{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

slikker på lagner. {{forumTopicSubject}}

Melanie har udviklet en rigtig træls vane.. Hun slikker på lagnet på min seng! Hun går helt i baglås når hun gør det, og jeg er nødt til fysisk at flytte hende, før hun holder op.
Jeg kan slet ikke klare den der slikke lyd, og mit lagen får store våde pletter hvor hun ligger og slikker...
Jeg vågner om natten fordi jeg kan høre hun ligger og slikker.

Jeg HAR forsøgt at skifte lagen, og det ændre intet.

Hvorfor gør hun det? Hvad kan have startet sådan en adfærd? Og hvordan stopper jeg det?


Kommentarer på:  slikker på lagner.
  • #2   11. jul 2019 Melanie har aldrig gjort det før. Det er startet her i sommeren.

    Ved ikke om det kan være stress, fordi der har været så meget med Baby?

    - uanset vil jeg RIGTIG gerne have det stoppet. Får det fysisk dårlig af den lyd smiley


  • #3   11. jul 2019 Atypisk adfærd er jo altid godt at studse over. Jeg synes slet ikke det lyder helt off, at stress eller lignende giver udslag i en slags stereotyp adfærd, og det skal selvfølgelig tages alvorligt.

    Men anyways - nøj, hvor belastende. Jeg kender LIGE præcis den lyd du beskriver smiley

    Løsningsmæssigt ville jeg nok bare vise hende ned på gulvet/i kurven så snart hun lagde an til at gøre det. Slikker man på lagnet, så er sengen forbudt område. Hvad gør du nu? For hvis det kræver at du fysisk flytter hende hver gang, ja, så var det dét jeg ville gøre.

    Har hun egentlig ændret adfærd på andre punkter pga. forløbet med Baby, siden du nævner det?


  • #4   11. jul 2019 Jeg forsøger først at sige til hende hun skal stoppe.. Hun kigger godt nok på mig, men forsætter. Så jeg stopper hende ved at flytte hende. - men måske jeg skal sende hende på gulvet istedet og håbe det virker.

    Den lyd er så.... Jeg kan ikke beskrive den. Den er gyselig!

    - nej hun har ikke umiddelbart ændret adfærd ellers. Måske driller hun Thea lidt mere end hun plejer.

    Baby er bare den eneste ændring jeg kan komme i tanke om, det sidste stykke tid smiley


  • #5   11. jul 2019 Altså Karla havde en periode, hvor hun også gjorde det. Det viste sig at min kæreste havde tabt et par dråber baby olie ned på lagenet, som var trukket ned i topmadrassen, så hun fortsatte efter lagenskift.. . Og hun er åbenbart crazy for baby olie smiley
    Så vi fandt pletten og skrubbede den lidt med rodalon, siden har hun ikke gjort det.

    Ellers har jeg ikke lige nogen gode bud på hvorfor smiley Jeg ville sende hende ned af sengen så snart hun begynder på det. Hvis man ikke hun selv går, så simpelthen løfte hende ned på gulvet.


  • #6   11. jul 2019 Eifos, hvorfor har I babyolie i sengen? smiley

    Krøllet, jeg ville rykke topmadrassen af, sprøjte den med noget lugtfjerner lade den hænge udenfor en hel dag og så eventuelt lægge et ekstra lagen på under det andet lagen.

    Og så ville jeg nok helt bestemt bede hunden om at stoppe, og eventuelt vippe den ned fra sengen, hvis den starter på det.


  • #9   11. jul 2019 Det kan da godt være det er det jeg vasker det i, hun er vild med.. Skifter ret ofte, og købte også nyt igår. Så måske det hjælper?

  • #10   11. jul 2019 Spot vil rigtig gerne tygge i de der elastikbånd, der sidder i hjørnerne på en topmadras. Det er simpelthen så belastende at høre på. Tror såmænd bare han hygger sig med det, men nøj en træls lyd!

    Og nå ja, som du selv siger, er jeg nu også gerne fri for savlen i min fodende smiley


  • #12   12. jul 2019 Jeg har ikke løsningen .. Vil bare gerne vide hvorfor man har babyolie i sengen smiley

  • #13   12. jul 2019 A: Jeg har en gammel skulderskade, så jeg spænder tit op, så han massere min skulder af og til smiley Sikke tanker i har smiley smiley

  • #14   12. jul 2019 Lanka gjorde det, da hun blev virkelig gammel. Der kunne hun gå helt ind i en anden verden, når hun stod og slikkede på en eller anden "plet" i en kurv, på et tæppe eller gulvet. Hun skulle ligesom "snappes ud af det", ved at jeg lagde hånden over. Så kom hun til sig sig selv, og stoppede. Og det var ligesom om, det blev nemmere og nemmere at bryde adfærden.
    Er det sådan noget stereotypi, du også oplever?


  • #15   12. jul 2019 Ja det er netop det jeg oplever, bare kun på lagnet.

  • #16   12. jul 2019 Jeg tror bare, jeg ville prøve at få kontakt med hende i situationen så. Enten ved at lægge hånden over, eller ved at prikke hende på skulderen. For hvis hun er helt væk i en anden verden, så tror jeg ikke, hun vil kunne forstå sammenhængen mellem, at hun står og slikker - og så pludselig befinder sig nede på gulvet, fordi du har smidt hende ned.
    Min opfattelse var ihvertfald, at der slet ikke var "hul igennem" til Lanka i situationerne, og dermed ingen mulighed for indlæring.
    Kun afbrydelse..

    Men sideløbende er det selvfølgelig en rigtig god idé, at prøve at kigge på, om der er nogle stressfaktorer, som kan være udløsende. Prøv evt. i en periode at skrive nogle stikord i en dagbog hver dag om, hvordan hendes dag har været - og så sammenlign det med, hvor voldsomt sikkeriet er om natten. Det kan indimellem afsløre ting, som vi ikke ellers opdager smiley


  • #17   12. jul 2019 Lige præcis adfærd som fx slikken som tomgangshandling er en 'selvberoligende' adfærd og noget jeg nok ville tage lidt alvorligt. Stress er nok ikke nogen helt dum forklaring MEN jeg ville også overveje om Melanie måske kan have ondt et eller andet sted. Og ja, det lyder som en kliche, men slikken kan godt være et tegn på smerter - evt. diffuse smerter.

  • #18   12. jul 2019 Hvad er diffuse smerter?

Kommentér på:
slikker på lagner.

Annonce