5.777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

"Mormor-råd" ønskes - sygdom "Mormor-råd" ønskes - sygdom

Jeg er syyyyyyyyyyyg *hulk snøft ynke ynke*

Ondt i hele kroppen, træt (men kan ikke sove), hoster de tørre lunger halvt op når jeg bevæger mig og har det generelt bare som om jeg er død, men bare ikke har indset det endnu !

Stik mig jeres bedste mormor-råd til hvordan jeg hurtigt bliver rask!

Mælk og honning drikker jeg, og spiser masser af grøntsager - kæresten har lavet minestronesuppe til mig, varme vitaminer er lige sagen jo ; )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Mormor-råd" ønskes - sygdom
  • #1   25. aug 2008 er lige med på en lytter kunne være rart med nogle gode råd om at blive hurtig frisk igen... ligger bare hjemme i sengen og putter med hunden....

• #2   25. aug 2008 Mette - ja lur du bare med da ; )

Er du også en falden kriger? Hvad fejler du?

.. god bedring til dig =)

• #3   25. aug 2008 Romtoddy og ned under dynen...

• #4   25. aug 2008 Ingen gode råd herfra........blot lidt opmuntring til den syge.........tænk på at du nu ikke skal stå og vente på en buschauffør der ikke kender ruten...........god bedring søde.....!

• #5   25. aug 2008 Når gemalen har det sådan, snupper han en håndfuld c vitaminer og en hallv flaske vin og får sovet smiley Jeg selv klynker lige som dig smiley

• #6   25. aug 2008 Nååå stakkels dig Nina, føler med dig - men som Jeanette siger, så er Romtoddy rigtig godt, så det er også mit råd og så vil jeg ellers bare ønske dig rigtig god og hurtig bedring. :-))

• #7   25. aug 2008 Nåååårh stakkels pus *S*
    ´
    Suppe lyder som en god ide.. Men ja måske noget stærkere og så under dynen

• #8   25. aug 2008 det er en fæl influinza der er kommt listende ind af bagdøren....
    øv øv

• #9   25. aug 2008 Jeanette - Uh det kan jeg bare ikke få ned, jeg hader rom =(

Kan kaffe med Baileys ikke bruges? *fnis*

Lise - Min bus kører nu godt nok, "min" rute er ikke lavet om heldigvis..
    Jeg er jo i praktik (min begyndende 4. uge idag), og skal egentlig til og igang med et spændende sprogforløb med et barn - havde sådan glædet mig =(

Daisy - Jeg ynker, klynker og bliver kropumulig når jeg er syg *GG*
    Jeg hader det jeg hader det jeg hader det !

Heldigvis kan jeg da holde ud at sidde ved computeren et par timer af gangen, det hjælper jo meget på underholdningen ; )

• #10   25. aug 2008 Jow, hvis du hælder nok bailey i smiley

• #11   25. aug 2008 Ulla - Mange tak sveske =) Jeg får det allerede lidt bedre når jeg får lov at blive ynket *fnis*

Når kæresten står op (han arbejder nat) bliver han sendt i byen efter sygeslik og juice, så kan jeg ynke OG få vitaminer .. det er da smart ; )

Jeanette - Stærkere end suppe? Hvad er det? gullash? *LOL*
    ååhhh min humor er også syg kan i nok se....

Mette - ej det gider jeg ikke og have! Du kan lige få opskriften på minestronesuppe, den er god med varme og vitaminer =)

• #12   25. aug 2008 Nina...der skal bare godt med sukker i....Det handler ikke om at det skal smage godt..det skal bare ned og virke...Men rigtig god bedring...

