2.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Lider af et søvnsyndrom Lider af et søvnsyndrom

Jeg lider at meget slem søvnparalyse, så slem at jeg overvejer behandling... I nat skete det igen, jeg slår øjnene op, kan hører min far ude i køkkenet, men kan ikke bevæge mig, døren åbner sig og et sort skikkelse går imod mig og prøver at kvæle mig, jeg er lysvågen, men helt lammet. Oftest er jeg bare lammet, heldigvis er det sjælendt jeg drømmer imens !
http://www.youtube.com/watch?v=8Hky0kj2u1o

Jeg er bange for det sker hver gang jeg falder i søvn!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lider af et søvnsyndrom
  • #1   18. maj 2011 Min far lider også meget af det, men han drømmer ikke imens han er vågen, det kun mig der gør det...

Det værste er at jeg bliver bange hver gang, det virker så virkeligt!

Jeg har fået forslået sovemedicin, men det ville jeg også være ked af.. Søvnparalysen forekommer oftere når er meget stresset ( og er sjovt nok indeni en eksamens periode)

• #2   18. maj 2011 Det havde jeg som barn. Anede ikke det hed noget. Ville tit "vågne" uden at bevæge mig mens der var mennesker i rummet som ville gøre mig ondt. Eller hvor jeg var vågen men simpelthen ikke kunne åbne mine øjne.
    Troede bare det var min fantasi.

Har heldigvis ikke oplevet det siden jeg var barn.

• #3   18. maj 2011 Nu er jeg jo alternativ behandler og har det som udgangspunkt lige i dette svar her.

Personligt ville jeg, hvis en kom til mig med din historie, behandle med øreakupunktur på et punkt, der har kontakt til en lille dut i hjernen, der hedder Formatio Reticularis.
    Denne lille dut er den, der styrer døgnrytmen og er ofte forstyrret.
    Den behandles let med en nål i hvert øre - en lille bitte en, der bliver siddende til den selv falder ud.

Lidt om hvordan reticularis virker:

Midthjernen
    En stor del af midthjernen består af et netværk af nerveceller, som kaldes hjernens aktiveringsområde (formatio reticularis). Her findes også områder, som indgår i reflekser for syn og hørelse samt et område med nervefibre med stor betydning for regulering af viljestyrede bevægelser. Ødelægges disse fibre, der samlet kaldes det sorte område (substantia nigra), kommer man til at ryste på arme og ben (som for eksempel ved Parkinsons sygdom).
    Aktiveringsområdet
    En persons evne til at opfatte og behandle informationer og herefter reagere på dem om nødvendigt, er stærkt afhængig af hjernens aktiveringsområde (formatio reticularis).
    Fra aktiveringsområdet sendes impulser til næsten alle dele af centralnervesystemet med det formål at "holde hjernen vågen". Det er således i aktiveringsområdet, at reguleringen af vores søvnrytme og bevidsthedsniveau findes: Høj aktivitet resulterer i at man er vågen, måske ligefrem anspændt, mens lav aktivitet medfører sløvhed, søvn eller ligefrem bevidstløshed.
    Aktiveringsområdet strækker sig over et stort område, fra nederste del af den forlængede marv til den øverste kant af midthjernen, som set med det blotte øje minder om et netværk af nervetråde (hvilket er baggrunden for navnet: "reticulum" betyder netværk).
    Mængden af impulser fra sanseceller og hjernens associationscentre bestemmer aktiviteten i formatio reticularis, som herefter kan sende enten fremmende eller hæmmende signaler videre. Rammes den fremmende del af en øget mængde sensoriske impulser, vil dette medføre en øgets spænding i musklerne og en øget årvågenhed. Omvendt vil det forholde sig, hvis det er den hæmmende del af formatio reticularis, der modtager en øget mængde impulser. Storhjernen sender fremmende impulser til den hæmmende del af formatio reticularis og omvendt. På denne måde er det muligt at sikre en hårfin balance i formatio reticularis' aktivitet og dermed i bevidsthedstilstanden.
    Væsentligt for aktivitetsmønsteret i aktiveringsområdet er formentligt også psykiske forhold. Da aktiveringsområdet har direkte indflydelse på det autonome nervesystem, kan dette være en af forklaringerne på, hvordan psykisk anspændelse (eksamensnervøsitet, stress og lignende) kan medføre symptomer som øget svedtendens, højere puls og øget blodtryk (alt sammen styret direkte af det autonome nervesystem), såvel som psykisk behagelige situationer kan trække den anden vej.

