Hvordan er det nu lige det er at have hundehvalp??? Hvordan er det nu lige det er at have hundehvalp???
Vi står og skal have en hundehvalp her sidst i marts.
Alt er forberedt, bestilt hjem og jeg har kontaktet mit forsikringsselskab til kattene, for også at få Tsuki forsikret for hele molevitten. Hun er en akita med stamtavle, og kommer fra en kennel i Spanien.
Men pludselig har jeg bare glemt alt om praktiske huskeregler og gøremål, når man har en hvalp.
Jeg ved godt de skal ud om natten, og jeg ved også godt, hvordan man kan træne alene-hjemme osv. Men derfor vil jeg nu alligevel godt høre, om I nogle gode fif til de forskellige ting og "at få en god hund" ud af hende
I får lige et billede af prinsessen
sep 2017
Følgere: 547 Emner: 157 Svar: 10.816
Overvej hvad der er vigtigt for DIG, og opdrag ud fra det. Hvad er ufravigeligt for dig, både i hjemmet og udenfor, og hvad er ikke så vigtigt. Lav en liste over de ting, som du gerne vil have den skal kunne acceptere (køre i bil, gå ved en barnevogn/kørestol) og sørg for at få det arbejdet ind i jeres rutiner så tit I kan. Hvis I bor centralt, så væn den til larm, så nytåret bliver en god oplevelse - du kan få fat i nogle gamle grydelåg, binde reb i og lege med dem, tage den med på skydebanen osv.
Nå ja, og få dig meldt til et hvalpehold allerede nu - der er rift om pladserne.
Og igen, nyd det
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.527
Derudover ville jeg finde én - og kun én - person i netværket, som har god erfaring og hundeforståelse, og som I er enige med ift. træningsmetoder, og "måden at have hund", og så bruge denne person til sparring, hvis der kommer udfordringer.
Jo flere man spørger, jo flere forskellige svar får man, og jo mere forvirret kan man nemt blive
Hvis I kommer på hvalpehold et sted, hvor I har god kemi med instruktøren, så kunne det evt. være ham/hende, I brugte
aug 2007
Det er SKØNT at have hundehvalp.
Min den yngste fylder 6 måneder her om lidt, og det har virkelig være nogle dejlige måneder med ham.
Så glæd jer
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Han har virkelig fået øjnene op for mig om HVOR forskellige hvalpe er , også indenfor samme race, han var simpelthen ren djævelskab og nuttet når han sov, haha.
Nu er han knap 9 måneder og ved at være nogenlunde fornuftig i hovedet , men puha jeg synes altså det har været voldsomt hårdt, og ikke kun hyggeligt og rosenrødt som mange altid fremstiller det .
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.515
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Det er en fryd og en fornøjelse og helt igennem fantastisk at have hvalp
Også når den hopper på bordet efter din aftensmad, graver huller i hønsemøddingen og i øvrigt synes halvsovende dobbelthager er verdens bedste legetøj.
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 266
Prøver at komme i kontakt med hold/træner, det er bare dødt - måske pga. covid-19. Vil helst undgå at skulle køre langt efter træning.
Kartoffelmel havde jeg ikke tænkt over - tak!
aug 2007
Hvordan er det nu lige det er at have hundehvalp???