Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagthund, labrador
  • #1   8. sep 2014 Definer vagthund? Er det til jobbet vagt eller til at sige vov når den er hjemme?

• #2   8. sep 2014 Det er til at være rigtig vagthund.

• #3   8. sep 2014 Som er ?? Skal den kører med på gaden i arbejdet eller.. ?

• #4   8. sep 2014 Nej det skal den ikke, den skal være vagthund hjemme, men vil gerne have en rigtig vagthund, ligesom f.eks schfæer kan være. Den skal altså kunne mere end at sige vov

Hvis det gir nogen meningen.

• #5   8. sep 2014 forstår ikke helt behovet , men for at svare dit spørgsmål: så tvivler jeg på du vil kunne lærer en lab noget gruppe c mere end på hyggeplan.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #6   8. sep 2014 Hvis du vil ha' en hund, der bider indbrudstyvene i r*ven, så er labben nok ikke den rigtige race. Den er mere sådan en, der bliver venner med indbrudstyven, for at se om han har hundeguf i lommen smiley

• #7   8. sep 2014 Tak for svaret smiley

• #9   8. sep 2014 Jevaan: Så du mener ikke at det er noget man kan træne en hund til?
    Den skal mere have det fra naturens side?

• #10   8. sep 2014 Bugsy: jeg har været i vagtbranchen i knapt 14 år og har ALDRIG mødt en kollega med en lab.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #12   8. sep 2014 Det kan man måske godt, det skal jeg ikke kunne sige. Men en lab er ikke, fra naturens hånd, det mindste reserveret overfor fremmede. Det er der så mange andre racer der er, så de vil givetvis være lettere at træne til det...

• #13   8. sep 2014 Vrøvl........ Kaido kan da godt sige VOV, hvis folk insisterer på at blive ved at ringe på døren!!

En hund er hvad man gør den til, har jeg lært smiley

• #16   8. sep 2014 Bugsy: ja ja det siger så en del om det firma og deres seriøsitet. Der er STOR forskel på at have en hund med som selskab og have en hund der virker på gaden til det en vagthund skal virke til.

Men det er jo bare min ydmyge mening om min egen branche. Men kan tilføje at jeg ALDRIG ville lade en af vores ansatte kører med en lab på gaden, på sites eller lign. Never.

• #17   8. sep 2014 Jeg ville nu ikke blive voldsomt skræmt hvis jeg så en vagt med en labrador.

• #23   8. sep 2014 Min mors bla Labradore er vagthund På den måde, at den gør sig rigtig stor og siger vov ,hver gang der kommer nogen Men som en Schæfer bliver den aldrig Og så tror jeg heller ikke, der er så mange ,der er bange for en lab. smiley

• #24   8. sep 2014 Psssttt.... der er så også rigtig mange schæfere, der ikke er andet vagt i end VOV smiley
    Jeg forstår ikke rigtigt behovet for en hund, der 'kan mere end bare sige' vov medmindre man som fx led i job har brug for det og så ville jeg vælge en race der var designet til det. Jeg har selv en race der ofte nævnes når folk spørger til vagthunde. Og ja, de bruger en masse mund og nogen af dem er lidt 'dubiøse' og ikke sådan lige til at gå ind til. Men flertallet er rimeligt goofy og meget venlige overfor mennesker. Min kan man bare gå ind til. Det ved fremmede så ikke. De ser bare at, der står en dober og hopper op og ned bag havelågen. At det så er af lutter begejstring kan ikke-hundemennesker ikke se. Så på den måde virker hun fint som 'afskrækkende vagthund'. Jeg synes da afgjort at det er rarest sådan; i et moderne samfund har kun et meget lille fåtal rent faktisk brug for at 'hunden bider' og i langt de fleste tilfælde vil det være enormt upraktisk og besværligt. Jeg er glad for at min hund ikke bider folk der går ind i min have; de kan jo have brug for at komme ind og få fat i mig. Og jeg vil være glad for at min hund er venlig overfor fremmede, hvis det kan redde hendes liv under et indbrud (jeg har kendt nogen hvis rottweiler blev tævet ihjel i den situation).

• #25   8. sep 2014 Vores 2 gamle var kryds mellem lappe/ hønsehund og den anden var lappe / irsk sætter

Og der var dælme gået en god vagthund tabt især i hende der var lappe / hønsehund smiley

Og sikke en alarmhund hund hun var, når nogen bankede på døren smiley

• #26   8. sep 2014 vil gerne have en hund som kan andet end at sige vov

Nu er det jo sådan, at hunden ifølge loven kun må sige vov. Den må ikke bide og du må ikke sende den efter andre mennesker.

De mennesker som træner IPO/BHP gør det for sportens skyld eller fordi de skal bruge velarettet hund til arbejde og ikke kun fordi "man vil have en hund som kan mere end at sige vov"

• #27   8. sep 2014 Jeg kender masser af labber der siger vov når der kommer nogen -jeg kan ikke komme i tanker om en eneste der gør andet end sige vov.

