902 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Rottweiler avler her på HG Rottweiler avler her på HG

Jeg søger en god og fornuftig avler af rottweiler her på hg - en som har tid og lyst til at maile frem og tilbage med mig om racen. Jeg vil lære så meget om den race som muligt, og det får jeg ved at skrive, og snakke med avler. Måske en mulighed for at komme på besøg hos avler.

Jeg vil indenfor en rum tid købe en rottweiler med tavle, gode linier, super skønt sind og med udstilling for øje. Og ikke mindst være familiehund smiley

Jeg ved godt jeg ikke kan lære af avler på 14 dage som avler har brugt flere år på - men jeg vil lære af de faldgrupper der måtte være.
Jeg troede jeg var heldig i DcH klubben, men det ser ud til jeg er den eneste som lige pt går med en rottweiler. (har ikke mødt andre endnu)

Håber på positiv respons.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler avler her på HG
  • #1   18. sep 2012 Kontakt Anne med Deedee..:)

• #2   18. sep 2012 Jeps .. kender hende IRL smiley

• #3   18. sep 2012 Jeg læste denne tråd for lidt tid siden, synes den var interessant smiley

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/523445-rottweiler_kenneler

Den omhandler rottweileren som brugshund og hvordan man finder en god hund/opdrætter.

Der er også et link til en hvad der skulle være en god rottweilergruppe herinde.

Anne har så ikke skrevet i lige netop den, men hun ved vist en hel del omkring rottweileren. smiley

Der er lidt fnidder og misforståelser undervejs, men så er det dejligt, putteren er udstyret med en scroll-ned knap smiley

• #5   18. sep 2012 hvad med at du selv tog kontakt til nogle rottweiler opdræter selv og fik en aftale med at komme ud og se hvad de har og få en snak med dem,man skal ikke træne med en voksen rotte i DCH der skal du i PH eller i rottweiler klubben ,hvor de kenner til de raser

• #6   18. sep 2012 laika R

Det er bestemt også min plan - selv at opsøge en avler. Jeg ville såmænd bare høre om der var en seriøs avler herinde jeg kunne dele erfaringer med. Det har jeg på fornemmelsen af der er - men jeg kender jo ikke alle herinde.

Jeg vil når tiden er inde også melde mig ind i Rottweilerklubben, men ikke før jeg har en med tavle. Jeg mener ikke jeg kan komme ind med ham jeg har nu da han er uden tavle.

• #7   18. sep 2012 du kunne også ansøge om at komme ind i de grupper med rottweiler herinde
    http://www.hundegalleri.dk/grupper/sogeresultat?page=1&sort=1&search=rottweiler

jeg synes ikke jeg har set anne med rotterne i lang tid herinde, tror vist ikke hun er her mere

• #8   18. sep 2012 Anne med Deedee er vist ikke aktiv herinde længere. Kender Anne fra min tid som hestepige, og skriver også med hende fra tid til anden.

Tak for linket, desværre ikke mange som er aktive - det ender jo nok med at jeg hægter mig på Anne´s enorme viden smiley

• #10   18. sep 2012 Jamen, jamen smiley De er noteret. Og har kigget og har venneanmodet!!!

• #11   18. sep 2012 der er da nogle her inde der har merre viden end Anne som også er her inde .på men barre ikke bruger det så tit.

• #12   18. sep 2012 Anne har en rigtig god viden og vil være behjælplig med at finde en rottweiler med sundheden i top, du skal ikke være så uheldig som jeg har været med de sidste to rottweiler med albuedysplasi, så engang når vi skal have en rotte, så vil jeg helt klart ty til Anne

• #13   18. sep 2012 så må man jo kontakte flerre opdrætter og høre om hvad de har og kan sige omkring deres HDog AD regler, kunne nævne mange flerre der bor oppe i det norjyske der ved og har merre viden end Anne,du kan gå ind og finde kennel siderne så den vej finde dem,prøv dem der er ældsted i gåre ,de ved en masse ,omkring avel og avlighed

• #14   18. sep 2012
    laika R

Det er jo lige præcis derfor jeg har lavet den her tråd - jeg var interesseret i en dialog med rotte opdrættere ell seriøse kendere af racen. Jeg kender ikke alle herinde, og derfor håbede jeg på at nogle ville være behjælpelige ... nogle!

