2.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

parring af blading mellem yorkshire terrie og malteser parring af blading mellem yorkshire terrie og malteser

Goddag HG
Min veninde Laura og jeg har snakket om, (lidt for sjov) at parre min hund sussi som er en blading mellem en Yorkshire terrier og en Malteser. Hendes hund Sofus som er en Chinese crested powder puff chihuahua. Problem.. Sofus er en smule større end Sussi (Vejer et halvt kilo mere ca.) er det farligt for Sussi ved fødslen?

P.S. Hundene er sunde og raske og fejler ikke noget. Mit spøgsmål er også om det er farligt at parre dem? og ikke sundheden
tak på forhånd:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring af blading mellem yorkshire terrie og malteser
  • #1   1. mar 2013 Ja. Hannen skal som udgangspunkt være mindre end tæven med de små racer. Et halvt kilo er en stor procentdel.

• #4   1. mar 2013 Men de er lige store.. Vægten er bare højere ved Sofus (Han er ikke tyk) ?

• #5   1. mar 2013 Det er heller ikke "for sjov"...

• #6   1. mar 2013 smiley

• #7   1. mar 2013 Hvad forventer I at få ud af at lave sådan et blandingskuld?

• #8   1. mar 2013 Vi vil gerne have flere hunde

• #10   1. mar 2013 Husk sundhedsundersøgelser, for har en veninde med en yorkie med patella luxation, og det er ikke sjovt at få sådan en hund

og vil også mene, der er god fornuft i, at hanen er mindre end tæven. for hvis tæven fx vejer 3 kg, er 500 gram, og det er lidt over 15 % af tævens kropsvægt.

Hvis tæven vejer 2 kg, er de 500 gram jo lige pludselig 25% af tævens vægt

• #11   1. mar 2013 I vil gerne have flere hunde? ...

• #12   1. mar 2013 Overvej også om du er klar på at tage de risici der er, det er ikke ufarligt for tæven

• #13   1. mar 2013 Øhm, nu står der i din profil at du er 12 år gammel..

Det med og lave kuld skal du da overhovedet ikke tænke på! Det noget dine forældre skal stå for og ikke et barn!

• #15   1. mar 2013 hvis din alder er korrekt - så skal dine forældre på banen. Det er deres ord i sidste ende om DE vil have flere hunde. Og de skal være indstillet på alle de udgifter og andre kedelige ting, som følger med avl.

Hvis din alder står forkert, så vær sød at rette det.

• #17   1. mar 2013 Nu kan det godt være at jeg spørg lidt dumt og det muligvis er lidt OT, men jeg ved ikke så meget om avl osv. (skal heller ikke have hvalpe, men synes stadig det er spændene at læse og hører om smiley ) nu siger i jo at det er et stort problem at hannen er størrer end tæven med 0,5 kg. Men mellem to ren racet hunde er hannen størrere end tæven, ikke? Hvorfor er det så ikke et problem der? Burde det så ikke altid være tæven der var størrere end hannen? Det er meget muligt jeg har misforstået et eller andet, men nu blev jeg lige nysgerrig smiley

• #18   1. mar 2013 hvis du ønsker en hund mere.....................tja hvorfor så ikke finde een der sidder ensom og forladt og venter på en ny og kærlig ejer.

der er da ingen grund til at blande racer og udsætte tæven for noget, hvis du kan hjælpe en anden hund.

• #19   1. mar 2013 Det kommer an på hvor stor procentdels forskel der er - på så små hunde er ½ kg meget, det er det ikke på en større hund.

• #20   1. mar 2013 Okay, det kan jeg selvfølgelig godt se at for en lille hund er 0,5 meget.. Men i det små racer er hannen så altid på størrelse med hunnen? Det har aldrig tænkt over... Hm det er ret interessant, man lærer jo noget nyt hver dag på HG smiley

• #22   1. mar 2013 LAD VÆRE LAD VÆRE LAD VÆRE!!

Jeg har en blanding mellem STB som har en vægt på 17 kg og en Cane Corso som snildt kan veje 40 kg. Jeg køber aldrig en sådan hvalp igen, elsker ham skam det er ik det, men der har ikke været andet end skavanker med ham.

