{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Sommerlæsning {{forumTopicSubject}}

Så er der en måned til jeg har sommerferie, så der er stadig tid til at få skaffet en bog eller to smiley Jeg er helt gået tør for ulæste bøger, så jeg skal simpelthen have købt mig nogle nye bøger smiley
Jeg synes det er enormt svært at stå henne i boghandleren og skulle vælge en bog, så nu efterlyser jeg anbefalinger.
Jeg er mest til bøger som har et lidt 'eventyrligt' element. Jeg er ikke så meget til store tunge historiske drama'er og sci-fi er en genre jeg har svært ved at forlige mig med. Men noget med mysterier, paranomale emner, spøgelsehistorier osv elsker jeg. Det må gerne foregå i anden tid eller et andet univers. Krimier er jeg simpelthen blevet træt af: de er alt for stereotype og man bliver trær af den ene historie efter den anden om en en ældre, socialt udfordret kriminalkomisær med diverse misbrug, der løser det ene mord efter det andet. Man bliver også træt af historien om den unge kvindelige Journalist der er rapkæftet, nysgerrig og pågående, som løser det ene mord efter det andet.
En forfatter jeg har læst igen og igen og igen er fx Ib Michael. Det dårligste jeg har læst var det første bind af 'Fifty Shades'.
Det behøves ikke være nye udgivelser; der er mange gamle klassikere jeg ikke har fået læst. Så 'HIt me' smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommerlæsning
  • #1   10. jul 2018 Jeg synes at Desmond Bagley er fantastisk! Men ved ikke lige hvilken genre han falder i...

    Og så er J. R. Ward også helt igennem god. Hun har skrevet serien Black Dagger Brotherhood, som til dato nok er min yndlingsserie!
    Den handler om vampyrer, kærlighed, sex og krig smiley
    Der er vist pt 14 bøger i serien, og ingen udmelding om hvilken der vil være den sidste.. Og de er alle sammen på kindle smiley


  • #3   10. jul 2018 Jerry Yulsman: Drømmen af i går - den er gammel, men virkelig fantastisk
    Isfolkets saga... Hvis du har god tid. Der er 47 bind, men det er en skøn fortælling med masser af eventyr, det gode mod det onde, magi, og nedarvede forbandelser smiley

    Og så er jeg pt. vild med serien "De syv søstre". Det er supergode fortællinger, dog uden den overnaturlige element.

    Går ud fra, at du har læst Anne Rice? Ellers kan stort set alle hendes bøger også anbefales - dog vampyrbøgerne mere end heksebøgerne.

    Og Wilbur Smiths serie om slaven Taita. Der er både historie og magi.


  • #4   10. jul 2018 Jeg har lige købt to bøger.
    Doctor Who - Heroes and monsters. Den er ret god, men nok mest til hvis man er en Whovian smiley
    Sherlock Holmes and the Miskatonic Monstrosities. Er ikke begyndt på den endnu, men den ser lovende ud smiley
    Jeg er også halvvejs igennem Shadowhunter serien, men den er rimelig stereotyp med den der akavede totalt gennemsnitlige men mega hotte pige og hendes kærlighedskvaler. Jeg synes dog den formår at bringe lidt nyt til alligevel og være interessant smiley

    Ellers går man aldrig galt i byen med Terry Pratch eller Richard Bach.


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #5   10. jul 2018 Jeg læste for nylig Queen of Freedom trilogien af Christian Jacq. Bøgerne læste nærmest sig selv smiley

  • #6   10. jul 2018 Har lige googlet kort. Desmond Bagley lyder helt afgjort som noget der er værd at prøve. Jeg vil tro at genren er thriller smiley Kim Leine lyder bestemt heller ikke uinteressant smiley J.R Ward; juryen voterer stadig. Det lader til at minde en del om Anne Rice, som jeg har læst meget af for en del år siden. Men som jeg nok også fik nok af smiley

  • #8   10. jul 2018 jeg er endnu en gang i gang med Mistborn. den foregår i en verden der minder om vores og så alligevel ikke fordi magtbalancen bliver forstyrret af .. årh skal ikke tale over mig.

    den er fantasy men den er "realistisk" i stil med at jeg har gidet Harry Potter fordi det er i nærheden er den virkelig verden så jeg kan forholde mig til det. flyvende spagettimonstre ude i rummet bliver for unaturligt og så springer jeg fra.

    den har mange gode beskrivelser af venskab, mistillid, kærlighed, sorg, tab, sejr, selvudvikling og skrevet på et sprog man også kan læse når man er træt. det er en fremragende serie og elsker den vildt højt.

