1.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

tilbehør til is tilbehør til is

Har lavet en vanilje is med mandler og mørk chokolade i lag mellem isen, har ikke prøvet det før og har ikke smagt på den endnu, men tror umiddelbart den er til den søde side...

Er BLANK på hvad med og hvordan den skal serveres for at være festlig nytårs aften. Den er frosset i en firkant og skal efter opskriften skæres i firkantede stk. altså står den sådan lidt a la et brownie stykke på tallerkenen ...

Jeg er lidt besværlig, det skal være nemt, men er træt af det der med bare at putte en masse frisk frugt rundt omkring, har gjort det så mange gange...

det må gerne være noget med frugt (sat sammen på en eller anden måde) kogt til en god puré osv, det må gerne være lidt frisk, og så har jeg tænkt på om man kan sætte den på noget, en eller anden kiks, eller anden bund ... elsker selv is med kiks omkring .....

Vi talte også om et stk lækkert ckokoladekage, men synes bare det bliver for meget når der er chokolade i isen ....

Forslag ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilbehør til is
  • #1   28. dec 2013 Hindbær kompot, det er nemt og lækkert og dejlig syrligt smiley

• #2   28. dec 2013 ja, vi er også selv glade for hindbær, har engang lavet noget i den retning .... men kan ikke huske hvordan ... friske eller frosne ??

• #3   28. dec 2013 Bærpuré, evt. med bærsirup til også. Bærpuréen kan lægges under isfirkanten og siruppen kan dryppes/hældes ud over.

Hvis man laver puréen til den syrlige søde, kunne man også lave en smule (blød) karamel til - evt. saltkaramel.

• #4   28. dec 2013 Jeg ville lave lidt hindbærcoulis - en slags hindbærsauce og du kan nemt bruge de frosne

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/hindbaercoulis

Jeg planlægger selv at lave det til nytårsaften med noget brownie og vanilleis smiley

• #5   28. dec 2013 Jeg ville umiddelbart også sige noget let syrligt som hindbær coulis...men husk at koge bærene hvis det er frosne købe bær. Der har lige været tilbagetrækning af både hindbær og skovbær.

Ellers kunne du lave en ananas salsa...frisk ananas i små tern, vanillie stang og evt frisk rød chili hakket fint. Koges forsigtigt op og smages til med sukker. Friskt og anderledes smiley

• #6   28. dec 2013 @ karina, ja det er da nemt .... er lidt bange for hindbær synes der har været så mange historier om at folk er blevet syge, og butikker der har kaldt bær tilbage ...

nogen ide om hvor de helst skal være fra for at man er sikker på de er gode..

• #7   28. dec 2013 Bare kog hindbærrene et par min., så er der ingen fare, tilsæt sukker og vanille, rør godt igennem til sukkeret er opløst og køl ned (evt. blend)

Ananas og kiwi kan så være ekstra pynt og det der giver lidt friskt bid - smager lækkert til chokolade.

• #8   28. dec 2013 *RÅCREME* *RÅCREME* *RÅCREME*
    Frugt og revet chokolade

Råcreme:
    2 Æggeblommer (er man overtroisk så 2 patroniserede æggeblommer)
    2 spsk Flormelis
    1/4 Piskefløde

Fløden piskes til skum (gerne hårdt)
    Æggeblommer og flormelis piskes helt hvidt
    Derefter rørers æggemassen og fløden sammen.

• #9   28. dec 2013 @ Ryan, elsker selv rå-creme, men helst til frugtsalat, ikke til en is hvor der i forvejen er en del fløde ....

@ Linda, den må jeg lige se på, lyder spændene...

@ Miemiv, sukker og vanille ?? den opskrift der linkes til længere oppe bruger bare flormelis ... hvad er bedst ?

• #10   28. dec 2013 hanne - den, der er linket til længere oppe, er med rå bær og derfor flormelis, fordi det opløses lettere. Hvis du lige giver et opkog, undgår du evt. bakterier og så vil jeg foretrække rigtig sukker (evt. rørsukker eller honning)

Jeg vil heller ikke anbefale råcreme til en i forvejen sød og fed is.

Brændte figner er iøvrigt også lækre og så gerne med en syrlig bær- eller appelsincreme-sauce til.

• #11   28. dec 2013 En råcreme går ganske glimrende til en skive is med godt med frugt på

• #12   28. dec 2013 Så, nu er ideen vist på plads.... har lige smagt på prøve isen, den smager ikke af så meget, så laver en karamelmasse med mandler i og hakker og kommer i lag med hakket chokolade mellem islagene .... sætter det på en frisk ananas ring og laver en hindbærcoulis til ....

• #13   28. dec 2013 Hanne - Jeg lavede det til små kræmmerhuse med marcipan og flødeskum mixet med passionsfrugt. Den er anderledes, smagte rigtig godt og så virkelig godt ud...og den kan laves i forvejen smiley

Du skal ikke være bange for at bruge frosne købe bær. Bare tag dine forholdsregler og kog det igennem smiley Man stoppede jo heller ikke med at servere kylling da salmonellaen var på sit højeste smiley

• #14   28. dec 2013 Jeg ville sige et stykke brownie nederst godt bitter af god chokolade, også en gang hindbær i form af kogt, med lidt vanille og lidt citron og muligvis lidt sukker og evt skal

• #15   28. dec 2013 @ Hende med bl..... brownie er godt, men vil ikke have noget med chokolade når der er det i isen også .....har lige lavet karamellen med mandler i, uha den smager godt ....

• #16   28. dec 2013 Ohh Hanne...det lyder virkelig godt. Det kunne jeg godt lige klemme ned ovenpå rørt is smiley

Kommentér på:
tilbehør til is

Annonce