758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ingen er gode nok, når der er en som er gået Ingen er gode nok, når der er en som er gået

Det synes at være Pelles holdning, og det er ærlig talt temmelig irriterende.. (mops snart 3 år)

situationen er den, mange gange om dagen, at når der er en som går ovenpå (vi bor i lejlighed med 2 etager), så sidder han og piver og er urolig nedenfor trappen - man kan godt få ham op i sofaen og sidde, men han slipper ikke trappen ud af syne.. Hvis man tager ham op og vil vende ham om, stritter han simpelthen imod, for at komme til at kigge over på trappen - ja det er helt sindssygt... han vil bare være helt sikker på ikke at gå glip af når personen ovenpå kommer ned igen..

I dag er vi ovre ved svigerforældrene hvor han tit bliver passet og vi altid har ham med ovre, og han har ikke nogle nykker her, min svigermor gik på toilettet og guddødme om han så ikke sætter sig til at pive foran døren, det har han aldrig gjort før.

Pelle kan ikke acceptere, når der er nogen som forlader rummet, også selv om der sidder 100 andre mennesker, som han kan snakke med.. Det er kun den manglende person som er god nok til hans opmærksomhed..

Vi har længe (i mange måneder) forsøgt os med positiv træning, med ros og godbidder - har også prøvet at ignorere adfærden, hvilket det kun bliver værre af.

Har I nogle træningsmetoder som kan hjælpe?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen er gode nok, når der er en som er gået
  • #1   8. jan 2013 Hvordan når han er alene hjemme?

• #2   8. jan 2013 Meladie er på samme måde, - så følger lige med i tråden smiley

• #3   8. jan 2013 Han kan sagtens være alene hjemme - men bliver lidt ængstelig når vi tager sko på og er på vej ud af døren - plejer enten at give marvben m. frossen leverpostej, sprede godbidder i de rum/rummet som han skal være i, eller putte godbidder i et tæppe, så han er beskæftiget, når vi er på vej ud af døren.

Vi har spurgt naboerne om de hører ham, når han er alene hjemme, men det gør de ikke, og han ligger altid og sover, når vi kommer hjem og gider noglegange næsten ikke engang rejse sig fra sofaen for at komme os i møde, men venter på at vi kommer over og siger hej til ham smiley

han bliver også ængstelig når nogle af dem som han kender godt, som fx mig selv og kæresten eller vores forældre, går ud af lejligheden... men det er som om at lige meget hvor mange gange han oplever at vi går fra ham, og lige meget hvor mange godbidder han får, når folk går, så kan han ikke slippe sin seperationsangst, som det jo nok er...

Og ja, det er da blevet meget bedre i løbet af den tid jeg har kendt ham og trænet med ham, men omg det er bare ved at slide mig op efterhånden, at han ikke snart lærer at acceptere det...

• #4   8. jan 2013 Kender ikke racen, men har han en form for beskyttertrang/trang for at samle flokken tror du?

• #5   8. jan 2013 altså mops er en selskabsrace, og han elsker at være i centrum, så tror ikke der er nogen beskyttertrang eller trang til at holde flokken samlet - det mærkelige er bare, at når fx min kæreste tager op for at handle ind, så er der ikke noget, men hvis han går op ovenpå, så er det som om Pelles verden bryder sammen og det eneste han kan tænke på er, hvornår han kommer nedenunder igen...

Vi testede det i går, hvor han gik op ovenpå og var helt lydløs i 20 minutter - og pelle glemte ikke at han var deroppe også selv om jeg havde godbidder - når jeg løb tør fokuserede han igen 100 % på trappen...

• #6   8. jan 2013 Men kan det handle om at han ikke må komme derop så?

• #7   8. jan 2013 Muligvis, men hvad kan man så gøre for at han lærer at acceptere det?

• #8   8. jan 2013 Jeg tror at jeg ville rose ham for at være stille og for at ignorere trappen. smiley

• #9   8. jan 2013 men det gør han jo bare ikke? og når der ikke er nogen ovenpå så skænker han den ikke så meget som et enkelt blik..

han er en lille satan på det punkt smiley

• #10   8. jan 2013 Hehe du må bare blive ved og ved og ved smiley

• #11   8. jan 2013 Følger lige med her også.. Vi har samme problem med Joey. Bortset fra at her er det næsten ligegyldig stedet. Han har ingen problem med at være alene, men er der en der forlader flokken (dog ikke noget problem så længe personen er i huset) om så det er på gå tur, på besøg ved folk eller bare der hjemme - så piver Joey og stritter imod, forsøger at komme med. Vi har endnu ikke fundet noget der hjælper - vi forsøgte en periode at sørge for det var Joey der forlod i stedet for at blive forladt, feks hvis min kæreste skulle ned og træne så gik vi ud sammen, også stod min kæreste stille mens vi gik fra ham. Det hjalp lige lidt, for Joey holder sgu øje med om hele flokken er i nærheden af ham smiley

Så håber der kommer nogle gode råd her :o)

• #12   8. jan 2013 Vi har præcis samme problem med vores mops Charlie på 7 måneder! Han kan også sagtens være alene og er ikke specielt opmærksomhedssøgende/krævende, men når nogen går så sidder han foran døren og venter på at de skal komme tilbage og det samme hvis vi går oven på (han kan godt selv gå op af trappen, og må også gerne komme med op), det er ikke altid at han følger med, han kan godt finde på bare at sidde og vente på at man kommer ned igen.

• #13   8. jan 2013 Altså - uden at kende racen personligt andet end det jeg har læst - så skulle det netop være en race, der vil med ALLE steder, når man er hjemme..dvs selv wc besøg o.lign vil den med. Mops skulle efter sigende være ekstrem selskabelig og ikke egne sig til sådan én som mig fx - jeg synes det er hyggeligt de første 20 min - og så får jeg pip af at have en ekstra "skygge"

• #15   10. jan 2013 Cocker: det er rigtigt, men når han nu er så selskabelig, som mops jo er, så burde han jo også kunne affinde sig med de mennesker som stadig er omkring ham - synes virkelig det er sygt irriterende, at hvis jeg går eller michael går, så gider han overhovedet ikke snakke med den, som stadig er ved ham, for åh ha og uh ha, nu er der jo en som ikke er i nærheden mere, og så er de bare de allermest vigtige for ham.. smiley

Men nu er det sådan at jeg siden i forgårs har været mega obs på at rende op og ned af trapperne (først et par trin og så udviklet det derfra), og jeg kan faktisk godt gå op ovenpå nu, hvor han hverken piver eller noget - han står foran trappen i nogle minutter og venter spændt, men så går han over og lægger sig med sin bamse, finder et ben eller putter med Michael - så der er bare succes på det punkt, han sov også nedenunder uden så meget som at blinke, da vi gik op for at sove - HURRA! smiley

Nu håber jeg så bare, at Michael gider at gøre det samme, så Pelle ikke bliver så angst, når han går ovenpå..

Kommentér på:
Ingen er gode nok, når der er en som er gået

Annonce