682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

fremtids gys!! fremtids gys!!

har lige set Dags dato, der handlede om overvågning af befolkningen.... men til sidst i pogrammet viste de hvad der nok bliver fremtiden for os.... et Diskotek i Rotterdam Holland, har et system hvor folk med en indopereret Chip (fuldstændig magen til hundenes).... kan feste uden at betale for indgang, mad og drinks, de stikker bare armen hen til en aflæser, der så registrerer batalingen....
tankespillet kørte videre i pogrammet, hvor de sagde at dette var fremtiden, alle nyfødte ville få en sådan chip i armen, med al information om personen....evt med GPS så man altid ville kunne spore og finde folk..........hva siger i til den fremtid folkens????? for og imod....

Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fremtids gys!!
  • #1   23. aug 2006 Totalt imod!!

• #2   23. aug 2006 Både for og imod.

For : Hvis man bliver udsat for en forbrydelse f.eks. mord så er det sikkert meget godt!

Imod : Alle ens oplysninger bliver jo lagret på en computer. Forrestil dig at der sidder en og pludselig laver om på din identitet og dit liv!!

(Hmm.. ser måske også for meget tv.)

• #4   23. aug 2006 Er for. Det er da smart. Mange får nok bare svært ved at styre det, hvis det bliver sat ind som en regning, der senere hen skal betales. Men videoovervågning af alle byer vil da være en kæmpe fordel. Kriminaliteten vil falde utrolig meget, og hvis der sker noget, ja, så vil kameraerne filme det meste, hvilket der senere hen kan bruges til opklaring af sagen. Fatter ikke hvorfor de danske politikere er så meget imod overvågningen.

• #5   23. aug 2006 Ja Eva i sådan en situation ville den chip være guld værd!

• #6   23. aug 2006 Jeg holder med Eva, for så har man jo sikkert også alle folks DNA hvilket ville gøre det let at opklare f.ex voldtægt..

• #7   24. aug 2006 DFFD: kan sagtens følge dig i det du skriver der.... for det er en syg verden vi lever i.... desværre

• #8   24. aug 2006 jeg er både for og imod....
    Imod fordi : jeg ikke vil overvåges af firmaer der vil sælge mig varer.... jeg vil ikke ha invaderet mit privatliv af hackere og andre folk med ondt i sinde

For fordi : jeg tror kriminalitet vil (højst sansynligt) falde.... Pædofile vil ha sværer ved at gemme sig....man vil hurtigt kunne finde forsvundne mennesker (og dyr når det når dertil) feks under naturkatastrofer....
    Teorisme vil blive sværer at udføre.....

jo det var vist flest for...så jeg er nok mest for....

Lykke

• #9   24. aug 2006 Jonas...video overvågning af hele byer...har man allerede nogle steder i England og USA (seføli)....

Lykke

• #11   24. aug 2006 DFFD.... ja Mia sprotte sagen...puhha men de fik da kredset hendes lig noget ind, via hendes mobil telefon....og det er da lidt der hen ad, som med en chip....
    Generalt alle de børnedrab der er fundet sted i løbet af årene....tænk hvis man kunne undgå det, ved at ku spore dem hurtigt....

der var også et par i Belgien der holdt nogle piger fanget i et hemmeligt rum i kælderen længe....politiet vidste at han havde dem...men ku ikke finde dem i hans hjem.... de smed ham alligevel i fængsel.... hvilket resulterede i at den ene pige døde af sult og tørst..den anden overlevede med nød og næppe....
    tænk sig konen (den so) boede i huset mens han sad inde.... hun vidste at pigerne var i kælderen...men lukkede dem ikke ud eller gav dem vådt eller tørt.....

JO Chippen skal på banen....

Lykke

• #12   24. aug 2006 jeg syns simpelthen det er for sygt... det er uhyggeligt at tænkte på at vi skal kunne "styres" af andre folk som synes de har retten til det... syns det blir for meget la os da få noget fred seriøst man.. man kan jo ikke røre sig til sidst uden nogen ved hvor man er... rimelig neder når der så er en der hacker sig ind og måske finder en som ikke skal findes hmm ved det ik jeg er klart i mod jeg syns det er forfærdeligt... lige som den der vil finde en ende på alle sygdomme evigt liv osv. vi ender med at bli en omgang lydigheds roboter vi alle sammen lever "lykkeligt" til jorden's undergang... der er nok en mening med vi alle skal her fra på et eller andet tidpunkt ret færdig eller uretfærdigt... that's life smiley

• #13   24. aug 2006 Er ligesom Teddymor både for og imod..
    For: Fordi man dermed kan finde frem til til savnede personer (personer som kan reddes fra at blive tortureret og evt. dræbt). Ligesom pigen der blev bortført efter at have mødt en på nettet og blev seksuelt misbrugt og holdt fanget af en sigøjner og hans familie.

Imod: Fordi syge personer (som man evt. prøver at slippe væk fra/gemme sig for) kan finde frem til en.. Her tænker jeg evt. voldelig husbond eller lign.

• #14   24. aug 2006 Som mor til 2 er jeg klart for, af samme grunde som DFFD.

Jeg har intet imod en overvåget verden, dermed også sikrere verden, jeg har intet at skjule, min færden må gerne registreres, og jeg ville have det bedre ved at sende mine piger ud i verden alene (når de engang kommer dertil, nu er de 5 og 7)

Tanja.

Kommentér på:
fremtids gys!!

Annonce