Har også en datter (8 år) der ligger og putter med ondt i halsen og slem forkølelse...men hun får altså IKKE rom-toddy...Så vil lige se om jeg kan få hende til at drikke varm te istedet..:-)

• #13   25. aug 2008 Masser af chili *GGG*

Loool kan se, at den første Jeanette du svarede, ikke var mig *fnis*

Ellers kan du låne Luna, hendes prutter vil slå dig ud *GGG*

• #14   25. aug 2008 hmm ^^ kan se jeg ikke er den eneste der har det skidt smiley

• #15   25. aug 2008 Minestronesuppe

1 pakke mager bacon (120 g) (højst 12 gram fedt pr 100 gram)
    150 g hakket oksekød (højst 12 gram fedt pr 100 gram)
    3 skalotteløg (30 g)
    4 gulerødder (300 g)
    1 porre med det grønne(150 g)
    2 stilke bladselleri (60 g)
    200 g champignon (1 lille bakke)
    2 dåser flåede, hakkede tomater
    1 l vand
    1 l grøntsagsbouillon
    250 g suppepasta
    ¼ tsk peber
    1 tsk tørret merian
    evt. salt

Vask og skræl grøntsagerne og snit alle grøntsager i små stykker.
    Bacon skæres i strimler og svitses over middelstærk varme ca. 3 minutter.
    Tilsæt hakket kød og løg og svits yderligere 3 minutter.
    Grøntsagerne tilsættes og svitses med i 5 minutter.
    Vand, bouillon, tomater, merian og peber tilsættes og suppen bringes i kog.
    Lad suppen koge ved svag varme 15 minutter. De sidste 6-7 minutter koges pastaen med. (se kogetid bag på pakken)
    Smag til med salt.

Serveres med grovflutes eller madbrød.

Minestronesuppe til folket =)

Der kan sagtens kommes mere grønt i, vi plejer at rippe grøntafdelingen helt for rodfrugter og andet godt når vi laver det, der skal bare spædes op med bouillon.

• #16   25. aug 2008 fladt ! Min læge har fandme lukket!

Nå så må jeg jo til fremmed læge med min pest og dåødelige sygdomme =(

• #17   25. aug 2008 mmmmums.. jeg udelader dog pastaen *S* Så må jeg tilsætte mere grønt *S*

• #18   25. aug 2008 Min læge har ferie.. så skal ned til ham den skumle igen smiley

• #20   25. aug 2008 kan du ikke lide pasta? Så kom kartofler i Jeanette =)

Har en opskrift mere på "bliv-rask-mad" - hitter den lige =)
    - den er uden pasta ; )

B-B - nå også din? min lånelæge er vist ikke skummel heldigvis.... god bedring til dog også !

Daisie - iiihhha..... hvis jeg ikke blir rask.... drøner du så fyn rundt og køber kød til min ko på fredag? der er ekko i fryseren ; )

• #21   25. aug 2008 Gullaschsuppe

500 g skært kød
    3 løg
    1 spsk paprika
    1 spsk tomatpure
    1½ liter boullion
    1 grøn peberfrugt
    ½-1 kg kartofler
    Hvidløg

Grøntsagerne skæres ud.
    Kød og løg brunes sammen med paprika, tomatpure og boullion tilsættes – peberfrugten kommes i og det hele bringes i kog.
    Koges 1 time før kartoflerne tilsættes og hele suppen koges derefter 1 time mere.

Serveres med flutes.

OBS: Flere grøntsager kan med stor succes tilsættes, bare husk at spæd op med boullion.

Værsågooooo Jeanette ... helt uden pasta =)

• #22   25. aug 2008 Jah.. han er gammel.. også snakker han helt vild meget med sig selv >.<
    men okay.. min "normale" læge er så forvirret at de andrfe læger tit og ofte ikke aner hvad hun snakker om .. >.<

Tak og god bedring til dig også.. og alle jer andre som er syge smiley

• #23   25. aug 2008 tid ved lægen 11.20 - ikke så slemt når vi husker det er hele syge Bogense der skal til samme læge (ej vi har vist nok en mere at tække på)..

