3.804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde

Hvordan får jeg min hund til at gå pænt i snor og ikke trække ??? Og så ikke blive irriteret når der kommer hunde ovre på den anden side af vejen.

Nogen der har nogle gode tricks i ærmerne ??

Ydermere er der en der er ved at uddanne sig som hundetræner som har lyst til at hjælpe en trængende hundeejer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde
  • #1   7. mar 2013 Kunne være i skulle starte til hundetræning, altså på hold ? smiley

• #2   8. mar 2013 Hvor kommer du fra? Kender en fantastisk hundetræner, men synes ikke lige jeg kunne se hvor du kommer fra smiley

• #3   8. mar 2013 2500 Valby

• #4   8. mar 2013 Kan anbefale harmoniskhundecenter.dk de har trænings plads på værkstedsvej i valby. Og holder "gå-pænt" kurser, samt en masse andre fede kurser.
    Vi bruger dem og er rigtig glade for det.

Her er de tricks jeg bruger på Goofy.
    Start med at træne kontakt øvelser. Så du kan få din hund til at "tjekke ind" hos dig når i går tur.
    Impuls træning er også godt at træne. Så hunden bliver bedre til at styrre sin lyst/iver til at fare frem i linen, eller tværs over gaden for at hilse på en anden hund.
    Når i går tur, skal du/ander der går med hunden være konsekvente. Brug samme metode alle sammen, så hunden ikke bliver forvirret.
    Goofy går altid på venstre side af lineføreren.
    Der er forskellige teknikker til når hunden trækker vi har brugt disse to.
    man kan lave en u-vending, gå 5-6 skridt tilbage hvor man kom fra og så fortsætte frem af. (teorien er at hunden skal indse at den ikke kommer hurtiger frem ved at trække)
    Du kan også stoppe op, og vente på at hunden ser på dig eller træder et skridt tilbage (teorien er at hunde skal lære at det er dig der styrre tempoet og ikke den)

• #5   8. mar 2013 Få din hund til at få fokus på dig og ikke alt mulig andet,, når han/hun trækker så stop op, eller gå ind foran, mens du har en rolig og selvsikker udstråling, det samme når i møder andre hunde prøv at vær rolig og ignorer den anden hund helt, bare gå som om den slet ikke var der, vis din hund fare op så gå ind foran den og gå med fronten mod din hund og ryggen mod den anden hund, på et tidspunkt vil din hund forhåbentligt forstå den ikke får noget ud af det. (der skal ikke snakkes når du gør disse ting, det er udelukkende kroppen du skal bruge) . smiley
    Det er de ting jeg har gjort med min hund og han kan gå uden snor forbi andre hunde og blive ved min side, han er kun knap 17 måneder, og han ved hvad jeg mener bare jeg kigger på ham efterhånden, så for mig har det virket..
    Og så er MASSER af motion, godbider eller legetøj hvad i nu bruger som belønning meget vigtigt for at kunne lære sin hund nye ting,, Jeg plejer at sige at man ikke kan rose sin hund for meget smiley

• #6   8. mar 2013 Hov glemte lige at sige, at i det din hund gør det som du ønsker den skal, så ros den til skyerne med det samme smiley

• #7   8. mar 2013 Kontakt hende her www.hundeskole.dk

• #8   8. mar 2013 Okay, ham her bor i østjylland, så det er nok lidt for langt væk smiley
    Jeg synes du skal finde en hundetræner i dit område, gerne ene-hold da de mange andre hunde nok vil forstyrre smiley held og lykke med din hund.

• #9   10. mar 2013 Enig med Martine: www.hundeskole.dk Hun har desuden stor erfaring med schæfere

Kommentér på:
Gå pænt i snor + vær ligeglad med andre hunde

Annonce