1.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Flexjob :( Flexjob :(

Hejsa alle sammen.

Jeg skal nok gøre en laaang historie kort.

jeg har nedsat funktions evne i højre hånd der gør jeg ikke kan klare et hvilke som helst job. derfor har jeg fået bevilling til flexjob. det er også fint nok men jeg føler ikke jeg tjener en skid om måneden får ikke engang 10.000 om måneden smiley nå men det kort og det lange er at når jeg holder ferie så skal kommunen gå ind og betale mine ferie penge i det første år inden jeg får tjent nogen ferie penge op...sidste gang jeg holdte ferie var kommunen så langsom til at udbetale de penge til mig jeg skulle have dem d. 1 i måneden sammen med det resterende af min "Normale" løn..de penge jeg skulle have af kommunen kom først d. 16 altså 16 dage EFTER jeg skulle have dem udbetalt. nu står jeg igen og skal have udbetalt nogen penge fra kommunen jeg skulle have haft igår fordi jeg har holdt lidt ferie her op til jul og IGEN har jeg ikke modtaget nogen penge overhoved. jeg har fået 1100,- for lidt i løn fordi kommunen skal give mig de penge men jeg har ikke set skyggen af de penge. det er træls at være i flexjob og så ikke engang kommunen betaler mig mine penge til tiden. men hvis jeg nu skylder kommunen penge så er de ikke for sent ude med riven til at inkassere pengene. så nu står jeg i den situation at jeg VIRKELIG overvejer at smide min flexjob bevilling ud og skide dem et langt stykke og så bare se om jeg kan finde et 37 timers job i stedet for som giver noget mere i timen...

Jeg ved sku ikke hvad jeg skal gøre smiley jeg ved det bliver hårdt hvis jeg vælger 37 timer. men på den anden side vil jeg gerne ud og tjene nogen flere penge :S

Jeg kan ikke finde ud af at sætte punktum og komma så håber i forstår mig alligevel jeg skulle bare ud med min fustration smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexjob :(
  • #2   29. dec 2007 Altså det er ikke sådan jeg er Mongol eller noget det er bare jeg ikke har så mange kræfter i min højre hånd som jeg har i min venstre og det er så lidt at man ikke lægger mærke til det..

Jeg har haft ringet il dem og hvergang er min vejleder ude af huset :S så når jeg endelig får fat i hende siger hun jeg skal ringe til den afdeling som har med lønnen at gøre så gør jeg det og så får jeg bare det svar at jeg får min løn om 3 dage det er det samme igen og igen hele tiden.

• #3   29. dec 2007 Nu blir jeg lidt nysgerig, fordi min mor er blevet bevilget flexjob.
    Men hun er ik helt klar over hvad man egentlig får udbetalt..
    Ved godt det ik lige har med din sag og gøre, men der er måske nogen der ved hvad man får

• #5   29. dec 2007 Der er ikke nogen grundregel for hvad man får i flexjob .

Det kommer dels an på ens kvalikifikationer og hvad man får i løn smiley ..... sådan var det da jeg var flexer men det kan selvfølig være ændret siden .

• #7   29. dec 2007 Jeg har spurgt en flexer der fortalte mig at man får hvad man fik før man blev syg.... altså samme løn som fra tidligere job....

• #8   29. dec 2007 Jeg må ikke have noget job ved siden af pga. af så kan jeg jo godt passe et normalt arbejde hvis jeg har det. jeg går til en simeløn på 98,- i timen det er fandme til hverken leve eller dø af.

• #9   29. dec 2007 Åhhh håber ikke jeg skal det samme igennem har en dårlig højre arm og skulder, er pt sygmeldt og ja får så kun 8300kr og nogle mdr 10000 og det siger de er den høje sats, min bare...

• #10   29. dec 2007 Daisie L : Jeg gik på reva for at blive evalueret. der blev vi spurgt hvad vi ville med vores ophold der om vi sigtede efter flexjob eller førtids pension. hvis jeg havde sagt pension var det det jeg havde fået. de tjekkede hverken min arm eller noget som helst.

• #11   29. dec 2007 Sådan som min mor har forstået det, får man fuld løn.
    Altså løn for 37 timer selvom man kun kan arbejde måske 4 timer om dagen.
    Men hvad er fuld løn, hvordan regner de lige det ud.
    Min mor røg på kontanthjælp på grund af sit heldbred, så det er jo ik den store løn hun der har fået, så hvis de går ud fra det , ja så kan hun vel ik regne med særligt meget...