Men faktisk lidt skummelt... Ventemusikken var en sang man ofte hører i gysere... mmnnnn, hyggelig sammenligning *LOL*

• #24   25. aug 2008 Du er da en snuskebasse Nina:-)

Tusind tak *S*

• #25   25. aug 2008 LOl... jamen HELD! og lykke ;).

du mangler sikkert et ben når du kommer hjem ><

• #26   25. aug 2008 B-B - ja eller en nyre *LOL*

• #27   25. aug 2008 haha ja >.<lol

• #28   25. aug 2008 Har ingen mirakkel råd - men ville sige god bedring smiley

• #29   25. aug 2008 takker søde Ginne =)

kommer du ikke og passer mig en lille smule? kæresten kører på job kl 20.....

• #31   25. aug 2008 åh jeg skal ikke afsted til lægen, men han sygemeldte mig en uge til smiley . det er min pencilin som gør at jeg får disse kramper, og det er i min krop den næste uges tid smiley

• #32   25. aug 2008 Daisie - jeg gider ikke ligge i sengen .. har sygeseng på sofaen i stedet.... Og sidder lige PT og er sexet med tykke strømper, kærestens skovmandsskjorte og et mormorsjal *LOL*

B-B - det lyder da ikke rart =( kan de slet ikke give dig noget for de smerter? er det fordi det er hårdt for maven? for så kan du spise paragurt (staves?), tror nok de fåes i håndkøb..
    - det er joughurtpiller i stor koncentrat, virker ved mavesår også..

• #33   25. aug 2008 Loooooooool Nina, nu ser jeg billeder *GGGG*

• #35   25. aug 2008 Jeanette - ja det er ren sexbombe du sidder og snakker med *LOL*

må hellere komme i bad og få rigtigt tøj på inden jeg skal ned til gyser-lægen ; )

• #36   25. aug 2008 Nina. du kan også prøve et købe en pakke Karry suppe fra Mou, den er super lækker med masser af Basmatik ris i og så sveder man så dejligt bagefter - her er vi vilde med den :-))

• #37   25. aug 2008 Pernille - jeg er på mindst en tur om dagen med koen... Men jeg hoster og hoster =(

(ps - kæresten klarer de andre ture)

Ulla - vi laver helst vores supper selv *smil* gullashsuppen er go stærk, og fyldt med dejlig grønt =)

• #38   25. aug 2008 Nina det gør jeg også, så her får du da lige min opskrift :-))

Ulla `s Karry-suppe

Kog en suppehøne i ca. 10 l. vand ca. 1 time – 1,5 hvis den er frossen

Tag hønen op og tilsæt 5 spsk. Karry udrørt i lidt af suppen, samt 2 kg. risblanding og lad det kåge med ca. 10 min, - imedens du piller kødet af hønen og skære det i små terninger.

Nu er suppen klar til at blive afkølet og kommes i fryseren – jeg hælder 1 l i hver pose, men det kan man jo gøre som man føler for.

Når du skal spise suppen, koger du først en portion råsuppe op, hvorefter du tilsætter 1 flaske Cremfine 7% - eller ¼ l madlavnings-fløde, samt jævning af ca. 1 spsk. Majsstivelse .

Server suppen med løse ris – Jasmin eller Basmati.

Rigtig god appetit.

• #39   25. aug 2008 mmmnnnnn Ulla - det lyder lækkert =D
    Mange tak =)

• #40   25. aug 2008 hvidløg
    chilli
    appelsiner

vitamin piller
    vand

Varme
    bruse bad
    rent tøj
    rent sengetøj
    frisk luft ind i huset
    ud og få en mundfuld frisk luft...

Ved ike hvor meget mormor der er over det. Men det virker...

• #41   25. aug 2008 Velbekomme Nina og selv tak, jeg har sakset dine lækre supper og skal da prøve dem, de lyder også lækre :-))

• #42   25. aug 2008 camilla - jeg vil nu starte med et bad !

jeg kan ikke holde til at sidde her længere, så det passer fint ; )

mange tak mormor *fnis*

• #43   25. aug 2008 Nina den boullion der skal i gullashsuppen, hvordan laves den??

