{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Udspring fra pasningstråden {{forumTopicSubject}}

Jeg har fulgt med i tråden omkring pasning.

Jeg har taget en beslutning om, at når Albert ikke er her mere, så har jeg brug for en hundepause på ubestemt tid.
Jeg har lidt for meget at slås med psykisk og fysisk.

Men jeg ved ikke om jeg helt kan undvære det, og havde så tænkt, at havde nogen brug for pasning af deres hund/hunde, ville jeg enormt gerne kunne hjælpe.

Det er selvfølgelig med forudsætning af, at jeg ikke skal noget i perioden, at jeg føler at jeg selv kan håndtere hunden, dens levestil og hensyn og at vi har mødtes inden osv osv.
Det var ikke noget jeg skulle have noget for, men blot min måde at nyde selskabet af en hund/hunde igen.

Hvad tænker i om den måde?

Jeg har tidligere passet hund, både for nogen jeg ikke kendte i forvejen, og for nogen jeg kender. Det har både været staffer, bull terrier og en puddel. Jeg synes det var et kæmpe privilegie at lære racerne at kende på den måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udspring fra pasningstråden
  • #1   28. sep 2021 Lyder som en god idé. Dog skal du være OBS på forsikringsforhold.

  • #2   28. sep 2021 Super du skriver det Louise. Er det mig der skal have en forsikring på det eller hvordan?

  • #3   28. sep 2021 Du kan ikke tegne en forsikring som dækker andre folks hunde, så simpelt er det;) hundens ansvarsforsikring dækker hvis din pasningshund løber over til din nabo og tømmer Hans hønsegård, ødelægger den noget hos dig er der intet som dækker, du betragtes nemlig som besidder hvis du passer hunden, dvs forsikringen dækker ikke;) er hunden sygeforsikret dækker denne forsikring som normalt men er den ikke sygeforsikret og hunden brækker et ben mens du passer den, så kan du ikke tegne en forsikring der dækker.

  • #4   28. sep 2021 Super. Tak for det Bodil smiley



  • #5   28. sep 2021 Jeg er faktisk i tvivl, det er derfor du skal undersøge det. Du inviterer jo hunden ind og tager muligvis penge for det. Så tænker jeg at der er noget med forsikringen. Men tal evt med dit forsikringsselskab. Hunden kan jo gøre skade på dine ting, men der kan jo også ske noget med hunden.

  • #6   28. sep 2021 Konkret svar. Det var godt Bodil. Jeg var ved at skrive da der kom en kunde smiley

  • #7   28. sep 2021 Det var da en god idé, og det er lige præcis hvad jeg selv har gjort tidligere - fik ikke noget for det, men til gengæld var der heller ikke andre forventninger til mig end at jeg skulle gøre det når jeg havde lyst, havde tid osv. smiley

    Man kan jo lære nogle søde hunde at kende, og stadig nyde godt af en hunds selskab uden at slippe det helt, men uden det konstante ansvar hvis man har brug for en hundepause. Det tror jeg absolut der er ejere, der kunne være interesseret i.


  • #8   28. sep 2021 Bare lige for der ingen misforståelser er, så ville jeg IKKE tage penge for det smiley
    Det ville være for stadig at have hund i livet, indimellem smiley


  • #10   28. sep 2021 Det var også min tanke, at det er uforpligtende når det er for en kort periode

    Og går alt nu godt, kan man jo være fast sitter hvis det er.

    Jeg tror nemlig ikke, at jeg kan undvære det at have hund sådan helt smiley


  • #11   28. sep 2021 Det lyder da som en rigtig god ide! Og en god måde at have hunde på i sit liv på en mere uforpligtende måde. Jeg ville også være tryg ved at sende min hund afsted hos nogen, der tidligere havde haft hund (og hvor jeg havde et godt indtryk af dem)

  • #12   28. sep 2021 Der hvor vi boede før havde vi en sød hund vi ofte passede, typisk et par dage om måneden minimum, og det var så hyggeligt. Vi nød hans ekstra selskab når det var og ejeren havde fuld forståelse for at det kun var når det passede ind! smiley

    Da ejer boede lige rundt om hjørnet endte det med vi fik en ekstra nøgle, og så kunne vi selv hente ham. Det var ikke noget vi fik betaling for, men vi har da fået chokolade og vin et par gange om tak, når vi havde passet ham i flere dage. Det var dog ikke noget vi forventede smiley

    Vores nye naboer har haft hund selv de sidste 30 år, men har nu grundet deres alder valgt det fra - de kommer engang imellem og spørger om de må låne Karla til en gåtur og lidt hundetid. Det synes jeg selv er så hyggeligt og jeg kan se det giver dem stor glæde at have lidt hund i livet igen smiley


  • #14   28. sep 2021 Eifos, det var lige i min ånd også smiley

    Jeg håber selvfølgelig at blive klar til at få min egen igen en dag, men jeg er nød til lige at tage en pause, og ville elske at kunne hjælpe andre, men jo også mig selv smiley


  • #16   28. sep 2021 Ej Isabelle, det var en kæmpe ære hvis det var smiley tusind tak og jeg ville sandelig gerne være barnepige for dine smiley



  • #18   28. sep 2021 Du måtte også gerne passe min Skinke, men jeg tænker du bor lidt langt væk. smiley

  • #19   28. sep 2021 Ej tak smiley
    Ellers må i sige til, hvis i skal i nærheden af Nordjylland og slå jer løs smiley


  • #20   28. sep 2021 Vi kommer gerne til Nordjylland for at du kan nusse hunde.

