538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Parring Parring

Jeg har en bekendt, som lige har en hanhund på 2 år, han har lige fået besøg af en tæve som er i løb på 10. dagen, men han vil ikke springe på hende, han snuser vældig til hende, men ellers leger han bare med hende...
Hun ser ud til at være meget klar for hun lægger halen til siden og vender rumpen til ham...
Hanhunden har aldrig prøvet det før, men hvordan får han ham til at fange interessen for hende???
Tæven var på besøg hos ham igår oz, men der blev det heller ikk til noget...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring
  • #1   8. aug 2007 Hvor lang tid får de sammen - og får de også ro uden tilskuere - ????

• #2   8. aug 2007 De var sammen i en time igår uden tilskuere...
    Idag har de igen været sammen men med ilskuere...
    Tæven er nu hos ham, hvor de er adskilt... og så vil han prøve at sætte dem sammen senere...
    Det foregår i hanhundens have, er det skidt eller???

• #4   8. aug 2007 Anette: Tak, vi håber bare at der snart sker noget...

• #6   8. aug 2007 Ja hanhunden ligger godt nok hovedet over nakken på hende, men han tager ikk springet... Og ja det er rimelig frustrerende... Tæven kommer fra tyskland og skal tilbage på søndag, det er i hvert fald sådan planen lyder og det gør det jo bare endnu mere frustrerende at der ikk sker noget...

• #7   8. aug 2007 På 13. dagen har jeg altid lært var det tidligste hanhunden var interesseret i tæven. Det har holdt stik de fire gange Baloo har parret.

• #8   8. aug 2007 oki jamen vi må jo bare vente og se tiden an:o)

• #9   8. aug 2007 Gitte M - har for ca en måned siden fået parret én af mine tæver, og der sprang hanhunden villigt på den niende dag - hvor tæven iflg. progesterontesten var klar.... Det er forskelligt fra tæve til tæve, hvornår de lader sig parre...

Man kan ikke sige med sikkerhed, at det er er perfekt for én tæve/ han også vil være for andre. Man må forsøge at læse hundene og lære hvornår éns tæve er villig til parring...

Min ene tæve er klar omkring 9. dag - den anden omkring 12.

• #10   8. aug 2007 "¤b¤" - måske er det fordi den tæve i har på besøg ikke er helt klar endnu, selvom hun ser sådan ud. I kan jo få udtaget en blodprøve til progesterontest - så kan dyrlægen med stor sikkerhed sige om det er lige oppe over eller om det er slut...

• #11   8. aug 2007 Nu kender jeg ikk tæven (selvfølgelig) men hun lægger halen til siden næsetn hver gang hanhunden smutter forbi hende...
    Men når han spiller op til leg, leger hun oz gerne med...

Hva farve skal det væske hun kommer af med være, for at hun er klar???

• #12   8. aug 2007 Jamen hun kan godt stille sig an i et par dage før hun er helt klar - for mig lyder det som om det nok skal ske, hun er bare ikke helt klar endnu...

• #13   8. aug 2007 Smydi: det tror jeg at jeg ville foreslå ejeren af tæven... Hva koster sådan en blodprøvge ca???

• #14   8. aug 2007 Smydi: oki jamen vi håber da at det lykkedes for dem (hundene) ;o)
    Ejeren af hanhunde blev bare bervøs for om der var noget galt med hans hanhund smiley

• #15   8. aug 2007 det kommer lidt an på hvor man bor, hvilket prisleje det ligger i og hvor mange prøver man får udtaget...Jeg gav 862,50 for 2 sidst....

• #16   8. aug 2007 Ha ha - nææææ, syns da han lyder sund og rask. Har i overvejet at hjælpe ham lidt ???

• #17   8. aug 2007 okay... mange tak for din hjælp...

• #18   8. aug 2007 Så lidt der :o)

• #19   8. aug 2007 ja men jeg ved ikk hva jeg skal gøre for at hjælpe ham??

• #20   8. aug 2007 Hvad race er det ???

• #21   8. aug 2007 schæfer

• #22   8. aug 2007 prøv lige at holde lidt ved tøsen, så hun står stille, og så ros ham når han vil glide på hende.... Er tæven erfaren ??

• #24   8. aug 2007 Jeg har prøvet at holde hende og rose når han snuser til hende, men han vil ikk springe op... Nej det er oz første gang for hende...

• #25   8. aug 2007 Janni: Det var det sidste jeg var lidt bange for at der måske var galt...

• #26   8. aug 2007 Janni - du har ret. Men nu skriver "¤b¤" at hannen er uerfaren, nogen gange skal de hjælpes lidt på vej den første gang. Det KAN jo også være at "gåsen" ikke er HELT klar endnu (10.dag) og det er derfor han ikke forsøger helhjertet...

• #27   8. aug 2007 Smydi: Det håber jeg;o)

• #29   8. aug 2007 Altså - nu skal jeg jo heller ikke spille alt for klog, men når nu du skriver, at både I og begge hunde er uerfarende, så hælder jeg nok mest til at tæven ikke er helt klar - derfor bruger han ikke sit krudt på hende. Hermed siger jeg IKKE at han ikke vil være en hanhund der bare ikke gider....
    Men få taget en blodprøve...

• #31   8. aug 2007 Jeg er ikk så nervøs efter at jeg lige har snakket med jer...

Men en anden ting, hvordan gør jeg det bedste... skal jeg holde dem adskilt eller skal de bare have lov til at gå sammen ???

• #32   8. aug 2007 Siger det samme som Janni - tæven er på 10. dag så der er da bestemt håb endnu....
    Jeg ville altså få udtaget blodprøven, også fordi i ikke har den store erfaring med hvornår hun er klar... Så ved I det også til næste gang...

• #33   8. aug 2007 det hælder jeg oz til at vi får gjort altså det med den blodprøve, men det må tæve ejeren bestemme...

• #34   8. aug 2007 "¤b¤" - det er der jo delte meninger om. Mine er ikke uden opsyn når jeg har været til parring - også fordi hvis den ene part ikke syntes det er fedt/bliver bange for at hænge sammen, så kan de altså skade hinanden ret alvorligt - og være uvillige til parring i fremtiden...
    Ved sidste parring fik de lov til at passe sig selv, til de hang sammen, så gik vi ind og støttede dem - se mit fotoalbum på min profil, der er billeder af det...

• #36   8. aug 2007 Det er jo også dem der skal have grynene op ad lommen :o)

• #37   8. aug 2007 Ja, det kan godt være en kedelig "fornøjelse" for os andre (og ubekvem)

• #38   8. aug 2007 Oki jamen så lader jeg dem bare gå sammen indtil at der sker noget første gang og så prøver vi at skille dem ad... muligvis kommer tæve-ejeren og henter hende efter første parring og så kommer med hende senere... hvor mange gange skal de parre??? er en gang ikk nok??

• #39   8. aug 2007 ubekvem ja det tror jeg gerne hi hi

• #40   8. aug 2007 Jo én gang er nok - HVIS du er FULDSTÆNDIG sikker på at tæven er HELT klar..... Og det kan man jo ikke påstå du er , vel ??? Ha ha ha

Lad dem parre hveranden dag, til de ikke gider mere - sæden er levende i tæven i op til 48 timer - og parrer i hver anden dag, skulle i være rimelige sikre på gevindst...

• #41   8. aug 2007 Nej det er jeg io hvert fald ikk he he he

Jamen det gør vi da bare så...

Rigtig mange tak for jeres hjælp... Hvis der er noget jeg bliver i tvivl er det så iorden at jeg skriver i jeres BC???

Kommentér på:
Parring

Annonce