654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

hjernerystelse ;o( (langt) hjernerystelse ;o( (langt)

Jeg folkens jeg har lige nogle ord jeg skal af med, jeg er dybt rystet og rigtig ked af det. min kæreste og jeg var på telttur i tirsdags, men det blev en kort fornjelse da han kravlede op i et træ og faldt 4-5 meter ned og lanede lige på hovedet. Han gik ud som et lys og ar bevidstløs i 5 min og jeg skyndte mig self. at ringe 112 men da vi var i skoven var det svert for ambulancen at komme frem, men da de endelig kom var han ved bevidsthed igen men med hukommelselstab og ante ikke hvor i verden han var henne og hvad der var sket.

han kom på sygehuset og heldigvis ingen brækket nakke eller ryg, kun håndleddet var brækket hele den ene side ribben var trykket og en hjernerystelse.

nu er det 3 dage siden og han er stadigvæk rigtig svimmel og kan ikke fokucere, har fået afvide han ikke må koncentrere sig om tv, computer bøger mm.. han er ved at gå ud af sit gode skind når han er vågen fordi han ingenting kan og jeg er ved at være helt kørt ned fordi jeg self. er bange for han helbred.

undskyld men jeg skulle bare ud med det. i velkomme til at skrive hvis i har lyst eller har erffaring med noget ling.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjernerystelse ;o( (langt)
  • #1   23. jul 2010 Jeg har selv haft hjernerystelse en del gange (JA, der er derfor..*G*) og gu har man det elendigt, men det er vigtigt at han ikke anstrenger sig, så hvile, ingen tv eller computer eller fysiske aktiviteter. Så skal det nok gå iorden igen:-)

God bedring med ham:-)

• #2   23. jul 2010 tak mette hvor lang tid tror du der går før han bare er lidt ok igen?? nogen gode ider til hvad han så kan lave?

• #3   23. jul 2010 Jeg har over hovedet ingen erfaringer med den slags, men umiddelbart tænker jeg, om lydbøger måske var noget?? Der kan man ligge med lukkede øjne på sofaen og bare lytte til en god historie. De kan jo bl.a. lånes på biblioteket.
    God bedring med ham!

• #4   23. jul 2010 Catarina:

Alt efter hvor voldsomt det er, kan der gå dage eller uger før han er helt ovenpå igen.

Jeg har også taget et par ture (et biluheld og et rideuheld) hvor jeg var bevidstløs i "længere" tid. Men jeg er lægebarn, så drefor blev der ikke taget så tungt på den slags:-(

Så længe jeg ikke havde over 40 i feber....*G*

Men det er MEGET vigtigt at han holder sig i ro!!!!!

Og ja, lydbøger vil være en super ide:-)

• #5   23. jul 2010 Rigtig vigtigt, at han holder sig i ro. Lytter til sin krop!
    Min mand fik kkraftig hjernerystelse i januar, og døjer stadig med det. Hovedpine og træthed til følge, dvs. han går på 8 måned nu med eftervirkninger.
    God bedring til ham.....

• #6   23. jul 2010 Min kæreste har også hjernerystelse, det har hun haft siden d. 18 Januar. Nu er der kun hovedpine tilbage. Hun gled på noget is under et lag sne på en lille bakke og slog baghovedet.
    Ingen kan sige hvor lang tid det tager at komme sig over det, andet end man bare skal slappe af. Meget kedeligt!
    Der er en god neurolog på Rigshospitalet, som ved en del om det.

Han skal ihvertfald ikke tage Panodiler for at lave noget, kun hvis det hjælper ham med at sove! Min kærestes læge gav hende nogle Panodil Retard. Dem nåede hun så at tage næsten 100 stk. af, desværre.

Hun hører en masse lydbøger og det hjælper rigtig meget med at få tiden til at gå. Og hun kan også gå med hunden. Hun fik a vide at hun skulle sove ca. 12 timer om dagen.
    Nogen kommer sig hurtigt, andres tager lang tid. Det er det eneste lægerne kan sige om hvor lang tid det tager.

Men held og lykke med patienten, håber han kommer sig hurtigt. For det er bestemt ikke sjovt, hverken for dig eller ham i det lange løb...

• #7   24. jul 2010 tusinde tak for jeres svar tror jeg tager en tur på bibioloteket. og finder nogle lydbøger til ham. han er nød til at spise smertestillende pga. hans ribben ellers kan han ikke trække været godt nok

Kommentér på:
hjernerystelse ;o( (langt)

Annonce