5.499 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Maja
Maja
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 26

Fælder en Old English Sheepdog? Fælder en Old English Sheepdog?

Hej! Jeg har svært ved at læse mig til om en Old English Sheepdog fælder. Der står at dens pels kræver meget pleje, hvilket er det samme som min egen hund (labradoodle), og den forælder nemlig ikke, men jeg har ikke kunne finde frem til et helt tydeligt svar nigensteder.....Nogen her inde som er klogere på det?
På forhånd tak smiley

(Billedet viser racen)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælder en Old English Sheepdog?
  • #1   27. jun 2016 http://www.hunderacer.info/hunderacer/old-english-sheepdog/

Den er ikke fælde fri, men hvor meget den fælder, ved jeg ikke

• #2   27. jun 2016 Jeg vil mene de fælder..... I øvrigt er det vist noget med at temperamentet hos racen ikke nødvendigvis er så nuttet som udseendet. Jeg nævner det bare fordi det nok er værd er undersøge....

• #3   27. jun 2016 Rikke: Tak smiley
    Anne Julie: Ja, jeg kan ikke helt finde ud af det, fordi det lyder som om at de er gode familehunde, men meget selvstændige, og skal have det grundigt indlært som hvalp....men jeg er også blot nysgerrig, der går lang tid inden jeg selv skal købe hund smiley

• #5   27. jun 2016 Anine: Ved du så om de har svært ved at lære, eller om de er ok lærenemme? smiley

• #7   27. jun 2016 de er vældigt egenrådige, og kan være nogle børster overfor andre hunde.
    men de er også nogle herlige humørbomber, og ganske lærevillige, under de rette omstændigheder og med den rette motivation smiley
    Jeg har trænet en for nogle år siden, og er vokset op med en i nærmeste familie.

men det er vel som så mange andre racer, vær kritisk i valg af kennel og linjer, der er ikke så pokkers mange af dem at vælge imellem.

• #8   27. jun 2016 og ja, de fælder, men ikke voldsomt som jeg erindrer det.

• #10   27. jun 2016 MLA: Tak for svar smiley

Lenschow: Jeg har nemlig også mødt en som fulgte ejer trofast uden snor, den ville gerne snakke da vi spurgte ejeren om lov smiley

• #12   27. jun 2016 De kræver helt enormt meget pelspleje.
    Det er en stor hund, der er meget og tæt pels, børstning et par gange i ugen, hvis man vil holde den i lang pels.
    Vi kender et par stykker i området - de er klippet ned.
    En bolo- opdrætter som også har oes, siger boloen er meget lettere.

• #14   27. jun 2016 Tænker helt sikkert også at hvis jeg engang begiver mig ud i at eje sådan en race, vil dens pels blive holdt kort:-P

• #15   27. jun 2016 Hvis den ikke fælder hvordan skifter den så fra vinter til sommerpels?

• #16   27. jun 2016 Frk. Jensen: Ved de hunde som ikke fælder, skal man selv sørge for at tynde ud i deres pels. Vores hund får klippet pels ca. 1 gang om måneden, men nogen gange oftere om sommeren, fordi det er varmere smiley

• #17   27. jun 2016 #12 hvad er en bolo?

• #18   27. jun 2016 Tror det er forkortelse for racen Bolognese smiley

• #19   27. jun 2016 Men så fælder den vel stadig? Man når bare at tage de løse hår væk.

Selv mennesker fælder jo

• #20   27. jun 2016 Altså når vi børster min hund, kan der godt sidde lidt hår på børsten bagefter, men tror også det er lige så meget fordi der bliver revet lidt at under børstning.

• #22   27. jun 2016 #18 ahhhh smiley

• #23   27. jun 2016 Ulla: Kender ikke nogen, men spørger helt sikkert ind til det hvis jeg møder en med en oes igen smiley

• #25   28. jun 2016 Jeg har haft en Old English Sheepdog ... for næsten 40 År siden ....
    Det var den mest lalleglade hund ... elskede børn og alle andre dyr ... ( hunde ... katte ... marsvin ...
    Den fælder ikke så meget som mange andre hunde ... den er noget så smuk , når pelsen er holdt
    Den har en sjov rullende gang ... Jeg synes min lystrede fint ..... Alt i alt en rigtig dejlig hund.

sender lige et billede med af MIN hvalp ... Lille TIPPE .... og et hvor den er sammen med min yngste datter .... smiley

profilbillede
  • #26   28. jun 2016 2

profilbillede
  • #27   28. jun 2016 #25 WOW en smuk hund

• #29   28. jun 2016 Jeg var til rally i weeekenden, og kunne se der var en ovre på en af LP banerne, den er ikke ringe! Så de kan altså sagtens arbejdes med smiley

• #34   28. jun 2016 Undersøger det blot fordi jeg er nysgerrig...Jeg er kun 17 år, og skal først købe min egen hund om lang tid. Men er glad for alle svarene jeg har fået.