    Jeg synes det lyder som en fantastisk ide og jeg ville da altid elske at have en ekstra hundenusser i mit liv.


  • #21   28. sep 2021 Hvor lyder det hyggeligt smiley
    I skal være så velkomne


  • #22   28. sep 2021 Yeah så kører jeg ud og kigger på jeres ørne-reservat. smiley Jeg ville så gerne have set det sidst jeg var i jylland, men der var ingen alternativer til at have Ziva med - og hendes jagtinstikt skal ikke med i et fuglereservat. Det ville ikke være en fornøjelse for nogen parter.

  • #23   28. sep 2021 det lyder da lige som det mange står og mangler ... jeg ville også gerne kende en som dig i nærheden af os ... der er vidst en hjemmeside for hundesittere, hvis man ønsker at gøre det så andre kan søge en ..

    jeg har også tænkt at tage hundepause den dag de 2 ikke er her mere, alt efter eget helbred, men er det ok ville vi gerne rejse lidt mere inden vi bliver helt gamle og ikke kan .. har så overvejet at skrive i områdets gruppe efter hunde der trænger til en luftetur, eller netop hvis nogen med hunde måske skal noget hvor pasning og evt overnatning er et behov ..


  • #24   28. sep 2021 #22
    Er det dette du gerne vil opleve?
    https://eagleworld.dk/?gclid=CjwKCAjw-sqKBhBjEiwAVaQ9a2HuiHauJtTk5HSLVxBL0VFGKmTIiNAtnIG8sAimJ3tG6Soc8ZB3HRoCZ1oQAvD_BwE

    Der har jeg slæbt mine forældre med op og det var en fed fed oplevelse. Der ville jeg i hvertfald ikke tage hund med for nogle af ørnene hopper rundt mellem publikum smiley

    Hanne, tror ikke jeg vil skrive mig op nogle steder, men hvis nogen kender mig, og hvis jeg ser et opslag, så vil jeg tilbyde det, hvis jeg mener jeg kan være et match smiley


  • #25   28. sep 2021 Må jeg forslå du gør som os, og bliver fodervært for f. Eks førerhunde eller servicehunde. Vi valgte servicehundeforeningen fordi de kun skal være hos os 2-3 måneder. Det er så givende og man hjælper folk og hunde med at få et godt liv.
    Et billede af "vores" lille fantastiske Z.


    profilbillede
  • #26   28. sep 2021 Det er også en fantastisk gave, at kunne hjælpe på den måde smiley
    Men jeg ønsker at holde pause fra hund i min hverdag. Jeg har lidt at kæmpe med, hvor jeg lige skal have det bedre og med større overskud smiley
    Samtidig knytter jeg mig nok også lidt for meget.

    Den puddel jeg passede knyttede jeg mig ret meget til, på sindsygt hurtig tid. Hun gik lige i hjertet på mig. Trods at jeg ville skulle ændre ting i min hverdag, hvis jeg ejede hende, så var jeg klar til det hvis det var.
    Det var selvfølgelig ikke på tale, hun skulle hjem igen, men efter lidt mere end en måned, gjorde det vildt ondt at hun skulle afsted.

    Det var kun pga hendes reaktion da hun så sin ejer at jeg var helt okay med det smiley
    Hun skreg helt vildt da hun fandt ud af, at det var ham der bankede på døren smiley


  • #27   28. sep 2021 Jaaa - det er lige præcis der! smiley
    Det ser fantastisk ud og alle siger, at det har været nogle vilde oplevelser.
    Jeg havde bare taget hundene med på vandreferie, så jeg kom aldrig derind.
    I 2022 skal jeg helt sikkert opleve det smiley
    Så vildt at få lov at opleve, at de kommer så tæt på.


  • #28   28. sep 2021 Ja det er stort og selvom at man ved det er nogle store fugle, så bliver man overrasket. Det var en super fed tur, og jeg vil også have mine børnebørn med derop en dag smiley

  • #29   28. sep 2021 Jeg ville elske at have sådan et sted til gensidig “pasning” smiley smiley

    Min kæreste har en kammerat, Jørgen, der grundet sygdom (psoriasis) ikke kan have egen hund, da han med jævne mellemrum er indlagt i længere perioder, når han skal indkøres i endnu en ny slags medicin smiley Han er på forskellig slags forsøgsmedicin.

    Jørgen ELSKER at passe Svende og Svende elsker at blive passet der smiley
    Han får nogle gode lufte ture, må ligge bag røven i sofaen, fylde i sengen og spise med til aftensmaden smiley

    Jørgen vil ikke have penge…det får han så ikke, men så giver Svende julegave i stedet smiley smiley


  • #30   28. sep 2021 Hvor er det dejligt Linda smiley

    Jeg har jo været så heldig at have en familie der altid gerne ville passe. Min far ville dog blive ganske mopset, hvis han ikke blev spurgt først smiley

    Så håber jeg en dag ville kunne hjælpe nogen og jeg ikke behøver at undvære helt smiley ren win win


  • #31   28. sep 2021 Min mor plejer også at passe Svende, men skal vi noget sammen, så er det virkelig rart at have en, der kan hjælpe smiley

Kommentér på:
Udspring fra pasningstråden

Annonce