{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Køb af hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa, min veninde skal købe hund (hun har valgt en) så ville lige høre hvad der skal gøres med købsaftale og omregistrere og alt det der.
Forældrene til hvalpe er tjekket. De er med stamtavle, dog er hvalpene uden da de ikke ved hvordan de lavet sådan en. Forældre var vist også fra udlandet.

Den skal bruges som Servicehund, hun har sagt ja til at hun vil købe den. Det er en lille hund, kan ikke huske racen men en med meget pels. Den vejer vist 800 g lige nu, og hun skal hente den, den 2 december.

Har i noget der kan hjælpe? På nogle som helst måde, hun vil gerne gøre det rigtig og gøre det bedste for hvalpen.

Hun for sundhedsbog med og andet "hvalpepakke" ting. Hun har købt taske, ved jeg.

Finder lige ud af om jeg kan huske mere info.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hund
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #1   15. nov 2023 Man "laver" ikke en stamtavle på hvalpene. Hvis forældredyrene har en - og parringen er anmeldt til stambogsførende klub, har hvalpene automatisk stamtavle.
    Jeg lugter noget fusk hér.

    Har din veninde set forældredyrenes stamtavler?
    Har din veninde set resultaterne af forældredyrenes sundhedstjek?
    Spørg hende lige, hvad det er for en race.


  • #2   15. nov 2023 Uh, det lyder altså ikke helt godt i mine ører, det der.
    Hvis forældrene er tjekket for de krævede arvelige sygdomme og iøvrigt opfylder racens avls-restriktioner, så er det utroligt nemt, at få stamtavle på kuldet. Der er INGEN som helst grund til at fravælge tavle på sit hvalpekuld, andet end, at forældrene faktisk ikke er avls-godkendte.

    Så hvis jeg var dig, ville jeg bestemt anbefale din veninde, at spørge lidt ind til, hvor forældrene har tavle - bede om at se dem, og bede om at se sundhedsresultaterne.

    Ift dit spørgsmål, så ligger der en standard-købskontrakt på DKK´s hjemmeside, som kan downloades. Den er et godt udgangspunkt


  • #3   15. nov 2023 To sjæle én tanke Isabelle smiley

  • #4   15. nov 2023 Hej veninden her, jeg har set begge forældres stamtavler(Har set stamtavle på faren og måtte også se på moren men valgte ikke da den lå hjemme hos tæve ejer.) og hørt om deres sundhed gennem årene dog siger sælgeren at han ikke ved hvordan han laver stamtavle da det er hundenes første kuld, jeg prøvede at finde købs aftalen på dkk men jeg kunne ikke få den frem da hundene ikke er registreret i deres system. Jeg køber forresten også hunden fra dba så det gør det også lidt mere besværlig

    Jeg har også set forældrene og holdt hvalpen.

    Det er en pomeranian.


  • #5   15. nov 2023 Ej, det der fusk skal din veninde da holde sig fra.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #6   15. nov 2023 Ejer sælger af hvalpen ikke tæven?
    Hvis du har holdt tæven, hvor har du så gjort det - og hvordan ved du, at hun er mor til hvalpen?

    Det er verdens dårligste undskyldning (cirka), at sælger ikke har fået tavler på hvalpene, fordi det er tævens første kuld. Tror vedkommende, at det bliver nemmere, når det er andet og tredje kuld?
    Hvad skal din veninde give for sådan en hvalp uden tavle?


  • #7   15. nov 2023 Okay beklager men for det første skal i tale pænt det er første gang jeg køber hund så slap lige af jeg har ikke svar på alt hvilket jo er derfor jeg valgte at skrive her inde, begge forældre er udlandske hunde jeg var henne og besøge dem i weekenden i deres hus og der så jeg forældrenes stamtavler det er to familier der er gået sammen om at få hvalpe og hvalpen købes over dba og tæven som jeg køber koster 12000kr

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #8   15. nov 2023 Jeg prøver egentlig at hjælpe din veninde, da du spurgte til hjælp, men jeg kan godt se, at det er mange spørgsmål på én gang smiley

    Er det dig, der skal købe hund, Trine?

