1.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 58 Svar

Kæledyr Kæledyr

Nogen gode forslag til et decideret kæledyr? altså et man kan sidde og nusse, eller som sover hos en mens man ser film smiley

Skal være er burdyr.. ville egentlig have et jordegern, men jeg synes ikke vi har nok mulighed for at skærme af, så den kan være ude uden problemer.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæledyr
  • #2   27. jun 2016 kanin, marsvin....eller en hårløs kat sog Ginnes Gustaf en spynch???? staves?????
    de er meget nemme har jeg hørt.

• #3   27. jun 2016 Tænker marsvin, mit elsker at ligge på min mave eller ligge på skrivebordet mens jeg lavede lektier smiley

• #4   27. jun 2016 Det skal være burdyr, marsvin er ikke lige mig og synes ikke vi kan tilbyde en kanin det den skal have.. Mon hamstere kan blive nusse dyr eller er de lige så nysgerrige som rotterne?

• #6   27. jun 2016 Marsvin er da fantastiske smiley Synes de virker som det oplagte valg.

Kanin ville jeg heller ikke rigtig anbefale.

• #8   27. jun 2016 En ilder! smiley Uhyr her, er en super nusse trold! smiley

profilbillede
  • #11   27. jun 2016 Ildere er sjældent kælne...og selvom de da findes, de få individer, er det mere et hobbydyr end et kæledyr...

Og det er på ingen måde et burdyr smiley de kan overnatte i bure, og til nød være i dem når man ikke er hjemme, men så er det også det smiley

• #14   27. jun 2016 Jeg har haft ilder i 15 år, været admin på to ilderfora dengang de havde deres storhedstid...hjælper tit til i Dansk Ilderforening hvis bestyrelse iøvrigt er nogle af mine tætteste veninder smiley Arrangeret eller været medhjælper ved en ret stor del ilderudstillinger, og været tæt på at tage dommeruddannelsen
    Hjulpet en del og kender næsten alle de større opdrættere i dk...jeg har kendt og mødt en pæn slat af kræene smiley smiley

Og det altså rimeligt anerkendt at ildere er mere legedyr end nussedyr smiley og det er hvad langt de fleste råder folk der vil anskaffe sig dem (og man skal helst have mere end en) - de vil ikke bare finde sig i at skulle nusse -ved tv-hyggetid smiley fordi en ejer synes det kunne være hyggeligt...der er få individer, jeg har haft et par stykker...men det har været på egne præmisser -når og hvis...og præcis lige så længe som de selv ønskede.

Og de fleste vil stadig hellere lege, undersøge og lave ballade smiley

• #15   27. jun 2016 Ingen dyr gider putte bare fordi du gider smiley de gør det kun hvis de selv vil.

• #18   27. jun 2016 Minion nej, men der er alt for mange der anskaffer sig en ilder...og så afskaffer sig den igen når de opdager at ilderen egentlig ikke gider nusse...men meget hellere vil lege og nappe ejeren....

Og det skal man altså lige være klar over risikoen for er ret så overhængende... folk bliver så kede af det og frustrerede for ilderen var jo ikke et kæledyr alligevel...

men et hobbydyr man skal aktivere i stor grad før de har det optimalt...

• #20   27. jun 2016 Min datters kanin kan godt sidde stille på mine ben, men syntes ikke han ligefrem nyder det så meget som hvis vi bare sidder ude i græsset og kukkelure på livet omkring os

• #22   27. jun 2016 Jeg har i øvrigt haft 2 ud af mange tamrotter der var de største kælepotter smiley

• #23   27. jun 2016 En hamster kan sagtens være et hygge-nusse-dyr, den er også ret aktiv men vil også gerne boble i hånden eller en lomme mens der sker noget.
    - Samme med rotter smiley

Især guldhamster synes jeg er rolige dyr.

