Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdrætter kursus?
  • #1   9. sep 2010 rosende omtale af dru? forstår ikke lige helt:)
    nej er i tvivl om de gør det nemlig. har ikke kunne finde noget om det.

øv at man skal være medlem af DKK. selv om jeg har dru hunde, så vil jeg gerne gøre det så godt jeg kan for at sikre at jeg har mit på det rette, hvis du forstår

• #2   9. sep 2010 Kan godt forstå dig, men kontakt din specialklub. De må da have et også.

• #3   9. sep 2010 ja. det er sq ikke sikkert de gider gøre noget bare fordi jeg har en god ide. sådan plejer det jo at være hos dem. (skal lige siges jeg ikke er medlem, jeg har endnu heller avlet hvalpe men har planer om det. har ikke reg. kennel navn, bare et navn for jeg senere kan genkende/finde mine hvalpe)

• #4   9. sep 2010 Du må godt være medlem af DKK uanset hvilke hunde du har - du må bare ikke være medlem i andre klubber samtidigt.

• #5   10. sep 2010 Søster: Man må heller ikke være aktiv i andre klubber, hvis man er DKK medlem, dvs. udstille, stambogsføre mv.

Hvad gør man egentlig, hvis man har erhvervsmæssigt hundehold udenfor DKK regi? Jeg tænker mht. til den nye lovgivning om, at man skal have uddannelse for at måtte opdrætte.
    Der må da logisk set være en løsning for dem, eller...?

• #6   10. sep 2010 Ddh afholder kurser i henhold til den nye lov, men ved ikke med de andre klubber.

• #7   10. sep 2010 Maj-Britt

Du har helt ret. Jeg gik ud fra at de to ting går hånd i hånd, men det gør de selfølgelig ikke altid.

Mht erhvervsmæssigt opdræt/hundehold: Så er de vist ude i at finde et godkendt alternativ eller tage dyrepasseruddannelsen. Oprindeligt skulle alle tage dyrepasserudd. men DKK fik gennemført at deres opdrætterkursus kunne stå som alternativ da den anden tager.. er det to år?

Om DDH's også er godkendt ved jeg desværre ikke noget om, men det ville i hvert fald være praktisk for opdrætterne smiley

• #8   10. sep 2010 ok hvis DDH har det kan jeg tage det der.

og jeg har dyrepasser uddannelsen:)

• #9   10. sep 2010 Jamen, så tror jeg også at du er kørende. Der burde i hvert fald ikke være noget at sætte på dig i forhold til loven. smiley

• #10   10. sep 2010 super tak. men glæder loven ikke kun hvis man laver over et bestemt antal kuld om året?
    for jeg har jo "kun" to tæver. og har ikke tænkt mig at skal dicideret avle. bare et hygge kuld en gang i mellem. men selv om det ikke skal være erhvervsmæssigt avl, vil jeg bare gerne have tingene er i orden.

• #11   10. sep 2010 Jeg mener at det drejede sig om 3 kuld årligt = erhvervsmæssigt opdræt.

• #12   10. sep 2010 nå ok. så mange kommer jeg slet ikke til at lave. det bliver noget med et enkelt om året skiftevis på de to.

• Tine M
    Tine M Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #13   27. okt 2010 Den Lovpligtige Hundeholderuddannelse ved DKK kan alle deltage i uanset klub-tilhørsforhold.. Dvs. har du DRU hund, er hundehandler eller noget helt tredje, kan du komme på uddannelsen gennem DKK.. Den tilbydes altså ikke kun DKKs egne medlemmer!

Kommentér på:
opdrætter kursus?

Annonce