    - Og et enkelt sidste spørgsmål: Hvad er status på Patella på hundens forældre?

    12.000 er ret meget for en hvalp uden stamtavle.


  • #9   15. nov 2023 Hej veninden igen nej det er mig der skal købe en pomeranien hvalp, jeg ved ikke hvad patella betyder
    Pomeraninen er en meget dyr race da de kun får meget få hvalpe af gangen så ved ikke om det er dyrt da en pomeranien med stamptavle hos opdrætter koster 25000kr


  • #10   15. nov 2023 Fandt ud af hvad patella betød der har aldrig været problemer med forældrenes knæ

  • #12   15. nov 2023 Løse knæskaller kan sagtens springe en generation eller to over, så at forældrene ikke har problemer betyder ikke at hvalpen får det.

    Jeg gav 17.400 kr for at få Heras knæ lavet og forsikringen dækkende ikke. Så en løs knæskal kan blive rigtig dyrt.


  • #13   15. nov 2023 Okay jeg kommer ingen vegne med jer så jeg finder selv ud af tingende for min veninde.

    Det har hele tiden været min veninde der skal købe hund. At jeg ikke kan huske noget som helt (og så heller ikke kunne stave til racen) undskylder jeg da meget for.


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #14   15. nov 2023 Okay : Så Trine skriver et oplæg og låner sin bruger ud til veninden, der er køber og som er den person, der svarer på spørgsmålene nu ?


    Som køber er det sådan set også vigtigt, at man stiller alle sine spørgsmål FØR man køber og i dette tilfælde er det jo for sent.

    De kr. 13.000 man sparer i indkøb, kan vise sig, at være en dyr besparelse på den lange boldgade. DKK giver juridisk hjælp til hvalpekøbere, såfremt der skulle komme udfordringer med hvalpens helbred. Køber man uden stambog, skal man selv føre sagen via forbrugerklagenævnet.

    Når man ikke sætter sig ind i noget så simpelt som stambog, fordi det er tævens første kuld, hvordan kan man som køber så mene, at de er gode til, at vurdere temperament ? Sundhed ? Det er jo hammer vigtigt, at ALT før den endelige parring er på plads, samt at man er nogenlunde sikker på, at købe af nogen, der har forstand på opdræt, når man køber en servicehund, den skal jo være lidt mere "idiotsikker" Fordi der vil blive stillet store krav i forhold til bare at være "familiehund"

    Der findes ingen 100% garantier når man har med levende væsner, at gøre men man kan forsøge at gøre sit forarbejde ordentligt, i et forsøg på, at få den bedste hund.

    Pøj pøj med hvalpekøbet, håber at du har købt den bedste hund smiley Men husk du har købt en blandingshund og ikke en pomeranian. En race hund ER med stambog.



  • #15   15. nov 2023 Hvad forventer du?

    “Ej hvor en god ide, her er alt du skal vide, undtagen det negative”? smiley


  • #16   15. nov 2023 Jeg undrer mig over servicehund-delen - skal sådan én ikke være igennem et helt træningsforløb først? smiley

    Hvis så, så er det da endnu mere underligt, at anskaffe sig en udenlandsk hvalp til billige penge, der lugter langt væk af puppy mill... smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #17   15. nov 2023 Jeg tror, at sælgeren af hvalpen lyver - men jeg håber inderligt, at du/din veninde køber en sund og rask - fysisk såvel som mentalt - hvalp.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #18   15. nov 2023 Enig, Nissen - dog har jeg opfattet, at det er forældrene til hvalpen, der er udenlandske.

  • #19   15. nov 2023 Nissen, jeg (Trine) vil lige hurtig svare på det. Hvis du kan sætte minimum 3 år af til at skulle kæmpe med kommune og derefter vente på at der er en hvalp der kan blive valgt, passer til en og den er trænet. Så kan du tage en hund fra servicehundeforeningen (normalt er det der man tager fra igemen kommunen) hvis du selv vil betale for hund, træningen og prøve, så kan du vælge fra en af de andre der er. Min veninde har valgt trinitas.