    nogen har skrevet en vild lang artikel omkring men der er mange spoilers men den fortæller meget om serien. den består af 3 bøger og så er der kommet en efterfølgende serie der er værd at læse hvis stilen fanger dig men den er ikke fantastisk som originalen er.

    artikel er engelsk men bøgerne findes på dansk. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mistborn

    som Karina skriver er isfolkets saga rigtig god men må indrømme at den blev for lang for mig. hvis du har overskud og tid er den virkelig ofte anmeldt som helt fantastisk og ville sådan ønske jeg var på vej på 2 måneders orlov


  • #9   10. jul 2018 årh jeg glemt Michaels "Mageborn" serie. den er noget mere fantasy men er endnu mere fantastisk. jeg elsker den serie og har lige besluttet at den helt sikkert skal med på camping i weekenden. gammel kærlighed smiley

  • #10   10. jul 2018 Indica: Det er bestemt ikke fordi jeg ikke læser historiske romaner. Og Kim Leine lød faktisk OK smiley
    Tak for alle tippene kom endelig med flere smiley
    Isfolkets saga lyder somom man først skal gå i gang med den når man har noget mere tid til at læse bøger smiley


  • #12   10. jul 2018 Neil Gaiman kender jeg ikke - hvad skriver han ?


  • #13   10. jul 2018 Hvis det må være gys, så skriver dean koonzt supergodt, Skygger kunne være en god startbog af ham, den er lidt overnaturlig

  • #14   10. jul 2018 Isfolkets Saga er faktisk ret "let læst".
    Jeg tror, hver bog er på ca. 160 sider, så alt efter læsehastighed, så kan man læse dem på én aften smiley

    Jeg har læst den to gange.... smiley


  • #16   10. jul 2018 Kat ondskaben lurer i mørket, er en ok god bog, ikke så tyk, men har også overnaturligt med.

    Eller overtroens dæmoner


  • #17   10. jul 2018 Jamen Stardust kender jeg jo godt smiley Den synes jeg virkelig godt om (jeg er så en nød til at huske forfatternavne smiley ). Så kan det jo være at jeg skal få læst et par af hans andre bøger smiley
    @Salla: Jo, da jeg læser gerne gys. Dean Koonzt har jeg sjovt nok aldrig fået læst noget af selvom han jo er en af 'klassikerne'.
    Hvor er i fantastiske til at komme med tips smiley


  • #18   10. jul 2018 Nåja, og ifølge min far : kan man life Desmond Bagley kan man også lide Wilbur Smith.

    Derudover er der også Stephen King.. Men dem har du nok enten læst eller fejet til siden smiley

    Og så er der Kelley Armstrong som har nogle serier der kan læses uafhængigt af hinanden, men som alligevel hænger sammen på en måde c:


  • #19   10. jul 2018 Så kan du glæde dig, men bøgerne skal opdrives privat, eller forsøge på et bibliotek smiley

  • #20   10. jul 2018 Stephen King er læst smiley Og har læst et par bøger af Wilbur Smith, men ikke der så også gælder at kan man lide Wilbur Smith kan man lide Desmond Bagley smiley

  • #21   10. jul 2018 Er Dean Koonzt ikke til at købe på nettet ?

  • #22   10. jul 2018 Jo måske, nogle gange er de som paperbacks i bog og ide eller arnold b.

  • #23   10. jul 2018 Puuh.. Der er så mange bøger.. De begynder at pible frem i mit hoved haha
    Får lyst til at genlæse dem alle


  • #24   10. jul 2018 Jeg tror jeg bl.a. vil lede efter en Dean Koonzt og en Neil Gaiman og ... og .... og.... smiley

  • #26   10. jul 2018 Engelsk er helt fint smiley Har læst meget på engelsk og bruger engelsk som sprog 8 timer dagligt smiley

  • #29   10. jul 2018 Lene Kaaberbøls voksenbøger er formidable....


  • #31   10. jul 2018 Total yndlingsforfatter er Guy Gavriel Kay.

    På dansk findes kun Fionavar-triologien som også er fantastisk, men på engelsk er yndlingsbøgerne Tigana og A Song for Arbonne. Fantasybøger for voksne og med masser af dybde.


  • #33   10. jul 2018 Jeg læser altid Harry Potter, Stephen King og Dean Koontz. Derudover er jeg i gang med Game of Thrones.

    Stardust er lige skrevet på min ønskeliste!


  • #35   11. jul 2018 Hvor er i gode alle sammen. Tak for massere af gode tips. Nu har jeg en lang liste med bøger som jeg gerne vil læse smiley

  • #36   11. jul 2018 Outlander serien af Diana Gabaldon kan jeg anbefale.

Kommentér på:
Sommerlæsning

Annonce