8.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Asfalt på min hund- hvad gør jeg?? Asfalt på min hund- hvad gør jeg??

Hej alle

Der er ved at blive lagt ny asfalt ved vores rækkehuskomplex, og da jeg kom hjem fra tur med hunden opdagede jeg at min hund var helt sort i den ene side og på poterne. Jeg tog hende i bad da jeg troede det var mudder. Jeg har brugt både shampoo, børstet hende osv. Nu har jeg så en mistanke om at det er den asfalt hun har født på sig, før den er blevet tør? Hvad i alverden gør jeg, hvordan får jeg det af?
Hun har endda fået det på brystet hvor der er tynd hud, så det ligner at man har slukket en cigaret på hende. Er det farligt? Hvad skal jeg gøre??
Knus

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Asfalt på min hund- hvad gør jeg??
  • #2   29. okt 2013 Ja det er nok tjæren, det er ihvertfald noget mere "olieret" for det er ikke stift. Jeg har fået noget af det af ved at vaske hende men hendes poter er stadig sorte og hun har en smule på maven og siden smiley
    Du kan se på billedet hvor hun er blevet "brændt" på den tynde hud.

profilbillede
  • #4   29. okt 2013 Jeg kan klippe det af der sidder på hårene. Men kan jeg vente til imorgen med dyrlægen? Jeg tror det har lavet en smule sår nemlig det sidder ret godt fast smiley

• #5   29. okt 2013 Hvad med rapsolie, olivenolie eller lignende? Måske det kunne hjælpe.

• #7   29. okt 2013 Mener at margarine hjælper på at få det til at løsne. Det blev vi bedt om at vaske vores fingre i, da vi havde været ude og lege med asfalt.

• #8   29. okt 2013 Altså jeg ville nok også gribe knoglen og give dr. dyr et kald, hvis det er begyndt at ætse ind i huden.

• #10   29. okt 2013 Det er formentlig enten emusion klæbemiddel på vandbase, eller aktol og heptol klæbemiddel på benzin og terpentin base. Begge dele opløses med acetone eller rense benzin.
    Altså kan du evt. Bruge lidt neglelak fjerner blot du skyller efter.

Man bruger ikke længere ren tjære når man
    Lægger asfalt!

Din hund kan ikke være blevet forbrændt medmindre de stadig har kørt og arbejdet på strækningen, og det ætser sig ikke ind i huden!
    Var din hund løbet ud på flydende asfalt så den kunne blive forbrændt, så havde Ingen været i tvivl!

Er din hund alligevel forbrændt eller har ætsninger i huden er det ikke Pga. Asfalten eller klæbemidlet ovenpå.
    Måske din hund reagerer med at få irriteret hud over for de fremmede stoffer der sidder fast?

Er du det mindste i tvivl så kontakt dyrlægen.

• #11   29. okt 2013 Alexandoria har ret...... Margarine eller smør.... tager tjære / asfalt.... smiley

• #12   30. okt 2013 Tak for svarene!
    Til jer der meget kraftigt udtrykker at det ikke kan vente til dagen efter, jeg tror i har misforstået det, for hun er ikke blevet forbrændt, ellers havde hun nok reageret da det overhovedet skete. Hun har på ingen måde reageret, hverken lige givet et lille hop, eller en lyd eller noget som helst. og når man rører ved det er der stadig ingen reaktion. Jeg prøver de forskellige ting og tusind tak for jeres hjælp! smiley

• #13   30. okt 2013 Så er jeg tilbage igen, har lige fjernet alt med margarine og der var ikke et eneste sår, eller irritiration af huden. Jeg ved ikke hvad det har været, men det har ihvertfald lagt sig på hende som maling. Men det er væk nu og ingen skade sket!

• #14   30. okt 2013 Mille..... dejligt at høre...... ja margarine kan bruges til meget.....
    Jeg har tit været smurt ind i margarine på fødderne som barn.... når man rendte på bare tæer på den varme asfalt

De gamle husråd skal man ikke kimse af..... smiley

• #15   30. okt 2013 Ah, de gamle husråd hjælper som regel ^^
    - Vi fandt en klump varm asfalt engang, og det legede vi med mange timer, LOL.
    Vi var alle helt sorte om hænderne, og vi fik smidt en klump margerine i favnen da vi kom ind, haha ^^

• #16   30. okt 2013 Ja man kan altid bruge dem :o)
    Tusind tak for svarene ihvertfald!

Kommentér på:
Asfalt på min hund- hvad gør jeg??

Annonce