Berner sennen hunde

Berner sennen hunde

Medlemmer: 248
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

skudræd skudræd

Ja så havde vi problemet nytårsaften, Antonio som er skudræd gik helt ud af sit gode skind, vi pøvede mange ting, skrue op for radion, prøve at kade som ingenting for ikke at gøre ham mere nervøs end han var, men til midnat gik det helt galt, han stressede rundt, pustede som om hab havde løbe en marthon, og kastede op 2 gange og tissede på gulvet, til sidst satte jeg mig ned hos ham, så han kunne gemme sit hovede ved mig, det fik ham til at falde lidt til ro, men hans stakkels krop rystede stadig over det hele, så vil jeg gerne have hjælp til hvad vi gør nu, selv idag ville han ikke udenfor en dør medmindre vi tvang for at komme ud og tisse og hvad gør jeg næste år, jeg kan ikke bære at se min ellers så store glade bamse så knust en gang mere... håber der nogel der vil/kan hjælpe mig herinde.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skudræd
  • #1   3. jan 2010 Vi har akkurat samme problem, så jeg er lige med på en lytter..!! Det gør så ondt i hjertet, når de er så bange!

• #2   3. jan 2010 Træn dem med en masse høje brag og forskellige lyde, så de vænner sig til lidt af hvert.. Og ros hver gang og meget når lyden har været der. Få hunden til at kigge på godbiden, inden i afspiller lyden. Find noget de rigtig godt kan li..

Vores plejer at være ude (da de var små og ikke kendte det) det meste af dagen Nytåraften og så vænner de sig til de skud der nu kommer. Der er altid nogen der fyrer noget af.. Nu er de vant til det og er indenfor..
    Vores heste er på samme måde blevet vænnet til det, de plejer at stå på folden hvor de har go plads hele dagen og natten. De får en masse hø, så de har noget at gi sig til.. Nu står de bare og nyder forstillingen :o)

Jeg tror det er vigtigt, at de kan se hvor lyden kommer fra og at man er som man plejer hele dagen, så de ikke mærker nogen ændringer hos dem de stoller på..
    Pas på med at trøste dem for meget, det tror jeg godt de kan tolke, som om man også er bange..
    Start stille og roligt og øg gravidst opgaven, det skal ikke gå for hurtigt. I kan hurtigt se på hunden hvis det går for stærkt, så må i går et trin ned og trænne det indtil hunden er HELT tryk ved det..
    Strat med at lave eller afspille en lyd lavt og så øg gradvist..

Håber i kan bruge lidt ellers så bare spørg. Det er SÅ trist når dyrene bliver hunderæd..

• #3   3. jan 2010 Hej Linda.... Jeg vil afprøve din metode, selvom han aldrig reagere når det er inde i feks. tv der kommer skud og høje lyde. Men lige NU har jeg et kæmpe problem, endelig fik jeg ham lokket med ud i haven igen og tro mig det har taget mange timer, og hvad sker der så..... laaaangt væk bliver der skudt af og nu nægter han atter at gå ud igen, jeg må trække ham ud af døre og gå med ham i snor op og ned af vejen bare for at få ham til at tisse.... det gør altså godt nok ondt i mit hjerte at se min hundse sådan, men han skal jo have tisset nogle gange i løbet af en dag og tvinger vi ham ikke holder han sig bare. og HER kan jeg godt komme i tvivl... gør jeg det rigtige ???? eller skal jeg bare lade ham være herinde indtil han engang selv beder om at komme ud ????? også selvom der måske går en eller tio dage.

• #4   3. jan 2010 Det er trist og jeg kan godt forstå at det gør ondt.. Jeg tror du skal passe på, med at tvinge ham for meget, så han ikke mister tilliden til dig.. Hvordan er han, når han er kommet ud??? Går han med halen mellem benene og er bange? Eller ser han rimelig tryg ud?

Er der noget han er rigtig glad for når han er ude? Så gør det eller lav et eller andet med ham, som han godt kan li, så han glemmer det der skræmte ham..

• #5   3. jan 2010 Hej Linda.. ja han går med halen mellem benene og tønker kun på ET nemlig at komme ind igen. Jeg kan slet ikke fange hans opmærksomhed ikke angang hans ellers så gode legekammerat jagthunden Maggie kan få ham til at glemme. Her til aften gik jeg ned til naboen og tog Maggie med ud at gå i håb om at han ville føle sig lidt mere tryg når hun var med, men han er bare fuldstændig ukoncentreret og så snart han havde fået tisset vendte ham om og ville bare hjem og det kunne kun gå for langsomt. Nu er Antonio ikke ret vild med godbidder overhovedet så jeg prøve at tage lidt ost med som han ellers elsker, men ikke engang det kunne fange hans opmærksomhed. han ville slet ikke tage imod det...suk suk

• #6   3. jan 2010 Puha det er synd for ham... Så skal du nok ikke tvinge ham ud så meget. men han skal jo heller ikke tisse inde..
    Ellers må du prøve at la ham være inde og se om han selv ber om at komme ud.

Kan du slet ikke få hans opmærksomhed? Husk at rose ham når han er ude..
    Har han haft en rigtig skidt oplevelse med et brag eller en høj lyd? Forestiller mig, at der må ha været noget, der har skræmt ham rigtig meget, siden han er så bange for det???

• #7   3. jan 2010 Hej igen Linda... Nej han har ikke haft nogle grimmer oplevelser, og jeg ved virkelig ikke hvad der gået galt, sidste år var han lidt urolig nytårsaften så derfor var jeg slet ikke forbredt på dette. Han har godt nok ikke været ret vild med når han kan høre de går på jagt når vi er ude at gå, selvom det er langt væk fra hvor vi går at jagtstykket ligger, men det har på ingen måde været reaktioner som dem vi ser nu der kommet fra ham. Jeg roser og roser når vi er ude og fortæller ham under hele turen hvor dygtig han er, men det som om han lukker af og bare tænker.... hjem hjem hjem.... Jeg har lige forsøgt at få ham ud nu her inden vi skal i seng men nej,,, så jeg valgte bare at lade ham være, han var henne og kigge ud af døren men så luskede han ind igen, så jeg lod ham få fred, så må vi se om han vækker mig i nat for at kommer ud eller han måske er så trængende i morgentidlig at han går frivillig, tisser han på gulvet i nat er der ikke noget at gøre ved det, vi har heldigvis klinker og trægulv over det hele. Så det er ikke nogen katastrofe hvis det skulle ske.

Kommentér på:
skudræd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce