Smarte tricks til øjenbetændelse? Smarte tricks til øjenbetændelse?
I plejer alle her at være super gode med jeres idéer, så nu vil jeg lige høre om der er nogle af jer der kender lidt tricks til hvad der kan hjælpe?
Freja har fået sig en omgang øjenbetændelse. Hun er heldigvis ikke specielt irriteret over det, men øjet løber og der kommer snask ud af øjet.
Jeg har lavet noget kamillete og renser hendes øje jævnligt med nogle vat rondeller dybbet i kamilleteen, men jeg vil høre om der er nogle der også har andre idéer til hvad man kunne gøre?
Bliver det ved tager vi selvfølgelig et smut forbi dr. dyr, men da det stadig er ret nyt vil jeg helst gøre hvad jeg kan hjemmefra først
På forhånd tak!
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Kog en liter vand med 9 gram salt i istedet. Det bruges på samme måde som teen, bare uden skaderne
sep 2016
Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 55
Så prøver jeg det i stedet!
sep 2016
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.554
Som Isabelle skriver, slipper du nok ikke for at runde dyrlægen, hvis det er øjenbetændelse.
sep 2016
Det startede i går, så er intet bedre i morgen må det blive dr. dyr når jeg er hjemme fra uddannelsen
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Nogen gange kan man rense sig fra det værste og hundens immunforsvar klarer resten. Dette forudsætter betændelsen er kommet fra alm. Smitte og ikke via skade i øjet.
Spørgsmålet er hvorfor hunden får betændelsen? For er hunden ikke meget sammen med andre og blevet smittet, kan betændelsen komme af fremmedlegeme, en rift i øjet eller lignende. Og det skal dyrlægen ind over og behandle! Så er det ikke nok man bare selv renser sig ud af betændelsen.
sep 2016
Tusind tak for alle svarene!
Til dagligt møder Freja normalt rigtig mange hunde da vores område næsten vælter i hundefamilier
Det skal lige sige at hun absolut ikke virker til hverken at have ondt eller at være irriteret, men der bliver selvfølgelig holdt godt øje med hende.
Jeg ringer til dr. dyr i morgen og snakker med ham, og så finder vi ud af om han mener vi skal komme forbi med hendes symptomer, eller hvordan vi gør
sep 2016
Freja siger bestemt heller ikke noget til at blive renset ved øjet, hun nyder det faktisk bare
Og hvor er Silke heldig at være sluppet for det siden. Må lige have det i baghovedet
sep 2016
Jeg har også vendt det herhjemme, og dyrlægen vil få et ring i morgen for Freja's skyld
sep 2016
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.574
Ang. kamillet theen, så vil du altid kunne se "grums" i bunden af en f.eks hvid kop, den grums gør at det skader øjet/øjnene, men det er self. stadigt et fantastisk produkt at DRIKKE, hvis man f.eks. har brug for lidt hjælp til ens immunforsvar
Held og lykke med vapsens øje/øjne
PS. Ang. trækken/utætheden i min bolig, så fandt jeg til sidst ud af grunden, ved at lægge mig/mit grødhoved"
sep 2016
Heldigvis har Freja's øje det dog MEGET bedre i dag! snasket er nu den normale hvide farve og er stort set helt væk, det samme med hævelsen. Det røde i hendes øje er også stort set tilbage til det normale, så saltvandet hjalp en hel del!
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.304
Men det er da bestemt positivt hvis I kan klare det med saltvand
sep 2016
Heldigvis er Freja's øje allerede helt normalt igen, så det er jo positivt
Og tak til alle jer der forslog saltvandet, det reddede lige min søndag + mandag
Smarte tricks til øjenbetændelse?