Jeg er rasende på min kæreste Jeg er rasende på min kæreste
Jeg vil sindsyg gerne have lavet en tatovering med mit gudbarns baby hånd også hans navn og fødselsdato, det skal ikke være ret stort og sidde lige under nakken så jeg kan dække det med en bluse.
Men min kæreste hader tatoveringer på kvinder og synes jeg er respektløs hvis jeg får den lavet selv om han ikke synes om det.
Han har så foreslået at jeg kunne få det på benet, men det har jeg ikke lyst til.
Er jeg bare helt urimelig?
Det betyder virkelig meget for mig og jeg er så tosset nu at jeg tænde lige så meget som nogle af de værste kamphunde...
Men samtidig min samvigtighed siger til mig jeg ikke bare skal gøre det, selv om jeg så gerne vil.
Hvad ville i gøre?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Hvis din kæreste ikke vil acceptere at du vil gøre noget der gør dig glad og som du syntes er flot så er han da en nar ...
Og det kan helt ærligt ikke være dit problem at han ikke bryder sig om tatoveringer på kvinder ..
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Det er mit liv ikke hans - Så hans skal ikke styre min krop og mit liv.
Få den lavet - Go go go girl
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
Jeg har en halvstor tus i forvejen fra lænden og om på haven som han har acepteret at jeg får lavet færdig.
Egentlig ville jeg også være ligeglad, men ville gerne have ham til at forstå at det er vigtig for mig.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Så jeg synes man skal vise lidt hensyn til kæresten, men på den anden side som de andre siger så er det jo din krop og dit valg.... som sagt hvis min kæreste blev skaldet, ok så måtte jeg finde mig i det... Gør det du selv synes, men husk at en tatovering er for evigt og du skal være helt sikker... og sørg for at få den lavet hos en rigtig god tatovør... jeg har desværre fået lavet mine hos nogle dårlige tatovører så de skal laves om... Men har nu ikke skræmt mig fra at få flere
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 7
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Er du ikke det, så er det spørgsmålet om du skal kaste dig ud i det.
Synes også mange tatoveringer er mindre pæne på kvinder og mænd for den sags skyld *G*
maj 2005
Altså stod det til mig have meget af min krop været helt dække at tatoveringer, men jeg har netop i respekt til ham valgt ikke at overtusse mig.
Jeg har ikke planer om at skulle have tatoveret noget med mine børn når de engang kommer.
Men mit gudbarn er når helt særligt som er svært at forklare her på skrift, men har været med til hans fødsel og har været der ekstremt meget igennem hans liv da faren bare smuttede.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
maj 2005
Nej jeg skal ikke bare have dem tusset, jeg kan nok ikke selv få børn så det problem får jeg ikke. Dette er meget velovervejet og det er noget som jeg kan dække.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Er du ikke det, så er det spørgsmålet om du skal kaste dig ud i det.*
HELT enig med Renè:-)
maj 2005
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Jeg har to styks og skal have flere endnu og det skal en kæreste ikke bestemme. Min kæreste har f.eks. ikke nogen tatoveringer og det siger ikke ham noget at få lavet en, men han respekterer at jeg har og at jeg skal have flere endnu.
Jeg håber at din kæreste vælger at respekterer dit valg om at få en tus.
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 302 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.837
Min mand HADER tatoveringer generelt.
Alligevel har jeg fået lavet 3 hvoraf den sidste er en stor der går fra bryst-kanten og et hele vejen ned ad siden og et stykke ned af benet.
Han har "accepteret" det - det er jo mit eget valg og min krop, som han siger.
dec 2009
maj 2005
maj 2006
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 302 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.837
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Kender han dig og respektere dig forstår han hvad det betyder for dig og selv om han ikke synes det er det kønneste acceptere han det.
Min kæreste hader tatoveringer rent ud sagt. Men jeg har en lille en og skal have en stor en på ribbene.
Han har sagt at han synes ikke jeg skal have den, men han kan jo ikke styre mig og betyder det så meget må jeg jo selv om det. Det er min egen krop det går ud over
maj 2005
Og ved ikke hvordan jeg skal forklare ham det ordentligt, men tror jeg ved hvordan jeg vil takle det. Han er dog først hjemme i morgentidlig fra arbejde..
maj 2006
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Tag en snak med ham stille og roligt, og forklar ham hvorfor det betyder så meget for dig..
