6.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Udelandsk nummerplade Udelandsk nummerplade

Mine naboer er polakker, og kører i en bil der har en polsk nummerplade.
De har boet heroppe i over et år, og er lige kommet hjem fra ferie i Polen, hvor de har købt en ny fin audi, der ligesom den gamle har polsk nummerplade.
Er det tilladt når man bor i Danmark?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udelandsk nummerplade
  • #2   2. aug 2009 Tænkte nok der var noget fusk ved det....Der bor flere polakker her, som gør det samme.
    De scorer da kassen ved at arbejde her og så køre billigt i en polsk bil.

• #3   3. aug 2009 Nej det er ikke tilladt -og det kan faktisk blive dyrt hvis det opdages, men ofte opdages det jo netop ikke, hvis man da ikke ligefrem parkerer den midt på strøget i KBH eller noget...

Min nabo (osse polak) har osse sådan en stående. Nu har ha ikke været her så længe, men ved at planen er at blive her længe endnu, så jeg er da spændt på hvor længe den går.

• #4   3. aug 2009 Vi bor i en lille flække, så tvivler på at nogen nogensinde opdager det. Men synes faktisk det er noget svineri.
    Bor man i Dk, må man efter min mening også følge de regler der er.
    Det er flere familier som bor her, som kender hinanden, og alle kører med polske nummerplader.
    Troede også først de kun skulle være her kort tid, men der er nu over et år siden de flyttede ind.

• #5   3. aug 2009 Sascha -jeg er såmænd ikke misundelig. Det ville være lidt spild af fin dyt at give den til mig... jeg smider alligevel bare hundene ind i den, og så er den ikke fin mere;o)

Men nu er jeg netop en af dem der OSSE bliver ret muggen når folk snylter på systemet (uanset om det er i form af offentlige ydelser, at køre ibillige udenlandske biler elle rnoget helt andet).
    De folk der snylter sådan på systemet, er faktisk de der er årsagen til at vi andre må rede med panden mod muren i det uendelige for at få den hjælp vi har BRUG for og ikke kan leve uden.
    At få hjæp fra det offentlige, er idag = at skulle udsættes for diverse mere eller mindre ydmygende ting, fordi andre snyder og bedrager for at slippe for at bidrage til samfundet.

Så "det er ikke værre end..." dur altså ikke her... begge dele er uacceptabelt. eg får ikke ondt i måsen over at nogen skulle køre 14 dage længere på udenlandske plader end de egentlig må. Men har man planer om at blive boende her, så må man skifte den polske bil ud med en dansk.

• #6   3. aug 2009 Jeg er på su, så ja jeg er misundelig på alle der har en alm. indkomst...
    Men det er nu ikke det det drejer sig om, men det faktum at jeg mener de regler vi har skal følges.
    Jeg vil da også gerne køre i en mega billig bil, men det er ikke lige muligt for mig at omgåes reglerne på den måde.
    Kunne ik drømme om at melde dem, for de ved da med det samme, at det er mig der har gjort det, og eftersom vi deler hus, så kan det jo gå hen og blive et rent helvede hvis de ser sig sure på mig.

• #7   3. aug 2009 Michelle- Så du har tænkt dig at melde din nabo hvis han bliver ved med at køre på polsk nummerplade?
    Men jeg er fuldstændig enig med dig i det du skriver.

• #8   3. aug 2009 Camilla -det kunne ejg finde på ja... Altså jeg er ikke unfair. Han har boet her et par mdr, og det er ikke sådan at jeg sidder og tæller dage ned;o)

Men bliver han rent faktisk boende, og bliver bilen stående på polske plader, ja så tror jeg han bliver meldt. Og det står jeg såmæd osse gerne ved overfor ham, såfremt han skulle være klar over hvem der har meldt ham.

• #9   3. aug 2009 Michelle- Jeg har også overvejet det må jeg tilstå
    Jeg tror slet ikke de vil have råd til denne fine bil hvis den skal over på danske nummerplader.

• #10   3. aug 2009 Camilla -om de har råd til den bil er jeg sådan set ligeglad med. Har de det, så er det jo super. Men jeg synes dog de skal betale ligesom alle vi andre.

• #11   3. aug 2009 Jamen jeg er enig, det var bare en konstatering.

• #12   3. aug 2009 Der er faktisk flere og flere udlændinge(polakker, Lithauere osv), der er blevet snuppet med deres biler, og ja, det koster dyrt. Kender en brugtvogns forhanlder, han har solgt mange gamle billige biler til dem, netop fordi de ikke har råd til andet, når de ikke kan køre på de udenlandske nummerplader.

• #13   3. aug 2009 noget helt andet er så at jeg synes det er svineri at vores afgifter på biler er så høje som de er;o)

Men det er jo ens for alle...

• #14   3. aug 2009 Michelle: ja, det har du helt ret i, DK er et af de dyreste lande, når det kommer til det. Bare tag Tyskland og Sverige, de ligger LANGT under vores priser, og har heller ikke den store afgift...men en god pengemaskine er det da....

• #15   3. aug 2009 Kan jo være at en af dem har adresse i Polen - så kan de gøre det på den måde, - eller at de har oprettet et firma i Polen - og har ansat sig selv i firmaet - så kan de frit køre i den i DK ved firmakørsel, som kan defineres...

• #16   3. aug 2009 Der er faktisk flere måder at omgås reglerne på, - og endnu lettere er det hvis du ikke er Dansker, -

• #17   3. aug 2009 I havde sgu gjort det samme hvis I kunne....

• #18   3. aug 2009 Hvis de har adresse i polen, og bor i danmark må de faktisk godt.

Hvis man køber en lejlighed/hus i sverige og stadig os har adresse i DK, skal må bare bo i sverige i 2 år, så er du svensk statsborger, og må godt køre i den bil i Dk.
    så hvis de har adresse i begge lande må de faktisk godt køre rundt på polske nummerplader.

• #19   3. aug 2009 Ja men de må stadig ikke bo i danmark og køre med en udlandsk regristeret bil selv om de har adresse i udlandet.

• #20   3. aug 2009 Jeg er ret sikker på at de også har en addresse i Polen, eftersom de tilbringer næsten alle ferieperioder dernede.
    Men kan de virkelig passe at reglerne kan omgåes på den måde? De tilbringer jo stadig størstedelen af deres tid i DK

• #21   3. aug 2009 Andre- Hånden på hjertet....Nej det havde jeg bestemt ikke, for det har jeg slet ikke nerver til. Tænk hvis man bliver opdaget

• #22   3. aug 2009 Det er nu ikke sandt at det er nok at have en adresse i udlandet osse, eller at man er udelandsk statsborger.

Min far er tysker (og stadig tysk statsborger). Han kan ikke omgåes den regel, ej heller med en adresse i Tyskland.
    Nu bruger han så osse sin bil i sit arbejde, og kører rigtig mange km, så det ville ikke kunne betale sig for ham, ikke at have den reg i DK, men han ville heller ikke kunne hvis han ville.

Hvis din faste bopæl er i DK, så kan alverdens udenlandske adresser være et fedt. Bilen skal stadig indreg i DK.

• #23   3. aug 2009 hvis man har adresse i udlandet - må man max være "på ferie" i dk i 6 mdr i egen bil - derefter skal den ud af landet i 6 mdr inden den igen kan køres lovligt herhjemme i 6 mdr.

Men så længe de skifter bil hver 6. måned kan man sagtens gøre det

Kommentér på:
Udelandsk nummerplade

Annonce