China or not China or not
LLR med flere rejser til Kina, mange er tilsyneladende imod, med tanke om man så ikke indirekte blåstempler de ting der foregår i Kina og ligeledes deres relation til Rusland i fx Ukraine krigen ...
De synspunkter kan man jo ikke være uenige i, MEN mine tanker er om ikke Kina er en farligere fjende hvis de skubbes helt ud i kulden af Vesten og USA og dermed ikke har noget at miste .. jeg kunne godt se et Kina, Rusland og Nordkorea i fællesfront mod Nato/Vesten hvis den store spiller af dem blev helt frataget de ting og relationer som trods alt er vigtige for landet, og er det netop ikke måden at bevare et håb om at rykke Kina mod et mere "menneskeligt" samfund at man bevarer åbenhed mellem dem og verden således også deres unge kan se en "anden" måde at leve på ...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.869
tænker også at der MÅSKE er små takter i Kina fra de unge at ikke alle bare følger trop ... lettelsen af Coronapolitikken kom efter folkeligt pres, og forlden så jeg en udsendelse om at der blandt (nogle) unge i Kina er en trend hvor de melder sig ud af "hamsterhjulet" og de forventninger der er til dem ... i det mikro små, men dog
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
Kineserne, dem i toppen, de er bare ude på mele deres egen kage, det er en form for diktatur, og sådan vil det være indtil befolkningen laver en revolution og får et ordentligt styre, det kan sagtens lade sig gøre.
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.715
Vi er i Japan pt - ja tak. Ytringsfrihed og den slags...
Og vores børn ved godt at Kina skal vi ikke besøge - selvom der er mange kinesere på besøg her, så vi har da hørt deres sprog og de ser jo rare og almindelige ud.. men med et styre, der opfører sig som deres gør.. man kan jo håbe, at de tager andre ideer med sig hjem fra deres ferier i andre dele af verden.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
apr 2018
feb 2011
Min ældste datter har arbejdet der ½ år for små 20 år siden ... hun har heller ikke et behov for at vise sine børn landet ...
Men vil så sige, jeg har været i Japan, frie måske, men synes de er noget så kunstige, og de har i mange år ligget højt i selvmordsrate, det tyder nu heller ikke på et lykkeligt folk ..
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.715
Landet som sådan har udfordringer, flere af dem deler de med os i Danmark. Og jo deres unge mistrives, som danske unge, men årsagerne er nogle ganske andre.
feb 2011
Var på en Ø hvor de fx havde anbragt en del rådyr, de gik frit rundt i en bymæssig bebyggelse, rejseledere advarede mod at de var nærgående osv .. de spiste alt og tog papir op af folks lommer, det synes hun var frygteligt, ØH ja der var ingen naturlig føde til dem, ikke et et naturligt sted for dem at opholde sig ... der var også optræden med en abe i lænke ..
De var venlige, ja bestemt ... men jeg synes stadig det var en samfund med en form for kunstighed over sig ... vi efterlod vres yngste der skulle læse et semester i Tokyo, det havde været fint, men bestemt ikke et samfund hun endte med at falde ind i ...
apr 2018
(Savner at kunne bruge en smiley her men indsæt selv)
feb 2011
Den forklaring vi fik i Japan var at det var nødvendigt ellers gik de ansatte ikke hjem, de er jo overordentligt pligtopfyldende ..
Geisha, jeg havde en, ja det endte i en diskussionsagtig ting med hende rejselederen, for mit ord for det geisha var passede ihvertfald ikke med det man mener de er i Japan, og hun sagde at havde hun en datter ville hun mene det var en ære at blive geisha, de uddannes jo ligefrem ..
Det er et samfund der er MEGET blandet mlm meget moderne og meget gammeldags ..
China or not