Hvis du kender nogle, så sig da endelig til - resten skal jeg nok selv finde ud af. smiley

Rottweiler tossen !

Det er også min erfaring med Anne - sød og meget hjælpsom - og ikke mindst meget viden om racen. smiley

• #16   18. sep 2012 canisport @

Det var jeg overbevist om det var smiley Okay jamen det giver pludselig nye muligheder smiley
    Kan jeg også træne med ham der ??

Jeg har læst og læst på deres side, og kunne ikke finde noget om tavleløse hunde var velkommen ell ej. Tusinde tak.
    Var nemlig igang med at maile til Anne, som er formand for klubben i kreds 13.

• #17   18. sep 2012 Hej Hanne.
    Jeg står i samme situation som dig (det er min tråd der er blevet linket til tidligere) og der blev jeg anbefalet forskellige opdrættere med Uli og Karin der begge har skrevet i tråden (næsten til sidst) derudover er der jo linket til flere hjemmesider derinde, dem kan du jo også skrive til smiley det gør ikke noget at få flere syn, tror nok der er en kennel der hedder rinkenæs der er linket til, og de avler vidst udstillingshunde, jeg søger brugshund, så det er mest det der er linket til. derudover skrev Henriette derinde, som også lyder til at vide rigtig meget om racen og er super sød smiley

• #18   18. sep 2012 Stine ... læste godt din tråd - wow sikke et udfald den fik smiley Men tyggede mig igennem dem og har skam også set div links.

Det jeg egentlig vil med denne tråd, det var at lære rigtig meget om racen, viden om hvordan vi udvikler en skøn hund - kort sagt en masse erfaringer fra folk som ved noget om den race. smiley
    Det er muligt det er en gruppe det hører ind under, men de er dælme ikke ret aktive.

Men måske jeg skal tilmelde mig rottweilerklubben, med min rotte (uden tavle) og så via den vej få mere kendskab til det jeg søger.

• #19   18. sep 2012 laika R
    det var et godt råd som jeg også kunne bruge.

Hanne T
    men generelt vil jeg bare råde dig til, at se dig for med dysplasien hos rottweileren og at stamtavlen skal tjekkes godt tilbage i generationer samt tjekke sidelinierne for se røngent status, hvilket man kan tjekke på Dansk Kennel Klub under hundeweb, hvis man er tilmeldt og læne sig lidt op af en eller flere som man har tiltro til og viden om rottweileren, som kan give deres input i jagten på den rette hund med sundhed i top

• #20   18. sep 2012 Rottweiler tossen !

Det skal jeg skrive mig bag øret smiley Jeg tror også vejen frem er tavle og så få den sikkerhed som følge af den. Kunne være skønt med en sælger som viser interesse for den hvalp man har købt - ikke bare af pligt med af lyst. smiley

• #21   18. sep 2012 Ja Hanne der er nogle gode guldkorn i smiley derudover synes jeg du skal gøre det, at du også tager på nogle udstillinger og på den måde får snakket med nogle opdrættere smiley du skal jeg også finde ud af, hvor du vil have din rotte fra.
    Så er det jo fint at snakke med nogle forskellige smiley Nej jeg er medlem af gruppen og den er ikke så aktiv, men man kan vel lave et forum derinde, mon ikke der er nogen der svarer så smiley

• #22   18. sep 2012 Regner med vi skal på den her udstilling i næste mdr.

http://nordjyllands-rottweilerklub.weebly.com/udstilling.html

• #23   18. sep 2012 Argh tis også .. der er pt ingen træning i kreds 13 pga for lidt tilslutning smiley

• #24   18. sep 2012 ja kan jeg god forstå smiley lyder også fint

• #26   18. sep 2012 canisport @

Viste godt jeg fik begrænsninger pga manglende tavle, men nu kan vi godt se hvad en tavle vil betyde fremadrettet, også derfor den næste skal have nummerpladen iorden smiley

Jeg er i fuld gang med at skrive med formanden i kreds 13 - desværre ingen træning pga for lidt tilslutning pt. smiley

Kommentér på:
Rottweiler avler her på HG

Annonce