Rottweiler avler her på HG Rottweiler avler her på HG
Jeg søger en god og fornuftig avler af rottweiler her på hg - en som har tid og lyst til at maile frem og tilbage med mig om racen. Jeg vil lære så meget om den race som muligt, og det får jeg ved at skrive, og snakke med avler. Måske en mulighed for at komme på besøg hos avler.
Jeg vil indenfor en rum tid købe en rottweiler med tavle, gode linier, super skønt sind og med udstilling for øje. Og ikke mindst være familiehund
Jeg ved godt jeg ikke kan lære af avler på 14 dage som avler har brugt flere år på - men jeg vil lære af de faldgrupper der måtte være.
Jeg troede jeg var heldig i DcH klubben, men det ser ud til jeg er den eneste som lige pt går med en rottweiler. (har ikke mødt andre endnu)
Håber på positiv respons.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 392
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/523445-rottweiler_kenneler
Den omhandler rottweileren som brugshund og hvordan man finder en god hund/opdrætter.
Der er også et link til en hvad der skulle være en god rottweilergruppe herinde.
Anne har så ikke skrevet i lige netop den, men hun ved vist en hel del omkring rottweileren.
Der er lidt fnidder og misforståelser undervejs, men så er det dejligt, putteren er udstyret med en scroll-ned knap
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.200
feb 2007
Det er bestemt også min plan - selv at opsøge en avler. Jeg ville såmænd bare høre om der var en seriøs avler herinde jeg kunne dele erfaringer med. Det har jeg på fornemmelsen af der er - men jeg kender jo ikke alle herinde.
Jeg vil når tiden er inde også melde mig ind i Rottweilerklubben, men ikke før jeg har en med tavle. Jeg mener ikke jeg kan komme ind med ham jeg har nu da han er uden tavle.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
http://www.hundegalleri.dk/grupper/sogeresultat?page=1&sort=1&search=rottweiler
jeg synes ikke jeg har set anne med rotterne i lang tid herinde, tror vist ikke hun er her mere
feb 2007
Tak for linket, desværre ikke mange som er aktive - det ender jo nok med at jeg hægter mig på Anne´s enorme viden
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
http://www.hundegalleri.dk/bruger/124308-karin_f
Gensætter lige Krummes links !!!
feb 2007
mar 2008
aug 2009
mar 2008
feb 2007
laika R
Det er jo lige præcis derfor jeg har lavet den her tråd - jeg var interesseret i en dialog med rotte opdrættere ell seriøse kendere af racen. Jeg kender ikke alle herinde, og derfor håbede jeg på at nogle ville være behjælpelige ... nogle!
Hvis du kender nogle, så sig da endelig til - resten skal jeg nok selv finde ud af.
Rottweiler tossen !
Det er også min erfaring med Anne - sød og meget hjælpsom - og ikke mindst meget viden om racen.
feb 2007
Det var jeg overbevist om det var
Kan jeg også træne med ham der ??
Jeg har læst og læst på deres side, og kunne ikke finde noget om tavleløse hunde var velkommen ell ej. Tusinde tak.
Var nemlig igang med at maile til Anne, som er formand for klubben i kreds 13.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
Jeg står i samme situation som dig (det er min tråd der er blevet linket til tidligere) og der blev jeg anbefalet forskellige opdrættere med Uli og Karin der begge har skrevet i tråden (næsten til sidst) derudover er der jo linket til flere hjemmesider derinde, dem kan du jo også skrive til
feb 2007
Det jeg egentlig vil med denne tråd, det var at lære rigtig meget om racen, viden om hvordan vi udvikler en skøn hund - kort sagt en masse erfaringer fra folk som ved noget om den race.
Det er muligt det er en gruppe det hører ind under, men de er dælme ikke ret aktive.
Men måske jeg skal tilmelde mig rottweilerklubben, med min rotte (uden tavle) og så via den vej få mere kendskab til det jeg søger.
aug 2009
det var et godt råd som jeg også kunne bruge.
Hanne T
men generelt vil jeg bare råde dig til, at se dig for med dysplasien hos rottweileren og at stamtavlen skal tjekkes godt tilbage i generationer samt tjekke sidelinierne for se røngent status, hvilket man kan tjekke på Dansk Kennel Klub under hundeweb, hvis man er tilmeldt og læne sig lidt op af en eller flere som man har tiltro til og viden om rottweileren, som kan give deres input i jagten på den rette hund med sundhed i top
feb 2007
Det skal jeg skrive mig bag øret
jul 2012
Så er det jo fint at snakke med nogle forskellige
feb 2007
http://nordjyllands-rottweilerklub.weebly.com/udstilling.html
feb 2007
jul 2012
feb 2007
Viste godt jeg fik begrænsninger pga manglende tavle, men nu kan vi godt se hvad en tavle vil betyde fremadrettet, også derfor den næste skal have nummerpladen iorden
Jeg er i fuld gang med at skrive med formanden i kreds 13 - desværre ingen træning pga for lidt tilslutning pt.
Rottweiler avler her på HG