624 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Besynderlig forklaring Besynderlig forklaring

Skal man vælge en han eller hun kat hvis man gerne vil have en dygtig musefænger ?

Jo... Ovre i USA var der en hanpuma ( puma... hvad har det med sagen at gøre ??) der var blevet alene fordi hans mage var blevet dræbt og så kunne han ikke selv fange noget bytte fordi det var altid hun pumaen der gjorde det før, så den gik hen til en skolegård hvor børn legede og så fangede den et barn og dræbte det, fordi børn er så langsomme og forsvarsløse, så det kunne pumaen godt finde ud af..

Og det er derfor man altid skal have hunkatte til at fange mus...

Havde rimelig svært ved at holde masken da jeg fik den forklaring :o)))

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besynderlig forklaring
  • #1   20. apr 2011 ej okay har de drukket af natpotten?

• #2   20. apr 2011 jo jo den er god nok.. det er jo også hønen der lægger æggene.. så derfor skal du da klar ha dig en hun mis!!

• #3   20. apr 2011 jamen jeg vidste simpelthen ikke lige hvad jeg skulle sige

• #4   20. apr 2011 Hmmm mine hunkatte fanger flere mus end hankattene. (af hvad jer ser vel at mærke). Meeen ved nu ikke lige at det er den årsag der ligger bag *GG*

• #5   20. apr 2011 Haha, den forklaring hører da vist til derude, hvor hampen gror... smiley

Anyways, så er min erfaring faktisk, at hunkatte er bedre musejægere. Hankatte er mere dovne på det punkt.. Dermed ikke sagt, at de ikke godt kan finde ud af det smiley

• #6   20. apr 2011 Mussi K det er helt det samme med mine katte. Hankatten ser også helt skræmt ud hvis han skal spise en mus. Lidt a'la "skal JEG æde den der adddddd".

• #7   20. apr 2011 Jeg har haft hankatte der ingen problemer havde med at fange og æde mus.
    Det er muligt at hunkatte er bedre til det, men altså....
    Ej jeg flækkede af grin indvendigt over forklaringen

• #8   20. apr 2011 Rotterne: Kommer hun og spiser dig om natten ?

• #9   20. apr 2011 Rotterne: er hun for dominant? Vend hende om på ryggen en gang i mellem (tag et par gode, tykke handsker på) og spis noget af hendes mad først, især hvis det er noget hun selv har fanget.

//Sarkasme

• #10   20. apr 2011 Jeg vil sige hunkatten er bedst til den slags. smiley

og når man tænker instinkt mæssigt så er den ikke helt ude hvor kraverne vender den historie du har fået afvide.

smiley for det er rigtigt nok at hunkatte er jægeren og hankatten er beskytteren sådan er det også med tiger og løver. sådan er det også lidt med katte.. smiley

så hvis det er en musse fanger så en hunkat. smiley

• #11   20. apr 2011 Nu er det jo kun løver der lever i flok.
    Ander kattedyr er solitære og mødes kun ved parring.
    hvis en hantiger ikke kan fange noget så dør den af sult

• #12   20. apr 2011 Vi har en meget lille hunkat, men dagligt kommer der et trofæ eller to foran min dør (:
    Og hvis jeg nu ikke er hjemme for at rose min fine jæger, ligger hun den pænt i min seng.. Åndssvage kræ til tider!

• #13   20. apr 2011 Jeg er nu ikke overrasket. Det er jo det samme med de mænd, hvor konen må fylde fryseren op med færdige retter til at lune før hun tager på 2 dages kursus. Handyr kan bare ikke finde ud af noget selv smiley

Hilsen ejeren af en hankat, der aldrig (heldigvis) aldrig har fanget en mus smiley

• #14   20. apr 2011 Så tror jeg at min gamle hankat havde glemt det faktum. For han fangede mus, rotter og harekillinger. Helst en om dagen hvis han kunne komme til det. Der var heller ikke mange harer i området da han stadig levede, han slog ungerne ihjel.

Mine forældre havde dog en hunkat før jeg blev født den kunne/ville ikke fange mus.

Kommentér på:
Besynderlig forklaring

Annonce