Bare grin.. Gg

• #44   25. aug 2008 Feber slåes ned med en kogt øl tilsat rå æggeblomme. (man sveder og sover tungt i op til et halvt døgn og så er det vupti-væk)

Halsonde med en kraftig romtoddy eller to (mere rom end andet)

Hoste skal bare slås ned med skipperens hostesaft, drik rigelige mængder (der er vidst alkohol i )

Men ellers er forbyggelse vidst det bedste smiley

En halv grape og 2 fed hvidløg om dagen, det holder det meste væk.

Sørg også for at have tørre varme fødder samt bryst og nakke.

Husk at få rigeligt med frisk luft enten ved hjælp af god udluftning (hvis man er slemt syg) eller ud og gå en lille tur, sid i haven el.l.

God bedring smiley

• #45   25. aug 2008 Kogt øl og rå æggeblomme?? Adrk, så er det lige før, jeg foretrækker at have feber *S*

• #46   25. aug 2008 hvis du kan lide hvidløg, så garantere jeg at du ikke længere kan hvis du laver denne te:

kogende vand hældes over 2 fed knust hvidløg og og et brev kamillete trækker i ca 5 min. hvidløgen sies fra og helvedsdrikken sødes med 2 tsk honning.

go bedring, jeg garantere for at du ikke får lopper foreløbig:-))

• #47   25. aug 2008 der er bare noget jeg ikke forstår ved det der med alkohol og sygdom, så måske nogen kan forklare mig det??
    Alkohol er jo faktisk gift for kroppen.... Dvs når alkohol kommer ind kommer kroppen på overarbejde, hvilket den under sygdom jo er i forvejen...
    Læser/høre man om undersøgelser om folk der drikker siges det at folk bliver mere syge da kroppen dagen efter er "brugt"

Så hvad er det lige en romtoddy sku gøre godt for? undre mig bare?

• #48   25. aug 2008 alkoholen får blodet til at løbe hurtigere og du begynder at svede, tror også at det er bakteriedræbende.

• #49   25. aug 2008 Camilla. Jeg kan egentligt godt følge dig, - men når man er syg får man jo normalt feber, det er den (varmen) som slår sygdommen ned, har man ikke feber, så laver man en slags kunstigt varme i kroppen med Rom Toddy og sveder på den måde sygdommen væk smiley

• #50   25. aug 2008 Karin, det er ikke bakterie dræbende i blodet......... Allerhøjst i maven... og feber stammer ikke fra maven....

Og hvad sku det hjælpe på feber og sygdom at blodet løber hurtigere, (hvilket det rent teknisk ikke gør, men det åbner op til de små bitte kar helt ude i vores system)

Ja ja kald mig bare kloge åge og spørge jørgen fra morgenstunden af smiley griner..

• #51   25. aug 2008 Men Ulla, hva så hvis man har feber? så er alkohol ikke nødvendigt?

Og får alkohol rent faktisk ens temp til at stige, eller føles det bare sådan ved at alkohol åbner karene og varmen ryger ud??

• #52   25. aug 2008 Hvidløg!!!!

3-4 fed hvidløg, sluges sammen med et glas mælk.

Smager forfærdeligt, og alt du spiser det næste døgn smager af hvidløg, men det virker *g*

• #53   25. aug 2008 Alkoholen gør det at man bliver endnu mere varm end før, træt så man får sovet ud (og søvn er det bedste mod alm forkølelser og i den stil.

Den med øl og æg er noget min far har lært hjemmefra, hans far, ham selv og hans brødre fik det altid ved feber og de har aldrig ligget med feber i mere end en dag.

Min bedstefar (dengang han fiskede) spiste altid en halv grape og 2 fed hvidløg hver dag, da han så stoppede med det i en periode blev han hele tiden forkølet osv, det forsvandt hurtigt da han genoptog vanen.

