God fødselsdagskage God fødselsdagskage
Tænkte på om der er nogle herinde som ligger inde med en god opskrift på den perfekte fødselsdagskage. Jeg plejer at lave en kagemand af vandbakkelse, men de sidste par gange er den blevet meget dårlig. Så nu vil jeg prøve noget nyt og søger derfor inspiration. Har godt ca 40 kogebøger men jeg vil hellere høre fra jer som nok har smagt den kage i beskriver...:-)
På forhånd Tak.
Trine
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Lagkagebunde... imellem og over lægger du flødeskum vendt med knuste rutebiler ( choko marengs ) og intet andet -
Efter et stykke er du ved at falde ned af stolen -
Samme udgangspunkt med frisk frugt i lag, og blendede frosne hindbær endt i flødeskummet er også guld...
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
Takker..:-) Lyder rigtig lækkert... Hmm det er bare til mit job (arbejder på hotel) så ved ikke helt om den vil passe derned til da de mener vi skal være lidt sunde...
Har selv tænkt på en roulade...
jul 2005
Er det som dessert - eftermiddags kaffen eller ???
jul 2005
En flad choko kage lavet på rigtig shokolade, - med blandede bær til - ( vist som oftest røde bær ) som en slags creme, og så en lille scope is ved også -
Det ser skide godt ud anrettet - og smager himmelsk...
apr 2006
apr 2006
Ja chokoladekage og is er bare en kanon dessert... Har vi på vores menukort så det kender de alle sammen godt..:-)
Men kunne være man lige skulle lave det til familien som kommer i morgen. Kan vist godt nå at lave is i dag og bage en kage i morgen...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Jeg plejer at lave en nogenlunde som denne her med hordbær. Man kan bruge friske jordbær eller f.eks. kiwi på toppen i stedet for den jordbærmasse som står i opskriften.
Til bunden bruger jeg Digestive kiks.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php
apr 2006
Jeg kan ikke selv lide ostekage og dette har vi på vores frokostbuffet til dagligt så nok heller ikke noget de sådan vil synes er lækkert i den forstand...
Lidt et problem når man arbejder på et hotel/restaurant..:-)
apr 2006
Skulle jeg lave sådan en ville jeg lave bunden selv så det blev en mørdejsbund... Også fordi ejg tror på kokkene ville komme emd nogle kommentare efterso jeg har stået i lære som kok i 2 år og arbejdet som det i 5 år... Så tror de vil mene jeg kom for nemt om med det...
aug 2007
apr 2006
Bare helt ok..:-) Venter spændt..:-)
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.404
Alm. eller chokoladebunde, avocadoer moses, blades i flødeskum med flormelis efter smag og behag. Pyntes efter alle kunstens regler, hvis man vil. Uhm, det smager sådan lidt hen af marcipan og den får en flot pastelgrøn farve, mums:P
aug 2007
Lav en alm god sukkerbrødsdej (jeg kan ikke huske forholdene men smør, sukker, æg og lidt mel)
Tag en braddepande eller form i passende størrelse, fordel annanasskiver fra dåse i bunden og hæld dejen over - læg evt. flere ananas på.
Bages i ovnen ca ½ time ved ca 175 gr - tag kagen ud
Lav en marengsmasse af æggehvide, hakkede hasselnødder og flormelis og fordel over den let afkølede kage. Sæt den tilbage i ovnen yderligere 15-20 min til den er let gylden.
apr 2006
Den lød god nok lækker..:-)
God fødselsdagskage