776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

weightpull sele / hjemmetræning?? weightpull sele / hjemmetræning??

Hejsa HG'er og weightpull'er smiley

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om weightpull var noget for mig og vaps da han nu har alderen til at begynde ifølge weightpull's hp, men vi har desværre for langt til de steder hvor træningen foregår, så jeg tænkte om man selv kunne købe en sele og træne det med ham ?

hvis man kan det, hvor køber man så sådan en sele og hvordan starter man evt. træningen op, hvilke redskaber osv? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  weightpull sele / hjemmetræning??
  • #1   9. feb 2012 Der er vist et par stykker der træner i vestsjælland - kig et på disse 2 grupper på facebook

(link fjernet)
    (link fjernet)

Der kan evt. startes op med en billig sele fra eks. hike.
    Ellers bestilles specialsyede seler fra udlandet - eks www.hardcoreharness.se

Træningen startes med sele tilvænning, derefter gå ture med en let belastning af kæder - så mere belastning, samt træning på vogn..

Alt dette er dog langt nemmere at forklare hvis du møder op på et træningssted - det kan være en enkelt gang for at se hvad du og hunden siger, eller et par gange for at komme i gang - evt. låne sele

Derefter kan man begynde at træne hjemme smiley

• #3   10. feb 2012 Sussan *
    Hey Sussan - nu har jeg været inde på din FB, men synes ikke at jeg kan se hvor på vestsjælland I/de træner, Ishøj og nykøbing er forlamngt væk fra mig, desværre.. Men er det bare mig der er blind og har overset det på din FB?

• #4   10. feb 2012 susanne F
    Ja det ville jeg også helst, men jkeg har devsærre bare ret langt til både Nykøbing og Ishøj, så det kunne/ ville være fedt hvis der var noget tætter på eller at man kunne træne det med ham selv, men ville da også helst gå på et rigtig træningssted også for det sociale både for ejer og hund.. men man kan jo ikke blæse og ha mel i munden smiley

• #5   10. feb 2012 Teen* Du skal nok melde dig ind i gruppen og spørge - ved der er 2 der træner sammen i nærhende af slagelse tror jeg det er..

• #6   10. feb 2012 smiley Jeg har søgt om optagelse, så venter kun på Ok fra adminstratoren smiley Men omkring slgelse ville være super fedt, bor selv i Gørlev nemlig smiley

• #7   10. feb 2012 altså jeg har jo både bane og vogn - men desværre ikke seler i din størrelse - jeg bor ved næstved...

Ser lige om jeg kan tilføje dig - kan ikke huske om jeg har de rettigheder i de grupper smiley

• #8   10. feb 2012 nå, det kan jeg ikke.. men de plejer at være hurtige smiley

• #9   10. feb 2012 Sussan *
    Okay, men tak for dit forsøg smiley Det er nok også bare fordi man venter på det, at man sys det tager lang tid smiley smiley
    Men helt sikkert, så hvis jeg fik fat i en sele til ham så kunne vi måske finde ud af noget sammen? smiley hedder selerne bare weigthpull seler, altså hvis jeg skal søge dem på google?

• #10   10. feb 2012 Når de skriver på hp'en at man skal måle hovedskal'en, er det så fra toppen af hoved og til under kæben? og hvor skal han ellers måles? smiley

• #11   10. feb 2012 teen - ja, hvis du har sele kan vi sagtens finde ud af noget - mine seler er bare alt for små til din vovse smiley

Tjek seler her http://hardcoreharness.se - er selv ved at bestile ny der
    eller http://www.itsmysite.com/cdpits/ - der er mine første seler fra
    http://tablerockharness.com/DogSupplies.htm laver også gode seler

Og der er måle vejledninger alle steder..

Hvis du har bil vil jeg dog helt klart anbefale dig at køre en tur til ishøj og få prøvet bare en enkelt gang, der kan Martin også hjælpe med mål af hunden..

Det er nu ikke så besværligt - jeg har selv målt op til mine seler begge gange og de passer rigtig fint!

Hvilken HP er det der står man skal måle hovedet?

• #12   11. feb 2012 som sussan skriver så vil jeg også helt klart anbefale dig at komme forbi en af trænings stederne, og ellers så er det en god mulighed at træne sammen med sussan hun kan sagtens guide og vejlede dig.
    jeg vil ikke anbefale nogle bare selv at gå igang uden at får vejledning fra folk der har afaring inde for sporten, wp er ikke raket videnskab frktisk langtfra,men der er en masse begynderfejl som folk uden afaring nomalt vil lave og de skal gerne undgåes.

du kan læse mere om træningen og trænings metoderne her

(link fjernet)

og her

(link fjernet)

du er blevet godkendt i WPDK gruppen på FB

• #13   14. mar 2012 Hvordan er det med hunde der ikke kan med andre hunde, Kan de deltage?

• #14   14. mar 2012 Signe ja der vil blive taget hensyn til hunde som ikke kan mad andre så de kan sagtens deltage

• #15   15. mar 2012 Fedt fedt fedt... Er det dig der har noget med gruppen osv at gøre?

• #16   15. mar 2012 ja jeg har noget med weightpull danmark at gøre, så bare spørg løs så finder vi ud af det

Kommentér på:
weightpull sele / hjemmetræning??

Annonce