft noget Sileo, ville du så have holdt din hund på Sileo i de seks dage ?

Jeg synes at det er synd for hunden at den er bange, men synes, at man skulle arbejde med hundens problem frem for at fylde den med medicin.

Jeg synes virkelig at det er noget skidt at begynde at bruge den slags medicin på så tynd et grundlag og kan godt forstå, at dyrlægen ikke sådan bare udskriver det på grund af vejret

• #15   15. jun 2019 Jeg kan næppe have misforstået ordene "nej det kan kun fåes omkring nytår - vi kan slet ikke engang bestille det hjem".

derudover så kan du jo læse hvad jeg skriver længere oppe.
    det ikke noget jeg bare bruger for sjov skyld og kun til slemme tilfælde.

og bruger man lightning map og dmi - så kan man hurtigt vurdere hvor slemt et tordenvejr er på vej.

• #16   15. jun 2019 Min dyrlæge udskriver det hele året. Jeg bruger det selvfølgelig til nytår, men også når han skal til dyrlægen for at få klippet kløerne. En time før jeg skal være der, får han en dosis, og han er rimelig rolig, og neglene bliver klippet. Søg en anden dyrlæge for selvfølgelig kan du få det

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #17   15. jun 2019 Jeg mener at sileo gerne må gives efter hunden er begyndt at vise uro. Jeg synes det er mere synd at være bange end at få medicin

Skal mødes med en dyrlæge i morgen ts og kan spørge om hvorfor du får det svar og om der er alternativer. Skal gøre mit bedste for at huske det.

• #18   15. jun 2019 HL - tak, det meget sødt af dig smiley

vi ringer hvertfald til Karlslunde på mandag - så må de også kunne svare os på om de kan udskrive det.
    så må vi jo bare køre en tur afsted, for de vil nok gerne have hende ind til et tjek, men sådan er det smiley

jeg synes nemlig også det rigtig synd hvis hun skal gå og være SÅ bange.
    er det kun lidt, så kan vi klare det med andre ting. men Sileo bruger vi til slemme tilfælde.
    og det virker nemlig, også selvom hun har begyndt at vise uro.
    der plejer faktisk ikke at gå mere end 10-15 min før jeg hvertfald synes at se effekt fra det.

og det jeg godt kan lide ved Sileo er at det ikke noget der gør hende stang stiv - hun bliver bare helt afslappet og rolig.

• #20   16. jun 2019 Hvis jeg må anbefale dig noget , så er det Nervoheel smiley Fantastisk produkt simpelthen smiley
    Det er et homøopatisk middel, som er lavet til mennesker, men jeg bruger det til mine hunde netop i angst/nervøse situationer som du beskriver. I samråd med Helsam hvor jeg køber det selvfølgelig smiley
    Det sløver eller påvirker ikke, men beroliger tankerne. Jeg kender flere der selv bruger dem bla en med angst anfald - og som hun siger , så tager hun en hvis hun kan mærke der er et anfald på vej - og så sker det bare aldrig smiley

smider lige et par links:
    https://sund-forskning.dk/artikler/drop-din-sove-medicin-drop-din-nervemedicin/?fbclid=IwAR0396jtjjECzm7TLCMuBZO9xDvohaA-OVAbl4NWTEFYievydYJgI7zM-zk

https://www.helsam.dk/sundhed/homoeopati/heel/nervoheel?id=7632&fbclid=IwAR2NWrvbZdtZIuxjz-GxcSSeeqk4jrTk2ERITgzMxgDvTYGLlUnoWASxQ8k

• #21   16. jun 2019 Jeg gav også Iza en forleden da vi blev fanget i lyn og torden inde i en skov, og hun kunne bare lissom ikke falde ned igen og blev ved med at puste. 5 min efter hun fik Nervoheel , så var der ro smiley
    Deegie var ligeglad, så hun fik ingen smiley
    Men ellers bruger jeg dem normalt til nytår- selvom de får Kalm og DAP i stikkontakten, som egentlig virker ok - så er der nogle gange der kommer et skrald lige pludselig, og hvor især Iza overhovedet ikke kan finde ro, så er ligger hun og hygger sig 10min. efter Nervoheel smiley

• #22   16. jun 2019 #20

tak ! det link vil jeg da bestemt gemme og kigge på.
    alt modtages med kyshånd som forsøg på om det kan virke.

Hun får nemlig allerede Kalm - men det er slet slet ikke nok i sig selv.
    Thundershirten har også en god effekt.
    men når først det går vildt for sig, så det ikke nok

• #23   16. jun 2019 Det her virker øjeblikkelig og har ingen bivirkninger eller sløve de effekt smiley ved ikke hvor stor din hund er, men mine vejer 50 & 60kg og doseres som et voksent menneske. Men ved at andre med små hunde har fået at vide at de skal doseres som børn. Spørg når du køber dem, og sørg for at spørge en der ved noget om det smiley her i helsam i Horsens er de vildt dygtige og informative smiley

• #24   16. jun 2019 hun vejer omkring 25 kg.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#25   16. jun 2019 ts dyrlægen siger at man godt kan få det hele året og hun synes angst er angst uanset dato på kalenderen og så længe ejeren vejledes er det fint.

man må netop vente og se hundens reaktion ved sileo og derfor er det et godt middel. stesolid skal man give før angsten kommer og derfor er sileo bedre da man undgår at give unødvendigt

• #26   16. jun 2019 HL - tak ! det kunne jeg næsten også godt regne mig til man kunne, ud fra hvad andre også har sagt.
    Men så det da hvertfald kommet direkte fra en dyrlæge af.
    så vi ringer til dyrlægen imorgen når de åbner.
    idag skulle der heldigvis ikke komme noget torden smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#27   16. jun 2019 hvis det er er det Egelund dyreklinik jeg har snakket med

• #28   17. jun 2019 Det der Nervoheel skal jeg da helt klart lige have i tankerne. Tak for det tip smiley

• #29   17. jun 2019 Det kan sagtens købes.
    Spørgsmålet er om dyrlægen vil udskrive det.

Kommentér på:
Sileo - kan det kun købes til nytår ??

Annonce