• #12   29. dec 2007 Fru Robbie W... Nu med hår på brystet!!?! . : De 10 kg. er vidst den høje sats. jeg orker ikke at tænke på jeg ikke skal tjene mere end 9500,- om måneden de næste mange år :S

• #14   29. dec 2007 Karina L : Lønnen regner de ud fra hvis feks din mor kmomer i flexjob ved en bager feks. så tager de mindste lønnen i branchen så får hun det som timeløn og så supplere kommunewn op. jeg arbejder som cykel mekaniker og 98,- i timen er mindste lønnen i det fag så det er hvad min timeløn er på.

• #15   29. dec 2007 Karina.

Din mor vil få løn for 37 timer .. time lønnen og udbetalingen afhænger af hvad terriffen er for det pågældende arbejde .

• #16   29. dec 2007 Daisie L : Sådan var det virkeligt. det tog knap et år så fik jeg min bevilling. men de kunne ikke finde ud af at give mig den bevilling. så spurgte jeg om hvordan det kunne være at jeg ikke bare kunne få den bevilling så fik jeg dette svar "Det er fordi du er den første herude der er gået igennem forløbet så hurtigt så vi har ikke prøvet det før" :S

• #17   29. dec 2007 Tusind tak for jeres svar.

• #18   29. dec 2007 Ja 10000 det er ok, men det er kun de mdr der er 5uger i en måned måske et par gange eller 3 i året, men 8300 kunne jeg sørme leve for hvis jeg boede alene, men forstå godt du er fustreret, går også selv og er lidt depri over alt det her kommune halløj, har 2 mostre og en mor som har fibramyralgi (kan ikke stave det) og frygter det er det jeg også har da jeg også har haft problemer med knæ og fod.. Nu må vi se... Hvad er der galt med din hånd???

• #21   29. dec 2007 Fru Robbie W... Nu med hår på brystet!!?! . : Jeg er fødst 8 uger for tidligt som har gjort jeg har et lille ar på min venstre hjerne halvdel. som gør at min motorik ikke er så god i min højre side som den er i den venstre.

Jeg syntes bare ikke man kan leve af 9500,- om måneden nu til dags :S

• #22   29. dec 2007 Hvis du næsten ikke mærker til det, så havde jeg ikke tøvet ét sekundt, jeg var taget ud på det "rigtige" arbejdsmarked og fundet mig et job med ordentlig løn.

• #23   29. dec 2007 Nej det kan man heller ikke, og du er da heller ikke særlig gammel og hvis der ikke er udsigt til det kan blive bedre så får du jo ikke ret meget mere, eller jo men det er da i takt med alt andet også stiger så, min mor er førtidspensionist og blev det i starten at 30erne, hun får hvis 9700kr pr måned, men får jo så også en masse tilskud til bolig og andre ting, det gør man ikke som flex jobber gør man???

• #24   29. dec 2007 * Charlotte & Christian * : Der er bare det ved det at jeg ikke rigtig har noget CV eller noget som jeg kan vise frem da jeg ikke rigtig har haft job i det "Virkelige" liv før. så det er lidt svært at komme igang.

• #26   29. dec 2007 Fru Robbie W... Nu med hår på brystet!!?! . : Jeg har ikke afleveret papirene til flexjob endnu smiley ved godt de skal afleveres de er bare ikke liiige blevet afleveret smiley men jeg kan nok godt få lidt bolig tilskud men nok ikke meget.

• #27   29. dec 2007 Daisie L : Jeg er ikke rigtig inde i det der så jeg ved ikke hvad jeg har/kan få bevilling til :S

• #29   29. dec 2007 Altså jeg ville nok ikke gå på 37timer, min mor blev tvunget i arbejde igennem flere år fordi de simpelthen ikke troede på hun havde ondt(ved godt det er 2 forskellige sygdomme) men til sidst blev hun så dårlig hun knap kun gå stå og sidde og hendes fingre og led svulmede helt op, først der troede de på hende og hun fik førtidspension(og fik dog også erstatning) Men først på de sidste år hun har kunne leve et ret normalt liv, selvfølgelig med perioder hvor sygdomme stadig indvalidere hende i en hvis grad.. Så synes bestemt du skal passe på dig selv så du ikke ender med en dag at være rigtig dårlig...

• #30   29. dec 2007 Tror heller ikke det er meget bolig støtte du får, får ikke selv meget på sygedagpenge hvis jeg skulle flytte for mig selv... Utrolig du ville faktisk få mere ved at være førtidspensionist end at arbejde flex, det virker da underligt, hmmmm..

