1.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Drægtighed, Lopper og Æbler Drægtighed, Lopper og Æbler

Ja jeg gider ikke at oprette flere tråde så den her er til alle mine spørgsmål smiley

Sally er nu ca 1 mdr drægtig og hun er begyndt at spise æbler. Ikke bare sådan nogle bidder, nej hun finder et nedfalden æbel også spiser hun hele æblet er det ok???
Nu til lopperne som jeg har opdaget i dag hun har og har også fået kur i mod det i dag. Men tænkte så på at købe loppeshampoo, hjælper det overhovedet??? Hvis ja kan det så kombineres med en loppe pipette ??? Altså hvor man har givet pipette en dag også nogle dage sener vask i loppeshampoo.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtighed, Lopper og Æbler
  • #1   26. sep 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg vaske først - og så pipette bagefter. Samt sprøjte omgivelserne. Får hun ikke dårlig mave af æblerne?

• #2   26. sep 2012 Tanja, det er vist ikke alle loppemidler du må bruge til drægtige tæver, har du hørt med dyrlægen inden?

Hunde kan godt lide æbler, bare pas på hun ikke får dårlig mave.

• #3   26. sep 2012 Nej hun har ikke fået dårlig mave af det (æblerne smiley ), skulle bare lige høre om det var ok at hun spiste dem da det er graviditetdille ;). Den loppekur hun fik er ok til drægtige tæver. Jo skal ha ordnet alle stederne plus killingerne da de 2 voksene har fået deres loppekur.
    Tak forsvarene smiley

• #4   26. sep 2012 Hunde må ikke spise frugtkerner. De er giftige for dem.

• #5   26. sep 2012 og pas på æblerne ikke er gamle og gære - så bliver hun sprit stiv

• #6   26. sep 2012 Det giver da ingen mening at æbletræet forgifter dem der hjælper med at sprede kernerne... Æbler er lavet til at blive spist..

• #7   26. sep 2012 F&Z bare rolig hun tager friske æbler så jeg render ikke rundt med en skide fuld hund smiley Undskyld men kan lige se for mig hvor hun ville slingre hen af stien (æblerne ligger på vores daglige gå tur til børnehaven) . Marlene indtil vidre fejler hun intet for hun æder æblet med hus og det hele.

• #8   26. sep 2012 hehehe det var også en lille "bekymret" viden jeg havde smiley

for bier bliver nemlig SPRIT stive af gærede frugter smiley

• #9   26. sep 2012 Tak, men var de dårlige fik hun slet ikke lov til at tage dem. Har set at hun søger dem der er bedst og undgår dem der er dårlige. Kommer til at tænkte på Emil fra Lønneberg. smiley Det endte med fulde høns og en fuld gris. Griner

• #10   26. sep 2012 Sakset fra samvirke: "Æblekerner, kirsebærsten, blommekerner og abrikossten indeholder giftstoffet cyanid, der er ekstremt giftigt. Nogle få æblekerner gør måske ingen skade, men hvis hunden går i gang med at gnaske nedfaldsblommer eller kirsebær i sig, kan det blive en dødelig affære."

Det er muligt at hunden ikke virker syg, men dens organer vil få skader ved større indtag.

• #11   26. sep 2012 "Ved større indtag "

Det er vel mere end et æble om dagen ?

• #12   26. sep 2012 Hunden ved vel også bedst selv - hvordan har den ellers overlevet som vild? smiley

• #13   26. sep 2012 nu er hunden jo ikke vild mere, og hunde - både tamme og vilde - bliver forgiftede at ting de spiser

• #14   26. sep 2012 Hun spiser max 2 æbler om dagen, det er jo ikke fordi jeg fodre hende med æbler.
    Men hvorfor er der æbler i hundeforder hvis æbler er giftige ??

Acana Adult Dog Lam & Æbler
    Foder til hunde der sælges på Zooplus.dk

• #15   26. sep 2012 Tanja, læs den tekst, Marlene har kopieret ind: Det er æbleKERNER som er giftige for hunde smiley Dvs. hun kan æde alle de æbler, hun vil, hvis du fjerner kernerne først, eller begrænser hende til nogle stykker om dagen.

• #16   26. sep 2012 jeg ville ikke turde give hende æbler, netop af den grund som Malene skriver.
    især fordi man jo ikke kan se på fostrene hvordan de tager det.

jeg tror nok at for at hundene bliver syge af stenene/kernerne så skal de gå i stykker, kommer de ud hele, er de ikke farlige, men æblekerner er jo så bløde at de let bliver bidt i stykker,
    jeg kan bedst lide at gå med livrem og seler, når min tæve er drægtig.

ang shampoo, hvis du vil bruge det, så skal det ihvertilfælde være før pipetten, men få lige en snak med dyrlægen inden

• #17   26. sep 2012 Men som skrevet tidligere så får hun MAX 2 æbler om dagen og når det er 2 om dagen hun får så er det fordi hun igen finder et æbel når vi samler sammen til kaninerne. Men da kaninerne ikke får æbler hver dag får hun heller ikke 2 æbler hver dag. Tak for alle svarende ang Æbler smiley

Ang shampoo hmmm... tja der er så for sent nu for hun har fået pipetten i dag. Så må vi jo nøjes

• #19   26. sep 2012 Altså ingen vask før eller efter pipette ???

• #21   26. sep 2012 Nå nøjes vi med det vi har gjort, nemlig pipette smiley
    Troede bare at det kunne blive dobbelt så godt, men det fandt jeg så ud af at det var dobbelt så skidt. smiley

Kommentér på:
Drægtighed, Lopper og Æbler

Annonce