6.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Min tæve flytte rundt på den lille hvalp Min tæve flytte rundt på den lille hvalp

Hej.
Min lille guldklump fik et dejligt kuld hvalpe igår på hele 5 stk smiley
Den sidst fødte er dog lidt under halv størrelse (vægtmæssigt) end de andre. Min tæve har det med at flytte runde på denne hvalp hele tiden, hun tager den i munden, rejser sig op og vender sig bare om, hvorefter hun nogen gange ligger sig lidt på den, ellers bare putter med ham, uden de andre. Hun tager sig fint af de andre også, men når hun flytter rundt på den hele tiden, så piber den højlydt, og hun er ved at tabe den nogen gange, så tager hun lige lidt bedre ved.
Er det normalt? Det er vores første kuld hvalpe, så jeg vil lige høre folks meninger smiley
- Hun vil gerne have den dier for det meste, men tit flytter hun sig bare og tager den med, også selvom de andre er igang med at spise.
Håber i kan hjælpe, det ser så voldsomt ud når hun flytter rundt på den smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min tæve flytte rundt på den lille hvalp
  • #1   2. aug 2012 Er hvalpen tjekket for defekter? Har I observeret den spise, have afføring og urinere?

• #2   2. aug 2012 Hvis ja, kan det være tæven fornemmer en uro ved hvalpen. Måske den er for varm, eller for kold?

• #3   2. aug 2012 Jeg har ringet til dyrlægen igår da hun havde født, og dyrlægen sagde selv, at normalt hvis plejede hun ikke tage dyrene ind når fødslen nu havde gået så problemtfrit som den havde, hun sagde bare hvilke ting jeg skulle være opmærksom på også synes hun bare jeg skulle komme når hvalpene var små 8 uger. Så nej hun har ikke været til dyrlæge, da dette var unødvendigt.
    Hun er helt sikkert stresset det kan mærkes på hende.
    Jeg har givet hvalpen modermælkserstatning + den spiser ved mor, når de andre ikke sover, da det faktisk er det eneste tidspunkt han kan spise, og må for Trille. Den har både skidt og tisset i dag smiley den er energisk nok, i forhold til dens lille bitte størrelse. Jeg har ikke taget temperatur på den, det virker så voldsomt på den lille en. Men har været ude efter en varmelampe idag, som jeg vil have op, for dens skyld

• #4   2. aug 2012 Tæve og hvalpe skal altid tjekkes af dyrlæge. Hvalpen kan jo have en defekt man ikke kan se med det utrænede øje. Og tæven kan have en moderate eller hvalp siddende indeni sig.

I skal sørge for total ro omkring tæven.

• #5   2. aug 2012 jeg ville også overveje at bytte den dyrlæge ud

• #6   2. aug 2012 Hvad er dog det for en dyrlæge?
    hunden SKAL tjekkes om alt er kommet ud og hvalpene skal også tjekkes,om de er normale.
    Det lyder som en skoddyrlæge,der ikke gider lette r.... og komme ud og inspicere.

• #7   2. aug 2012 her får tæven altid et tjek efter fødeslen og en sprøjte for at livmoderen trækkr sig sammen alle hvalpene tjekkes for at de er i orden....så dårligt dyrlægeråd er den fra igår så er det vigtigt den får rigeligt af moderens råmælk, da den giver et godt immunforsvar , den produceres ca. 36 timer og forsvinder så.:)

• #8   2. aug 2012 Min tæve og hvalpe er så aldrig blevet checket af dyrlæge efter en fødsel - men en god ide hvis man aldrig har prøvet en fødsel før :0)

• #9   2. aug 2012 Jeg har altid været glad for den dyrlæge og hun kender min hund, så jeg stoler på hende, dog vil jeg have den lille hvalp til dyrlæge, da jeg er bange for der kunne være noget galt. Det er en gravhunde blanding (altså tæven)
    #Minion, tror du har misforstået, hun vil gerne have noget med hvalpen at, også lidt for meget efter min mening, det er som hun kan mærke at den er meget mindre end de andre og den ikke han hamle op med de andre, så hun tager sig af den, efter hun har taget sig af de andre. Men hun flytter bare hele tiden rundt i fødekassen, hvilket hvalpen ikke er helt tilfreds med, da han gerne bare vil ligge.

• #10   2. aug 2012 Jeg ser det an i løbet af dagen og natten, for hun gjorde det nemlig ikke igår. Men først idag. Jeg har fået anbefalet en anden dyrlæge, så jeg prøver måske ham istedet for den anden. Jeg hører ham lige ad hvad han siger til det tjek up af min guld klump!! -Dog viser hun ingen tegn på at noget gør ondt, men hun piber bare lidt tilbage når den lille Malthe piber.