Romtoddyen kan for sin vis skiftes ud med kogt vand tilsat saft fra en halv citron og noget honning, det lindrer så godt, især hvis man som jeg ikke kan udstå rom smiley

• #54   25. aug 2008 camilla, jeg er dig svar skyldig, jeg plejer at sige, om ikke andet, kan det gøre det lidt sjovere at være syg:-))

• #55   25. aug 2008 Men Tanja, samtlige undersøgelser med alkohol og søvn viser at man har en langt mere stresset søvn når man har drukket. Selvom man føler man sover tyngt så er kroppen stresset og på overarbejde.......
    så den holder jo heller ikke helt.........?

• #56   25. aug 2008 Karin, ja det kan du så ha lidt ret i hehe...... Nå jamen det undre mig os bare. For mange mormor råd virker bare! men en forklaring på hvorfor, er der ikke rigtig nogen der kan komme med.....

• #57   25. aug 2008 min gamle oldefar han tog en snaps, og så hældte han et brev sort peber i og drak det, og det hjælp, men han så sq ikke godt ud i hovedet når drak det. Peberet fik ham til at svede som slagter svend i de grønne slagtere, og han fik det hurtigt bedre:-) men jeg tør ikke selv prøve det

• #58   25. aug 2008 Studier viser så meget... men det hjælper nu alligevel smiley

Og jeg tager gerne en dag med urolig svedig søvn end 3 dage med feber og ingen søvn.

• #59   25. aug 2008 Åh pokkers at være kræsen.. kan ikke lide øl, rå æggeblomme eller mælk *GGG*

• #60   25. aug 2008 Jeanette, du siger da ellers du ikke er kræsen??? ;o)

• #61   25. aug 2008 Du skal ikke sidde og nyde det Jeanette... det skal bare ned smiley

• #62   25. aug 2008 Nu har jeg så indrømmet det.. jeg kan lide mange ting meget godt, det er bare alle de der underlige ting, jeg ikke kan lide *GG*

Loool Tanja.. jamen halsen lukker sig til *GGG*

• #63   25. aug 2008 Nårh underlige ting.. Som mælk... Jaja,, Jeg har fattet den nu ;o)

• #64   25. aug 2008 Rom toddys og masser af dem

og Nina, nu du alligevel er syg, kan du så ikke lige overtage min hjernerystelse, hovedpine og stivhed i hele kroppen?

• #65   25. aug 2008 HER KOMMER DET BEDSTE MORMOR-RÅD.....

1/3.......glycerin
    1/3.......honning
    1/3.......snaps

Varm glycerinen i en gryde
    Opløs honningen heri
    Hæld snapsen i
    Rør rundt
    Lad det afkøle

Tag en spsk-fuld 3-4 gange om dagen....... og hosten er VÆK efter ca. 2 dage

Glycerinen smører
    Honningen løsner hosten...... og gir' energi
    Snapsen gør at du slapper af .... og kan sove........ ;O)

OG DET VIRKER.

• #66   25. aug 2008 så er jeg hjemme fra lægen - den står på bronkithis og en lungeinfektion (ikke betændelse)..

hostesaft og piller mod infektionen, febernedsættende medicin og youghurtpiller for at holde maven i orden..
    - great, nu bliver jeg rask in no time !

• #67   25. aug 2008 Rigtig god bedring Nina smiley

• #68   25. aug 2008 takker Tanja..

Lige nu vil jeg smide mig på sofaen og få en morfar til disney-channel mens kæresten går med kræet..

• #69   25. aug 2008 Det lyder som en ganske fornuftig plan Nina smiley

• #70   25. aug 2008 Ellers kan man bare tage et 1 / 2 glas amerikansk olie......så TØR man ikke hoste... .... *LOOL*..... sorry... :O)

Kommentér på:
"Mormor-råd" ønskes - sygdom

Annonce