    Angus (jeg er fodervært for) er en hund fra servicehundeforningen.


  • #20   15. nov 2023 Hej Trine
    Når din veninde skal have en servicehund er det ekstra vigtigt at gå efter både sundhed og temperament og det er rigtig svært at sikre sig når hvalpen ikke har stamtavle. Det er ikke fordi tavleløse hunde ikke kan være skønne, for selvfølgelig kan de det, men det er i forvejen svært at sikre sig at en hvalp bliver lige præcis det man skal bruge, så din veninde gør det bare endnu mere usikkert ved at vælge denne hvalp.
    Jeg siger ikke at en DKK hvalp er toppen af poppen, for det er bestemt ikke det kvalitetsstempel jeg gerne ville, men det er de bedste odds for at få præcis hvad hun ønsker sig, fordi hun selv kan tjekke.

    Hvis din veninde ombestemmer sig, og har brug for hjælp til at finde en ordentligt stamtavle hund, hvor der er tjekket for sygdomme i linjerne, og sindet er i orden, så hjælper jeg hende gerne, hun kan bare skrive direkte til mig, enten herinde, på facebook eller insta. smiley

    Så vil jeg lige til slut sige, at hun når hun skal bruge en servicehund, måske også kunne overveje at købe en der er lidt ældre, så hun kender det endelige sind og ved at hunden og hende er et godt match. Dette siger jeg fordi der kan ske rigtig meget fra hunden er 8 uger til den er voksen. Det er bare ikke alle hunde, uanset hvor skønne de er, der egner sig til at være servicehunde, jeg har selv en af dem. Han reagerer simpelthen for kraftigt på min sindstilstand, til at forholde sig passiv, han bliver beskyttende og det duer ikke.

    men hvis hun er fast besluttet på denne hvalp, så sørg som minimum for at i ser patella attest fra dyrlægen på begge forældre. Patella kan sagtens springe led over, så hun er stadig ikke sikret, men hvis de ikke begge har 0/0, så ville jeg personligt ikke selv tage chancen. Jeg har selv en med Patella og som er opereret i det ene ben, og det er bare ikke fedt og koster en bondegård, og forsikringerne dækker det yderst sjældent.


  • #21   15. nov 2023 Nu har jeg læst tråden igennem, og i får sådan set nogle gode svar, og så er kritikken heller ikke værre. Jeg læser en kæmpe bekymring fra alle, over at man vælger at købe denne hund.
    De gode råd i spørger efter kommer lidt sent, for jeg tror alle ville tale din veninde fra, at købe den. Men der er jo ret sikkert betalt et stort depositum allerede, så løbet er kørt


  • #22   15. nov 2023 Jeg vil sige at i, din veninde og dig skal holde jer langt væk fra sådan et sted med sådanne undskyldninger.
    Det lugter lang væk af svindel og bedrag.
    Hvorfor tror du, at opdrætteren vil gå glip af 12 - 13.000 kr pr hvalp?
    Det er bestemt ikke fordi de ikke ved hvordan man får lavet stamtavler, men fordi der er lusk og løgne med i spillet.
    Kan man ikke selv finde ud af det, så spørger man om hjælp, speciel, hvis man så kan få 13.000 kr mere pr hvalp.

    Der påståes, at forældrene er undersøgt for arvelige dygdomme
    Har i set dyrlægeattesterne?
    Det er jeg sikker på i ikke har, for de findes garanteret ikke.

    I siger, at i har set stamtavlerne på forældrene, hvilken klub og hvilket land kommer de fra???

    Trine, jeg synes så hellere ikke, at hverken dig eller din veninde er særlig seriøs.
    I opretter en tråd herinde og spørger efter hjælp, når så svarene ikke passer jer, så bliver i fornærmet og vi er bare dumme.
    I stedet burde i nok åbne øjne og ørene og tage advarslerne alvorlige.
    Hvorfor oprette en tråd når i Allingevel ikke ønsker svar?


