1.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ? ? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ?

vi har en brændeovn, hvor der jo er en askeskuffe under. Når vi tænder op, lader vi den stå en smule på klem til der er godt gang i den. Så lukkes skuffen til.
Problemet er, at det tætningsbånd (tænker jeg det hedder), er gået løst nogle steder. Det betyder at der ikke kan lukkes tæt og så fyre vi egentlig bare brænde af uden, at få fuldt udbytte af det.

Nå men, mit spørgsmål er, er der noget specielt lim vi kan bruge til, at lime den faste, så den sidder fast hele vejen rundt - eller kan vi bruge "almindelig husholdnings" lim = noget der kan hæfte på metal ?

Eller skal vi forbi en brændeovns butik efter noget specielt ( og sikkert dyrt) ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ?
  • #2   10. dec 2014 Vi købte nye tætningslister og lim hos vvs-eksperten - ved ikke om der er sådan en i nærheden af dig. smiley

Man kan også få nogle lister hvor der allerede er klister på bagsiden.

• #3   10. dec 2014 Biltema har komplet sæt med lim og tætningsreb og det hele smiley

• #4   11. dec 2014 Tag lågen af og rens den og kør hen til den nærmeste "brændeovnsforhandler" og få ham til at skifte tætningslisterne.
    Jeg betalte 200 kr for et par måneder siden.
    Det kan godt betale sig.
    Dels findes tætningsbåndene i mange forskellige størrelser, så du har en stor sandsynlighed for at få en forkert størrelse, og limen er ret dyr.
    Så i virkeligheden tror jeg ikke, du sparer noget ved selv at gøre det, andet end at du risikerer ikke at gøre det rigtigt.

• #5   11. dec 2014 Gav 60 kr for et sæt og det fungerer fint

• #6   11. dec 2014 Ja, så er der da penge at spare :).
    I mit byggemarked havde de 5 forskellige størrelser, og jeg mener at limen alene kostede 100 kr.

• #7   11. dec 2014 Vi har købt lim i Bauhaus jeg mindes ikke at det kostede ret meget og det har holdt lige siden. Du skal ikke forsøge med en anden lim. Hvis ikke selve båndet fejler noget ville jeg bare selv lime det fast igen.

• #8   11. dec 2014 Tætningslister sidder ikke på lågen, så den mulighed med at tage den af og køre til en brændeovnsforhandler er udelukket.

Det sæt i biltema - klipper man selv af i længden ?

Men tætningsbåndet ser helt ud, det er bare gået løs nogle irriterende steder, så der ikke kan lukkes tæt..

Jeg vil i første omgang prøve at købe lim og se om det er løsningen.

Tusind tak for alle jeres input smiley

Kommentér på:
? Vedr brændeovn - nogle eksperter her ?

Annonce