Kan han ikke acceptere det, så få den lavet hvis det er det du ønsker.. det er din krop, ikke hans. .:)
maj 2005
Hvis det viser sig jeg ikke kan få børn så regner jeg med vi prøver at adoptere men nu må vi se en ting af gangen.
dec 2009
Forklar ham stille og roligt at det kun bliver en lille tus som du nemt kan dække så den ikke kan ses og at det virkelig betyder rigtig meget for dig og se om ikke han alligevel acceptere det.... Min kæreste synes også det er plat at jeg har tatoo's og gerne vil have flere men han finder sig da i det alligevel....Jeg synes jo det er pænt og en form for udsmykning, så jeg skal vel have lov.. Men jeg ville aldrig lave en han ikke brød sig om...
maj 2005
Susanne * hvil i fred min elskede ven *
Forklaring nok?
maj 2005
Det er bare mærkeligt vi har været sammen siden jeg var 14 og han 18 og vi plejer at kunne snakke om alt.
Men fordi han ikke forstå mig kommer jeg op i det røde fælt og det løser det slet ikke, og det er helt nyt for mig med hensyn til ham og os.
maj 2005
dec 2009
Der er bare nogle ting som er sværere at snakke om og blive enige om end andre, uanset hvor godt man normalt snakker sammen... Men ellers giv ham lidt tid.. Går ud fra du har forklaret ham sådan nogenlunde hvad det betyder for dig, så lad ham spekulerer lidt over det og spørg ham igen senere... eventuelt en dag hvor du er i rigtig godt humør og derfor ikke så nemt kommer op i det røde felt (kender det kun alt for godt fra mig selv, så når jeg skal snakke alvorssnak med kæresten har jeg lært at det skal være mens jeg er i godt humør hehe)
dec 2009
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
Nu forstår jeg bedre hvorfor så mange hunde skal skifte hjem på grund af skilsmisse.
Der skal sgu ikke meget til nu om stunder.
maj 2006
jan 2007
Det er altså ikke alle der gør det i mørke ;O)
maj 2005
Ja det er rigtig svært og er ikke god til det, men følte jeg blev nød til at forklare mig når jeg fik skrevet det så misvisende.
Tror du har ret men hensyn til snakke når humøret er godt, men han ved han har såret mig i dag så nu må vi se hvad han siger i morgentidlig.
Tak fordi alle kom med deres mening omkring hva i ville have gjord ; o )
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Det er ikke sikkert han synes det er pænt osv. men det er jo dit valg i sidste ende.. Og i min verden er det ikke respektløs at gøre noget som kæresten ikke synes er fedt.. Så længe man informere om at man gør det og hvorfor..
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.285
Syntes man skal snakke om tingene, selv om det er svært nogen gange
Håber det løser sig for jer og i begge ender med at være glade
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 48
Jeg mener at et forhold handler om kompromis, er din kæreste ikke helt okay med at du får en specifik tattoo lavet synes jeg du skal respektere hans holdning.
Hvis du endelig skulle få den lavet er jeg enig med din kæreste i at du skal vælge et sted der er mere diskret! :-).
Men jaja, det bare mit syn på det hele hehe.
maj 2005
Der skal nu noget mere til at vi skulle gå fra hinanden, jeg er bare skide sur, jeg sikker på du også har prøvet at være sur på din kone engang...
maj 2005
Hvorfor skulle jeg fortryde?
Den skal sidde unden nakken så den skal dækkes da jeg er uddannet i butik..
maj 2005
Ohh kan godt se hvad du mener og det tager jeg så til mig
dec 2009
maj 2005
Jo mond ikke ; o )
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Men hold da kæft hvor er i lamme at høre på.
Respekt gælder begge vej. Argumentet er ikke entydigt at han skal acceptere hendes ønske om tusser, men ligeså meget at hun skal respektere hans ønske om ikke flere.
Jeg har selv streger på kroppen og vil gerne have dækket en del mere af kroppen. Nu kan min nye kæreste så godt lide tattoveringer, men havde hun ikke kunnet det, så ville det fanme være vigtigere fortsat at have hende ved min side og vise hende frem, end at kunne vise tattoveringer.
Omvendt: hvordan ville det se ud hvis han sad og skrev på bilgalleriet at, hans kæreste ikke kunne acceptere at han ville være: skaldet, langhåret med hestehale, få piercinger i brysvorterne eller i dil.., etc.
Så ville der lyde et ramaskrig herinde fra fra alle kæl... om at han bare skulle ryge ud fordi han ikke respekterede hendes antiparti mod dette.
Kvinder: det kan godt være at I er vores prinsesser, men det gør jer altså ikke til dronninger af verden.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 429
jeg ville osse gøre det.
da jeg ønskede mig en tato ville min mand heller ikk have det og han er selv men jeg fik den lavede og han syntes den var pæn og jo mere han kiggede på den jo mere fræk syntes han osse det var he.. så jeg er forsat med og få lavede tato hehe har hele ryggen og foden arm og ben hehe man blivre virkelig bidt af det når først den første er lavede heh
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
jan 2007
Giver i øvrigt Keld helt ret. Utroligt som der er forskel på hvad mænd bare skal finde sig i, og hvad kvinder bare skal finde sig i.
Hvis HAN er utilfreds med at HUN vil skamfere sig selv, så er HAN sgu ikke værd at samle på.
Hvis HUN er utilfreds med at HAN drikker bajere med gutterne, så er HAN sgu ikke værd at samle på.
jan 2009
jan 2007
Det er så her kvinder vil sige: " ih altså...detg er jo noget heeeeelt andet" ;O)
men det er det ikke.
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
Heidi som jeg sagde til dig så syndes jeg ikke selv om tatoos, og slet ikke med navne- det ofte dem man med tiden vil fortryde faktisk- bar se på det jeg fortalte dig om ham der fik slettet et navn pga ny familie
men jeg syndes din kæreste burde forstå og sætte sig ind i de føelser du har omkring det og hvad det er der er grund til du vælger den, og jeg vil nærmere sige skulderblad end nakke hihi, men jeg kan da også godt se fra din kærestes side af at det ikke er fedt når han ikke bryder sig om det, men nu har han i 8-9 år vidst du er en pige der elsker sådan noget så kunne han allerede have haft sagt fra dengang, jeg tror han elsker dig højt og ikke kunne finde på at gå fra dig pga den tatoo, men det kan selvføgelig ødelægge noget i forholdet hvis det ikke er snakket igennem, selvom jeg syndes det er din krop og dit valg.. ingen andres! og han burde respektere dig for den du er og det du gør...
For du er en skøn pige!!
Som der er skrevet ligger min bekymring også i den moderføelse man får, når man selv får børn, lige nu kan du ikke sætte dig ind i det, fordi du ikke er blevet mor, men jeg er næsten 95%sikker på at når du en dag får barn lige meget på hvilken måde vil du føle det mere specielt og selvom du ikke ønsker deres navne på din krop måske, så vil de en dag blive meget kede af at deres navn ikke er lige så betydningsfulgt at det ikke kommer på din krop. de kan føle sig mindre elsket også- I know.. belive me...
Så ja barnets/børnenes navn-e- vil sikkert også skulle på din krop engang
Men alligevel hva så? de kunne måske tænkes at skrives på hver finger hvis du kun skriver navne og ingen datoer også på den du gerne vil have nu.. det kunne være en ide jeg lige tænkte på nu..
men jeg syndes også det skal være på det stykke ved skulderbladene der er lettere at dække end fod/ben som kæresten syndes og igen det skal være noget du ønsker ikke ham.. du ved ikke om i er sammen om 15 år og så vil du fortryde du bare fik lavet den hvor han sagde du skulle det og ikke hvor du selv ønskede det.. for som vi ved vare kærlighed oftes ikke for evigt.. det er desværre sjældent selvom det ville være det bedste, så den tanke skal du også have med i beslutningen..
Har du tegnet dit forslag for ham??
håber virkelig at i finder ud af det sammen så i begge har det godt med det.. selvom det ikke er let.
maj 2005
Jeg har aldrig stået i vejen for at han kunne drikke bajer med gutterne. Vi har nelig altid snakke om tingene og fundet ud af det sammen.
Til dem der stadig følger med i tråden.
Vi fik snakket det ordenligt igennem her til aften og vi er blevet enige om hvordan det skal være.
Det blev ikke som jeg først havde tænkte mig men føler vi begge kan leve med den beslutning vi har taget sammen.
jan 2007
Det er slet ikke dig jeg hentyder til. ;O)
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 48
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
er da lidt nysgerrig ;o)
maj 2005
Okay så undskylder jeg ; o )
jan 2009
Jeg er rasende på min kæreste