1.515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Avl Amstaff Avl Amstaff

Hej Folkens..

Som jeg kan læse i hundeloven så må dem som har etableret selvstænding virksomhed avle Amstaffs indtil 2015 men udelukkende til udlandet, men jeg har en veninde hvis faster har en tilladelse til at avle herhjemme, hvilket jeg synes lyder meget mystisk, det mystiske for mig er så at flere politibetjente har en eller skal have en fra det kommende kuld :s

Har jeg misforstået hundeloven eller :s ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl Amstaff
  • #1   19. jan 2013 Og at hvis de nye ejere er godkendt af Politiet og opfylder en masse krav så er det iorden :s

• #2   19. jan 2013 Den tror jeg du skal længere ud på landet med..

• #3   19. jan 2013 Det har den faster kun hvis hun har været monsregistreret da loven trådte i kraft - politiet kan ikke udstede sådanne tilladelser

• #4   19. jan 2013 Og NEJ x 100 - hun må ikke sælge dem herhjemme.

• #5   19. jan 2013 Ja, men får et billed af tilladelsen imogen så det undre mig at de må og en af avlerne er hundeføre i Politiet og den anden har været eller er i Militæret, jeg tænker bare her er jeg virkelig gået glip af noget i hundeloven :s

• #6   19. jan 2013 Lars M:

Godt så er vi enige, jeg tænker bare at det er da super at der er blevet lavet en lovgivning hvis selv ansatte i Politiet og Militæret vælger at anskaffe sig en race der er ulovlig herhjemme, intet imod selve racen her tænker jeg udelukkende på lovgivningen..

• #7   19. jan 2013 Kathrine:

Har ikke misforstået det, for jeg har skrevet en del gange nu at det ikke er lovligt men får tilladelsen af se imogen så kan jeg se hvad der står smiley

• #8   19. jan 2013 Kathine: Enig, jeg tror mu heller ikke på at dette er helt lovligt..

• #9   19. jan 2013 Minion:

Hehe er også spændt på at se denne tilladelse smiley Selvfølgelig sker avl stadigvæk herhjemme, men at der må sælges en Amstaff med papir osv. herhjemme lyder dælme mystisk smiley

• #10   19. jan 2013 Rap rap siger anden

• #11   19. jan 2013 Minion:

Ja, altså kan jo sagtens se at de kan avle til udlandet osv. men at en Politibetjent skal købe en hvalp, og min venindes far også enten vil købe tæven eller en hvalp ja der står jeg af.. + avlernes hunde skal testes en gang om året der stod jeg også af smiley hehe for hvis man på lovligvis kan avle ulovlige racer herhjemme, ja så kan de forkerte folk jo alligevel anskaffe sig de ulovlige racer :s

• #12   19. jan 2013 Lyder underligt:-)

• #13   19. jan 2013 Aarrh, der må da være noget hun har misforstået..

• #14   19. jan 2013 Minion:

Ja, men altså en Amstaff burde jo ikke kunne stambogsføre i Danmark og opholde sig i Danmark går ud fra at hvis den skal til udlandet at den så har FCI stamtavle eller måske er jeg forkert på den smiley ? den burde jo heller ikke kunne registeret i Hunderegistret herhjemme smiley

• #15   19. jan 2013 Minion:

Ja også det jeg tænker men ja må se hvad tilladelsen viser smiley hehe

• #16   19. jan 2013 Det er klart en røver!

Og misforstå mig ikke, men hvad skulle en hundeføre i politiet med en Amstaff? Altså jeg mener, hans interesse ligger jo et helt andet sted.

• #17   19. jan 2013 Nu som medløber: Ja korrekt, enten var det avleren elle en tidligere køber som er forhenværende Hundefører i Politiet men det gør det ikke bedre at en anden Politibetjent er interesseret i at købe en hvalp :s

• #18   19. jan 2013 Der er helt klart en eller nogen der har misforstået noget i den sag der..

• #19   19. jan 2013 Nu som medløber:

Ja min veninde troede jo heller ikke på dem indtil hun fik vist tilladelsen og blev forklaret hvordan det hænger sammen.. men jeg håber da at det ikke er korrekt..

• #20   20. jan 2013 Kan du tage et billed af den tilladelse i morgen og ligge ind i tråden? Synes det lyder mærkeligt :S
    Er du sikker på at veninden ikke har misforstået noget og der måske er tale om en anden race ? Staffordshire bullterrier? Ikke at det vil give mere mening :S

• #21   20. jan 2013 Det kan ikke være korrekt. Altså efter bogen. Men er spændt på den tilladelse..