  • #23   15. nov 2023 Kære Trine og Trines veninde
    Folk herinde prøver faktisk bare at hjælpe jer til ikke at købe katten i sækken. Mange herinde er hundefolk med virkelig mange års erfaring. I opretter et indlæg herinde hvor i spørger om hjælp så LYT til hvad folk siger de gør det ikke for at være stride ved jer. De gør det fordi de har set det før og ved hvor skidt det kan ende. CM har fx nogle rigtig gode og vigtige pointer og Solvej rækker en virkelig hjælpende hånd ud til jer.
    I må se om i kan finde en skabelon til en købsaftale på nettet. Måske forbrugerrådet har en? Når i har hentet hvalpen skal i sørge for at i får den registreret i Dansk Hunderegister eller få jeres dyrlæge til det. Handler man hos en DKK opdrætter er det noget opdrætter sørger for.
    Og selvfølgelig findes der også gode hunde uden stambog og opdrættere der er samvittighedsfulde og seriøse der laver hunde uden stamtavler. Men må tilstå at det forekommer mig at de er lidt sjældne især når det kommer til populære racer og små selskabshunde. Sørgeligt men sandt. Jeg synes også der er nogle alarmklokker der ringer; fx. udenlandske avlsdyr og en opdrætter har ikke sat sig ind i papirarbejdet.


  • #24   15. nov 2023 Prøv at google:

    DKK købsaftale

    Så finder du købsaftalen som PDF. Dokumentet er lagt ud af flere forskellige.

    Du skal være medlem af DKK, for at kunne finde dokumentet på deres side.

    Og lad så være med at blive tøsefornærmet, når folk faktisk prøver at hjælpe.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #25   15. nov 2023 "Har i noget der kan hjælpe? På nogle som helst måde, hun vil gerne gøre det rigtig og gøre det bedste for hvalpen."

    Hvad er det, du/I gerne vil have hjælp til, Trine?

    Når hunden skal være servicehund, er det ekstra ekstra vigtigt, at den er 100 % sund og rask fysisk såvel som psykisk. Den kan jo fx ikke blive godkendt, hvis den ikke er.

    Jeg kan sagtens forstå, at det er svært at takke nej til hvalpen nu. Men gør det alligevel, hvis forældrenes stamtavler og sundhedsresultater ikke er i orden. Det kan blive dyrt både for hjerte og pengepung, hvis hvalpen ikke er i orden. Sunde og raske forældre/ linjer er den bedste forudsætning for at få en sund hvalp.


  • #27   15. nov 2023 Tinna hvis det er som psykiatrisk servicehund, kan der være mange grunde til at man ønsker en meget lille hund, eller bare en mindre hund end labrador for den sags skyld. Jeg ved flere inkl. mig selv (mine er dog ikke uddannet) får rigtig meget ud af at man kan tage hunden op på armen, det giver en tryghed og et nærvær som man ikke på samme måde får af en stor hund. (en stor hund kan så mange andre ting, som f.eks. skabe afstand til andre fordi den jo fylder) Derudover er det nemmere at have en lille hund med sig overalt, også selvom man jo gerne må have en stor servicehund med sig. smiley

    Jeg har prøvet at gå med store hunde, og det giver mig noget, men slet ikke det samme som mine små.

    Den bedste makker jeg har haft, som hjælp, var min chihuahua på 1,4 kg. Havde det været en ting/noget jeg kendte til da jeg fik hende, var hun blevet uddannet, for hun var en kæmpe hjælp, og alt hvad jeg havde brug for.