Jeg ville vidst jeg havde vidst bedre afleveret ham tilbage til avler og aldrig større sådan avl igen, det er synd for de hvalpe som kommer ud af det og får skavanker gennem hele deres liv smiley Jeg fortryder sådan på min hunds vegne, og at du er så ung og måske ende op med 5 hvalpe du ikke kan komme af med bare..... LAD VÆRE!!!

• #23   1. mar 2013 Der skulle self have stået vist bedre og aldrig støtte...

• #24   1. mar 2013 Jeg synes altså i ret hårde, jeg læser i hvert fald ikke TS indlæg som at de VIL parre dem men at de havde snakket om det for sjov, og det er vel tilladt at snakke om ting og blive nysgerrig uden at der skal gøres noget ud af det man har snakket om.

Jeg snakker da os tit med min mor om avl på vores sheltie tæve, men altså det bliver da ved snakken.

• #25   1. mar 2013 Anya - hun skriver da selv, det er ikke for sjov ?

• #26   1. mar 2013 Jamen er det ikke bare fordi at Krumme skrev at man ikke avlede for sjov?
    - Sådan læste jeg det, men det kan da være jeg har overset noget smiley

• #28   1. mar 2013 Asta, det kan godt blive rigtig farligt for Sussi, og hvis hun ikke skal føde selv, kan det komme til at koste mange tusinde af kroner.
    Og så kræver det at man kan holde øje med hvalpene hele tiden, og det er svært når man stadig går i skole.

• #30   1. mar 2013 Og jeg håber inderligt ikke at en 12 årig selv må bestemme om hendes (familiens) hund selv skal have hvalpe, eller ej!

• #31   1. mar 2013 Selvfølgelig bestemmer en 12-årig ikke selv over familiens hund.

• #32   1. mar 2013 Mon ikke den kære 12-årige pige har fanget nu, at det ikke er så god en idé..?

Måske skulle nye indlæg, hvor alt det ovenstående gentages, holde her, tænker jeg?

Bare sådan så hun ikke føler sig bombarderet fra alle sider.

Der sidder forhåbentlig et klogt hovede på pigen og som 12-årig taler man jo om så mange scenarier med sine veninder og det her var vel et af dem smiley

Og uanset om hendes forældre ved, om de sludrede om det eller ej, så kunne man jo også tolke pigens spørgsmål som nysgerrighed på livet og på at blive klogere på det med hunde smiley

Og jeg tror, at hun nu er lidt klogere på det, hun spurgte om..mon ikke smiley

• #33   1. mar 2013 JA det er rigtig farligt. Så lad hellere være..

• #34   1. mar 2013 Nej regner nu heller ikke med hun selv bestemmer!
    Men nogle forældre aner jo intet om hvad deres børn foretager sig med hundene, bare ta' dem der springer tårnhøjt med deres hunde, i snore og over farlige redskaber, osv.

• #36   1. mar 2013 Tak Pernille for de fornuftige ord.
    Til Alle
    Der er ikke hvalpe på vej. Det er to piger som har leget med TANKEN om at deres hunde måske kan få hvalpe sammen. Kan i ikke huske da i var på den alder?
    Venligst stop flere negative kommentarer.

Mvh Helle Astas MOR

• #37   1. mar 2013 DERFOR bør der være en aldersgrænse på HG!

• #38   1. mar 2013 Birgitta - Nej det ved jeg godt, er bestemt heller ikke fortaler for at man bare skal avle på alt. Synes helt bestemt at dette skal overlades til kenneler som har styr på det hele og papirne i orden, så man ved helt præcis hvad man får.. Vi har Sylvie uden tavle, og det er bestemt sidste hund uden en FCI godkendt tavle.. Nu var det bare fordi jeg undrede mig over hvorfor hanner egentlig er størst, da det egentlig ville give mere mening hvis tæven er størst eftersom hun skal føde.. Men ja, ved som sagt ikke ret meget om det, så muligvis giver mit spørgsmål ikke så meget mening og er muligvis en lidt dum undring smiley men man er jo nødt til at spørge hvis man vil lærer nye ting smiley

• #39   1. mar 2013 -T-
    Éller alternativet kunne jo være, at folk forstod at diffentiere deres formuleringer alt efter, hvem de sad og skrev til... smiley

• #40   1. mar 2013 Det kan vi jo ikke vide Pernille - alderen på HG er jo ikke cpr valideret så jeg kan lyve mig ligeså 10årig som 81årig..

