1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hjælp! Hjælp!

Vi har de to dejligste hunde, og tæven kom i løbetid. Hun rendte rundt i trusser og så troede vi ikke hannen kunne komme til men det kunne han desværre smiley et styk vellykket parring. Så nu vil jeg høre hvor stor chancen er for hvalpe? Vi skal selvfølgelig have hende scannet, men ville lige høre? På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!
  • #1   3. mar 2013 Hvor længe siden er det? Abortsprøjte. Og trusser er slet slet ikke nok. Hundene skal holdes adskilt.

• #3   3. mar 2013 8 dage siden. Og det ved vi også nu det er de også frem over

• #4   3. mar 2013 Nej min datter hedder Mercedes smiley

• #5   3. mar 2013 Men synes bare når jeg læser om den sprøjte kan jeg finde mere dårligt end godt

• #6   3. mar 2013 Så er det en abortsprøjte...... Lad være med at sætte flere hvalpe i verden. Markedet er mættet smiley

• #7   3. mar 2013 Nej, den nye sprøjte er der ikke nævneværdige bivirkninger ved. Den gamle var der.

• #11   3. mar 2013 hold nu op med at sætte flere hvalpe til verdenen, fordi i ikke er ansvarlige! vil vædde med hundene ikke er tjekket for det de skal tjekkes for. er det blandinger? ABORTSPRØJTE!

• #13   3. mar 2013 meget muligt at man kan lære af det, men selv mig som ikke har to hunde af modsatte køn ved at man ikke skal lade sig narre af at hanhunden kan stå under maven på tæven, at tæven har trusser på osv. det kan sagtens ske alligevel. beklager, men det sker snart for tit til man bare kan trække på skuldrene og sige, nå man så ved jeg det..

jeg håber at TS vælger det rigtige, og ikke lader sin tæve få de hvalpe.

• #15   3. mar 2013 jeg vil ikke angribe. det første jeg skrev var fordi jeg læste indlægget som at de ville have hvalpene på hunden nu det var sket og at for eftertiden vidste de at trusser ikke var nok.

TS spørger om hjælp, og det prøver jeg ved at skrive jeg synes de skal give en abort sprøjte.

• #17   3. mar 2013 Når tæven er ude af sin løbetid, giver I den en abortsprøjte. Alizin, som man bruger i dag, er så godt som uden risiko og den lillebitte risiko, det jo er ved al medicin, overgås LANGT af alle de risici, det kan være ved drægtighed, fødsel og diegivning.

Man kan også vente med sprøjten, til man har scannet (ca 4 uger efter parring), men det er klart, at jo længere man venter, desto mere vil hunden reagere på aborten.

• #18   3. mar 2013 Hej Sabrina,

Ja, du har nu fundet ud af at "Hvor der er vilje er der vej" smiley Trusser er ikke nok til at holde hundene fra hinanden, - de skal holdes i hvert sit rum hele løbetiden og lidt til og når de skal være alene hjemme, skal man være sikker på de ikke kan få døre, vinduer osv. op smiley Kender en hund som i løbetiden gerne bryder vinduer osv. op for at komme ud og på herrejagt.

Jeg ville ringe til dyrlægen i morgen og forklare situationen og så ta' derind og få givet hunden en abortsprøjte.
    - De er så langt i dag at det ikke er farligt at give hunden det og jeg ville ikke turde vente til hunden er blevet scannet, men det er så bare mig smiley

Hvis I ikke senere har planer om at hundenes skal bruges i avlen, var det måske en idé at ta' snakken om neutralisering når I er dernede hos dyrlægen?! Så får I ikke de her problemer igen en anden gang.

Et kuld hvalpe er en dyr og hård omgang, - jeg vil ikke lyve og sige det ikke er skønt også med hvalpe i huset smiley De ER da søde og kære osv. - men de kræver meget og det er hårdt arbejde og skal planlægges, både tidsmæssigt og økonomisk - og man skal være forberedt på at man risikerer ikke at kunne få dem afsat m.v.

Noget helt andet, hvor er det dog ærgerligt at man gang på gang ser folk tillægge andre nogle motiver uden at have nogen form for belæg for det - det bliver ofte grebet ud af den blå luft og serveret på en meget usmagelig måde.
    - Synes alle parter får meget mere ud af at man hjælper hinanden på en god og rolig måde og så folk tør spørge om råd herinde igen en anden gang.
    Det er da meget sjovere at hjælpe hinanden end angribe hinanden smiley

• #19   3. mar 2013 hvis der er tale om det jeg skrev, undskylder jeg hvis det blev modtaget som et angreb. men jeg læste indlægget som at de ville beholde hvalpene, og at de nu bare havde lært at det ikke var nok med trusser.

men ja, mit forslag er stadig abort sprøjte...

• #20   3. mar 2013 Jeg ville lytte til en dyrlæges råd:

*Når tæven er ude af sin løbetid, giver I den en abortsprøjte. Alizin, som man bruger i dag, er så godt som uden risiko og den lillebitte risiko, det jo er ved al medicin, overgås LANGT af alle de risici, det kan være ved drægtighed, fødsel og diegivning.

Man kan også vente med sprøjten, til man har scannet (ca 4 uger efter parring), men det er klart, at jo længere man venter, desto mere vil hunden reagere på aborten.*

• #21   3. mar 2013 Vi er ikke interesseret i at få hvalpe.. Vi ved at det var en fejl fra vores side smiley ville bare lige spørge nogle kloge hoveder til råds smiley

• #22   3. mar 2013 okay, det lyder meget fornuftigt! smiley hvornår skal hun scannes?

• #23   3. mar 2013 Jamen tror jeg læste noget om man kunne se det på scanning 21 dage efter passer det eller er det mig der har misforstået noget?

• #25   3. mar 2013 Enig Rollos Dyr men skulle TS få hvalpene så er der jo kun det ene kuld + 2 forældre hvor man ser andre der har 10 hunde med flere kuld på kryds og tværs også af racer bare for at få lidt penge ud af det.......

Og enig med resten i abortsprøjte er svaret og det er ene og alene fordi det ikke er planlagt.

• #26   3. mar 2013 Nogle dyrlæger kan scanne ned til 21 dage, men det er langt fra alle! Og det kræver desuden, at man har styr på, hvornår tæven har haft ægløsning. En parring kan godt ske op til en uge før ægløsning, hvor sædcellerne så ligger og venter til æggene er klar. På denne måde kan tæven være 14 dage drægtig på et tidspunkt, hvor man tror den er 21 dage henne. Derfor bør man vente mindst 4 uger, før man scanner.

En simplere løsning er, at man giver sprøjten ved endt løbetid.

Kommentér på:
Hjælp!

Annonce