777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Ondt i maven (hvad kan det være?) Ondt i maven (hvad kan det være?)

Nu prøver jeg herinde, da alt andet indtil videre ikke har givet nogen forklaring. Ikke fordi jeg siger at nogen af jer har. Men måske I kender nogen der har samme symptomer eller selv har dem.. Altså

Min kæreste har siden han var 3 år, haft problemer med maven.. Det kommer i perioder og kan vare lige fra 1 dag til en hel måned. I disse 23 år, har han hyppigt været til lægen, sygehuset. Fået taget blod- og afføringsprøver, og INTET!!! Han har prøvet alle mulige slags vidunderlige naturpiller og diverse og lige lidt hjælper det... Nu er der blevet konstanteret irriteret tyktarm, MEN det er simpelhen fordi de ikke kan finde ud af hvad det kan være.... Symptonerene er: Ondt og svie i maven... Tynd eller flydende afføring (ved godt det absolut ikke er lækkert at læse *gg*). Træthed og sukkertrang, i disse perioder....

Er der nogen der ligesom ham har disse problemer, og som heller ikke kan få afvide ved lægen hvad det er?.. og som evt. har af andre veje fundet ud af det.....

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jord gravning +Bortkørsel 5.700 kr.
  • Havemand til græsslåning og hækklipning 3.000 kr.
  • Omlægge udendørsfliser 5.000 kr.
  • Handyman to put up curtains by doing the holes in the main wall. Plus to hang up one painting. 850 kr.
  • Metro 30L skal udskiftes 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i maven (hvad kan det være?)
  • #1   20. jan 2008 Har han fået lavet en kikkertundersøgelse af tarmen?

• #2   20. jan 2008 er han blevet tjekket for fødevareallergi?

• #3   20. jan 2008 Ja til begge dele....

• #4   20. jan 2008 har han været hos en biopat ( hvis vi skal gå lidt alternative veje??

• #5   20. jan 2008 Hvad er en biopat?

• #6   20. jan 2008 Det her skulle jeg da have spurgt om i første indlæg, men here goes:
    Er det en koloskopi, han har fået lavet?

Har han nogensinde oplevet blod i afføringen?

Når du siger, han har ondt i maven, er det så ondt i mavesækken eller i tarmene?

• #7   20. jan 2008 CH> Puuha, det var meget tekniske spørgsmål ;o)..

Det er ihvertfald i mavesækken han har ondt. og ja han har haft blod i afføringen.... Ved ikke om det er en koloskopi han har fået lavet..

Overvejer også at sende ham de alternative veje efterhånden...

• #8   20. jan 2008 Det er en alternativ behandler, det hjalp mig meget da lægerne ikke kunne finde ud af hvad jeg fejlede...

• #9   20. jan 2008 En koloskopi er en kikkertundersøgelse, der rækker helt op til tyndtarmen - der findes også sigmoideoskopi, som rækker omtrent 35 cm op i tyktarmen og rektoskopi, som tager sig af endetarmen ;o)

Har han fået lavet en gastroskopi - altså sådan en kikkertundersøgelse af mavesækken?

Og hvad farve har det blod, han har haft i afføringen?

Sorry, alle de spørgsmål, men prøver at pejle mig lidt ind ;o)

• #10   20. jan 2008 øøh, tror så det er sådan en han har haft helt i mavesækken..... Brunligt vil jeg sige...

• #11   20. jan 2008 Er I bekendt med sygdommene Colitis ulcerosa, morbus chron og kollagen colitis?

Jeg vil råde jer til at kigge ind på www.ccf.dk og læse lidt om disse sygdomme.
    Tjek også netdoktor.

Hvis nogen af disse symptomer passer på din kæreste, vil jeg anbefale at han får rundsave på albuerne og forlanger en bedre diagnose end irriteret tyktarm.

• #12   20. jan 2008 Jaa det kunne jo godt lyde som om der er noget der, for han har også de her goe perioder.... Nu har jeg skrevet det op, han skal til lægen Onsdag, så må han spørge på det...

• #13   20. jan 2008 Læg endelig vægt på, at der har været blod i afføringen...

Er det noget, der er sket regelmæssigt?

• #14   20. jan 2008 altså blodet eller "sygdommen"??

• #15   20. jan 2008 Blodet... Det er noget af det der gør, at irriteret tyktarm er lidt usandsynligt - medmindre blodet er helt frisk og lyserødt.

• #16   20. jan 2008 Det kan være svamp.

Han skal skal have olivenblads ekstrat, det dræber svampen og mælkesyrebakterier til at genoprette floraen smiley
    Det kan købes i Matas og er i pilleform.
    Pøj pøj

• #17   20. jan 2008 Det kunne også lyde som mavesår .. men det lyder underligt hvis de ikke har fundet det...