• #41   1. mar 2013 F&Z
    Det har du ret i smiley
    Men jeg smutter ofte ind lige og kigger, før jeg svarer, så jeg ved, hvilket udgangspunkt det er..
    Og når der står smiley

"Hej jeg hedder Asta;)
    Jeg har 3 katte, 3 ørkenrotter og en hund.
    Jeg går til ridning en gang om ugen"

Så føler jeg mig ret sikker i min tolkning af, at der er tale om en pige på 12 smiley

• #42   1. mar 2013 Altså, det er da ikke altid man går ind og tjekker hvem der har lavet indlægget (Det gør jeg ikke, ved jo ikke med andre) men synes bare ikke at man altid kan/skal tage så meget hensyn, hvis man er på et forum og skriver må man også forvente at det ikke er alle som stryger en med hårene, og især et emne som dette som kan få alle op ad stolen..

• #43   1. mar 2013 AnneMarie

Hvis en 12-årig piges nysgerrighed på livet og hunde "for folk op ad stolen", så synes jeg vitterlig, det er en frygtelig skam! smiley

At banke så mange negative kommentarer afsted kan danne grundlaget for at dræbe enhver nysgerrighed hos børn og unge..af frygt for, hvordan de folk de spørger vil reagere.

Tænkt næste gang hun ønsker at blive klogere eller få råd omkring hunde ...så tvivler jeg da lidt på, at hun "tør" spørge herinde..

Men måske er det bare langvarigt arbejde med børn og unge, der farver mit syn på, hvordan man bør tackle deres nysgerrighed på livet, så man besvarer spørgsmålet samt bibeholder deres glæde og tiltro til verden..
    Men i så fald vi jeg tage imod mit farvede syn med kyshånd.. smiley

• #44   1. mar 2013 Hvad skulle det nytte at få aldersgrænse på? Folk kan jo alligevel snyde med deres alder, og så er vi jo lige vidt.

• #45   1. mar 2013 Og det var da så lidt Astas mor ..
    Jeg håber ikke, at din datter nåede at tage det hele alt for nært..

• #46   1. mar 2013 Pernille, jeg kan godt se hvad du mener, og du har da ret i at Det er en skam de nok ikke liiige vælger dette forum næste gang, men så kunne det jo også være de ikke skulle have været her inde til at starte med og så vente til de bliver lidt ældre så det er nemmere at takle hvad der bliver skrevet.. Som jeg læste det første indlæg lød det ikke på mig som en undring men som om de faktisk gerne ville avle på denne tæve, og senere bliver der også skrevet at det ikke er for sjov..

Der har været mange tråde om avl den senere tid og efter start indlægget kan jeg altså ikke vurdere at hun kun er 12, men det kunne godt være endnu en af de endeløse mange tråde fra folk der vil lave hvalpe for "sjov" fordi deres hund er sød osv.

Men måske det er min fejl ikke at først gå ind og tjekke hvor gammel pigen egentlig er, inden jeg ryster på hovedet og tænker endnu en..

Og når man er 12 og er nysgerrig om den slags kunne man jo spørge sine forældre eller bruge Google.. Det havde jeg da gjort i den alder, eller jeg var nok gået på biblioteket, men det er jo en helt anden sag smiley

• #47   1. mar 2013 Jeg er nød til at henstille til at der holdes en ordentlig tone herinde, jeg kan godt se at det kan være svært at vide, om det er ramme alvor eller ej, men ts skriver faktisk i starten af tråden at de har leget men tanken om, om det ville være en ide og i parantes for sjov...altså ikke at det skulle være for sjov at avle, men at tanken dvs spørgsmålet er for sjov.
    Derfor har der ikke været nogen grund til den tone der har været ført.

• #48   1. mar 2013 Kommer vist virkelig an på hvordan man læser de !!!

