743 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar

17. nov 2005 Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.707
opdrætter kursus? opdrætter kursus?
Jeg ved man kan tage et hos dkk, men er ikke medlem af deres klub, så er der andre steder man kan tage sådan et kursus?
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
kender ikke til andre steder hvor man kan få opdrætteruddannelsen
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.707
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 193 Svar: 3.239
nov 2005
nov 2005
feb 2006
http://www.dansk-kennel-klub.dk/494
men syntes egentligt det er en skam hvis du kun melder dig ind for et år for så at melde dig ud når du har været på kursus. der er mange medlemmer der gerne vil på de kursus og du optager jo en plads for dem.
nov 2005
feb 2006
Du vil gerne nyde DKK's ekspertise, erfaring og tilbud men du vil ikke yde tilgengæld ved at betale til DKK efterfølgende og ved at opdrætte DKK-hvalpe
nov 2005
Men altså ja vil gerne ha sådan et kursus og det kun er dem der udbyder det, så tilmelder jeg mig nok, syntes ikke det er unødvendigt da man jo lærer en del.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
nov 2005
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
For det første betaler man for det
For det andet er der ikke andre der tilbyder det... Ville det så ikke være bedre at folk fik et kursus i stedet for ikke at vide en dyt om noget og måske avle med hovedet under armen?
For det tredje, så har jeg f.eks. hund i DRU... Han er ikke købt med henblik på et opdrætterkursus i DKK... Men så må jeg heller ikke melde mig ind, for at tage kurset, hvis jeg ville/skulle bruge det?
For det fjerde... så længe det kan lade sig gøre, er lovligt og reelt, så synes jeg ikke der kan være tale om hvor vidt man "misbruger" klubben eller ej.
Men der kunne dælme godt være nogle flere steder, som tilbød dette, så DKK kunne få nogle konkurrenter.
Det er snart på tide, at de får at se at de altså ikke er de eneste i verden der duer...
Jeg har intet imod DKK... Jeg overvejede selv at købe hund med DKK stamtavle...Men jeg synes med tiden at det virker mere og mere snobbet.
Er så træt af at man i hundeverdenen sætter folk i den ene bås efter den anden... så meget at jeg nu selv er begyndt på det.... snobberi
Ja nu røg jeg ud på et sidespor sorry...
Og dette er ikke personligt mod nogen... Synes bare hurtig det tager overhånd
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Hvis du er medlem af DKK må du ikke samtidig være medlem af DRU, så den bliver nok lidt svær (medmindre du opsiger/ikke er medlem af DRU selff).
Jeg synes at det er ok at i melder jer ind udelukkende for at tage kurset, men kan ikke forstå at man går på kompromis med sin holdning for et kursus' skyld. Et eller andet må DKK jo gøre rigtigt siden det er ok at melde sig ind på trods af alle snobberne?
maj 2007
Ja for de er de eneste, som har det kursus ;o)
Desuden synes jeg godt om DKKs "strenge" regler på mange områder, som jeg helt klart synes de andre klubber kunne lære meget af.
DKK er som sådan for mig at høre et ret godt sted mht. regler, kurser osv.
Det jeg ikke bryder mig om er, at nogle medlemmer snakker om DKK som om man er helt ude i hampen, hvis man ikke har valgt dem. Altså som om man bare er ingenting, hvis man ikke er medlem af DKK (andenrangs)....
Hvorfor ikke bare være glad for sin klub og måske dele sine erfaringer med andre?
Jeg synes hundemennesker er det mest hyggelige folkefærd der findes ;o) De har ry for at hjælpe hinanden og holde sammen...
derfor ærger det mig så meget, at man nogen gange lader det "gå i vasken" pga. valg af klub.
maj 2007
Hvor er det du vil putte det hen i min sammenhæng?
Charlotte og det snigende uldtæppe : glædelig jul .
Nu er det ikke lige aktuelt for mig. Det var mere generelt jeg tænkte.
Jeg synes det er ærgeligt at man ikke kan tage de kurser andre steder, for det var jo selvf. at foretrække for dem, som gerne vil, men som ikke vil i DKK (både for DKKs "rigtige" medlemmer og for personen selv)... Man er jo nødsaget til at tage det i DKK hvis man skal bruge det.
Derfor synes jeg ikke det er urimeligt at melde sig ind for det... Var der andre tilbud, så synes jeg nok det var lidt åndssvagt at man gik ind på DKKs liste.
Jeg er slet ikke efter DKK... som jeg skriver synes jeg nogle medlemmers holdning er rystende fordi de ikke accepterer andre for deres valg af klub. Her snakker jeg ikke om avl, men om mennesker.
maj 2007
nov 2005
Har aldrig sagt at jeg har noget imod dkks regler har jeg?
Jeg siger ikke de ikke gør nogen ting rigtigt, tværtimod, kan godt li rigtig mange af deres regler.