• #18   20. jan 2008 Mette, skal jeg være helt ærlig, så synes jeg ikke man skal starte med at tage olivenbladekstrakt, når man endnu ikke har fundet ud af, hvad der forårsager blod i afføringen..

Disse tarmsygdomme er alvorlige, og de skal udelukkes hundrede procent før man eksperimenterer.

Jeg har selv en af dem - har også prøvet olivenbladekstrakt og en væld af andre ting. Men først og fremmest er det nødvendigt at følge en lægelig behandling, og så kan man eksperimentere ud over det.

Jeg ser selv akupunktør, så er bestemt ikke mod alternativ behandling - men anerkender sygdommenes alvor.

• #19   20. jan 2008 Sonne, ved mavesår ville det jo have været konstateret ved gastroskopi, og blodet ville have været sort.

• #20   20. jan 2008 IIIIHHH CH,kvinde, 33 år......du lyder bare klog.....:)

• #21   20. jan 2008 CH

Det var bare et råd, mht. symptomerne, træthed og sukkertrang. Han kan jo nævne det for lægerne smiley

Mange går rundt med en ubehandlet svampeinfektion, som giver mange trælse symptomer.

• #22   20. jan 2008 Pia, når man selv sidder i suppedasen, så kender man jo til sagerne...
    Desværre..

Og når jeg sådan maser på, så er det fordi disse sygdomme ofte er meget lang tid om at blive diagnosticeret og mennesker kan lide i mange år. Det er ikke fordi jeg vil stille diagnoser her på nettet, men bare for at skærpe fokus, så lægerne undersøger helt igennem inden de kommer med diagnosen irriteret tyktarm.
    Har set det så mange gange, og ønsker det ikke for nogen.
    Disse sygdomme kan være invaliderende..

• #23   20. jan 2008 Er helt enig med dig i, Mette, at det lyder som svamp...

Men jeg tror det er sekundært til vandtynd diarre med blodtilblanding.

Lægerne ryster oftest på hovedet, når man nævner svamp ;o)

• #24   20. jan 2008 har læst om den der hedder candida svamp, som sidder i tyndtarmen.. tror jeg det var.. og så kan den være svær at se. Men den er ikke anderkendt at læger, så der er det alternativ behandler.. Men tror jeg vil sige han skal nævne Colitis Ulcerose, for lægen.. Han bløder ikke hver gang... Men når han har de lange perioder gør han...

• #25   20. jan 2008 CH
    Det er nemlig problemet, at læger ikke nævner muligheden for svampeinfektion, hvilket er mærkeligt.
    Mange med svamp klør sig i endetarmen og klør tit hul, hvilket resultere i frisk blødning fra tarmen, nogen klør sig enda til blods i søvne.
    Jeg synes selv, at det er værd at få undersøgt.

Symptomer
    Kraftig candidavækst kan medføre tyktarmskatar med forstoppelse eller diarre, slim i afføringen og kløe ved endetarmen. Oftest opleves en candidainfektion som "irritabel tyktarm". Maven vil ofte føles oppustet efter man har spist. Man kan have svært ved at have tøj på der strammer om maven. Kvalme og svie i maven efter måltider. Stor trang til at spise søde sager (brød eller alkohol), man føler ikke man kan kontrollerer trangen.

• #26   20. jan 2008 Mette, når det nævnes at blodet er brunligt er det fordi det kommer højere oppe fra tarmen. Kommer det helt forneden er det frisk og lyserødt.

Man kan tydeligt se forskel..

Jeg ville i hans situation først have udelukket tarmsygdom før jeg ville selvdiagnosticere en svampeinfektion...

Jeg ved, hvor syg man er, når tarmen laver disse numre, og man har virkelig brug for, at finde noget, der er virksomt i så få hug som muligt ;o)

Gør man ikke det, kan resultatet være, at man må have stomi, og det er jo ikke det mest ønskværdige, hvis det kan undgås ;o)

Derfor først en udelukkelse af alvorlige tarmsygdomme og derefter alternative behandlingsformer og diagnoser.

• #27   20. jan 2008 CH
    Sorry, jeg havde ikke læst at det var mørkt blod og ja, det er naturligvis vigtigt at udelukke andre sygdomme.

• #28   20. jan 2008 hvad hedder de piller man kan købe i matas mod svamp?

• #29   20. jan 2008 Det hedder bare Olivenbladekstrakt - er i øvrigt også god til diverse infektioner, der kommer igen og igen...

Min mand slap fri for en mangeårig neglesvamp med dette præparat - og formindskede gigtsmerter i storetåen ;o)

Kommentér på:
Ondt i maven (hvad kan det være?)

Annonce