• #50   1. mar 2013 Nu kender jeg familien personligt, og jeg VED at forældrene er ansvarlige og ikke bare lader deres datter lave hvalpe på deres hund.

• #53   1. mar 2013 F&Z
    Du har fuldstændig ret!
    Læser jeg det med "voksne øjne", så synes det såmænd ikke galt.
    Men læser jeg det med en 12-årig piges øjne, så er det noget lidt andet..og rent personligt var det derfor jeg tænkte, at de 15-16 stykker, der havde svaret måske var nok tilbagemelding for hende smiley

Anne Marie
    Man kunne jo også se sådan på det, at et forum som dette giver børn og unge mulighed for at lære en masse af andre end blot forældrene - og en søgemaskine smiley
    Men det fordrer jo, at folk er åbne overfor, at yngre mennesker også skal være herinde samt tages imod ud fra den alder, de nu har smiley

Krumme
    Ja det ville være rigtig smart med et system hvor alderen stod i indlægget eller lign smiley

• #54   1. mar 2013 Jeg synes nu heller ikke at tonen har været slem i denne tråd, men ja måske for en på 12..

Som krumme skriver kan det bare ikke være rigtigt at man skal ind og kigge på hver en profil først, muligvis en god ide med at alderen bliver vist..

Men jeg synes det er lidt svært, for er splittet lidt i det.... Synes ikke man kan/skal tage hensyn til alt og alle på sådan et forum som det her, hvis man laver en tråd eller et indlæg må man kunne tage det der kommer eller kunne sortere det fra man ikke kan bruge til noget, og det må være SÅ svært for dem som virkelig har forstand på/kæmper for fx. God avl at de skal vende og dreje hver en sætning og hvert et ord for hvis nu nogle kunne komme til at føle sig stødt...

Men på samme tid.. Ja der burde være plads til alle lige meget alder og baggrund.. Og kan da godt se at det i virkeligheden er et godt sted til at finde information og lærer en masse om hunde.. Men man må kunne finde en gylden mellem vej så.. Som fx alder under bruger navn..

• #55   1. mar 2013 Jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan tro at de faktisk VIL parre hundene. Sætningen TS bruger;

"Laura og jeg har snakket om, (lidt for sjov) at parre min hund...."
    ^^ Dette led i sætningen indikere, at de har snakket om det for sjov, og ikke fordi der var noget i det udover nysgerrighed.

Så jo baseret på det synes jeg tonen har været hård.

• #56   1. mar 2013 Jeg læser det absolut ikke som tankespind, og slet ikke da hun derefter selv afviser at det er for sjov..

Modtageren bestemmer budskabet ellef hvordan var det nu ?

• #58   1. mar 2013 Krumme, pigen er 12 år, du kan virkelig ikke forvente at hun sætter kommaer rigtigt?
    - Det kan ikke engang voksne mennesker finde ud af ..

• #60   1. mar 2013 Så er vi tilbage til om det er fair at vi skal have "skæld ud" for ikke at tjekke (og tro på) alder af afsender - og derefter ikke overveje om kommaet er sat forkert ?

Det bliver et svært forum at være på....

• #61   1. mar 2013 Krumme dvs. i din omgangskreds er der KUN folk der er grammatisk perfekte?

• #64   1. mar 2013 Gud hvor synes jeg bare folk herinde ALTID antager det negative og forkerte, især hvis det omhandler ømme emner herinde som avl og blandingshunde.

Det er ærgeligt.

• #66   1. mar 2013 Hold nu da for pokker OP med at gøre enhver debat til en eller anden lektion i korrekt morale.....!
    Det er til at brække sig over.... Grow the F... up....

Vi er alle forskellige... dette forum er fyldt med forskellige mennesker, og kan man ikke klare, at "høre"forskellige vinkler og forskellige måder at udtrykke sig på....
    Ja så sluk dog for den computer!!!

