693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Allergi-svamp-retriever Allergi-svamp-retriever

Jeg har en kollega der har en labrador, den lider af svamp i ører og på poter ... der tales jo selvfølgelig allergi og den skal udredes, men er der nogle ting der mere overvejende giver allergisymptomer som svamp, og er der nogle allergier labberne er mere disponerede for ?

min er allergisk overfor fisk og kylling, men det giver kløe, labben klør ikke, men kan det være det samme man er allergisk overfor, men med forskellige reaktioner ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi-svamp-retriever
  • #1   9. jun 2023 hej smiley
    Jeg har en flatter som også døjer med ørerne men efter jeg helt har skippet kylling er det blevet meget bedre
    jeg har ladet mig fortælle and kylling er det som er det værste til at fremkalde allergi og derefter fisk som du selv skriver
    Ollie havde svamp i øreerne og kløe - men ikke noget med poterne smiley
    Jeg foder i dag kun med foder med hest

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 541
    #2   9. jun 2023 Kylling, okse, laks, inogle tilfælde endda lam kan være skyld i allergi.og kornfrit foder er mange gange at foretrække, da lagermider findes i kornfoder. Dog kan kartoffel også give allergi hos nogle.

• #3   9. jun 2023 tak for svar, det vil jeg lade gå videre ...

jeg har også hørt at kylling er noget af det værste og det er bare i SÅ meget foder, også ofte laaaangt nede i ingredienslisten som bi-produkt .. så man skal se sig for

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#4   9. jun 2023 Hydoliseret foder vil være en god ide. Det fra RC er enten anallergenic eller hypoallergenic. Meget af det foder der påståes at være hypoallergenic er det rent faktisk ikke alligevel. Z/D fra Hills kan også bruges i udredningsfase. Det er lavet på kylling, men det er ikke et problem da proteinet er spaltet til ukendelighed.
    Men jeg ville selv forsøge et kornfrit foder med hest eller andet eksotisk. Wolfsblut har vi selv brugt til vores. Select gold laver et foder med tapioka/vanbøffel og tapioka/hest som også har virket godt hos flere.
    Min egen er på Grønhund insektfoder. Supergodt foder uden kartoffel.

• #5   9. jun 2023 Jeg bruger Wolf of wilderness med hest smiley https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/wolf_of_wilderness/wow_adult_elements_singleprotein_hundetoerfoder/1408311?origin=hopps&q=hest&i=1&ro=1

for du har ret selvom der står at det er med f.eks lam så er der ofte kylling i alligevel smiley
    Jeg har lige prøvet det fra Select gold med hest men jeg må sige at det er ikke nær så godt som det fra Wolf of Wilderness - bare se på indhold af f.eks Hest - STOR forskel
    Køber helt sikkert Ikke Select gold igen smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#6   9. jun 2023 Karin F: det kommer jo lidt an på om hunden kan tåle kartofler, om man skal bruge det ene eller det andet.
    Min ene tæve tåler ikke kartofler, så her ville tapioka være klart at foretrække. Hun tåler så heller ikke tomat og har et problem med foder med for højt fedt. Mange ting at tage hensyn til med en allergihund, og det der er godt for den ene er det ikke nødvendigvis for den anden.
    Mine Boxere tåler ikke Hills heller. Der må være noget tilsætningsstof i som gør de får kløe og helt røde ører.
    Allergi er desværre langt hen ad vejen en jungle og et prøven sig frem.

Kommentér på:
Allergi-svamp-retriever

Annonce