Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weightpull med mindre racer
  • #1   3. aug 2010 Tja en af de bedste i wp dk er en staff. Og vi havde da også en jack russel der hvor jeg trænede. Og min funky skal da også prøve det.

• #2   3. aug 2010 Jeg ved det ikke, men mon ikke der er forskellige vægtklasser?

Prøv evt at skrive til nogle af de brugere herinde der er aktive indenfor weightpull. De må kunne svare.

http://hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7432
    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=5069

• #3   3. aug 2010 Der er forskellige vægtklasse og min Nemo ville lige snige sig ind i den der hedder

12,99-19,99

Jeg tænker mere på belastningen i det.... Hundene trækker 20 gange deres vægt... Min lille dreng skulle trække 400 kg....

Sarah - Kender du den staff eller kan linke til billeder af den... Så vil jeg da prøve at tage kotankt til ejeren!

Jeg har kigget på deres hjemmeside, men kontakter jeg dem vil de jo sikkert sige min hund ville elske det- Lige som de siger når jeg ringer og forspørger på agility etc. Så det er mere for at få jeres erfaringe og ikke fra folk der har noget at vinde/tabe på det ;o)

• #4   3. aug 2010 Christina. Nu kommer vi jo de samme steder -hos bitta- og jeg har seler i alle størrelser skal bare have dem hentet. Så i kan da prøve hos mig. Anyway jeg kender pablo ja, men kun fra træning. Desværre. Walle har et crush på ham;) men du skal huske de 400 kg er slet ikk det de starter på. Man starter med ingenting og bygger på. Min walle har trukket 300 som max fordi hun ikk vil mere. Men du kan jo lige skrive på pb så kan jeg fortælle dig det hele pr telefon imorgen?

• #5   3. aug 2010 Man starter jo blidt ud og først og fremmest træner i at bruge selen til at trække med og efterhånden med let vægt bagefter. Hvis hunden ikke synes det er sjovt, stopper man jo og selvfølgelig, også inden den bliver beslastet (ligesom med f.eks. agility).
    Der er jo heller ingen der siger man skal stille op i konkurrencer, hvis det er for meget for hunden, men det kan jo stadig være en god form for træning og aktivering, sålænge hunden synes det er sjovt.

• #6   3. aug 2010 Hehe.... Jeg ved skam godt han ikke trækker 400 kg på dag et selv han sikkert hanvde sagt ja hvis du spurgte ham ;o)

Jeg snakker stadig om en genrel belastning af en meget kompakt hund - Kunne godt frygt det med max. belastningen....

Men men men... Så er det jo bare at man stopper med at putte vægt på når man synes det er nok...

Tror det kunne være noget vi skulle prøve....

• #7   3. aug 2010 hvad risiko er der for ryg og generalt kroppen, når den får så meget belastning?

• #8   3. aug 2010 Lige mine tanker Patricia :o)

• #9   3. aug 2010 Det tænker jeg også. Og jeg bed mærke i at i det ene link med WP hvor der står beskrivelse af træning m.v., står der at de kan stille op i konkurrencer når de er 1½ år. Det mener jeg jo så er ALT for tidligt, hvis kravene til at stille op er at de kan trække 20 gange deres egen vægt. Det er de jo slet ikke færdigudviklede til at kunne klare fysisk, efter min mening!

• #10   20. aug 2010 nu behøver jeg jo så ikke svare på Christina spørgsmål da jeg er en af dem som hun jo siger/mener har noget at vinde ved det i det jeg er en af grundlæggerne for wpdk samt ewpl.

men for at svare lidt på Miemiv- Night Creatures' Nightmare L ting her til sidst, ja en hund skal i ewpl være 18 måneder for at stille op til shows hvor alle andre frebund har 9 til 12 måneder hr ewpl valgt at sige 18 måneder den alders grænse er valgt i sammen arb med bla dyrelæger.

der er ikke nogle regler for hvor meget en hund skal trække for at kunne stille op der skal de bare være minimum 18 måneder kan de kun trække 100 kg er det skam fint det er der ikke regler for men der er regler for hvor meget en hund skal kunne trække for at kvalificer sig til nationale og internationale mesterskaber for til mesterskaberne vil man jo kun have de trænede hunde og ikke alle nybegynderne men til alm show er der ingen minimums grænse der kan være hunde som kun trækker 3 gange deres egen vægt og de må stille op som alle andre men de vinder nok ikke det helt store...

• #11   20. aug 2010 prøver lige igen, hvad er risikoen for ryg osv, når der er så stor belastning på?

• #12   20. aug 2010 Mie: Mine hunde har aldrig (heller ikke i konkurrence) trukket 20 gange deres egen vægt...

Man stopper når hunden naturligt selv siger fra.

Patricia: Selerne er jo lavet til at skabe et lige træk. Og under træningen lære hundene at trække lige og trække teknik der gør at de ikke skades. Derudover varmes der op og hundene får jo altså ikke tusind kg på fra starten.

• #13   20. aug 2010 oki... hvad gør det godt for? er det bare for at få større muskler på hundene, eller er det os mentalt krævende for hunden?