  • #28   15. nov 2023 Trine og “veninde” - I er åbenbart gamle nok til at være online, og tilsyneladende også gamle nok til på egen hånd af købe dyr. Så er I også gamle nok til at TAGE ANSVAR smiley

    https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/video-her-afsloeres-rumaenske-hvalpesmuglere

    https://www.bt.dk/krimi/fanget-paa-skjult-kamera-dansker-saelger-hundehvalpe-for-millioner

    https://ekstrabladet.dk/krimi/de-kriminelles-coronaguld-boom-i-ulovlig-hundehandel/8620167

    Fint nok at I ikke tænker jer om inden I handler. Men så lad det være dyre lærepenge - I støtter en hvalpefabrik, hvor eneste formål er at skovle penge ind og de er totalt ligeglade med hvor syge de hunde er smiley At smide 12.000 kr efter sådan et foretagende, er ikke bare en dårlig handel, men direkte dumt. I ansporer de forfærdelige mennesker til at fortsætte deres uhyggelige avl på syge hunde, og til at blive ved med at producere syge hvalpe til dumme mennesker, som lige vil spare lidt på en hvalp smiley I er en del af grunden til at hvalpefabrikker kan betale sig.



  • #29   15. nov 2023 jeg ser først denne tråd nu, har selv haft pomeranian opdræt igennem mange år, og sluttede (i maj) 2017 med et kuld på 2 drenge dem fik jeg 7000 kr. pr. stk. for de var med tavle i D,R.U. og med patella l. attest på både far og mor.
    Mine avlshunde havde alle sundhedsbog og var avlsgodkendte.
    Rødtop på mit profilbillede startede mit opdræt i år 2000 1 august blev hun født og døde i år 2015.....mine hunde bliver gamle , det er dejligt at have dem så længe, min pragtfulde avlshan Kewin er lige blevet 14 år den 1 november.
    Held og lykke med din venindes poms. Det er en vidunderlig race.


    profilbillede
  • #30   15. nov 2023 Jeg synes helt klart i skal lytte til de mange gode råd i har fået. Jeg er stor fortaler for at købe med stambog!

    Derudover ligger der et kuld poms til 15 med stambog, så de behøver ikke koste 25. Om det er et godt kuld, har jeg ikke tjekket


  • #31   15. nov 2023 For mig lyder det der som hundehandlerhvalpe - altså hvalpe avlet i udlandet, fragtet til DK og sælges så her til "en god pris" - alle de ting du nævner, er klassisk hubdehandler.
    - At hundene lever op til alle kravene, men man ved bare ikke lige, hvordan man går tavle på hvalpene. Det ville tage maks. 15 min på Google at finde ud af det, hvis man gad, og hvis hundene reelt levede op til kravene.
    - forældrene er udenlandske
    - man kan ikke få fremvist moren (er det rigtigt forstået - veninden har set faren, men ikke moren?)
    - der er ikke dokumenterbare, registreredes undersøgelser (paella luxation f.eks.)

    Min kollega har lige været i retten for at vidne mod en hundehandlet. Hun vidste ikke, hunden var fra en hundehandler, før politiet kontaktede hende om sagen mod sælger. Hendes hundekøbshistorie lyder meget som det her.

    Alle alarmklokker ringer for mig, når jeg læser her, og det er altså skrevet i bedste mening - det er horrible forhold sådanne hvalpe (og deres forældre) lever under den første tid og man risikerer en hund med livslange fysiske og mentale udfordringer.

    Skulle det alligevel være danskavlede hvalpe, så lyder det ikke som opdrættere med styr på ret meget, og jeg ville være oprigtigt bekymret for, om hvalpen har det helbred, både fysisk og mentalt, der skal til for at blive servicehund.


  • #32   15. nov 2023 Gør det jer slet ikke mistænkelige at sælger faktisk kunne tjene 10.000kr mere hvis han lige fik snakket med en kennelklub der laver stambogen for ham? Det er noget af en timeløn, selv med et kuld på en eller to hvalpe...

    Når noget virker for godt til at være sandt...så er det det oftest også. Og selvom man har tabt sit hjerte...så kommer det til at gøre rigtig ondt i hjertet på sigt når man finder ud af man er blevet 1) snydt...2) værre... ens hund ikke lever et godt, sundt og langt liv som den burde...


