19. aug 2008 Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
øve indkald? øve indkald?
hej hundefolk :o)
hvordan trænede i indkald?
da min hund virkelig ikke liiige forstår det,
-når der er andre hunde. eller bare på frit område!
jeg prøvede at sætte mig med en dåse hundefoder, kalde på hende, og give noget hver gang hun kom,
men det hjalp ikke. hun kom ikke når jeg kaldte kun engang i mellem hvor jeg så over døngede hende med ros, og lækker dåsemad.
jeg har prøvet og gøre mig selv interresant, men lige lidt hjælper det, det er meget mere spændende at løbe rundt og snuse.
jeg har prøvet at lade hende krudte af først, også træne lidt, men fedesen kaster sig bare på græsset som en eller anden der har løbet et maraton ..
det værst når der er andre hunde, der er simpelthen ingen måde at få kontakt til hende.
når hun er i haven kan vi sagtens kalde hende ind,
og hun kommer altid når man kalder, inde i huset..
jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre længere? :s
så har i nogle gode råd?
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.237
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
hun er snart 12 måneder gammel, og kommer altid når man kalder, bortset fra når hun er fri på tur, eller der er andre hunde..
problemet er størst, når der er andre hunde, hvordan
kan jeg distrahere hende? da at gøre mig opmærksom ikke hjælper noget..
aug 2008
men den lystre bare ikke når der er noget andet mere interresant.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Hvad gør du når du kalder hende ind fra haven, rundt i huset osv? Hvad siger du? Hvad gør du?
Sheik lavede samme trick, så må lige høre om det er samme ballade hun har gang i, inden jeg terper hele min indkalds-træning ned i ord
aug 2008
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
I hjemmet og i haven er værdien af ros og kontakt så høj, at den overgår alternativet - nemlig at blive væk.
Når I er ude, er værdien af det, at være fri og snuse meget højere end det, I har at tilbyde, når I kalder hunden til jer.
Så hvis i har et ønske om, at hunden kan se fidusen i at komme, når I kalder, må i give hunden en løn, der overstiger lysten til at blive, hvor den er.
Altså finde en passende belønning for opgaven.
Give den HVER gang I kalder ind, og samtidig blokere for, at hun bliver væk.
Det betyder, at indtil hunden kan sit indkald til enhver tid og ethvert sted, så skal I have line på hunden, når I er uden for privat aflukke.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.237
aug 2008
men det er stadig det andet der trækker når vi er ude.
øve indkald?