• #14   21. aug 2010 jeg træner det for at styrke hundens kondi og fysik, og for samarbejdets skyld. I wp må man ikke bruge andet end stemmen til at lokke hunden. du må ikke tage fat i den, du må ikke give godbidder eller bolde oglign. Når man går drag (træning uden vogn) er det med ikke så meget væk og kun "træk" kommando man træner.

Du skulle se martins Boogie og Zoey magen til lydige hunde opdraget på kærlighed finder du ikke...

• #15   21. aug 2010 Ok tak for jeres svar. Jeg havde åbenbart misforstået og troede de SKULLE trække så meget for overhovedet at deltage i knkurrencer.
    Jeh har absolut ikke noget imod sporten, så længe det foregår på hundens præmisser, for det er da en god måde for disse hunde at bruge deres energi på.

• #16   25. aug 2010 patricia medkællinge jyde .

det er ikke mere skadeligt for hunden ind hvad alt andet hunde sport er, og nok mindre skadeligt ind nogle af de andre hundesports som er kendt i dk,
    i EWPL (european weightpull leuge) er der ikke reg nogle skader sket ved shows selv om der er reg over 200 hunde som konkureaer i det forebund alene, vi følger de love som er i vær land for hvad der skal til for at afholde shows i dk betyder det at vi følger DKK anvisninger for hvad der skal være for afholdelse af shows, (selv om det ikke er en sport under dkk, men det betyder jo uddannet dommer, dyrelæge som kan komme hvis der er brug for det osv)
    men i feks sverig og norge der siger deres kennelklubber at der skal være en dyrelæge på pladsen og at alle hunde skal chekkes før, under og efter et show så det betyder faktisk at ens hund minimum bliver chekket 3 gange af en dyrelæge til et wp show der oppe og selv under de forehold er der ikke reg en eneste skade påført af et weightpull show, så hvis bare træningen foregår under et internationalt forebund skal man ikke være bange for skader på ens hund..

hvad det er godt for ??
    tjaa det har jo ikke samme funktion som ren lydighed med det er jo ikke anderledes ind feks agillity som jo heller ikke har et praktisk foremål andet ind er lnoget sjovt, positivt med sin hund og skabe en god kontakt mellem hund og føre, men nej det har ikke et disideret foremål som lydigheds træning har.

og nu er hundes muskler ikke skabt lige som menneskers så de kan trænes større og større, da de jo er et rov dyr og skal kunne være hurtige og kunne fange et bytte dyr og som vi jo alle ved så er en stor bodybuilder ikke lige frem den hurtigste kanin i skoven, så det ligger slet ikke til hunde, men jo ens hund bliver da stærker men får ikke store muskler som en body builder men slanke muskler som en atlet..
    så nej det er ikke for at ens hund skal få større muskler, der er mange folk som fejl agtigt tror det og så starter til wp pga det, men de falder meget meget hurtigt fra når de finder ud af det slet ikke hjælper og hvor MEGET træning der skal til for at kunne opnå gode resultater inde for wp.
    min tæve er feks europa mester 2 år i træk så hun gør det ret godt må man sige, men for at hun er blevet så god har det taget weightpull træning 3-4 dage om ugen i 5 år samt kondition træning (løb og svømning) 2-3dage om ugen (altså 6 dages træning om ugen) i lige så lang tid og hvis/når jeg bare holder en pause på 1 månede så kan hun ikke følge med på det plan mere, så som du ka se så hvis an vil op og blande sig i toppen af wp verdnen (der hvor de store procenter bliver trukket) så kræver det faktisk mere træning ind de fleste andre hunde sport alt under 3 dages træning om ugen er kun for hygge og så kommer man ikke op og blande sig i toppen..

Miemiv- Night Creatures' Nightmare L

at hunde skal kunne træke sin egen vægt 20 gange er hvad den skal kunne for at deltage i mesterskaber, ikke alm shows.
    alt hunde træning skal foregå på hundens primisser og under kontrolerete forehold lige meget om det er wp, ipo, ren lydighed, agillity osv
    jeg er på INGEN mådetilhænger af baggårds træning med uafarende eller uvidene mennesker, alt træning kræver viden og afaring..

• #17   15. sep 2010 Kan ku tilslutte mig det som martin skriver ...

lige som os mennesker kan hunde have svært ved at lære noget nyt og det samme gælder for weightpull, ikke alle hunde kan eller vil lære det, det kommer også meget an på hvordan man holder hund, her tænker jeg på hvilken stand hunden er i . en fed hund gider som regel ikke arbejde og bliver hurtigt frusteret, hvorimod en hund i god træning ser sporten som en udfordring og er mere lære villig...

Der er heller ikke nogen hunde der kommer ud og bliver smidt på en vogn med det samme og skal trække 500 kg, vi hernede hos os plejer gerne at lade hunde bruge de første par gange til at vende sig til selen og kun trække med små vægte efter sig, når vi såmener hunden er klar til at trække en vogn er vi meget forsigtige med ikke at overbelaste hunden og prøver det vi kan for at gøre det sjovt for den .

Jeg har trænet wp i 5-6 år og var lige som martin en af de første til at tage sporten til mig i denmark, jeg har ikke haft nogen skader på nogen af mine hunde og kender heller ikke til nogen . så det er vist fair at sige at sporten ikke er belastende for hunden hvis det gøres rigtig.

Johnny

Kommentér på:
Weightpull med mindre racer

Annonce