Taget herfra: (link fjernet)

• #4   18. maj 2011 I nat skete det 5 gange for mig, men kun 1 gang kom der en mand og prøvede kvæle mig, så det jo fint.. Ja ved det lydet skørt, men det er det der sker

• #5   18. maj 2011 fy for pyffer , det lyder bestemt ikke til at være nogen rar søvn , i der for jer.

jeg føler virkelig med alle jer der lider af dette syndrom

• #6   18. maj 2011 I nat var min far og jeg nød til at bytte seng, så jeg sov inde ved min mor, fordi det blev ved, og da manden så kom i nat blev det lidt for meget. Det sker nemlig sjælendt når jeg sover med andre, aner ikke hvorfor

• #7   18. maj 2011 Ej okay..........................

Da jeg var 18 år... var jeg på gran canaria med 4 veninder.... den ene aften lå jeg i sengen og var ved at falde i søvn, da jeg pludselig ser en sort skygge over i hjørnet af rummet...den kommer hen til mig og jeg prøver at flytte mig, men er fuldstændig lammet i hele kroppen... jeg føler denne sorte skygge holder mig fast...

Efter få sek kan jeg bevæge mig igen og jeg er helt i chok men falder i søvn med det samme alligevel... tror jeg da...

I ALLE disse år har jeg troet det var en spøgelse... og har aldrig sagt det til nogle i frygt for at de ville tro jeg var skør... hvem bliver lige "overfaldet" af en spøgelse fra gran canaria..*GG*

Men tak for denne tråd... nu er jeg da ret sikker på det var sådan en oplevelse... har dog heller aldrig oplevet det siden...

• #8   18. maj 2011 Tryghed = mindre stress.

• #10   18. maj 2011 Kira - Det er klart, at jeg ikke kan love en mirakuløs helbredelse, men jeg mener at det er et rigtig godt bud og i den grad forsøget værd.

Det er så lidt, der skal til, og for nogle virker det helt vanvittigt.

Nogle oplever at de nærmest sover når de er vågne. Altså ikke rigtig kommer "up to speed" - og der sker det, at de vågner i det sekund, nålen sidder i punktet.
    Andre har ikke denne pludselige virkning, men den kommer lidt snigende - og så er der naturligvis nogen, som desværre går forgæves.

• #11   18. maj 2011 Jeg lider også af søvnforstyrrelser - men mine pga smerter. (har dog også haft dissse søvnlammelser - bare aldrig vist det var en "tilstand")

Jeg har stor glæde af naturmidlet Neurosan - det hjælper rigtig meget på min søvn! Det er noget med det påvirker nervebanernernes sammenhæng, eller sådan noget lign.

• #12   18. maj 2011 Jeg håber også mit holder op, har lidt undet det i årevis, det sker hvert fald et par gange om måneden ! Jeg har vænnet mig til at jeg vågner lammet, men vænner mig aldrig til at se mine drømme blive til virkelig, for sådan føles det

• #13   18. maj 2011 Eller går til en akupunktør en eneste gang og tjekker, om de to nåle løser problemet.

Og så tager den derfra.

• #14   18. maj 2011 Jeg vil helt sikker prøve at undersøge det, for hvis det kan forsivnde helt eller næsten ville det være perfekt!!

• #15   18. maj 2011 Du skal finde en, der er uddannet i auriculoterapi. Det er langt fra alle akupunktører, der er det.

:o)

Kommentér på:
Lider af et søvnsyndrom

Annonce