6.044 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Kan ikke centrifugere en dyne??? Kan ikke centrifugere en dyne???

Jeg har lige vasket min dyne og selvom vaskemaskinen stod til at centrifugere på 1400 omdrejninger, er dynen drivende våd. Det synes jeg ikke, jeg har oplevet før, men bliver selvfølgelig i tvivl, om jeg har vasket dyner i den vaskemaskine før.

Nogen, der har en forklaring? Tænker om det er noget med, at den er for let, men med alt vandet vejer den jo en del og maskinen kan vel ikke kende forskel på vægten af vand og tøj? Jeg er dybt mystificeret, så giv mig lige en naturlig forklaring smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke centrifugere en dyne???
  • #1   4. jan 2011 Smid den over igen.. Min vaskemaskine gør det samme nogengange.. så skal den bare lige have en tur mere smiley

• #2   4. jan 2011 Har du prøvet at centrifugere den igen?

• #3   4. jan 2011 Jeg vil da nærmere tro at dynen med alt vandet i er for tung, til at maskinen kan køre med så mange omdrejninger. Prøv at komme tennisbolde med i tromlen. Og det samme efterfølgende i tørretumbleren.

• #4   4. jan 2011 Den har kørt 3 gange med samme resultat. Første gang, blev den bare skyllet, så der lagde jeg ikke mærke til omdrejningerne og tænkte, de nok havde været lave. Anden gang blev den vasket og derefter 1200 omdrejninger og da den stadig var plasket prøvede jeg at give den en tredje tur på 1400. Efter jeg havde skyllet den fik et vattæppe og en bademåtte samme tur og de var centrifugeret normalt, så vaskemaskinen burde ikke være gået i stykker.

Har desværre ikke lige nogle tennisbolde ved hånden. De ligge et eller andet sted under sneen ude i haven, så nu er den røget i tørretumbleren med alt vandet. Det kommer nok til at koste 1000 kr. i strøm at få den tør, men egentlig er jeg mest irriteret over, jeg ikke forstår det.

• #5   4. jan 2011 Den er nok for tung. Så vil min heller ikke smiley

• #6   4. jan 2011 Det sker højest sandsynligt fordi den slynger skævt.
    Du kan prøve at fordele den så der ligger lige meget hele vejen rundt - evt smide nogle ekstra ting i den.

• #7   4. jan 2011 Hm, hvis den ganske enkelt er for tung er der jo ikke så meget at gøre. Synes bare, det er lidt dårligt af en forholdsvis ny vaskemaskine - den gamle var der ikke den slags problemer med.

Men næste gang vil jeg prøve at fordele den bedre og smide nogle bolde i og se om det skulle hjælpe

• #8   4. jan 2011 Hvad med at prøve at centrifugere ved laveste omdrejninger, så kan du altid give den en tur ved fuld knald bagefter.
    Hvis din maskine har et program, hvor den bare pumper vandet ud, så kunne du jo også prøve det først. Det burde jo hjælpe, hvis det er noget med at den er for tung og vægten er forkert fordelt.

• #9   4. jan 2011 Har du iøvrigt checket at filteret ikke er stoppet? For i så fald kan maskinien jo ikke pumpe vandet ud.

• #10   4. jan 2011 Man anbefaler at man har en 7 kilos vaskemaskine når man vasker dyner! Og husk tennisbolde i tørretrumbler når du tørrer dynen, og når du tror den føles tør, giver du en tur mere. Går ud fra at det er dun du har? Dun snyder meget når man vasker... Held og lykke smiley

• #12   4. jan 2011 Min vaskemaskine gør det samme, når jeg vasker min dyne. Plejer bare at give den en centrifugering mere - det plejer at hjælpe:-)

• #13   4. jan 2011 jeg fik engang et råd fra en reperatør, at fordele, i mit tilfæld et tæppe og så fylde maskinen op med tørt tøj, så tæppet lå yderes og så centrifugere igen, og det hjalp

• #14   5. jan 2011 Jeg prøvede 3 forskellige programmer med samme resultat og har både før og efter vasket og centrifugeret andet på samme programmer uden problemer, så det kan hverken være antallet af omdrejninger eller selve maskinen. Jeg synes noget tyder på, det er det med fordelingen af vægten, som jeg slet ikke har været opmærlsom på, så det må jeg huske næste gang.

Desværre er min tørretumbler sådan en, der selv registrer når den synes, tøjet er tørt, så man kan ikke tvinge den til at tage en tur mere, men det er lykkedes mig at få den nogenlunde tør ved jævnligt at gå ned og "rette den ud", når den havde klumpet sig sammen og nu hænger den og fordamper det sidste smiley

1000 tak for jeres hjælp, jeg er blevet meget klogere og er nu knap så mystificeret smiley

• #15   6. jan 2011 HA! Der fik jeg sgu krammet på den vaskemaskine.

Tilfældet (eller nærmere uheldet) ville, at jeg igen i dag skulle vaske en dyne. Først havde den ligget i blød, så jeg startede med at ville centrifugere den. Fordelte den efter alle kunstens regler i maskinen, men den dumme maskine lagde lige ud med at køre stille rundt et minuts tid, så dynen og det andet tøj faldt sammen i en klump. Da den så ville centrifugere, rystede den så meget, at den opgav. Næste gang, den tog tilløb til centrifugering, satte jeg mig derfor foran den og holdt fast i den af alle kræfter, med det resultat, at den faktisk kom i gang og selv fik slynget dynen ud langs siden smiley

Nu håber jeg bare ikke, jeg har overbelastet og dermed smadret den smiley

• #16   6. jan 2011 LOOOOOOOOOOL - kan vi få billeder?

• #17   6. jan 2011 haha, jeg ser allerede 'billeder' smiley

• #18   6. jan 2011 http://www.youtube.com/watch?v=sW5cjj2SofQ

• #19   6. jan 2011 Karin og Karin
    Hahaha, har slet ikke tænkt over før nu, hvor latterligt det har set ud, at jeg har siddet tomatrød i hovedet af anstrengelse og krammet min vaskemaskine. Katten kiggede godt nok lidt undrende på mig. Men "desværre" er her kun dyrene og mig, så der er ikke taget billeder smiley

• #20   6. jan 2011 Det kan jo blive småt for enhver LOOOOOOL

• #21   6. jan 2011 He he, det kunne godt være du skulle se om den stå i water og efterfølgende justere dens poter, så den ikke ryster og hopper mere :-))

• #22   6. jan 2011 Mie
    Det må jeg lige få en eller anden mand til at tjekke :D. Tror nu den er ok, for normalt er den musestille, det har kun været her med de ca 100 kg våd dyne i én stor klump

Kommentér på:
Kan ikke centrifugere en dyne???

Annonce