Men sådan et par slaskede gamle hanrotter, åh de er skønne smiley

• #24   27. jun 2016 Vores tøser er livlige og nysgerrige, og når de er trætte, går de ind i deres bur for at sove.. De sover ikke uden. De vil gerne nusses, men ikke mere end 2 minutter ad gangen, og man skal holde øje med de ikke kravler ned fra sofaen smiley

Vi skal have fundet en måde at skærme af på, så de kan løbe rundt på gulvet i stuen smiley

• #27   27. jun 2016 De rotter jeg havde det var dovne nok til at nusse var hanner smiley

• #30   27. jun 2016 Min hamster er fra en privat, ved mig var det dog vigtigt det ikke var en det bare avlede løs til en dyrehandel smiley

Der jeg købte fra havde de en masse børn så han var vandt til at være i hænder og jeg kan bare sætte ham i fremmede hænder og han er tryg der smiley

De er ikke registrerede opdrættere, men de virkede reelle nok.

Kaninen er købt i Tantes Have og er avlet af en af medarbejderne smiley

• #33   27. jun 2016 Det er rigtigt, man skal huske at kigge sig for når man køber dyr især i dyrehandlere smiley

• #37   27. jun 2016 Marsvin er dejlige, deres lyde er hyggelige og man er ikke i tvivl om at de vil ha mad smiley vi skulle bare nærme os køleskabet så skabte den sig, tror det var fordi min mor altid lige smed et stykke agurk,salat, gulerod osv ind til den, når hun rundede køleskabet smiley men deres små hygge lyde er bare skønne

• #46   27. jun 2016 10 minutter og nåede ligge at fjerne ham inden jeg fik tis i bh'en smiley

En Guldhamster (unge) gider hvertfald ikke det der sidde stille noget smiley

profilbillede
  • #49   27. jun 2016 Hamstere kommer det an på arten. Mange dværgarter er vågne nogle timer, sover og er vågne igen døgnet rundt, så er aktive dag og nat.

Tamrotter syntes jeg faktisk er mest aktive om dagen, har haft over 30 af dem smiley

• #50   27. jun 2016 der er jo stor forskel på de forskellige individers personlighed, men hvad med en meget kælen kat?

Jeg læste at "det nye" er at folk er begyndt at holde kaniner som katte. Altså lærer dem at være renlige/bruge kattebakke, og så ellers har dem i hele huset og haven hvis den er indhegnet. Det er da bare en fantastisk idé smiley når jeg slår mig ned, tror jeg også jeg skal have et par kaniner på den måde - hvis rotteberg kan lære ikke at spise dem.

• #51   27. jun 2016 Rotteberg jeg kunne så godt se dig med en "Belgisk hare" smiley

• #52   27. jun 2016 Rotteberg - det er blevet meget populært, heldigvis. Jeg synes det er så synd med kaniner i bur, der hører de simpelthen ikke til.
    Jeg har kanin der lever frit i lejligheden og det er skønt at se hende tosse rundt eller ligge og flyde sammen med hunden smiley

• #53   27. jun 2016 obster - HAHAHA, dét bliver jeg nødt til at google smiley lyder fantastisk smiley

• #54   27. jun 2016 Erika - lige præcis! De er både kloge og sociale dyr, der fortjener plads og aktivering. og så er de da helt sikkert 1000 gange sjovere at have på den måde smiley

• #55   27. jun 2016 Rotteberg...billederne gør dem simpelthen ikke retfærdighed...de er så smukke, og skulle være meget intelligente men også i den lidt sværere ende af kaniner at være... smiley og så er de lidt mere...myndede smiley og ja...naturlige smiley det virker bare som meget...dig smiley

• #56   27. jun 2016 "Grundet racens temperamentsfuldhed er den ikke altid at foretrække som børnenes kælekanin og er aldrig det gode valg som førstegangs kanin."

førstegangskanin - det var alligevel et ord jeg aldrig har hørt før smiley

"De har et stort temperament. Når man omgåes flere kaninracer i dagligdagen skiller haren sig ud ved at være den race der viser sine følelser. Den viser med store armbevægelser hvis den har en dårlig dag, og kan være temmelig stædig at få igennem en hopbane, hvis den ikke lige er i humøret.
    De er derfor en af de mest intelligente racer, men kan have tendens til nervøsitet. Er ikke sikkert alle nye mennesker lige godkendes i første sekund som en ny ven."

