Savner gode råd og fif til udstilling med Chihuahua Savner gode råd og fif til udstilling med Chihuahua
Jeg vil gerne på udstilling med min Chihuahua, der på nuværende tidspunkt er 11 mdr.
Er blevet rådet til at gå til ringtræning ( bliver gjort for første gang i morgen )
Og at prøve et skue, inden en rigtig udstilling..
Hvordan med pelsen, min pige er langhåret, hvid/lysebrun...
Er der noget man kan gøre for at pelsen kommer til at fremstå godt osv.
Hun har også fået lidt mørke render under øjnene, og har prøvet diamant øjne, men der kommer en alkoholdamp eller lign. som genere hende meget i øjnene.. Det vil jeg ikke byde hende !!
- Er der andre midler til mørke render, der ikke genere deres øjne ?
Håber her er nogen der kan være behjælpelig med gode råd og fif til at udstille langhårede chihuahua'er
På forhånd mange tak
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
sep 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 12
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 622
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Op til udstillingen vasker og børster du pelsen så den er fin og ren og du sørger for neglene er korte og at der ikke er øjenklatter.
Øjenranderne kan tage måneder at arbejde ud af pelsen. Det handler om at holde dem tørre og rense dagligt i perioden. Evt. Få undersøgt om der er en bagved liggende grund til øjnene løber.
Hanne Mathiesen har lavet en god bog om udstilling mener den hedder hundeudstilling - en herlig hobby. Men hæng mig ikke for det.
sep 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 12
Tak **Valborg * for de gode råd til øjnene, det var blandt andet den slags råd jeg søgte
Tak Ginne - Bolognese
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 622
Savner gode råd og fif til udstilling med Chihuahua