• #68   1. mar 2013 Rygklapper T med et smil smiley

• #69   1. mar 2013 Tonen er okay, Asta stillede et spørgsmål på et åbent forum, så må man også forvente at folk siger deres mening. Vi kan godt se at seriøse og dedikeret hunde folk og avlere, kan misforstå spørgsmålet, Astas spørgsmål herinde udspringer af at jeg blankt har afvist ideen, med henvisning til at hannen er for stor. Så ville hun høre andres mening. Den har hun så fået.
    Mvh Helle (Astas mor)

• #70   1. mar 2013 Hvorfor kører trådene altid ud i noget, der aldrig er sket/skrevet..?
    Og bliver blæst op til meget mere end det er...

F&Z
    Hvem taler dog om, at I skal have "skæld ud" ?
    Min første kommentar herinde bundede i, at der var 15-16 stk der havde svaret pigen.
    Og set med en 12-årig piges øjne kunne det måske være lidt overvældende
    (det er jo så en anden snak om børn skal være herinde)
    Men derfor skrev jeg i hvert fald, at hun nok nu havde fanget, at det var en dårilg idé.
    Og der er indtil flere smileyer at finde i mine indlæg, som meget gerne skulle indikere at jeg i hvert fald ikke skælder ud...så ved jeg ikke med andre selvfølgelig.

-T-
    Ved ikke hvad jeg skal sige, der kan matche din måde at formulere dig på..måske - uddeler gerne en brækpose, hvis ikke du kan holde til det, der bliver skrevet .. ??..
    Men for at bruge egne ord i stedet for, så er det da ærgeligt, at du tager de ting der bliver skrevet sådan..
    Ved jo ikke om du hentyder til noget, jeg har skrevet, så det er lidt svært at svare yderligere på.
    ------------------------------
    Og ja man aner ret hurtigt som ny bruger, at rygklapperi er der nok af herinde smiley
    Længe leve thumps up ik smiley
    ---------------------------------

Birgitta
    Jeg synes personilgt dit svar til pigen var ganske fint...
    "øøøøhh"" var måske ikke så positiv en indledning, men derudover kom du med en ret god forklaring, synes jeg.

• #71   1. mar 2013 Det er ligesom at få karakterer i skolen, synes jeg? En bedømmelse af hver enkelts udsagn........ Brings back memories from the past.

• #72   1. mar 2013 Hvad har rygklapperi med noget at gøre ? Og hvor ser du at jeg mener at du skælder ud Pernille ?

• #73   1. mar 2013 Hvad med et børneHG, hvor dem under xx år ka muntre sig lige så tosset de vil.... ??

• #74   1. mar 2013 En blinkene lygter rundt om deres profil billeder smiley

• #75   1. mar 2013 En = eller smiley

• #78   2. mar 2013 F&Z
    Jeg siger ikke, at du mener, at det lige er mig, der skælder ud..
    Du skrev : Så er vi tilbage til om det er fair at vi skal have "skæld ud" for ikke at tjekke (og tro på) alder af afsender"
    smiley
    Det var ikke lige til at genneskue, hvad/hvem du hentydede til, så jeg valgte bare at fortælle, hvorfor jeg selv havde valgt at skrive noget.

Og du spørger hvad det har med rygklapperi at gøre ? smiley
    Du skrev længere oppe : "Rygklapper T med et smil :D"
    Lige efter Krummes "AMEN T"
    smiley

Mette
    Hvis det er mit indlæg, du hentyder til, så synes jeg, du skulle tage at læse Birgittas indlæg igen og så forstår du forhåbentligt, at jeg faktisk blot bakkede hende op i, at jeg synes, det var ganske fint, det hun havde skrevet til pigen..
    Det går jeg ud fra, at man godt må, uden at det bliver vurderet som en "bedømmelse".. ?

Hvis én ude i den virkelige verden havde sagt til mig.."Ja jeg ved virkelig ikke hvad jeg ellers skulle have svaret ham i stedet for"... og jeg selv mente, at hun havde svaret pågældende ganske godt, så ville jeg sige det ..ligesom jeg gjorde nu til Birgitta.
    Det har intet med bedømmelser at gøre.

Desuden finder jeg det lidt underligt, at du faktisk ikke har været en del af tråden i form af at give gode råd til pigen osv, men at du popper op i tråden blot for at skrive noget, der egentlig ikke er af relavens for emnet.

Kommentér på:
parring af blading mellem yorkshire terrie og malteser

Annonce