Jep - det lyder rimelig meget som en mynde!

dog tror jeg at rotteberg ville gå heeeelt amok, hvis jeg inviterede sådan en fætter indenfor min dør! især hvis den er bare nogenlunde ligeså hurtig som en rigtig hare smiley

men flotte ser de ud. Ved seriøst intet om kaniner og racer... udover løvehoved og vædder. skal sådan nogle dyr aktiveres ligesom hunde?

• #58   27. jun 2016 Ildere er super dejlige, kærlige, sjove, skøre og rigtige nusse/puttedyr smiley
    Jeg har 4 Ildere, et sjovere og mere underholdende kæledyr skal man lede længe efter smiley
    De kan altid finde på nye sjove ting smiley

Ilderen er ikke et billigt kæledyr, de skal have specielfoder og helst Barf-fodres smiley
    Derudover har de en del sygdomshistorie som kræver lægebehandling, implantat og strikt animalsk foder smiley

Ilderen er et meget aktivt kæledyr, de kan godt have et bur som soverum, men de skal have adgang til hele huset/lejligheden og kunne følge med i hvad du laver smiley
    De er pokkers nysgerrige smiley smiley

profilbillede
  • #59   27. jun 2016 Rotteberg - Kaniner motionerer fint sig selv ved at spæne rundt, hvis de lever frit smiley
    Lidt aktivering kan godt være en god idé som f.eks at give dem ting de må gnave i, så de holder sig fra ting de ikke må gnave i smiley
    Min får sit foder i en foderbold, det finder hun meget sjovt. Mange vil også være glade for en kasse med sand/jord i så de kan grave. Aktiveringsspil er også en succes for mange smiley

Dog vil jeg mene at aktivering er meget mere nødvendig, hvis man alligevel vil have en kanin i bur - ellers ender man meget hurtigt med tremmebidning fordi de keder sig.

• #60   27. jun 2016 Rotter. Jeg kender ingen større nussedyr end mine rotter... De ELSKER bare at ligge og putte...

Mine er renlige. Det ved jeg så, ikke lykkedes for alle. Jeg har aldrig trænet mine i det. Men de skider ikke udenfor buret, og i buret er det kun på bakken. smiley

Fritter er også dejlige, men bør aldrig nogensinde holdes i bur smiley Og du efterlyser jo et burdyr...
    Derfor bør kaniner også være no-go smiley

profilbillede
  • #61   27. jun 2016 Einstein, jeg opdrætter rotter, men vores tøser er alt for livlige til det der pjat med at sove smiley

• #62   27. jun 2016 Well, så ved du jo hvor fejlen ligger smiley Hav hanner smiley

• #63   27. jun 2016 Vi har haft hanner - de lugter desværre for meget for os. Det kan meget vel skyldes at vi også har hunner - ellers er vi bare sarte overfor den hanlugt de har, eftersom flere andre har dem uden lugtproblemer smiley

• #64   27. jun 2016 Det er efter min erfaring meget at gøre med strøelsen smiley (og hvor tit man skifter køjerne, hanner er nogle svin med deres sovesteder :p)

• #65   27. jun 2016 Tro mig, vi har prøvet alt, men vi kan simpelthen ikke holde det ud smiley

• #66   28. jun 2016 Jeg stemmer også på marsvin, de er simpelthen fantastiske smiley og meget fredelige smiley Og så elsker de bare mad smiley Mine tigger også (med lyd), men efter jeg gik over til at fodre udelukkende med grønt og hø (ingen tørfoder), så tigger de ikke så meget som tidligere.
    De findes i et utal af varianter, lige fra hårløse til langhårede, og ruhårede til bløde krøller. Prøv evt. at kigge på dansk marsvineklubs hjemmeside.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #67   28. jun 2016 Mine Marsvin SNORKsover hele natten smiley de står op, når jeg står op, og sover, når lyset slukkes. Eller, de er i hvert fald bomstille, for jeg er ekstremt lydfølsom.
    De følger mig som hunde, når de er løse, og elsker at sove med bagbenene strakt bagud, når nan nusser dem.