• #32   29. dec 2007 Daisie L : Jeg får også ca. 15.000 nu her før skat men når skattefar har været ude med riven er der ikke meget tilbage.

• #34   29. dec 2007 Daisie L,
    Ja garanteret, ved hvor meget min mor var igennem, men må erkende kender ikke systemet helt, ved bar min mor får ca de der 9700, men der er hvis også kommet nye regler osv..

• #37   29. dec 2007 Jeg går sygemeldt og får kun 6500,- udbetalt...For jeg har været sygemeldt så længe at jeg ikke kan få sygedagpenge mere..Det skal dække alt! Både husleje, regninger mad mv.. Det er hårdt at leve for.

• #38   29. dec 2007 Daisie L : Jeg er ikke ved at uddanne mig til noget jeg "Arbejder" der bare min arbejds evne er blevet vurderet som de så flot kalder det på reva.

• #39   29. dec 2007 Stine -Myndefan- ! : Jeg mange udgifter så når jeg har betalt dem har jeg nok kun 200 til mig selv om måneden. det gider jeg ikke resten af livet og man er ved at græde hvergang man får løn fordi man ikke får mere hehe

• #41   29. dec 2007 Stine,
    EJJJ hvor frygteligt, som om man selv kan gøre for man er syg.....

• #42   29. dec 2007 Jeg har minus hver måned... Jeg vælger hvilke regninger der skal betales og hvilke der ikke skal. 2 sager er røget til inkasso og 2 er på vej i RKI.... Det er sgu ikke fair at man får så lidt, når man er syg og ikke kan arbejde....

• #44   29. dec 2007 Stine -Myndefan- ! : Det er bare surt jeg skal også vælge hvad der skal betales og hvad der ikke skal. jeg er i RKI og jeg vil så gerne have sparet sammen til et kørekort så jeg kan få det men det kan jeg heller ikke smiley

• #45   29. dec 2007 Stine,
    Hold det er svinneri, så kan de lige få en til at stifte gæld samtiddig med man er syg FAIR nok, NOT!!!! Åhhh som om man selv kan gøre for det...

• #46   29. dec 2007 Rikke & mor . : Tusinde tak for hjælpen smiley

• #48   29. dec 2007 Stine,
    Hvor lang tid har du været sygmelt, hvis jeg må spørge, og hvis du er i behandling osv, så kan man jo ligesom ikke gøre mere.....

• #49   29. dec 2007 Ja, det er sgu surt....

Kan godt forstå at man er hård ved folk der ikke gider arbejde, men når man har både læger, psykiatere og psykologers ord for at man ikke kan arbejde, så burde de sgu give en penge nok til at overleve for.

Flexjob taler kommunen så rosenrødt om.... Så arbejder man efter evne, men kan klarer sig selv økonomisk. Lyder jo fantastisk, men er det åbenbart ikke alligevel... Træls.

• #50   29. dec 2007 Jeg har været sygemeldt siden 2003. Går lige nu til psykiater ca. hver anden måned og psykolog en gang om ugen.

• #51   30. dec 2007 Kommunen vil ikke give mig noget som helst hjælp økonomisk, for deres mening om hvor meget en enlig ikke forsøger kan leve for om dagen er 43,- og det har jeg, hvis jeg fravælger tv, tlf, internet og kontaktlinser.... Jeg får boligsikring på ca 550,- om måneden.

• #52   30. dec 2007 Stine,
    Åhhh stakkels dig ikke de de problemer man ønsker at have når man oven i har en psykisk sygdom, det er for galt, som du selv siger folk som bare ikke gider arbejde skal der da helt klart slås ned på men ikke folk som virkelig er syge, og du har lægernes ord for du ikke kan arbejde så burde de da kun gi en form for flex skånjob førtidspension andet kan da ikke være rimeligt, håber virkelig det går i orden for dig snart...

• #54   30. dec 2007 Man kan kun få sygedagpenge i 1 1/2 år, så jeg er på kontanthjælp.... De mener ikke at jeg er arbejdsprøvet nok, da jeg har været ud og ind af behandlings systemet, pga indlæggelse og flytning. Og da jeg har det bedre om sommeren end om vinteren, mener de ikke at man kan sige at det er kronisk.... De mener at jeg er for ung til at være kromisk syg psykisk, til trods for at psykologer og psykiatere siger noget andet.

Kommentér på:
Flexjob :(

Annonce