Ingen er gode nok, når der er en som er gået Ingen er gode nok, når der er en som er gået
Det synes at være Pelles holdning, og det er ærlig talt temmelig irriterende.. (mops snart 3 år)
situationen er den, mange gange om dagen, at når der er en som går ovenpå (vi bor i lejlighed med 2 etager), så sidder han og piver og er urolig nedenfor trappen - man kan godt få ham op i sofaen og sidde, men han slipper ikke trappen ud af syne.. Hvis man tager ham op og vil vende ham om, stritter han simpelthen imod, for at komme til at kigge over på trappen - ja det er helt sindssygt... han vil bare være helt sikker på ikke at gå glip af når personen ovenpå kommer ned igen..
I dag er vi ovre ved svigerforældrene hvor han tit bliver passet og vi altid har ham med ovre, og han har ikke nogle nykker her, min svigermor gik på toilettet og guddødme om han så ikke sætter sig til at pive foran døren, det har han aldrig gjort før.
Pelle kan ikke acceptere, når der er nogen som forlader rummet, også selv om der sidder 100 andre mennesker, som han kan snakke med.. Det er kun den manglende person som er god nok til hans opmærksomhed..
Vi har længe (i mange måneder) forsøgt os med positiv træning, med ros og godbidder - har også prøvet at ignorere adfærden, hvilket det kun bliver værre af.
Har I nogle træningsmetoder som kan hjælpe?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.870
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 580
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 508
Vi har spurgt naboerne om de hører ham, når han er alene hjemme, men det gør de ikke, og han ligger altid og sover, når vi kommer hjem og gider noglegange næsten ikke engang rejse sig fra sofaen for at komme os i møde, men venter på at vi kommer over og siger hej til ham
han bliver også ængstelig når nogle af dem som han kender godt, som fx mig selv og kæresten eller vores forældre, går ud af lejligheden... men det er som om at lige meget hvor mange gange han oplever at vi går fra ham, og lige meget hvor mange godbidder han får, når folk går, så kan han ikke slippe sin seperationsangst, som det jo nok er...
Og ja, det er da blevet meget bedre i løbet af den tid jeg har kendt ham og trænet med ham, men omg det er bare ved at slide mig op efterhånden, at han ikke snart lærer at acceptere det...
aug 2008
jan 2008
Vi testede det i går, hvor han gik op ovenpå og var helt lydløs i 20 minutter - og pelle glemte ikke at han var deroppe også selv om jeg havde godbidder - når jeg løb tør fokuserede han igen 100 % på trappen...
aug 2008
jan 2008
aug 2008
jan 2008
han er en lille satan på det punkt
aug 2008
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Så håber der kommer nogle gode råd her :o)
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.605
jan 2008
Men nu er det sådan at jeg siden i forgårs har været mega obs på at rende op og ned af trapperne (først et par trin og så udviklet det derfra), og jeg kan faktisk godt gå op ovenpå nu, hvor han hverken piver eller noget - han står foran trappen i nogle minutter og venter spændt, men så går han over og lægger sig med sin bamse, finder et ben eller putter med Michael - så der er bare succes på det punkt, han sov også nedenunder uden så meget som at blinke, da vi gik op for at sove - HURRA!
Nu håber jeg så bare, at Michael gider at gøre det samme, så Pelle ikke bliver så angst, når han går ovenpå..
Ingen er gode nok, når der er en som er gået