profilbillede
  • #68   28. jun 2016 En kanin ville være et rigtig godt forslag.
    En fri kanin er en glad kanin, og som regel også meget mere kælen og kontaktsøgende. Den behøver ikke være 100 % fri hele tiden, man kan sagtens lave en lille base til den, når man ikke er hjemme, så man er sikker på, hvad den render og laver. NOGEN har problemer med at kaninen gnaver i tapet og paneler osv., men det selvfølgelig langt fra alle, og det kommer nok også an på, hvad man tilbyder dem som aktivering.
    Æblegrene eller de der toiletpapirs-pap, man står tilbage med som man kan fylde med grønt, er god aktivering. Kaniner er ikke mere destruktive end andre kæledyr.

Du kan evt. læse mere om frikanin og aktivering af en kanin på www.frikanin.dk. Her er der også billeder med forslag til denne her base, jeg snakker om smiley

profilbillede
  • #70   28. jun 2016 Anine
    Bare vis hunden at den er en del af familien. Har man en normalt fungerende hund, burde det ikke tage mange minutter.
    Mine schæfere er vant til alle typer dyr løbende imellem deres poter smiley
    Høns, kaniner, marsvin, katte, killinger, hvalpe, hunde af alle racer, ildere, mus, rotter osv smiley
    De ved godt at de høre til og er en del af flokken smiley

• #72   28. jun 2016 Nej, det er selvfølgelig oplagt.

Nu har jeg en Springer Spaniel-blanding, som for ca. 7 år siden kom gående med min kanin i munden (da jeg boede hjemme og kaninen gik i haven). Den var uskadt, men i chok smiley
    Han kan fint med min nuværende kanin i dag. Jeg har derudover Kai Ken, som også fint har lært, at kaninen bor her, trods stærkt jagtinstinkt.
    MEN de får IKKE lov til at være alene hjemme med kaninen, der bliver døren til stuen altså lukket. Går jeg ude i haven i en times tid, så er der heller ikke noget, men jeg vil ikke komme hjem til en død kanin. For en sikkerheds skyld!

• #73   28. jun 2016 Har dårlige erfaringer med kaniner indendørs.. Jeg prøvede at have en fritgående, men det kunne den slet ikke - den pøllede og tissede over alt (trods intens potte-træning), hvilket resulterede i den var meget i buret - og det synes jeg er synd. Derudover så sviner hø i sådan en høhæk altså heeelt vildt smiley !

Og så var hun ikke meget tam - trods hun var fra en opdrætter..

• #74   28. jun 2016 ...jeg kender altså til en hændelse hvor hund og kanin voksede op sammen og de aldrig så anlæg til noget som helst..lige indtil den dag hvor de kom hjem og kaninen var helt og aldeles væk... smiley

• #75   28. jun 2016 Sikken oplevelse.

Milla - kaninen var ikke neutraliseret, vel? Kaniner markerer i samme grad som fertile katte, hvis de ikke er neutraliseret.

• #76   28. jun 2016 Nej, hun var ikke neutraliseret.. Hun blev omplaceret til et sted (nogle bekendte) hvor hun går i en stooor udendørs indhegning med huler under jorden, lejehus isoleret med halm, sammen med en kastreret hankanin.. Så hun har det godt nu! smiley

• #77   28. jun 2016 Når man bor til leje er det ikke sikkert udlejer er med på man har en kanin der går løs i lejeligheden, da den kan finde på at bide i alle træting

• #78   28. jun 2016 Ja, men kaniner hører under burdyr. Hvad udlejer ikke ved, har han vel ikke ondt af. Så længe det er tilladt holde burdyr, og man er parat til at erstatte ødelagte ting. Som jeg skriver er det langt fra alle kaniner, der er destruktive. Det kunne lige så godt være en hund eller kat, som ødelagde noget.

