15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ? ? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ?
vi har en brændeovn, hvor der jo er en askeskuffe under. Når vi tænder op, lader vi den stå en smule på klem til der er godt gang i den. Så lukkes skuffen til.
Problemet er, at det tætningsbånd (tænker jeg det hedder), er gået løst nogle steder. Det betyder at der ikke kan lukkes tæt og så fyre vi egentlig bare brænde af uden, at få fuldt udbytte af det.
Nå men, mit spørgsmål er, er der noget specielt lim vi kan bruge til, at lime den faste, så den sidder fast hele vejen rundt - eller kan vi bruge "almindelig husholdnings" lim = noget der kan hæfte på metal ?
Eller skal vi forbi en brændeovns butik efter noget specielt ( og sikkert dyrt) ?
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.304
Man kan også få nogle lister hvor der allerede er klister på bagsiden.
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 51
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.762
Jeg betalte 200 kr for et par måneder siden.
Det kan godt betale sig.
Dels findes tætningsbåndene i mange forskellige størrelser, så du har en stor sandsynlighed for at få en forkert størrelse, og limen er ret dyr.
Så i virkeligheden tror jeg ikke, du sparer noget ved selv at gøre det, andet end at du risikerer ikke at gøre det rigtigt.
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 51
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.762
I mit byggemarked havde de 5 forskellige størrelser, og jeg mener at limen alene kostede 100 kr.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Det sæt i biltema - klipper man selv af i længden ?
Men tætningsbåndet ser helt ud, det er bare gået løs nogle irriterende steder, så der ikke kan lukkes tæt..
Jeg vil i første omgang prøve at købe lim og se om det er løsningen.
Tusind tak for alle jeres input
? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ?