skudræd skudræd
Ja så havde vi problemet nytårsaften, Antonio som er skudræd gik helt ud af sit gode skind, vi pøvede mange ting, skrue op for radion, prøve at kade som ingenting for ikke at gøre ham mere nervøs end han var, men til midnat gik det helt galt, han stressede rundt, pustede som om hab havde løbe en marthon, og kastede op 2 gange og tissede på gulvet, til sidst satte jeg mig ned hos ham, så han kunne gemme sit hovede ved mig, det fik ham til at falde lidt til ro, men hans stakkels krop rystede stadig over det hele, så vil jeg gerne have hjælp til hvad vi gør nu, selv idag ville han ikke udenfor en dør medmindre vi tvang for at komme ud og tisse og hvad gør jeg næste år, jeg kan ikke bære at se min ellers så store glade bamse så knust en gang mere... håber der nogel der vil/kan hjælpe mig herinde.

maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 170
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 7 Emner: 22 Svar: 185
Vores plejer at være ude (da de var små og ikke kendte det) det meste af dagen Nytåraften og så vænner de sig til de skud der nu kommer. Der er altid nogen der fyrer noget af.. Nu er de vant til det og er indenfor..
Vores heste er på samme måde blevet vænnet til det, de plejer at stå på folden hvor de har go plads hele dagen og natten. De får en masse hø, så de har noget at gi sig til.. Nu står de bare og nyder forstillingen :o)
Jeg tror det er vigtigt, at de kan se hvor lyden kommer fra og at man er som man plejer hele dagen, så de ikke mærker nogen ændringer hos dem de stoller på..
Pas på med at trøste dem for meget, det tror jeg godt de kan tolke, som om man også er bange..
Start stille og roligt og øg gravidst opgaven, det skal ikke gå for hurtigt. I kan hurtigt se på hunden hvis det går for stærkt, så må i går et trin ned og trænne det indtil hunden er HELT tryk ved det..
Strat med at lave eller afspille en lyd lavt og så øg gradvist..
Håber i kan bruge lidt ellers så bare spørg. Det er SÅ trist når dyrene bliver hunderæd..
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 280
apr 2008
Er der noget han er rigtig glad for når han er ude? Så gør det eller lav et eller andet med ham, som han godt kan li, så han glemmer det der skræmte ham..
mar 2008
apr 2008
Ellers må du prøve at la ham være inde og se om han selv ber om at komme ud.
Kan du slet ikke få hans opmærksomhed? Husk at rose ham når han er ude..
Har han haft en rigtig skidt oplevelse med et brag eller en høj lyd? Forestiller mig, at der må ha været noget, der har skræmt ham rigtig meget, siden han er så bange for det???
mar 2008
skudræd
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside