3.804 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde
Hvordan får jeg min hund til at gå pænt i snor og ikke trække ??? Og så ikke blive irriteret når der kommer hunde ovre på den anden side af vejen.
Nogen der har nogle gode tricks i ærmerne ??
Ydermere er der en der er ved at uddanne sig som hundetræner som har lyst til at hjælpe en trængende hundeejer.
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 56
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 16
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 490
Vi bruger dem og er rigtig glade for det.
Her er de tricks jeg bruger på Goofy.
Start med at træne kontakt øvelser. Så du kan få din hund til at "tjekke ind" hos dig når i går tur.
Impuls træning er også godt at træne. Så hunden bliver bedre til at styrre sin lyst/iver til at fare frem i linen, eller tværs over gaden for at hilse på en anden hund.
Når i går tur, skal du/ander der går med hunden være konsekvente. Brug samme metode alle sammen, så hunden ikke bliver forvirret.
Goofy går altid på venstre side af lineføreren.
Der er forskellige teknikker til når hunden trækker vi har brugt disse to.
man kan lave en u-vending, gå 5-6 skridt tilbage hvor man kom fra og så fortsætte frem af. (teorien er at hunden skal indse at den ikke kommer hurtiger frem ved at trække)
Du kan også stoppe op, og vente på at hunden ser på dig eller træder et skridt tilbage (teorien er at hunde skal lære at det er dig der styrre tempoet og ikke den)
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
Det er de ting jeg har gjort med min hund og han kan gå uden snor forbi andre hunde og blive ved min side, han er kun knap 17 måneder, og han ved hvad jeg mener bare jeg kigger på ham efterhånden, så for mig har det virket..
Og så er MASSER af motion, godbider eller legetøj hvad i nu bruger som belønning meget vigtigt for at kunne lære sin hund nye ting,, Jeg plejer at sige at man ikke kan rose sin hund for meget
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
jan 2006
Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 361 Svar: 14.541
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 56
Jeg synes du skal finde en hundetræner i dit område, gerne ene-hold da de mange andre hunde nok vil forstyrre
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 392
Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde