806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Natalie og banden
Natalie og banden
Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 55

Smarte tricks til øjenbetændelse? Smarte tricks til øjenbetændelse?

I plejer alle her at være super gode med jeres idéer, så nu vil jeg lige høre om der er nogle af jer der kender lidt tricks til hvad der kan hjælpe?

Freja har fået sig en omgang øjenbetændelse. Hun er heldigvis ikke specielt irriteret over det, men øjet løber og der kommer snask ud af øjet.
Jeg har lavet noget kamillete og renser hendes øje jævnligt med nogle vat rondeller dybbet i kamilleteen, men jeg vil høre om der er nogle der også har andre idéer til hvad man kunne gøre?
Bliver det ved tager vi selvfølgelig et smut forbi dr. dyr, men da det stadig er ret nyt vil jeg helst gøre hvad jeg kan hjemmefra først smiley
På forhånd tak!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smarte tricks til øjenbetændelse?
  • #1   15. jan 2017 Kamillete er no-go for øjne smiley det kan giver skader.

Kog en liter vand med 9 gram salt i istedet. Det bruges på samme måde som teen, bare uden skaderne smiley

• #2   15. jan 2017 Havde aldrig hørt at kamillete kunne skade øjnene smiley

Så prøver jeg det i stedet! smiley

• #4   15. jan 2017 Hun bliver taget med på markerne hvor de andre hunde ikke rigtigt kommer, så hun bliver heldigvis holdt fra andre hunde smiley

• #5   15. jan 2017 Tip til saltvandet: det skal smage som dine tårer smiley
    Som Isabelle skriver, slipper du nok ikke for at runde dyrlægen, hvis det er øjenbetændelse.

• #6   15. jan 2017 Tusind tak for svar smiley

Det startede i går, så er intet bedre i morgen må det blive dr. dyr når jeg er hjemme fra uddannelsen smiley

• #8   15. jan 2017 Rens med Kogt saltvand efter den opskrift der er postet - afkølet selvfølgelig. Eller med sterilt saltvand købt til formålet.
    Nogen gange kan man rense sig fra det værste og hundens immunforsvar klarer resten. Dette forudsætter betændelsen er kommet fra alm. Smitte og ikke via skade i øjet.

Spørgsmålet er hvorfor hunden får betændelsen? For er hunden ikke meget sammen med andre og blevet smittet, kan betændelsen komme af fremmedlegeme, en rift i øjet eller lignende. Og det skal dyrlægen ind over og behandle! Så er det ikke nok man bare selv renser sig ud af betændelsen.

• #9   15. jan 2017 Saltvandet er nu lavet og står og køler af smiley

Tusind tak for alle svarene!

Til dagligt møder Freja normalt rigtig mange hunde da vores område næsten vælter i hundefamilier smiley
    Det skal lige sige at hun absolut ikke virker til hverken at have ondt eller at være irriteret, men der bliver selvfølgelig holdt godt øje med hende.
    Jeg ringer til dr. dyr i morgen og snakker med ham, og så finder vi ud af om han mener vi skal komme forbi med hendes symptomer, eller hvordan vi gør smiley

• #11   15. jan 2017 Tusind tak for tippet Birgitta!
    Freja siger bestemt heller ikke noget til at blive renset ved øjet, hun nyder det faktisk bare smiley

Og hvor er Silke heldig at være sluppet for det siden. Må lige have det i baghovedet smiley

• #13   15. jan 2017 Jeg har ikke oplevet betændelse hos hende før nu, men omvendt er dette også 'kun' vores 3. måned som et makkerpar, så jeg har svært ved at sig om det er noget nyt, eller om hun har haft det før.
    Jeg har også vendt det herhjemme, og dyrlægen vil få et ring i morgen for Freja's skyld smiley

• #15   15. jan 2017 Sikkert, hun er alligevel begyndt at hæve lidt under øjet og fået lidt rødt øje. Så folk har nok ret i at vi ikke slipper helt for dr. dyr smiley

• #16   16. jan 2017 Gode råd du har fået, jeg vil bare lige nævne den eneste ting som jeg ikke ser at andre har nævnt, og som var skyld i at både jeg og flere af mine hunde fik betændelse i øjnene af ... Vi lå i træk om natten, totalt uvidende pga.jeg jo sov smiley Hundene ligger sammen med mig oppe i sengen smiley Ggg men mine utætte vinduer/vægge "nok begge dele" smiley gjorde at vi alle "når vi lå med hovederne FOR tæt på væggen" fik træk i øjnene og dermed vågnede op med snask /betændelse i øjnene "mange gange kun i det ene øje". Jeg startede med at "vaske snasken" væk med lunkent saltvand el. destilleret vand fra apoteket, og satte derefter en #gammel".madras ml. væggen og sengen så vi ikke blev "udsat" for trækken "der sneg sig langs væggen" længere smiley siden har hverken jeg eller vapserne haft øjenproblemer =i 23år jeg har boet her smiley
    Ang. kamillet theen, så vil du altid kunne se "grums" i bunden af en f.eks hvid kop, den grums gør at det skader øjet/øjnene, men det er self. stadigt et fantastisk produkt at DRIKKE, hvis man f.eks. har brug for lidt hjælp til ens immunforsvar smiley
    Held og lykke med vapsens øje/øjne smiley
    PS. Ang. trækken/utætheden i min bolig, så fandt jeg til sidst ud af grunden, ved at lægge mig/mit grødhoved" smiley de samme steder som/hvor hundene oftest lå med deres hoveder, og visse steder ved væggene kunne jeg tydeligt mærke den der ubehagelige følelse af at få/blive "blæst" i øjnene. smiley

• #17   16. jan 2017 Tusind tak for det ekstra råd! jeg har heldigvis ingen træk og lufter kun ud en gang om dagen. mit værelse skal nemlig være varmt da jeg også ejer et guldhamster som bestemt ikke må leve på et koldt værelse eller må få nogen form for træk smiley
    Heldigvis har Freja's øje det dog MEGET bedre i dag! snasket er nu den normale hvide farve og er stort set helt væk, det samme med hævelsen. Det røde i hendes øje er også stort set tilbage til det normale, så saltvandet hjalp en hel del! smiley

• #18   16. jan 2017 Jeg har fået ret stor respekt for noget så 'simpelt' som øjenbetændelse. Vi måtte efter tre gange hos vores vanlige dyrlæge videre til en anden som straks kunne se at der var tale om entropion på begge øjne, altså indadvoksende øjenlåg hos vores kat. Vi endte med operation her mellem jul og nytår. Det må have gjort pokkers ondt, men der var ikke rigtig noget at mærke på ham. Hver gang hos dyrlægen fik vi nye øjendråber, med samme virkning hver gang - Der var rigtig fin bedring nogle dage og så blussede det ellers op igen. Men nu er det heldigvis ovre - vi venter bare på at pelsen omkring øjnene vokser ud igen - han er ikke særlig køn lige pt smiley

Men det er da bestemt positivt hvis I kan klare det med saltvand smiley

• #19   16. jan 2017 øv for den stakkels mis! Ja, det må have gjort pokkers ondt smiley

Heldigvis er Freja's øje allerede helt normalt igen, så det er jo positivt smiley

Og tak til alle jer der forslog saltvandet, det reddede lige min søndag + mandag smiley

Kommentér på:
Smarte tricks til øjenbetændelse?

Annonce