Milla - så var det jo derfor smiley
    Desværre er der mange der tror det at have kanin er "bare". Men nej, de kan som fertile og voldsomt hormonelle, hurtigt lave et svineri. Som en fertil hankat, men kaniner pøller så også bare.
    For at undgå pølleri, er der mange der bruger en høhæk med bakke under, da kaniner godt kan lide at lave lidt pøller, når du æder hø.

• #79   28. jun 2016 Den hører kun under burdyr når den er i bur. Derfor vend den med udlejer så man ikke ricikere at blive smidt ud for ikke at overholde kontrakten eller stå med en kæmpe regning ved fraflytning

• #80   28. jun 2016 Frk Jensen
    Burdyr er en beskrivelse af mindre dyr der er tilladt steder, hvor hunde og katte ikke er tilladte.
    Ilderen er også et burdyr, selvom den på ingen måder høre til i et bur smiley
    Det samme med kaniner, aber, egern og fugle smiley

• #81   28. jun 2016 Hvis jeres hanner har lugtet, har I bare ikke været søde nok til at gøre rent.

Hanner kan holdes ganske lugtfrie, hvis man gider (Og bruger den rette strøelse).

• #82   28. jun 2016 Det er helt op til udlejer at bestemme det. Hvis der står husdyr ikke er tilladt er det ikke fripas til at anskaffe burdyr.

• #83   28. jun 2016 Ildere er ikke burdyr, hverken i reel forstand -eller lovmæssigt...desværre. Så de hører under husdyr reglementet..

Det samme gør sig gældende for kaniner

Det er blevet afgjort retsligt med præcedens...

http://www.lejerbo.dk/da/bestyrelse/tryksager/~/media/Files/Publikationer/1309_husdyr.ashx
    http://www.hab-bolig.dk/files/assets/hab-bolig.dk/dokumentarkiv/husdyr%20i%20boligen.pdf
    http://www.aabskive.dk/Min-bolig/Afd-1---Ringparken,-Skive/Husdyr.aspx

• #84   28. jun 2016 egenligt underligt ingen i denne lange tråd nævner chinchillaen...har kendt et par stykker mega kælne men skal købe den hos en virkelig kyndig da der er nole ting i pasningen der er virkelig vigtig da de har sarte maver.

• #85   28. jun 2016 Obsternasig
    Hvor jeg bor gælder de som burdyr.

• #86   28. jun 2016 Belgisk hare.

Hvis du vil have kælekanin så gå efter dværgvædder eller hollænder

profilbillede
  • #89   28. jun 2016 Einstein, det er altså ikke sandt. De lugtede blot 2 dage efter burskift - det gør hunnerne ikke. Faktum er, at vores hanner lugtede 3 gange så hurtigt som hunnerne, når de fik samme rengøring.

Vi har prøvet hemp med eukalyptus, boxo comfort og fleecetæpper (med toiletbakke selvfølgelig), og ingen af delene fungerede. Vi kan ikke klare lugten af hanrotter, men jeg ved at mange andre ikke er generet af lugten, så som jeg siger, er det nok forskelligt fra person til person. smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#91   29. jun 2016 Edb-blond - de er helt fantastiske. Bedre "svin" findes ikke smiley
    Jeg har faktisk 4 i alt, men de to andre er lige en tand yngre, og ikke helt lige så tamme, men de er godt på vej ... smiley
    Mine 4 er i den grad KÆLEdyr.

profilbillede
  • #92   29. jun 2016 Fordelen med marsvin er netop at de er nogle værre mad-ører, så de er forholdsvis nemme at gøre helt tamme smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#93   29. jun 2016 Bare vift med en grøntsag foran næsen på dem, så skal du bare se løjer smiley

• #94   29. jun 2016 Lige præcis smiley Og så kan de jo nærmest æde alt grønt, så de fungerer perfekt som "skraldespande" smiley

Kommentér på:
Kæledyr

Annonce