• #36   28. jun 2016 Det kommer an på hvor meget den fælder...hvis den fælder meget ville jeg måske vælge at klippe den korthåret i hvertfald om sommeren. Der er mange forskellige måder at holde pelsen på. Både på OES'ere og på andre hunde. Og hvis det rareste for hunden er at blive klippet kort så den ik får hedeslag, så er det helt sikkert det jeg ville vælge.

• #38   28. jun 2016 Pia: Har lige kigget på linket. Og det er DERFOR min alder betyder noget...når jeg skal vælge hund til den tid, ville jeg være blevet klogere og have vidst det her. Bare fordi jeg skriver noget her inde på en hjemmeside som 17 årig, er det jo ikke lov, at det er sådan jeg gør det som 25 årig... smiley

• #40   28. jun 2016 Pia står det ikke ejer frit for hvordan man vil have pelsen? Hvis den ikke skal udstilles er det vel ligegyldigt om den er klippet ned. Jeg kender da også folk med bomuldshunde og malteser etc. Der klipper dem ned, de har nu et godt liv alligevel smiley

• #42   28. jun 2016 Maj-Britt: jeg er enig i din pointe, og det er også derfor at jeg bliver ved med at skrive at jeg blot startede denne tråd fordi jeg var nysgerrig på racen, mere ligger der overhovedet ikke i det.

• #43   28. jun 2016 Jeg kom lige lidt senere end jeres links, dem nåede jeg ikke at se.
    Men jeg tænker sådan som malteser og cotoner - deres pels er vel "beregnet" til at blive klippet??

• #44   28. jun 2016 Maj-Britt men nu er sheltien jo heller ikke en race man normalt klipper. Uden overhovedet at vide det så tænkte jeg egentlig at OES var en race man klippede normalt smiley og så tænkte jeg at det da kan være ligemeget om den er klippet til udstilling eller kortere, men jeg aner det ikke smiley

• #45   28. jun 2016 Jeg kan sagtens forstå at man klipper sådan en hund ned. Det er en "moderne" ting at hunde skal have så meget pels, at det tager timer at holde den hver uge. Tror I en OES blev badet og fønet hver uge da de gik og drev kvæg? eller hvad med harejægerne i de kolde og uvejsomme afghanske bjerge, mon de sad og redte og børstede deres hunde hver morgen inden de skulle ud og jage? heldigvis er der opdrættere indenfor mange af disse racer, der avler hunde med DRIFT og mindre ekstrem pels - hunde der kan arbejde med det de er skabt til, og hvor hund og ejer generes mindre af ekstrem pels i arbejdet, men som aldrig bliver udstillingsstjerner. Jeg kender i hvert fald til denne slags opdrættere hos collie og afghaner her i dk. Synes det er ærgerligt at gamle racer som disse er blevet så "deformerede" i dag. Og hvis man gerne vil have racen for det den kan, men ikke gider ordne pels i flere timer om ugen, så kan jeg sgu godt forstå man klipper ned. (dog kan man vist ikke deltage i fci-konkurrencer hvis hunden er klippet ned!)

• #46   28. jun 2016 Alle der køber hund, køber en hund de synes ser sød ud. Dem som går til udstilling med deres hund, køber så også en hund hvis pels passer til ejerens "behov". Men alle bør købe hund ud fra hundens egenskaber/temperament. Det er da synd at sige at man kun må købe en bestemt slags hund (fx OES) hvis den skal se ud på en bestemt måde.

• #48   28. jun 2016 Argh Maj-Britt... Nu må du lige...
    Hvordan kan du få "malteser og cotoner deres pels er vel "beregnet" til at blive klippet?" Til at jeg mener de skal klippes i bamseklip?? Siden du skriver "nej, malteser og coton er ikke lavet til søde bamseklip". For det har jeg da ingen steder skrevet. Hvis det er sådan noget her vi er ude i, kan der da ikke komme meget konstruktivt ud af denne debat.

• #49   28. jun 2016 Eller mener du at det automatisk er en bamseklip lige så snart man klipper hunden korthåret?

• #53   28. jun 2016 Ja måske smiley

Jeg kan da godt se din pointe. Men jeg må jo nok erkende, at jeg faktisk er lidt ligeglad hvordan folk klipper deres hunde.
    Jeg kan godt se det er forkert i forhold til hunde der ikke har en pels beregnet til klipning, hvis man kan sige det sådan, men med dem der er, tror jeg nu nok jeg er ligeglad om folk klipper dem i bamseklip..
    Som jeg forstår dig maj-Britt er det udelukkende en princip sag for dig. Er det forkert?
    I mine øjne ændre det ikke hundens livskvalitet uanset om den er naturlig i pelsen eller i "bamseklip" smiley

• #54   28. jun 2016 Jeg vil lige tilføje at de racer jeg omtaler her ikke siger mig noget, og jeg er hverken for eller i mod "bamseklip" smiley

Kommentér på:
Fælder en Old English Sheepdog?

Annonce