500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Sele eller halsbånd til ældre hund? Sele eller halsbånd til ældre hund?

Hej Hg'er
Jeg er kommet i en situation om hvad jeg skal vælge til min gamle hund på 10 år.
Sele eller halsbånd til at gå tur med?
Hvad er bedst?
Vi går ikke meget tur med ham, det er sjældent, ihvertfald i snor, da vi bor på en landejendom, så han bliver luftet uden for hvor han kan løbe hvor han vil smiley
Men når vi endelig er på tur, er han også stille og rolig, og han trækker heller ikke.
Men jeg er så kommet der til om jeg skal få købt en sele til ham, eller vil det ikke være nødvendig når han alligevel ikke trækker på gåtur?

<b>På forhånd tak.

-Barløse-

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele eller halsbånd til ældre hund?
  • #1   3. jan 2011 Tja -når hunden har lært at gå pænt, er det efter min mening fløjtende ligegyldigt hvad man hægter snoren i.

Jeg foretrækker halsbånd, og medmindre vi går spor e.l. er det det mine hunde har på.

Jeg er osse så "ond" så jeg af og til bruger retrieverline som jo har kvælerfunktion. Men når hunden går pænt, er det jo som sagt helt ligegyldigt, for der kommer jo ikke træk i snoren alligevel.

Så ja, jeg kan ikke se nogen grund til at invistere i en sele, når det i 10 år har fungere fint med et halsbånd;o)

• #2   3. jan 2011 Jeg bruger kun sele på min ældre hanhund, det fungere bedst for os. Min trækker heller ikke, men har slapper mere af med selen på end med et halsbånd.

• #3   3. jan 2011 jeg vil altid foretrække en sele, da den skulle være sundere for hundens ryg end et almindeligt halsbånd smiley

• #4   3. jan 2011 Line -men det gælder jo kun hvis hunden trækker. Når der ikke er træk i snoren, er der jo heller eikke noget der kan skade hverken ryg eller nakke.
    -medmindre da man går tur med en 10kg's jernkæde som snor;o)

• #5   3. jan 2011 Umiddelbart vil jeg ikke mene at han har svært ved at holde balancen.
    Men nej, han trækker overhovedet ikke, han kan finde på at gå lidt frem og virke nysgerrig hvis andre hunde går forbi, men da vi bor så langt ude på landet, så møder man ikk fremmede hunde så tit smiley

• #6   3. jan 2011 Jeg bruger også kun halsbånd til Fluffy, hun har det fint med det, men Gizmo fungere bare bedre med en sele, der går han pænt uden og trække, men hvis han får halsbånd på så trækker han sjovt nok og er ved at kvæle sig selv og det duer jo ikke når han er i kronisk hjertesvigt

• #7   3. jan 2011 ^^ Det kan jeg godt forstå:)

• #8   4. jan 2011 Hvis han har været vant til at have halsbånd på og ikke trækker, synes jeg ikke der er nogen grund til at han skal til at vænne sig til at gå med sele. Jeg skifter lidt imellem halsbånd og sele, for ikke at slide så meget på pelsen. (hun har som regel hverken eller på når hun er inde eller i haven)

• #9   4. jan 2011 Personligt er jeg mest til sele, for hvis hunden alligevel pludselig af en grund skulle give et ryk, så skader det den ikke.

Og så fordi jeg synes halsbånd ser lidt makabert ud :b

• #10   4. jan 2011 Han har haft halsbånd på siden hvalp, og han har faktisk aldrig rigtig trukket afsted med nogle af os.
    Jeg ved dog ikk om han får brug for støtte senere, da han er lidt stivbenet og han har påbegyndene grå stær. men om dette betyder noget for luftningne ved jeg ikke.?

Kommentér på:
Sele eller halsbånd til ældre hund?

Annonce