Det ligger ikke til labben, den er jo avlet til at være glad for både fremmede og kendte mennesker, til at ville samarbejde (og ikke kun med dens egen hundefører ;)) til at være føjelig og i det hele taget sådan en der er nem at omgås for enhver.

Hvis det er så vigtigt at hunden kan holde vagt, hvorfor så ikke købe en hund der er egnet til det?

RIGTIGT mange racer kan sige vov. En del (ligesom labben) siger ikke "surt vov", men fortæller bare der er nogen, og stopper når døren går op.
    Så er der de mere vagtsomme, som "råber røvhul", men det bliver altså ved "råberiet" -i mange tilfælde hører schæferen faktisk til her. Det samme gør min egen race aussien. De kan lyde frygteligt farlige, men for min race er det sjældent man finder en hund der faktisk gør alvor af sine trusler.

Og så er der de der bare æder den uvedkommende -det gælder f.eks. for en Fila, som bider først og spørger bagefter. Det er altså noget temmeligt potente hunde, og bestemt ikke egnede for hvem som helst.

Det er så yderlighederne, der er self en masse "midt imellem".

Men lovgivningsmæssigt er det jo sådan at hunde ikke må bruges som våben. Så hvis en hund får hapset lidt i en tyv i en presset situation, vil der normalt ikke ske noget ved det, men hvis man træner hunden til at angribe og/eller opfordrer den til det, så kan man altså sigtes for det... Så tænk sig om, før du ønsker en hund der gør mere end sige vov. De færreste har i 'øvrigt brug for det, i reglen er det at hunden LYDER farlig, nok til at tyven vælger at gå ind til naboen istedet

• #28   8. sep 2014 Min mor har tre labrador, de gøer mere end et par gange når nogen så meget som bare kører ind på gårdspladsen. Men mere er der ikke, med mindre man syntes det er 'farligt' at tre logrende hunde overfalder en i døren for at sige Hej først.

• #29   8. sep 2014 Tak for eller jeres bud smiley
    Men nu er det sådan at jeg har nogle helt særlige grunde til hvorfor jeg ønsker en vagthund.
    Derudover så havde jeg ikke tænkt mig at sende den efter tyve som i beskriver, er helt klar over lovgivningen.
    Altid dejligt at høre jeres erfaring smiley

• #30   9. sep 2014 Hvis du virkelig ønsker en vagthund så vælg en vagthund (fx en rottweiler eller en bullmastiff eller sådan noget) istedet for at forsøge at få en labrador til at være noget den ikke har i sig. I bedste fald kan hunden bare aldrig lære at gøre andet end at sige vov. I værste fald får du skabt en frusteret hund, der bliver 'skubbet' til at gøre noget den ikke rigtigt magter og som så på et eller andet tidspunkt eksplodere og bider en eller anden tilfældig eller dig selv.

• #31   9. sep 2014 Mette Marie A: Det har du muligvis ret i.
    Mit valg stod mellem at skulle vælge mellem lab og schæfer, men har hørt meget forskelligt og dårlige ting om schæfer såsom, de har mange sygdomme og de kan være lidt bims. - Men det er noget som lige skal overvejes.

• #32   9. sep 2014 En schæfer skal dælme heller ikke indkøbes for at være vagthund i et almindeligt hjem.

Den har en naturlig egenskab, der får den til at sige vov, når der sker noget ud over det sædvanlige, men den skal ikke andet end det. Og helt ærligt - så er næsten hvilken som helst større hund anvendelig.

Det er min personlige mening - jeg mener ikke at det er en hunds opgave at passe på hjemmet og menneskene i hjemmet, men derimod lige omvendt.

En anden ting - en schæfer der gør er ikke bare en schæfer, der gør. Man kan - når man kender racen og nuancerne i dens sprog og lyde - meget hurtigt genkende en vred - eller presset - schæfer fra en schæfer der hysterisk råber: DER KOMMER NOGEN.
    Der er forskel...

Køb den hund, du synes passer i dit hjem og sæt en alarm i huset, hvis du har brug for det.

• #33   10. sep 2014 jeg har en labber og hun er den mest venlige sjæl der findes (zindy på min profil) men jeg kan eddermame også love for at der ikke er nogen der skal komme ind her når jeg er alene med hende... og jov en labber kan sagtens passe på... vi havde indbrud for et par år tilbage med overfald osv... og der gik zindy altså baserk da jeg var forsvarsløs og tog fat i armen.. hun fik dog "kun" nappet et blåt mærke men hun passede på og holdte personen nok på afstand til politiet kom.. hun giver også lyd når kommer nogen men det er meget halvhjertet bjæf som i mor mor mor hør der er nogen.. så er det fint... men er det lyde over det sædvanelige så er man IKKE et sekund i tvivl...

Kommentér på:
Vagthund, labrador

Annonce