• #22   20. jan 2013 Marianne:

Det hele startede med at jeg nævnte en Staffordshire Bull terrier også nævnte min veninde alt det her og sendte et billed af en af de omtalte hunde og det er ikke en SBT tydeligt en Amstaff så er helt sikkert på at det ikke er SBT der er tale om, + at ifl. min veninde har Politiet været på besøg ved ejerne uden problemer, naboen er Politibetjent og han skal købe en af det kuld der snart bliver født :s

• #23   20. jan 2013 Politiet er også underlagt de danske love det kan du være ganske sikker på smiley

• #24   20. jan 2013 Nemlig Kim. Det kan ikke passe.. Noget er misforstået.

• #25   20. jan 2013 Øv, troede lige jeg havde opklaret sagen smiley
    Synes godt nok det lyder mærkeligt. Men på den anden side - de bliver jo stadig solgt rundt omkring.
    Men ligefrem en tilladelse og så er det ikke ulovligt mere, det er mystisk

• #26   20. jan 2013 Der kan ikke gives tilladelse til det fremadrettet.. kun allerede eksisterende (måske) det har nemlig også være stor omtale dengang det blev indført, hvorvidt de (dengang) nuværende avlere skulle overleve fremadrettet da det sådan set var deres levebrød,,

Svaret var tough luck

• #27   20. jan 2013 Kim S:

Det er jo som sådan fint nok at de kan avle til udlandet, men at de ligefrem kan avle til borgere i Danmark og endda med papir det giver slet ingen mening når hundeloven blev lavet, men håber da at enten har de tilladelsen til at avle til udlandet som jo ifl. loven er iorden, men at de så muligvis sælger dem i Danmark også på ulovlig vis er jo så en anden sag. så man må håbe at det ikke passer...

• #28   20. jan 2013 1. § 1, stk. 1, affattes således:
    »Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.«
    2. I § 1, stk. 3, ændres »kan« til: »skal«.
    3. Efter § 1 indsættes:
    »§ 1 a. Besiddelse og avl af følgende hunde er forbudt:
    1) Pitbull terrier.
    2) Tosa inu.
    3) Amerikansk staffordshire terrier.
    4) Fila brasileiro.
    5) Dogo argentino.
    6) Amerikansk bulldog.
    7) Boerboel.
    8) Kangal.
    9) Centralasiatisk ovtcharka.
    10) Kaukasisk ovtcharka.
    11) Sydrussisk ovtcharka.
    12) Tornjak.
    13) Sarplaninac.
    Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 finder tillige anvendelse for krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår.
    Stk. 3. Erhvervsmæssig indførsel af hunde, der er omfattet af stk. 1 eller 2, er forbudt.

Dette betyder også din veninde

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=132416

• #29   20. jan 2013 Så din venindes tilladelse er nok en selvlavet i Word eller paint, eller printet færdig ud fra nettet haha smiley

• #30   20. jan 2013 Haha ja jeg vil også gerne se den smiley

• #31   20. jan 2013 Nægter jeg at tro på, tror ingen gang du må avle og sælge til udlandet ? Hmm

• #32   20. jan 2013 Kim S:

Jeg har henvist til loven og den kender min veninde også, for at slå det fast er det ikke min veninde der har hundene eller avler dem smiley

Camilla f: Du må gerne sælge til udlandet hvis du var en etableret selvstænding virksomhed inden hundeloven trådte i kraft smiley indtil 2015 smiley

• #33   20. jan 2013 Henrik - Nej ikke engang hvis du var etableret i forvejen. ALT avl er forbudt, ellers ville der have stået med undtagelse stk bla bla bla smiley

• #34   20. jan 2013 Kim S:

Det står der jo også i hundeloven smiley under det punkt med ulovlige hunderacer smiley

• #35   20. jan 2013 Kim - avl er ikke forbudt hvis du var momsregistreret i forvejen og sælger til udlandet indtil 2015 - men der var kun 1-2 kenneler der var monsregistreret og de avler ikke længere

• #36   20. jan 2013 Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015.

»§ 1 a. Besiddelse og avl af følgende hunde er forbudt:

1) Pitbull terrier.

2) Tosa inu.

3) Amerikansk staffordshire terrier.

4) Fila brasileiro.

5) Dogo argentino.

6) Amerikansk bulldog.

7) Boerboel.

8) Kangal.

9) Centralasiatisk ovtcharka.

10) Kaukasisk ovtcharka.

11) Sydrussisk ovtcharka.

12) Tornjak.

13) Sarplaninac.

Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 finder tillige anvendelse for krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår.

Stk. 3. Erhvervsmæssig indførsel af hunde, der er omfattet af stk. 1 eller 2, er forbudt.

• #37   20. jan 2013 Ahh jep det har du ret i smiley

Kommentér på:
Avl Amstaff

Annonce