Ved ik om det er derfor folk tror jeg ikke gad være medlem for så tager i fejl.. grunden til jeg ikke gad være medlem er af to grunde, da jeg stod med et kæmpe problem med min tidligere hund charlie med et overbid på 1,1 cm kom der ingen hjælp fra dkk, selvom jeg inden jeg overhovedet købte min første hund, HAVDE ringet og spurgt om hvis b.la sådan et tilfælde dukkede op om de så kunne hjælpe en selvom jeg ikke købte den som udstillings JA SELVFØLGELIG ville de da hjælpe det var det de var der for, så skulle man ha sine penge tilbage eller hvertfal nogle af dem..
Fint nok køber min første hund og han fejler intet heldigvis, køber så charlie som så er født med overbid, men sælgeren bilder mig ind at langhåret chihuahua er længere om at udvikle underkøben bla bla bla og jeg tror så på det, der står intet i købs kontrakten om den fejl..
Charlies overbid bliver værre og værre og han får problemer med at spise og har snart brugt flere penge på dyrlæge besøg end de 10.000 kr jeg gav for ham.. jeg ringer flere gange til kennelen som siger at jeg bare kan sælge ham på dba for det vil de alligevel gør hvis de havde stået tilbage med ham og at det ikke var deres problem længere.. ringer til dkk nogle gange.. hvor jeg får det svar.. at det kande ikke gør noget ved da det ikke er noget de tager sig af men en sag mellem mig og kennelen.. jeg fortæller dem hvad kennelen har sagt, og dkk svare at så må jeg jo prøve med en advokat hvis jeg tror det vil hjælpe..
fint nok så gad jeg bare ik deres klub mere, det har INTET med deres avl regler at gøre.. fatter ikke hvorfor alle tror jeg har noget imod dem..
den anden grund er at jeg syntes det var en latterlig modtagelse/behandling man får på deres udstillinger. første gang jeg var med kigger vi bare, og jeg bliver svinet til af nogle her inde fra der siger jeg udsulter min hund..
Og hvem syntes nico er udsultet? dyrlægen gør hvertfal ikke.
Anden gang vi er med vinder vi en 2. plads og jeg går rundt til nogle ag de andre hunde for at snakke med ejerene for at snakke om vores dejlige race hvor jeg får denne besked fra flere medlemmer, også nogen her fra bla. at deres hund skal ikke områs en der kun får 2. pladser
ok fint nok gad ik det lort mere.. derfor gider jeg ikke udstille i dkk eller være medlem af deres klub.
undskyld det lange indlæg men vil bare ha på plads hvorfor jeg ik er medlem af dkk, og at det INTET har at gøre med deres regler med hensyn til udstilling og avl at gøre.
maj 2007
Jeg skal alligevel ikke bruge kurset lige nu i hvert fald ;o)
Men når der kun må være DKK som repræsenterer DK, så kan jeg ikke forstå at man ikke bare underlægger folk at de skal være medlem der?
Det ville gøre det hele så meget nemmere, hvis der var ens stramme krav for alle ;o)
Nå det er vist overtrætheden der taler nu ;D for det sker aldrig ;o(
nat nat og tak for gode oplysninger og debat i god tone ,o)
nov 2005
og har ikke skrevet under nogen steder på at jeg ikke må skifte.. så syntes det er lidt latterligt det du siger, og syntes det er lidt underligt du elsker din klub så meget efter den udstilling i occ.. bare min mening
nov 2005
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
Jeg har det fint med mit valg, og hvis andere har et problem er det deres, jeg vil ikke benytte mig af nogt fra DKK af den simple grun jeg har valgt dem fra....
Når man siger A må man sige B - så må man selv søge viden op... Man har opdrætet hunde i mange år, er kursus er sikkert godt men det gør jo ikke en til en efaren opdrætter, og det er med viden og erfaringer man skal benytte sig af....
feb 2006
det eneste jeg sagde var, at jeg ikke syntes man kunne melde sig ind i DKK, tage kurset og så melde sig ud igen. Har man sagt A må man også sige B
Christina - det ville være rart med kun en klub, nemlig den der var anerkendt i FCI. mange førstegangs købere kender ikke forskel på de forskellige klubber og der ville være de samme stramme regler for alle.
jeg var ved at skrive meget mere om DKK kontra de andre klubber, men slettede det igen. ingen grund til at starte sådan en diskution her
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
nu ved jeg ikke hvad occ er , gå ud fra det er odense ?? er på mange udstillinger om året , og kan ikke huske precis hvor du var , men ved ikke hvad der skulle være sket , siden du mener jeg skulle melde mig ud af DKK ?? hvis det er på grund af en 2 pr. så er det nok værgen den første eller den sidste jeg får, for hellere en 2 pr. i DKK end en 1 pr. i en klub der efter min mening , lader meget tilbage at ønske...
og jeg ved du udstiller i DRU. og hos DKK . står at man ikke må samarbejde med andre klubber.. derfor kan man ikke være begge steder..
at du køber en hvalp med underbid , fortæller bare mig , at du nok skulle ha sat dig lidt mere ind i tingene inden du købte hund... for i alle klubber også DKK. vil der være hunde som ikke er egenet til udstilling og avl..
opdrætter kursus?