Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Herpes vacc for og imod ?
  • #1   9. aug 2016 Jeg herpesvaccinerer ALTID.
    Jeg skal ikke miste et kuld hvalpe fordi jeg ville spare en vaccine til fem hundrede kroner..

• #3   9. aug 2016 er godt nok ikke opdrætter, men i 2011 da jeg søgte skottehvalp gik flere tæver tomme, eller absorberede hvalpene ... man mente det skyldtes en herpes epidemi i racen, å tænker det er et træls sted at spare.

• #4   9. aug 2016 Jeg får altid vaccineret. Det er meget små penge i forhold til hvad der ellers er af udgifter. Jeg ville slet ikke kunne tilgive mig selv hvis min tæve føder et kuld ellers sunde og velskabte hvalpe og de så dør af herpes i de første uger. Har fået fortalt at de skriger meget mens de bliver svagere.

• #5   9. aug 2016 Vaccinen er i restordre og har været det længe. Så held med at finde vaccinen..
    Jeg ville til en hver tid bruge den hvis muligt!

• #6   9. aug 2016 Min dyrlæge her den, så den er fundet smiley

• #7   9. aug 2016 Skynd dig at få dem reserveret til dig så smiley

• #10   9. aug 2016 Jeg har aldring vacc imod herpes, men har igennem Facebook fulgt ud i nogle opslag om herpes. Også spurgte jeg mig dyrlæge om dem også skulle jeg lige tænke igennem til på fredag. Min dyrlæge har mange så der er nok til mig også smiley
    Men har ikke hørt om nogle negative konsekvenser ved vacc. også blev jeg nysgerrig om der var nogle ? smiley

• #11   9. aug 2016 Der er ingen bivirkninger ved vaccinen. Der er til gengæld masser af dårlige historier fra folk, der ikke har vaccineret. Så valget er uhyre simpelt, tænker jeg.

• #12   9. aug 2016 Måske man lige skulle minde sin dyrlæge om, at vi om et par uger gerne vil have 2. herpes vacc, hvis de ligefrem er ved at løbe tør herhjemme smiley

Vi har brugt herpes vacc. de sidste 3 kuld, før det døjede vi med at tæverne gik tomme - vi lavede blodprøver på dem, og der var ikke spor af herpes, men derefter gik vi også til at vaccinere dem og har ikke oplevet dem gå tomme siden.
    - Nu prøver vi igen, og med en ny hanhund, så er lidt spændt, hanhunden har ikke præsteret noget før.

Kan ikke se hvorfor ikke bruge den - vi er inde til sundhedstjek alligevel, så får hun 1. vacc, så er det tid til røntgen, og der får hun 2. vacc smiley Det er en rar "sikkerhed" at have. Ikke at vi har oplevet herpes før.

• #13   9. aug 2016 ALTID ! smiley

• #14   10. aug 2016 Jeg har brugt det til de senere kuld og ser ingen grund til ikke at gøre det.

Det er underligt, at det skulle være så svært at producere vaccine nok. Da jeg brugte det første gang for en 8 - 9 år siden, var der også problemer med at skaffe det.
    Der er helt sikkert flere og flere, der bruger det, men alligevel. Man må håbe der på et tidspunkt bliver fremstillet et konkurrerende produkt, så kan det være vi slipper for mangel på vaccine.

• #15   10. aug 2016 Der er jo statistiker om hvor mange kuld der bliver lavet om året (DKK). Så kan man jo se hvor mange man cirka skal have smiley
    Min dyrlæge købte mange hjem sidst, så hun har et lær af herpes vacc. smiley

• #16   10. aug 2016 I adskillige år var jeg den eneste opdrætter hos min dyrlæge, der brugte det, og så er der jo en grænse for, hvor meget man køber hjem af dyr medicin, som på det tidspunkt købtes i 10 pak stykker. Så ofte har jeg heller ikke kuld.

Det kan have ændret sig nu, men jeg har kørt til Birgitte Schjødt for at få den første vaccine og så bestille en mere hjem derfra til den anden vaccine.

Jeg tror mange steder, har det været noget, man skulle gøre opmærksom på i rimelig tid, så dyrlægerne kunne skaffe det hjem. Den gang vi ikke kunne få, var der simpelthen ikke noget at få fra fabrikken.

Kommentér på:
Herpes vacc for og imod ?

Annonce