• #11   2. aug 2012 Minion unghundenes herre - jeg vil give dig ret at der måske er noget galt med hvalpen - specielt fordi den er så meget mindre end de andre - men vil stadig fastholde at jeg ikke propper nybagt mor & hvalpe i bilen - medmindre der er en årsag til det - som f.eks. en meget lille hvalp som ikke trives optimalt......

• #12   2. aug 2012 er der noget galt med den lille, så få den aflivet. der er ingen mening i, at flaske den op. og tæven har andre at bruge sine kræfter på.
    og så giv hende ro, hun skal nok finde ud af det, uden at man blander sig. en fødsel der sker naturligt er ingen sygdom. modsat mennesker....

• #13   2. aug 2012 Vi får dyrlægen hjem til os efter fødslen. Så blir ingen stressede.

• #14   2. aug 2012 Jeg ville aldrig i livet bare aflive hvalpen, hvis der var noget galt med den!! Jeg blev helt chokeret da jeg så den kommentar, hvis det kan blive bedre og den kan leve helt uden problemer, så står jeg heller end gerne op om natten og fodre. Jeg får den ikke aflivet med mindre dyrlægen siger, at der ikke er andet at gøre overhovedet. Som sagt virker den indtil videre ganske normal, bare i mindre størrelse end de andre.
    - Jeg er enig med Dorte, jeg vil nemlig heller ikke bare smide dem i bilen med mindre der er grund til det, men det er jeg desværre bange for der er denne gang. Jeg håber af hele mit hjerte at hvalpen kan overleve, da den allerede har lavet så mange fremskridt.

• #15   2. aug 2012 Ja det var også det jeg tænkte den dyrlæge jeg har fået anbefalet kører nemlig ud. Men et lille spørgsmål om det, er det meget dyrere end hvis man kører til klinikken ?

• #16   2. aug 2012 Stine - det vil altid koste ekstra hvis dyrlægen skal køre ud.....

• #17   2. aug 2012 Vores dyrlæge tager kun kørsel oveni. Selvfølgelig er der dog tillæg ved aften eller weekend. Men hvis det er nødvendigt, må man betale det ekstra.

• #18   2. aug 2012 Ja det ved jeg smiley men det var bare lige et spørgsmål om hvor meget, for giver ikke helt sindsygt ekstra, da dyrehospitalet er tæt på smiley

• #19   2. aug 2012 Ja alt det andet tillæg ved jeg smiley men det er fordi han generelt bare køre ud, altså på hans hjemmeside står der han er en udkørende praksis. Men jeg ringer til ham i morgen, for at høre, han er vist ret engagerede i hans patienter smiley

• #20   2. aug 2012 Stine,der er altid--næsten-ekstra omkostninger forbundet med at få hvalpe,men pengene til et dyrlægebesøg hjemme er givet godt ud.

• #21   2. aug 2012 Jeg overvejer heller ikke et sekund, han skal til dyrlæge !! Men altså tænkte bare det ikke var nødvendigt at fråse med pengene, da jeg ikke er den rigeste. Men jeg tager til dyrlæge i morgen, jeg er den første der er i røret hos dyrlægen i morgen, hvis jeg dog kunne bestemme mig for hvad det skulle være for en smiley

• #22   2. aug 2012 Nu er det altså ikke altid at der er noget galt med en hvalp fordi tæven enten flytter rundt på den eller bider den eller noget helt 3. Første kuld vi havde bar tæven en del gange en lille tævehvalp væk og vi satte den så bare tilbage igen alle gangene. Hun fejlede INTET og lever i bedste velgående her hos os og har selv fået sit første kuld :0).
    Har også prøvet at en anden tæve ikke ville kendes ved den lille tævehvalp (sjovt det altid går ud over pigerne her), og hapsede ud efter hende konstant. Vi tog hende fra tæven og flaskede hende op i 2 døgn hvor efter vi igen prøvede at lægge til tæven igen med stor succes. Hun blir 3 uger i morgen og STORTRIVES. Så bare fordi vores tæver nogen gange er en smule mærkelige så er det ikka ensbetydende med at der er noget galt med en hvalp. Alle sagde til mig at den var syg og ikke kunne klare det alligevel og det var derfor tæven gjorde som hun gjorde men tror selv at stres har været en stor del af det. Håber den lille dreng ikke fejler noget og han blir stor og stærk smiley

• #23   3. aug 2012 Carolina: det er jo derfor flere af os også nævner stress, eller at mor fornemmer noget er forkert.
    Vores tæve flyttede hvalpene hen til kælderdøren. Først da vi flyttede fødekassen ned i den kølige kælder faldt alle til ro. Hun mente de havde det for varmt, og hun havde ret.