  • #33   15. nov 2023 Så længe køberne er ligeglade, og bliver ved med at købe af skrækkelige hvalpefabrikker/hunde handlere selv om de er advaret, så stopper disse forfærdelige steder ikke, og masser af voksne hunde og hvalpe må lide.

    Jeg fatter ikke at man absolut vil støtte sådan noget.


  • #34   15. nov 2023 Anni - heller ikke jeg. Og de folk der vælger at ignorere advarslerne er typisk de samme, der deler underskriftindsamlinger og laver "stop hundehandler xyz"-grupper på FB osv. når det viser sig Fido er syg.

  • #35   15. nov 2023 Læg jeres penge der hvor I føler at I honorere en indsats som skal have lov til at fortsætte

  • #36   15. nov 2023 På hvilken måde skal den være en servicehund? Og når de ikke har styr på stamtavle, har de så sørger for at hvalpene oplever så meget som muligt?

    Det er vigtigt at en servicehund har en god psyke og ikke bliver bange for ting/folk..

    Især tog og bus er vigtig, samt at sidde i en taske. (Til når den er med i bus/tog)


  • #38   16. nov 2023 Anni, forkert tråd smiley

  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #39   16. nov 2023 Jeg søgte på Trinitas og der står, at de gerne vil være behjælpelige med at finde hund:

    https://trinitas-st.dk/terapihund/

    Da de også skal godkende hunden, virker det til at ville være det eneste rigtige at kontakte dem, før køb af hund og måske i dette tilfælde, kan de måske hjælpe med at komme ud af købet, hvis det er det de vurderer.



  • #40   16. nov 2023 Lise Lotte, ups, jeg sletter...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #41   16. nov 2023 Kære søde Trine
    Du har dummet dig - mht hvalp og i denne tråd. Tro mig - der er ikke en eneste af os, der ikke har gjort det samme - altså dummet os på en eller flere måder. Det bedste man kan gøre i den situation er at acceptere det, man gjorde dumt - og komme videre.
    Køb ikke hvalpen - og hold dig fra de der små hvide løgne, der bare giver uro i hovedet smiley
    Vi ER mange, der bare ønsker dig det bedste - inkl. den bedste hund smiley


  • #42   16. nov 2023 Hejsa, Trine her igen. Undskyld jeg ikke har svaret, kan ikke passe på mig selv så var lige en tur på skadestuen. Men jeg ville lige give jer, mit syn på alt det her.

    Jeg syndes ikke min veninde skal købe denne hund. Ikke for 3 uger siden og slet ikke nu. Jeg troede først hun ville købe en om et par år, så jeg havde noget tid til indirekte kunne få hende på rette spor. Dog skete det hele meget hurtig. Hendes kanin tig her fra, hendes forældre er lige blevet skilt, hun er næste smidt ud hjemmefra og så prøver hun også at hjælpe mig.

    Jeg har haft sagt at trinitas gerne vil hjælpe med at finde en hund, og håbet at hun ville lytte til det og vælge det. Eller i det mindste få en af deres træner med der ud.
    Jeg har ikke været der ude, vil heller ikke.
    Hun vil ikke kunne have en stor hund, hun kan ikke bruge sin ene hånd normalt. Det er hende der vil have denne race (kan ikke stave til det men håber i kan huske hvad det er for en). Der hun vil købe fra er der to hvalpe, en tæve og en hanhund. Hun vil gerne have tæve, så det er ikke engang sådan at det er den hvalp der passer bedst til servicearbejde. Jeg ved at "min" træner er ved at lede efter den næste hund jeg skal have i "foster" (den skal også være service hund hvis alt går efter planen).
    Pengene hun har til at købe hunden har hun fået fra et eller andet til at købe en Servicehund. Dog er der også pengene til overs som hun har købt taske til hunden, sakse til at holde pelsen og andet til den.

    Jeg tror hun måske kigger efter andre hundene. (dog også på dba…).