• #25   3. aug 2012 Lille Malthe sov desværre ind i nat, jeg ringede til dyrlægen her til morgen og også han siger, at det ikke er nødvendigt at få hende og hvalpe tjekket, så længe de alle har det fint. Som han siger så har hunde kunne føde selv i hundredevis af år, så det skulle de jo stadig gerne kunne.
    Lille Malthe var dog alt for lille og kunne slet ikke klare musten, på trods af jeg flaskefodrede ham, så var hans organer bare ikke nok udviklede. Men tak for alle jeres henvendelser, jeg er dog glad for han er død hjemme ved mor og ikke skulle aflives hos dyrlægen.
    Idag kan jeg allerede mærke at hun har meget mere overskud, hun kommer endda ud af kassen og vil snakke lidt, hvorefter hun går igen.

• #26   3. aug 2012 Det var jo det vi sagde. Tæver har en fornemmelse for hvornår noget er forkert. I kunne være sparet for mange kvaler ved et efterfødselstjek.
    Held og lykke med resten.

• #27   3. aug 2012 Nej det kunne vi ikke, hanvar ikke mere end to dage gammel, og uanset hvad skulle han være aflivet, så vil jeg heller at han sov stille ind her hjemme.
    Så uanset hvad havde det stadig gjort ondt.

• #28   3. aug 2012 Jamen så håber jeg da ikke han har haft det skidt i den tid han levede....

• #29   3. aug 2012 Nej, jeg fik faktisk overtalt dyrlægen til at jeg kom med dem, fordi Trille manglede mælk, men alt er fint. Han kiggede på den lille og han har forsikret mig om at han ikke har lidt. Men den lille fyr var bare for lille til at overleve uden for maven, han sagde at var jeg kommet ham havde han aflivet ham eller sagt at jeg kunne tage ham med hjem for at dø...
    Så nu er der dog kommet lidt mælk igen, men vi flaskefodre for at være sikker smiley her det første døgn

• #30   3. aug 2012 Nej selvom det har været hårdt at miste den lille, så er det Trille der er vigtigst for mig, og hun har meget mere overskud nu. Så vi har kunne tvinge lidt ekstra med ned i hende, så de sidste kan få lidt mælk snart.

• #31   3. aug 2012 Ja som jeg skrev lidt længere oppe, nu flaskefodre vi hver anden time, men der er lidt mælk i patterne, så det er begrænset hvor meget de vil have. Men hellere være på den sikre side. Det skal lige siges det først er her i formiddag at mælkebaren var tom, ikke igår eller noget.

• #33   3. aug 2012 avl - De begyndte nemlig lige nøjagtig at når de suttede så vi tjekkede jo lige, og der var så ingen mælk, de har stadig lagt og suttet hele dagen selvom de fik fra flaske, fordi de ikke rigtig ville spise så meget, kun lige nogen af dem.
    Men vi har fodret hende godt, så nu er mælkebaren helt fuld igen smiley

• #34   4. aug 2012 Ellers er ymer, fløde, æggeblommer i en gang havresuppe rigtig godt til at få mælken til at komme rigtig igang. Skal gives hver dag over en 3-4 dage.

Nicolai og Malene: Det er ikke for at sige noget negativt men tit siger folk at så er der noget galt med hvalpen osv og det er ikke altid det er sådan. Uheldigvis var det det i det her tilfælde :(.

• #37   5. aug 2012 Jeg snakkede med dyrlægen da vi var der og han sagde masser af kød og rå æg smiley så hun får kød rørt i æg smiley Men tak for tippet, jeg prøver lidt af hvert smiley hun får nok engang ymer eller A38 senere idag også mod den lidt tynde mave smiley
    - Ja isabelle m det var rigtig trist, jeg var godt nok også ked af det. Men det var for det bedste, både for ham og Trille smiley

• #38   5. aug 2012 Det kan jo gå den ene eller den anden vej, som regel ser man det inden for de første 3 døgn. Synd i mistede den lille, men jeg havde nu også gjort som jer, en lille svag hvalp og en stresset tæve slæber man ikke på køretur til dyrlæge!
    Har selv et 4 dage gammelt kuld med en mini imellem, han hænger på selv han vejer under det halve af de andre. Har hjulpet ham med sukkervand på dag 2, ellers har han kæmpet sig op selv, utroligt en styrke i indimellem udviser:-)

• #39   5. aug 2012 Mange tak Tania smiley ja deværre havde ham her ingen chance for at overleve da hans organer foran ikke var dækket af hans ribben, og dyrlægen tror måske hans lunger ikke var udviklede nok. Men vi kæmpede, og vi kunne trygt køre til klinikken efter hans død, da lille Trille slet ikke var stresset mere smiley Men held og lykke med den lille, det er dejligt med solstråle historier smiley Men det var jo også det jeg tænkte at det ville være synd, da hun heller ikke så godt kan lide at køre bil i forvejen. Men nu vokser de små, alt for hurtigt smiley vi er næsten oppe på 300 gram og helt oppe på 20 cm smiley vi glæder os til de får øjne smiley

Kommentér på:
Min tæve flytte rundt på den lille hvalp

Annonce