    Nu er den kun Solvejs og Julias (tror jeg, kan ikke huske om der er en hund mere…) hunde jeg ligesom intereser mig for da jeg selv er meget bange for små hunde…

    Jeg vil aldrig købe hund uden stamtavle igen, da det gør alt for ondt i hjerte med alle de sygedomme. Jeg ved også hvor fra min næste hund skal være fra, håber der er et kuld når jeg er klar, hvor der er en hvalp der passer til det jeg vil bruge den til.

    Jeg håber for min veninde at hun kommer på bedre tanker, finder et sted at bo. Finder et godt sted at købe hund der vil udvælge en hvalp som vil kunne passe til Servicehund arbejde.

    Mange tak for at i alle har prøvet at hjælpe, jeg undskylder hvordan min veninde har svaret. Jeg var ikke med over svarende. Jeg skrev bare fordi jeg ikke kan huske hvordan man for skiftet hunde over til at være ens og hvor købsaftale tingen var, da jeg tænke det var bedst at der på papir stod at hun havde købt denne hvalp af dem, så hvis de ligepuselig sagde at hun har taget den fra dem eller sådan noget, så havde hun et papir hvor der stod at det var hendes.

    Håber jeg har givet et noglelude svar. Igen undskyld!


  • #43   16. nov 2023 Hun har ikke valgt at købe et nyt sted… hun købte hunden i går, da hun blev sur på sin far. Jeg syndes det er rigtig trist. Havde håbet at jeg kunne få hende på bedre spor, eftersom at jeg havde set hende kigge på andre hvalpe for en time siden…

  • #44   16. nov 2023 Det er selvfølgelig ikke din skyld Trine, men din veninde er da en klaphat.

    Hun køber en hund fra et tvivlsomt opdræt.
    Det lader til at hun har lånt penge til at betale hunden med.

    Som jeg forstår det, skal hun flytte, men ved ikke hvorhen.
    Det gør det da ikke nemmere, at hun nu skal finde en bolig, hvor hun må have hund.

    Hvis hun har det så dårligt, at hun har brug for en servicehund, så tænker jeg, at hun lige har skidt I nællerne så det basker.



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #45   16. nov 2023 OK, Trine.
    Jeg er lidt (meget) forvirret, men du har åbenbart lånt din tråd ud til veninden, så I to har skiftedes lidt til at svare. Hvem der har svaret hvad og hvornår kan jeg sgu ikke lige gennemskue - men fred være med det. Hun er seriøst umoden - og vi er et par stykker eller flere, der har spildt vores tid på dig og hende. Æv.


  • #46   16. nov 2023 Lise-Lotte det var vist igennem noget Cp font? Eller sådan noget. Hvis hun bliver smidt ud (så er det først efter jul) har hun en veninde hun kan bo ved. Jeg er ikke for tæt med hende, så det er kun hvad hun har sagt for at få mig til at åbne op. Men hun må ikke være alene hjemme.

    Isabelle, jeg har kun svaret der ved Nissen og så de to andre svar og dette. Min mobil lå åben så hun kunne svare før vi tog hjem. Hun ved jo mest hvad hun har tænkt sig og hvad hun har undsersøgt. Jeg ville gerne give dig/jer tiden tilbage, for den måde hun har svaret på er overhoved ikke okay. Jeg ved ikke hvad der er gået af hende.
    Jeg ville aldrig købe hund på denne måde, syndes det har været SÅ forkert hele tiden og noget man bare burde løbe lang væk fra.


  • #47   16. nov 2023 Stakkels hende og stakkels hund smiley

    Jeg håber hun får det til at fungere med den..


  • #48   20. nov 2023 Stakkels hund at skulle prøve at redde en pige, som er fuldstændig ligeglad med hvor den kommer fra og hvornår den er taget fra forældrene. Hun har købt den nu for at straffe sin far. Det siger vist ALT. Og lortesælger der sælger til et forstyrret pigebarn!!

  • #49   4. dec 2023 Så kom Lucky med i skole. Hun skal have klippet negle…

    profilbillede
Kommentér på:
Køb af hund

Annonce